ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Απρίλη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε κρίσιμη καμπή για το μέλλον του ο κλάδος ταξί

Στην ευθεία προς τις εκλογές μπαίνει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής με την εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση που γίνεται τη Δευτέρα

Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, συγκαλείται μεθαύριο Δευτέρα, στις 5 μ.μ. (με παράλληλη στάση εργασίας 4-10 μ.μ.), στο θέατρο "Περοκέ" η τακτική εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση των μελών του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Στη γενική συνέλευση θα γίνει απολογισμός πεπραγμένων της απερχόμενης διοίκησης του ΣΑΤΑ και θα εκλεγεί η εφορευτική επιτροπή για τη διενέργεια εκλογών στις 23, 24 και 25 Μάη 1999.

Η αντιλαϊκή κι αντιεπαγγελματική πολιτική που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, με την ανοχή αν όχι τη στήριξη της πλειοψηφίας στην ηγεσία του Συνδικάτου, έχει οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο χιλιάδες αυτοκινητιστές ταξί και κατ' επέκταση, τον κλάδο στα πρόθυρα της καταστροφής. Για τον επαπειλούμενο αφανισμό του κλάδου, εκτός από την πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων, που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη, σημαντικές ευθύνες έχουν και οι ηγεσίες των παρατάξεων:

  • ΔΑΚΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ) και ΠΑΣΚΕΤ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ), που συμφώνησαν στο παρασκήνιο για τη συγκρότηση "δικομματικού" προεδρείου στο ΣΑΤΑ, απορρίπτοντας την πρόταση για τη συγκρότηση αντιπροσωπευτικής διοίκησης στο συνδικάτο, με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων. Είναι περιττό, βέβαια, να επισημανθεί ότι η ηγεσία της ΠΑΣΚΕΤ λανσάρει και υπερασπίζεται με σθένος την αντιλαϊκή - αντιεπαγγελματική πολιτική της κυβέρνησης.
  • "Ενιαίο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο",με επικεφαλής τον Μανόλη Μπαντουράκη,που έχει διατελέσει επί σειρά ετών πρόεδρος και στο ΣΑΤΑ, αλλά και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων.
  • "Νέες Δυνάμεις",με επικεφαλής τον Κώστα Λαϊνη,που και αυτός έχει διατελέσει πρόεδρος στο ΣΑΤΑ και γενικός γραμματέας στην ομοσπονδία. Υπήρξε από τα κορυφαία στελέχη της ΔΑΚΜΜΕ, αλλά για προσωπικούς - και κατά ορισμένους πολιτικούς - λόγους, αποχώρησε από την παράταξη και συγκρότησε δική του.
H "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία"

Στη γενική συνέλευση των μελών του ΣΑΤΑ οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ):

- Θα καταγγείλουν με τεκμηριωμένα στοιχεία την πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που εφαρμόζοντας δουλικά την πολιτική που εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, οδηγούν τον κλάδο στον αφανισμό.

- Θα στηλιτεύσουν την "ανίερη συμμαχία" ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ που φέρει σημαντική ευθύνη για το σημερινό αδιέξοδο και θα παρουσιάσουν τις δικές τους εμπεριστατωμένες προτάσεις για να σταματήσει πριν είναι αργά ο "κατήφορος" που έχουν καταδικάσει χρόνια τώρα τον κλάδο οι κυβερνήσεις και οι συμβιβασμένες διοικήσεις στο ΣΑΤΑ.

Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ταξί - μέλη του ΣΑΤΑ περιμένουν πολλά από τη μεθαυριανή συνέλευση. Αξιώνουν απ' όλες τις παρατάξεις "καθαρές κουβέντες", χωρίς φλυαρίες, ψεύτικες υποσχέσεις και κορόνες εντυπωσιασμού. Πρώτα απ' όλα περιμένουν ν' ακούσουν συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα πάρουν πίσω όσα τους αφαίρεσαν οι κυβερνήσεις, με ποιο τρόπο θα αποτρέψουν νέες αφαιρέσεις κεκτημένων και γενικά ποιες είναι οι θέσεις της κάθε παράταξης για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των επαγγελματιών αυτοκινητιστών. Βέβαια, για να γίνουν όλα αυτά, η ζωή έχει δείξει ότι απαιτείται αταλάντευτος αγώνας, με συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο και ταξικό προσανατολισμό.

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ
Χωρίς μαχητικούς αγώνες δε λύνονται τα προβλήματα

Τέσσερις υποψήφιοι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" μιλούν για τα προβλήματα του κλάδου και τις προτάσεις της παράταξης

Για όλα τα καυτά θέματα, που απασχολούν τους ιδιοκτήτες ταξί, διατυπώνουν στο "Ρ" τις απόψεις τους τέσσερις υποψήφιοι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ): Η Ευαγγελία Σταυροπούλου,ο Παναγιώτης Μαυρίκης,μέλος της διοίκησης του ΣΑΤΑ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, ο Κώστας Παπαδάκος και ο Μάριος Βαρσαμής,μέλη της διοίκησης του ΣΑΤΑ.

- Πώς έφτασε ο κλάδος στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση;

Παν. Μαυρίκης: Είναι παραδεκτό από όλους - ακόμα και τους πιο αισιόδοξους - ότι ο κλάδος βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμο σταυροδρόμι και γι' αυτό εμείς θεωρούμε ότι απ' αυτές τις εκλογές και τη νέα διοίκηση, που θα εκλεγεί στο ΣΑΤΑ, θα κριθεί σε καθοριστικό βαθμό το μέλλον των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί. Ηρθε η ώρα να βάλουμε "ταφόπετρα" στο συμβιβασμό και την αδράνεια και να αναδείξουμε αγωνιστική διοίκηση, που θα χαράξει αγωνιστική πορεία για την επίλυση των σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων του κλάδου. Η φορομπηχτική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σε συνδυασμό με την εξωφρενική αύξηση του κόστους λειτουργίας του ταξί τα τελευταία χρόνια, μας έχει κυριολεκτικά εξοντώσει επαγγελματικά και οικονομικά. Η δραστική παρεμπόδιση στο έργο μας, με τις λεωφορειολωρίδες, τις πεζοδρομήσεις, την παντελή έλλειψη οργανωμένων σταθμών ταξί (πιάτσες), τις διάφορες οδικές ψευτο-ρυθμίσεις χωρίς μελέτες, των Δήμων Αθηναίων, Πειραιά, Αμαρουσίου και άλλων, καθώς και εσχάτως τα κάγκελα του κ. Αβραμόπουλου,είναι καίριο πλήγμα για μας, ενώ παράλληλα αφαιρούν από τον επιβάτη το δικαίωμα στην απρόσκοπτη εξυπηρέτηση με ταξί.

"Φταίνε πολλοί"

- Ποιοι φταίνε γι' αυτή την κατάσταση;

Ευαγ. Σταυροπούλου: Για την επαγγελματική και οικονομική μας εξόντωση φταίνε πολλοί. Πρώτα και κύρια ευθύνονται οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που με μια σειρά νόμους και αποφάσεις μάς έχουν κυριολεκτικά χαντακώσει. Είναι ο ΦΠΑ που τον εφηύρε αρχικά το ΠΑΣΟΚ, τον... "βελτίωσε" προς το χειρότερο η ΝΔ και τον εφαρμόζει η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση. Είναι ο νόμος για τα "αντικειμενικά κριτήρια" στους επαγγελματίες, ο οποίος για τον κλάδο μας σημαίνει αύξηση της ήδη βαριάς φορολογίας μας κατά 30%. Είναι η επαναφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για κάθε ιδιοκτήτη ταξί που αντικαθιστά το όχημα, από 400.000 έως και 1.200.00 δρχ. Είναι ο Φόρος Μεταβίβασης, με τους Νόμους 2238/1994 και 2579/1998, που στην κυριολεξία ληστεύει τον επαγγελματία σε κάθε μεταβίβαση ταξί και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από την 1η Γενάρη 1987! Είναι οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στα καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στα ασφάλιστρα, στις εισφορές στα Ταμεία κλπ. Ενδεικτικά σημειώστε ότι μόνο από τις αυξήσεις στα καύσιμα τα τελευταία δύο χρόνια, κάθε ιδιοκτήτης ταξί έχασε περίπου 600.000 δραχμές.

Κ. Παπαδάκος: Εκτός όμως απ' όλα αυτά, σοβαρότατες ευθύνες έχουν και τα συνδικαλιστικά στελέχη στην ηγεσία του ΣΑΤΑ. Ο πρόεδρος Ευθ. Λυμπερόπουλος,ο γενικός γραμματέας Κώστας Δήμος,ο ταμίας Παν. Μπίτσικας,ο Λευτ. Τερζάκης κ.ά. Αυτοί οι συνάδελφοι με την ενδοτική τους τακτική απέναντι στους κυβερνητικούς αρμοδίους και με τη συμβιβαστική λογική, "να τα έχουμε καλά με την κυβέρνηση", έφεραν τον κλάδο στη σημερινή άσχημη κατάσταση. Επίσης και τα άλλα στελέχη της ΠΑΣΚΕΤ, που πλασάρουν στο συνδικάτο την κυβερνητική πολιτική και τη θεωρία του "κοινωνικού διαλόγου", εναντιώνονται σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση για την επίλυση των προβλημάτων μας. Ανάλογη στάση τηρούν και τα στελέχη των "Νέων Δυνάμεων" και του "Ενιαίου Ενωτικού Ψηφοδελτίου", που αποτελούν "δεκανίκι" στο συνδικαλιστικό συμβιβασμό που εφαρμόζουν ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ.

Το κόστος λειτουργίας αυξάνεται αλματωδώς

- Ποια είναι τα στοιχεία για την αύξηση του κόστους λειτουργίας στα ταξί;

Μάρ. Βαρσαμής: Η λεγόμενη "ελεύθερη αγορά", που στην ουσία σημαίνει πλήρη ασυδοσία των πολυεθνικών, μας αφαιρεί καθημερινά μέρος από το εισόδημά μας, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια το κόστος λειτουργίας του ταξί αυξάνεται αλματωδώς. Με την απελευθέρωση των υγρών καυσίμων και γενικότερα της αγοράς, μας εξαναγκάζουν να πληρώνουμε κάθε τόσο μεγάλες αυξήσεις σε καύσιμα, ανταλλακτικά, ελαστικά, λιπαντικά κλπ. Αυτό το κύμα των αυξήσεων έχει μειώσει σημαντικά το μεροκάματό μας, ενώ αντίθετα έχει αυξήσει κατακόρυφα τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, των εταιριών πετρελαιοειδών, ανταλλακτικών κλπ. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έχουν "ανάψει" χρόνια τώρα το "πράσινο φως" στις ασφαλιστικές εταιρίες να αυξάνουν κάθε λίγο τα ασφάλιστρα, που σήμερα κυμαίνονται από 350.000 μέχρι 500.000 το χρόνο!

Παν. Μαυρίκης: Σημειώστε εδώ ότι ενώ ο κλάδος πλήττεται όλο και περισσότερο από κάθε λογής χαράτσια, η συμβιβασμένη ηγεσία του ΣΑΤΑ και οι συνοδοιπόροι της εμμένουν στην τακτική του "κοινωνικού διαλόγου", ενώ επιχειρούν να κρύψουν με κάθε τρόπο την αλήθεια. Ισχυρίζονται, για παράδειγμα, ότι είναι "σενάριο φαντασίας" η αναδρομική ισχύς του Φόρου Μεταβίβασης, ενώ έχουν συμφωνήσει με φαρδιές - πλατιές υπογραφές στο παρασκήνιο με το υπουργείο Οικονομικών. Αλλά ένοχη σιωπή τηρούν επίσης οι συμβιβασμένες ηγεσίες στο ΣΑΤΑ και για τα υπόλοιπα εξοντωτικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση με την ανοχή τους, όπως είναι η αύξηση στη φορολογία εισοδήματος και στο ΦΠΑ κατά 30%, τήρηση βιβλίων και συγκεντρωτικών αποδείξεων, επιβολή ΦΠΑ στις συνδρομές των ραδιοταξί, νέα ειδική εισφορά στο ΤΣΑ 40.000 δρχ., νέες απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των ταξί με την επέκταση των λεωφορειολωρίδων κλπ.

"Ταφόπετρα" στην αδράνεια

Οι υποψήφιοι της ΕΠΣ στην ερώτηση πώς μπορεί να βγει ο κλάδος από το αδιέξοδο, είναι κατηγορηματικοί: "Χωρίς μαχητικούς και ανυποχώρητους αγώνες δε λύνονται τα προβλήματά μας. Αυτό πρέπει να γίνει σαφές σε κάθε συνάδελφο. Εμείς θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνουμε γνωστές τις θέσεις μας σε όλους τους συναδέλφους, που αποτελούν τη μόνη ελπίδα και προοπτική για τον κλάδο. Σ' αυτές τις εκλογές επιβάλλεται να βάλουμε "ταφόπετρα" στο συμβιβασμό και την αδράνεια. Η ΕΠΣ αποτελεί τη μοναδική εγγύηση για την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα του κλάδου και μ' αυτή τη δέσμευση καλούμε όλους τους συναδέλφους να ενισχύσουν την παράταξη και όλοι μαζί να χαράξουμε αγωνιστική πορεία".

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Νέες στάσεις εργασίας τη Δευτέρα

Ακινητοποιούνται πάλι μεθαύριο Δευτέρα τα αστικά λεωφορεία της πρωτεύουσας, από τις 5 π.μ. μέχρι τις 7 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας, λόγω των νέων στάσεων εργασίας των εργαζομένων στην Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ)

Τις απεργιακές κινητοποιήσεις, που άρχισαν την περασμένη Πέμπτη με την πρώτη στάση εργασίας, κήρυξε η πλειοψηφία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, με αίτημα να εφαρμοστεί η κυβερνητική πολιτική!

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ και της ΑΣΚΕ εκφράζουν τη ριζική τους διαφωνία με το "διεκδικητικό πλαίσιο" των απεργιακών κινητοποιήσεων, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι οι απεργίες αυτές μπορούν να γίνουν η απαρχή του αγώνα των εργαζομένων ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και στην κατάργηση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Τα στελέχη της ΔΑΣ και της ΑΣΚΕ καλούν τους εργαζόμενους να συγκροτήσουν το δικό τους μέτωπο πάλης, για την ανατροπή της αντισυγκοινωνιακής - αντεργατικής πολιτικής.

Δωρεάν κρατικές επιχορηγήσεις - μαμούθ ύψους 3 εκατομμυρίων δραχμών για κάθε θέση, προτείνει ο Οργανισμός Αθήνας να δοθούν σε ιδιώτες, ως κίνητρα, προκειμένου να κατασκευάσουν 31 πολυώροφα γκαράζ στην περιοχή του Λεκανοπεδίου, κυρίως κοντά σε σταθμούς του μετρό!

Να σημειώσουμε ότι σήμερα το κίνητρο της δωρεάν επιχορήγησης για κάθε θέση γκαράζ ανέρχεται σε 900.000 δρχ., αλλά η μελέτη του Οργανισμού κρίνει ότι είναι ...ανεπαρκές!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ