ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 9 Μάη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΣΤΗ ΔΕΛΕΑΣΤΙΚΗ τιμή των 3.998.000 προσφέρει η CITROEN το SAXO 1.6 VTS. Το γρήγορο μικρό των Γάλλων με τα 120 άλογα, προσφέρεται με τον ακόλουθο εξοπλισμό: υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, εσωτερικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα κ.ά. Οσον αφορά την εμφάνιση το VTS ξεχωρίζει από τις άσπρες ζάντες, τους προβολείς ομίχλης, καθώς και τα μπλε σπορ όργανα στο ταμπλό. Η νέα αυτή έκδοση του VTS διατηρεί στο ακέραιο τις εντυπωσιακές επιδόσεις, όπως π. χ. την τελική ταχύτητα που φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.

ΠΟΙΟΣ ΤΗ ΧΑΡΗ των φίλων των ρωσικών μοτοσικλετών URAL. Το μοντέλο L650SC με το side car απόκτησε και μίζα για ξεκούραστες εκκινήσεις. Και η νέα έκδοση αφορά τον γνωστό μπόξερ κινητήρα των 650 κ.εκ., πράγμα που σημαίνει ότι η μίζα προσαρμόζεται και στα υπάρχοντα URAL. Για αυτό το λόγο η COBET MOTO που αντιπροσωπεύει τις "Δωρικές" μοτοσικλέτες, προσφέρει ΚΙΤ με τη μίζα, προβολείς ομίχλης και όργανο μέτρησης θερμοκρασίας κινητήρα, (που είναι στάνταρ στο νέο L650 SC) ώστε να μετατρέψετε το παλιό σας URAL σε καινούριο.

ΣΥΜΦΩΝΙΑ, ώστε να χρησιμοποιείται ο εξελιγμένος καταλυτικός μετατροπέας της TOYOTA υπεγράφη μεταξύ των Ιαπώνων και της Daimler Chrysler και της Volkswagen. Η συμφωνία αφορά το πατενταρισμένο σύστημα της Toyota που μειώνει τις εκπομπές επικίνδυνων ρύπων, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τις ιδιότητές του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το σύστημα έχει τιμηθεί με ειδικά βραβεία αυτό τις ιαπωνικές επιστημονικές ενώσεις των μηχανολόγων αυτοκινήτων, των μηχανικών και των χημικών.

ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ τροχονόμους και οδηγούς βράβευσε η ΕΛΠΑ. Οι "αριστούχοι" τροχονόμοι για το 1998 είναι οι Παναγιώτης Ανδριόπουλος, Εμμανουήλ Κουρνιδάκης και οι κυρίες τροχονόμοι Αικατερίνη Πετροπούλου και Αικατερίνη Χατζηαυγουστίδου. Μια κυρία είναι και η καλύτερη οδηγός της ΕΘΕΛ. Πρόκειται για τη Γραμματική Χαρίτου που έβαλε τα γυαλιά σε πολλούς άνδρες συναδέλφους της. Την ανδρική κυριαρχία στο τιμόνι πάντως επιβεβαιώνουνοι κύριοιΔαβερώνης, Σταθάτος και Καλοκύρης, καλύτεροι σε ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΤΑΧΙ αντίστοιχα.

ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ των χρονικών ορίων της εγγύησης των αυτοκινήτων Suzuki, προχώρησε τόσο η "μητρική" εταιρία όσο και η εδώ αντιπροσωπείαΣφακιανάκης ΑΕΒΕ. Συγκεκριμένα, η εγγύηση που καλύπτει τα μηχανικά μέρη θα διαρκεί πλέον 3 χρόνια ή 100.000χλμ., αντί του ισχύοντος μέχρι σήμερα 1 έτους. Τριετής παραμένει η εγγύηση της βαφής, ενώ για τη σκουριά η κάλυψη της αντιπροσωπείας ισχύει για έξι χρόνια.

ΑΝ ΔΕΙΤΕ στο δρόμο τα γνωστά κορεάτικα τζιπ Musso ή Korando και αντί για το σήμα της SSANGYONE δείτε ααυτό την DAEWOO, μην απορήσετε ούτε να θεωρήσετε ότι κάνατε λάθος. Από το Μάη που διανύουμε η SSANGYONG είναι και με τη βούλα πια, κομμάτι της DAEWOO που εξαγόρασε το 52% της εταιρίας. Η Mercedes διατηρεί το μερίδιό της του 2,4% και θα συνεχίσει να παρέχει τους κινητήρες της και τεχνογνωσία. Οι πρώτες επιπτώσεις είναι θετικές αφού μειώθηκε ήδη το κόστος παραγωγής, η εξέλιξη των νέων μοντέλων είναι σε καλό δρόμο και σημειώνεται άνοδος του μεριδίου στην παγκόσμια αγορά.

Στρατηγική και τύχη

για τη Φεράρι

Δεκαέξι χρόνια χρειάστηκε να περιμένει η Φεράρι για να γευτεί τη νίκη εντός έδρας, στην πίστα της Ιμολα. Οι 90.000 τιφόζι που μαζεύτηκαν στην πίστα Εντσο και Ντίνο Φεράρι, είδαν τα δύο δικά τους κόκκινα μονοθέσια να στέκουν στη δεύτερη γραμμή της εκκίνησης,πίσω από τις δύο Μακλάρεν Μερσέντες.

Ο Χάκινεν ξεκίνησε καταιγιστικά και δημιούργησε διαφορά σχεδόν αμέσως. Ο πιλότος της Μακλάρεν έκανε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο και στον 16ο ήταν 13,4 δεύτερα μπροστά.Τότε "έχασε" τη Μακλάρεν η οποία χτύπησε με δύναμη στο προστατευτικό, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.

Ο Κούλθαρντ έμεινε να κρατάει την πρωτιά για τη Μακλάρεν, και μάλιστα με διαφορά 3,7 δευτερόλεπτα. Τότε μίλησε η στρατηγική. Οι μηχανικοί της Φεράρι αποφάσισαν να κάνουν δύο πιτς στοπ, ενώ της Μακλάρεν ένα.

Ο Σουμάχερ έμεινε λιγότερο χρόνο στα πιτς, αφού χρειάστηκε να βάλει λιγότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερος και να κάνει ταχύτερους γύρους. Ο Κούλθαρντ μπήκε στα πιτς και χρειάστηκε να μείνει για να φορτώσει καύσιμα για να τον κρατήσουν στον αγώνα μέχρι τέλους. Ο χρόνος που χάθηκε ήταν πολύτιμος και αυτό φάνηκε στο δεύτερο πιτς στοπ του Σουμάχερ. Εμεινε για λίγο έξω από την πίστα και με την επιστροφή του ήταν και πάλι εμπρός, κάνοντας τους τιφόζι να παραληρούν.

Ο Κούλθαρντ ακολούθησε και την τρίτη θέση στο βάθρο πήρε ο Ρούμπεν Μπαριτσέλο με τη Στιουάρτ Φορντ. Ο Μπαριτσέλο θυμήθηκε και αφιέρωσε την τρίτη του θέση, στον αείμνηστο 3 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και συμπατριώτη το βραζιλιάνο, Αϊρτο Σένα που είχε σκοτωθεί στην ίδια πίστα την Πρωτομαγιά του 1994.

Ο Σουμάχερ, αφού ευχαρίστησε τη Φεράρι δήλωσε πανευτυχής ότι περιμένει τον επόμενο αγώνα, ως επικεφαλής της βαθμολογίας, ελπίζοντας ότι η Φεράρι θα αποδώσει το ίδιο καλά. Το επόμενο γκραν πρι θα πραγματοποιηθεί την άλλη Κυριακή στο Μονακό.

SUZUKI CARRY
Κόμπακτ αλλά ευρύχωρο

Οι εξωτερικές του διαστάσεις, δεν προϊδεάζουν για τα 455 κιλά που μπορεί να μεταφέρει το Suzuki Carry. Το φορτηγάκι έχει κόμπακτ διαστάσεις, είναι συμπαθητικό, εμφανισιακά, και ποντάρει στην πρακτικότητα και στην οικονομική του χρήση.

Οι δύο μεγάλες πλαϊνές συρόμενες πόρτες βοηθούν στη φόρτωση ενώ έχουν ευεργετικά αποτελέσματα και στην αεροδυναμική. Μεγάλες είναι και οι πόρτες εισόδου για οδηγό και συνοδηγό, κάτι που θα κάνει εύκολη τη ζωή των επαγγελματιών. Τα καθίσματα διαθέτουν ρύθμιση της κλίσης της πλάτης και μετακινούνται εμπρός - πίσω κατά 15 εκ. ώστε να βρίσκεται εύκολα η ιδανική θέση οδήγησης.

Ο κινητήρας έχει τετραβάλβιδες κεφαλές και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και αποδίδει από τα 1.300 κ.εκ. 78 ίππους. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.350 χιλ., το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και το φαρδύ για την κατηγορία μετατρόχιο, εξασφαλίζουν άριστο έλεγχο, ενώ τα φρένα που είναι υποβοηθούμενα, φροντίζουν ώστε να μην χρειαστεί να αποδείξει η ζωή παραμόρφωση της αξίας της σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η τιμή πάντως, του Carry είναι αποδεδειγμένα 3.698.000 δρχ.

Ενας κεραυνός απ' τη Σουηδία

Η SAAB έχει ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα ποιότητας και ίσως δεν έχει φωτιστεί αρκετά ο σπορτίβ χαρακτήρας κάποιων αυτοκινήτων της. Το μέσον φωτισμού αυτής της πλευράς είναι το 9-3 Viggen sports fourer. Το σπορ 9- 3 χαρακτηρίζεται από ένα υψηλής απόκρισης κινητήρα 2.3 λίτρων turbo, αναβαθμισμένη σπορ ανάρτηση και εκτεταμένη αεροδυναμική επεξεργασία. Ο κινητήρας κρύβει 230 άλογα που απελευθερώνονται στις 5.500 σ.α.λ. ενώ και τα 350 Νm ροπής εξασφαλίζουν την άνετη οδήγηση και τα εύκολα προσπεράσματα. Το Viggen στα σουηδικά σημαίνει κεραυνός και έχει αναφορά και στην αεροναυπηγική ιστορία του εργοστασίου. Στον τομέα της αεροδυναμικής ο βελτιωμένος συντελεστής έχει πέσει στο 0.31, ενώ και οι δυνάμεις άνωσης έχουν μειωθεί κατά 50%. Στο πακέτο του κεραυνού συμπεριλαμβάνονται καινούρια ελατήρια και αμορτισέρ, ζάντες 17 ιντσών, βελτιωμένο τιμόνι μεγαλύτεροι αεριζόμενοι δίσκοι κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ