ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 8 Αυγούστου 1999
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Καταργούν και τον πλοίαρχο!

Την ασυδοσία των πλοιοκτητών επαγγελματικών και μη "σκαφών αναψυχής", θεσμοθετεί νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που ουσιαστικά καταργεί την υποχρέωση επάνδρωσης των πλοίων αυτών με ειδικευμένους ναυτεργάτες, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή επιβατών και των όποιων πληρωμάτων

"Δεκάρα τσακιστή" δε δίνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Φρόντισε να το επιβεβαιώσει και σε ό,τι αφορά τον τομέα των σκαφών αναψυχής,με ένα νομοσχέδιο - έκτρωμα που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης.Ενα νομοσχέδιο που παραχωρεί νέα σκανδαλώδη προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο που δραστηριοποιείται σε αυτό τον τομέα. Ενα νομοσχέδιο που ορίζει σαφέστατα ότι οι επιβάτες θα ταξιδεύουν χωρίς καπετάνιο,καταργώντας ακόμα και αυτά τα ανεπαρκέστατα μέτρα ασφαλείας για τους ανθρώπους, που επιβαίνουν σε αυτά τα πλοία, είτε ως επιβάτες, είτε ως πλήρωμα!!!

Την ίδια ακριβώς μέρα που ο υπουργός Στ. Σουμάκης κατέθεσε το νομοσχέδιο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ανοιχτά της Ζακύνθου 28 άνθρωποι που επέβαιναν στο τουριστικό σκάφος "ΙΑΣΩΝ",έβλεπαν "το χάρο με τα μάτια τους", ενώ τέσσερις από αυτούς, ανάμεσά τους δύο παιδιά, βρήκαν τραγικό θάνατο. Αιτία, τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας. Και παρά την "προειδοποίηση" του "ΙΑΣΩΝ" ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας όχι μόνο δεν απέσυρε αυτό το νομοσχέδιο, αλλά στη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή της Βουλής επιτέθηκε με υβριστικές φράσεις και στον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝΓιώργο Τούσσα,επειδή απέδειξε με συγκεκριμένα και ατράνταχτα στοιχεία ότι πρόκειται για εγκληματικό νομοσχέδιο.

Ομως, πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση σε αυτά τα πλοία και τι "μέλλει γενέσθαι", όταν εφαρμοστούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου του ΥΕΝ, έρχονται να αποδείξουν και τα απανωτά ατυχήματα που συμβαίνουν αυτή την περίοδο στα σκάφη αναψυχής. Από τις 13 Ιούλη που βούλιαξε το "ΙΑΣΩΝ" μέχρι και την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές έγιναν τρία ακόμη ατυχήματα και συνολικά 50 άνθρωποι γλίτωσαν από τύχη. Το τελευταίο σημειώθηκε στις 23 Ιούλη, στις 9.15 το πρωί, όταν άρπαξε φωτιά, από άγνωστη αιτία, το ιστιοφόρο σκάφος "MARINER", ενώ ήταν αγκυροβολημένο στη νησίδα Πρασσονήσι απέναντι από την παραλία της Βούλας. Το σκάφος καταστράφηκε ολοσχερώς, ενώ οι δύο επιβαίνοντες το εγκατέλειψαν με σωσίβια λέμβο και στη συνέχεια παρελήφθησαν από παραπλέοντα πλοία.

Λίγες ώρες πριν είχε τυλιχτεί στις φλόγες το σκάφος αναψυχής "ΑΡΙΩΝ", καθώς έπλεε ανοιχτά της Ελούντας Κρήτης με 38 επιβαίνοντες (34 επιβάτες και 4 άτομα πλήρωμα)! Το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, 16 Ιούλη, προσάραξε το τουριστικό σκάφος "LADY R", με επιβαίνοντες 10 Ελληνες τουρίστες. Από τύχη δε θρηνήθηκαν θύματα στα τρία ατυχήματα.

Είναι επικίνδυνοι

Το νομοσχέδιο Σουμάκη ήρθε να "εκσυγχρονίσει" το νόμο 438/1976 "περί τουριστικών πλοίων και πλοιαρίων". Από τα σκάφη που υπόκεινται σε αυτό το νόμο, τα επαγγελματικά (αυτά που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή περιήγησης με ολική ναύλωση), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ανέρχονται περίπου στις 3.000.Από αυτά τα 2.000 είναι ιστιοφόρα και τα 1.000 μηχανοκίνητα.

Ο νόμος 438 προβλέπει για την επάνδρωση αυτών των σκαφών τα εξής: Για το προσωπικό καταστρώματος, για σκάφη μέχρι 25 κόρους, απαιτείται ένας κυβερνήτης με πιστοποιητικά Γ τάξεως.Για σκάφη από 25,01 κόρους απαιτείται ένας κυβερνήτης β τάξεως,ένας ναύτης και ένας χειριστής μηχανής. Από 75,01 κόρους μέχρι 150 απαιτούνται ένας κυβερνήτης Α τάξεως,ένας ναύτης και ένας μηχανοδηγός β τάξεως. Για σκάφη από 150,01 ως 250 κόρους απαιτείται πλέον πλοίαρχος γ' (δίπλωμα ανθυποπλοιάρχου) τάξεως,ένας ναύκληρος και δύο ναύτες και στη μηχανή ένας μηχανοδηγός γ' τάξεως. Για σκάφη από 250,01 κόρους ως 500 κόρους απαιτείται πλοίαρχος β τάξεως (δίπλωμα υποπλοιάρχου),κυβερνήτης α τάξεως,ένας ναύκληρος και δύο ναύτες, ενώ στη μηχανή ένας μηχανοδηγός α τάξεως. Για σκάφη από 751 κόρους ως 1.000 απαιτείται επιπλέον στη μηχανή, ένας γ' μηχανικός και ένας χειριστής, ενώ για σκάφη από 1.001 ως 2.000 κόρους απαιτείται β μηχανικός, μηχανοδηγός β τάξεως και ένας καθαριστής μηχανής.

Στο σκάφος "ΙΑΣΩΝ" επέβαιναν δύο άτομα ως πλήρωμα, όμως τόσο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Θανάσης Τσουροπλής όσο και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος κ. Παπακωσταντίνου δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσουν τι είδους πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας διέθεταν οι δύο, αλλά ούτε και ποια πιστοποιητικά θα έπρεπε να είχαν με βάση τη νομοθεσία. Αυτή την έλλειψη ελέγχου και την ασυδοσία που επικρατεί στα σκάφη αναψυχής, επιχειρεί τώρα ο υπουργός να τα κάνει νόμο!

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Ειδικότερα, αντί ο υπουργός να πράξει το αυτονόητο μετά το τραγικό ναυάγιο του "ΙΑΣΩΝ",δηλαδή να ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα στα σκάφη αναψυχής, με το άρθρο 1 καταργεί ακόμα και τις συνθέσεις του πληρώματος που είχαν καθοριστεί με το νόμο 438/76!Στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου στην παράγραφο 1 εδάφιο ζ, αναφέρεται σχετικά με τον κυβερνήτη ότι δε νοείται πλέον ο ναυτεργάτης με κάποια πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας, όπως ανέφερε μέχρι τώρα ο νόμος, αλλά, κυβερνήτης για επαγγελματικά σκάφη αναψυχής πλέον νοείται: "Το προσλαμβανόμενο από το ναυλωτή πρόσωπο ή ο επιβάτης, που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία να αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα"!

Στο άρθρο 5, το οποίο αναφέρεται στην οργανική σύνθεση αυτών των σκαφών αφήνονται όλα στη διάθεση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, δηλαδή θα καθορίζεται πλέον με υπουργική απόφαση που θα δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Επιπλέον, ιστιοφόρα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι 16 μέτρων ή μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους μέχρι 12 μέτρων,μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα!Να σημειωθεί ότι το "ΙΑΣΩΝ", στο οποίο όπως φάνηκε δεν υπηρετούσε πλοίαρχος, ήταν 10 μέτρα... Και συνεχίζει: "Στις περιπτώσεις αυτές τη διακυβέρνησή τους αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος προσλαμβάνεται από το ναυλωτή", ενώ για πλήρωμα... "Σε κάθε περίπτωση ένας από τους επιβάτες, πέραν του κυβερνήτη, πρέπει να έχει ναυτική εμπειρία την οποία βεβαιώνει με υπεύθυνη δήλωσή του (!), σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1599/1986".

Οσον αφορά τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος υπόδειξής του δε θα καθορίζεται με τα πιστοποιητικά ικανότητας που έχει, αλλά θα καθορίζονται:"Μετά από γνώμη του ΝΕΕ και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως". Να σημειωθεί ότι σε καμία παράγραφο του νομοσχεδίου δεν αναφέρεται ρητά ότι κάθε μέλος του πληρώματος αυτών των σκαφών θα είναι ασφαλισμένο στο ΝΑΤ. Απλά αναφέρει αόριστα ότι θα είναι ασφαλισμένα σε"ασφαλιστικές εταιρίες"!

Και... οι κυρώσεις

Οσον αφορά τις κυρώσεις που προβλέπονται για τους παραβάτες αυτών των διατάξεων το πρόστιμο ξεκινάει από 200.000 μέχρι 5.000.000 δραχμές. Τώρα το πώς καταβάλλονται τα πρόστιμα αυτά, η παράγραφος 7 του άρθρου 12 είναι κατατοπιστική για το "γελοίον του πράγματος". "Από τη σύνταξη - αναφέρεται - της παραπάνω βεβαίωσης και μέχρι την πληρωμή του προστίμου σε οποιαδήποτε ΔΟΥ, απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου αναψυχής, με εξαίρεση τον απόπλου του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής" και "η απαγόρευση απόπλου αίρετε αν κατατεθεί ισόποση προς το πρόστιμο που επιβλήθηκε, εγγυητική επιστολή τράπεζας που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα. Ο απόπλους μπορεί επίσης να επιτραπεί, χωρίς την καταβολή του προστίμου ή την κατάθεση της εγγυητικής επιστολής τράπεζας, αν παρέχεται προσωπική τραπεζική επιταγή ή άλλη επαρκής ασφάλεια και είναι εκ των πραγμάτων ανέφικτη η άμεση προσκόμιση τραπεζικής εγγύησης"!

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Καταργούν και τον πλοίαρχο!

Την ασυδοσία των πλοιοκτητών επαγγελματικών και μη "σκαφών αναψυχής", θεσμοθετεί νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που ουσιαστικά καταργεί την υποχρέωση επάνδρωσης των πλοίων αυτών με ειδικευμένους ναυτεργάτες, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή επιβατών και των όποιων πληρωμάτων

"Δεκάρα τσακιστή" δε δίνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Φρόντισε να το επιβεβαιώσει και σε ό,τι αφορά τον τομέα των σκαφών αναψυχής,με ένα νομοσχέδιο - έκτρωμα που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης.Ενα νομοσχέδιο που παραχωρεί νέα σκανδαλώδη προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο που δραστηριοποιείται σε αυτό τον τομέα. Ενα νομοσχέδιο που ορίζει σαφέστατα ότι οι επιβάτες θα ταξιδεύουν χωρίς καπετάνιο,καταργώντας ακόμα και αυτά τα ανεπαρκέστατα μέτρα ασφαλείας για τους ανθρώπους, που επιβαίνουν σε αυτά τα πλοία, είτε ως επιβάτες, είτε ως πλήρωμα!!!

Την ίδια ακριβώς μέρα που ο υπουργός Στ. Σουμάκης κατέθεσε το νομοσχέδιο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ανοιχτά της Ζακύνθου 28 άνθρωποι που επέβαιναν στο τουριστικό σκάφος "ΙΑΣΩΝ",έβλεπαν "το χάρο με τα μάτια τους", ενώ τέσσερις από αυτούς, ανάμεσά τους δύο παιδιά, βρήκαν τραγικό θάνατο. Αιτία, τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας. Και παρά την "προειδοποίηση" του "ΙΑΣΩΝ" ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας όχι μόνο δεν απέσυρε αυτό το νομοσχέδιο, αλλά στη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή της Βουλής επιτέθηκε με υβριστικές φράσεις και στον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝΓιώργο Τούσσα,επειδή απέδειξε με συγκεκριμένα και ατράνταχτα στοιχεία ότι πρόκειται για εγκληματικό νομοσχέδιο.

Ομως, πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση σε αυτά τα πλοία και τι "μέλλει γενέσθαι", όταν εφαρμοστούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου του ΥΕΝ, έρχονται να αποδείξουν και τα απανωτά ατυχήματα που συμβαίνουν αυτή την περίοδο στα σκάφη αναψυχής. Από τις 13 Ιούλη που βούλιαξε το "ΙΑΣΩΝ" μέχρι και την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές έγιναν τρία ακόμη ατυχήματα και συνολικά 50 άνθρωποι γλίτωσαν από τύχη. Το τελευταίο σημειώθηκε στις 23 Ιούλη, στις 9.15 το πρωί, όταν άρπαξε φωτιά, από άγνωστη αιτία, το ιστιοφόρο σκάφος "MARINER", ενώ ήταν αγκυροβολημένο στη νησίδα Πρασσονήσι απέναντι από την παραλία της Βούλας. Το σκάφος καταστράφηκε ολοσχερώς, ενώ οι δύο επιβαίνοντες το εγκατέλειψαν με σωσίβια λέμβο και στη συνέχεια παρελήφθησαν από παραπλέοντα πλοία.

Λίγες ώρες πριν είχε τυλιχτεί στις φλόγες το σκάφος αναψυχής "ΑΡΙΩΝ", καθώς έπλεε ανοιχτά της Ελούντας Κρήτης με 38 επιβαίνοντες (34 επιβάτες και 4 άτομα πλήρωμα)! Το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, 16 Ιούλη, προσάραξε το τουριστικό σκάφος "LADY R", με επιβαίνοντες 10 Ελληνες τουρίστες. Από τύχη δε θρηνήθηκαν θύματα στα τρία ατυχήματα.

Είναι επικίνδυνοι

Το νομοσχέδιο Σουμάκη ήρθε να "εκσυγχρονίσει" το νόμο 438/1976 "περί τουριστικών πλοίων και πλοιαρίων". Από τα σκάφη που υπόκεινται σε αυτό το νόμο, τα επαγγελματικά (αυτά που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή περιήγησης με ολική ναύλωση), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ανέρχονται περίπου στις 3.000.Από αυτά τα 2.000 είναι ιστιοφόρα και τα 1.000 μηχανοκίνητα.

Ο νόμος 438 προβλέπει για την επάνδρωση αυτών των σκαφών τα εξής: Για το προσωπικό καταστρώματος, για σκάφη μέχρι 25 κόρους, απαιτείται ένας κυβερνήτης με πιστοποιητικά Γ τάξεως.Για σκάφη από 25,01 κόρους απαιτείται ένας κυβερνήτης β τάξεως,ένας ναύτης και ένας χειριστής μηχανής. Από 75,01 κόρους μέχρι 150 απαιτούνται ένας κυβερνήτης Α τάξεως,ένας ναύτης και ένας μηχανοδηγός β τάξεως. Για σκάφη από 150,01 ως 250 κόρους απαιτείται πλέον πλοίαρχος γ' (δίπλωμα ανθυποπλοιάρχου) τάξεως,ένας ναύκληρος και δύο ναύτες και στη μηχανή ένας μηχανοδηγός γ' τάξεως. Για σκάφη από 250,01 κόρους ως 500 κόρους απαιτείται πλοίαρχος β τάξεως (δίπλωμα υποπλοιάρχου),κυβερνήτης α τάξεως,ένας ναύκληρος και δύο ναύτες, ενώ στη μηχανή ένας μηχανοδηγός α τάξεως. Για σκάφη από 751 κόρους ως 1.000 απαιτείται επιπλέον στη μηχανή, ένας γ' μηχανικός και ένας χειριστής, ενώ για σκάφη από 1.001 ως 2.000 κόρους απαιτείται β μηχανικός, μηχανοδηγός β τάξεως και ένας καθαριστής μηχανής.

Στο σκάφος "ΙΑΣΩΝ" επέβαιναν δύο άτομα ως πλήρωμα, όμως τόσο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Θανάσης Τσουροπλής όσο και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος κ. Παπακωσταντίνου δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσουν τι είδους πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας διέθεταν οι δύο, αλλά ούτε και ποια πιστοποιητικά θα έπρεπε να είχαν με βάση τη νομοθεσία. Αυτή την έλλειψη ελέγχου και την ασυδοσία που επικρατεί στα σκάφη αναψυχής, επιχειρεί τώρα ο υπουργός να τα κάνει νόμο!

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Ειδικότερα, αντί ο υπουργός να πράξει το αυτονόητο μετά το τραγικό ναυάγιο του "ΙΑΣΩΝ",δηλαδή να ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα στα σκάφη αναψυχής, με το άρθρο 1 καταργεί ακόμα και τις συνθέσεις του πληρώματος που είχαν καθοριστεί με το νόμο 438/76!Στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου στην παράγραφο 1 εδάφιο ζ, αναφέρεται σχετικά με τον κυβερνήτη ότι δε νοείται πλέον ο ναυτεργάτης με κάποια πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας, όπως ανέφερε μέχρι τώρα ο νόμος, αλλά, κυβερνήτης για επαγγελματικά σκάφη αναψυχής πλέον νοείται: "Το προσλαμβανόμενο από το ναυλωτή πρόσωπο ή ο επιβάτης, που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία να αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα"!

Στο άρθρο 5, το οποίο αναφέρεται στην οργανική σύνθεση αυτών των σκαφών αφήνονται όλα στη διάθεση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, δηλαδή θα καθορίζεται πλέον με υπουργική απόφαση που θα δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Επιπλέον, ιστιοφόρα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι 16 μέτρων ή μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους μέχρι 12 μέτρων,μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα!Να σημειωθεί ότι το "ΙΑΣΩΝ", στο οποίο όπως φάνηκε δεν υπηρετούσε πλοίαρχος, ήταν 10 μέτρα... Και συνεχίζει: "Στις περιπτώσεις αυτές τη διακυβέρνησή τους αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος προσλαμβάνεται από το ναυλωτή", ενώ για πλήρωμα... "Σε κάθε περίπτωση ένας από τους επιβάτες, πέραν του κυβερνήτη, πρέπει να έχει ναυτική εμπειρία την οποία βεβαιώνει με υπεύθυνη δήλωσή του (!), σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1599/1986".

Οσον αφορά τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος υπόδειξής του δε θα καθορίζεται με τα πιστοποιητικά ικανότητας που έχει, αλλά θα καθορίζονται:"Μετά από γνώμη του ΝΕΕ και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως". Να σημειωθεί ότι σε καμία παράγραφο του νομοσχεδίου δεν αναφέρεται ρητά ότι κάθε μέλος του πληρώματος αυτών των σκαφών θα είναι ασφαλισμένο στο ΝΑΤ. Απλά αναφέρει αόριστα ότι θα είναι ασφαλισμένα σε"ασφαλιστικές εταιρίες"!

Και... οι κυρώσεις

Οσον αφορά τις κυρώσεις που προβλέπονται για τους παραβάτες αυτών των διατάξεων το πρόστιμο ξεκινάει από 200.000 μέχρι 5.000.000 δραχμές. Τώρα το πώς καταβάλλονται τα πρόστιμα αυτά, η παράγραφος 7 του άρθρου 12 είναι κατατοπιστική για το "γελοίον του πράγματος". "Από τη σύνταξη - αναφέρεται - της παραπάνω βεβαίωσης και μέχρι την πληρωμή του προστίμου σε οποιαδήποτε ΔΟΥ, απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου αναψυχής, με εξαίρεση τον απόπλου του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής" και "η απαγόρευση απόπλου αίρετε αν κατατεθεί ισόποση προς το πρόστιμο που επιβλήθηκε, εγγυητική επιστολή τράπεζας που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα. Ο απόπλους μπορεί επίσης να επιτραπεί, χωρίς την καταβολή του προστίμου ή την κατάθεση της εγγυητικής επιστολής τράπεζας, αν παρέχεται προσωπική τραπεζική επιταγή ή άλλη επαρκής ασφάλεια και είναι εκ των πραγμάτων ανέφικτη η άμεση προσκόμιση τραπεζικής εγγύησης"!

Και με σημαίες ευκαιρίας

Η δυνατότητα που δίνεται στους πλοιοκτήτες να αλλάζουν σημαία στα σκάφη αναψυχής και να προσλαμβάνουν αλλοδαπούς με τριτοκοσμικούς όρους, ένα ακόμη "δώρο" του νομοσχεδίου στους εφοπλιστές

Στον ...αέρα τινάζονται πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών, που απασχολούνται στα πλοία αναψυχής,ενώ ανοίγεται "παράθυρο" στη "μαύρη εργασία",με το νομοσχέδιο του ΥΕΝ. Το νομοσχέδιο - φωτιά, για τα σκάφη αναψυχής, "σπάει" επιπλέον και το καμποτάζ,την αποκλειστική, δηλαδή, εκμετάλλευση αυτών των πλόων από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα και επιτρέπει την είσοδο, όχι μόνο σημαιών από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και σημαιών ευκαιρίας!

Ειδικότερα, στο άρθρο 10 του νομοσχεδίου, παράγραφος 1, αναφέρεται: "Τα πλοία αναψυχής με ξένη σημαία δε δύνανται να εκκινούν από ελληνικούς λιμένες ή να παραλαμβάνουν επιβάτες από ελληνικούς λιμένες, με σκοπό την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με καταβολή ναύλου μεταξύ λιμένων ή και ακτών της ελληνικής επικράτειας", όμως στην παράγραφο 4 σπεύδει να ...συμπληρώσει: "Μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν, να επιτραπεί, με άδεια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που εκδίδεται κατά περίπτωση, η ολική ναύλωση πλοίου αναψυχής υπό ξένη σημαία για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα"! Είναι φανερό ότι με την παράγραφο αυτή, όποιοι πλοιοκτήτες θελήσουν μπορούν να αλλάξουν τη σημαία τους,πετώντας έξω από το πλοίο τους Ελληνες ναυτεργάτες, αντικαθιστώντας τους με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ή να υποχρεώσουν τους Ελληνες ναυτεργάτες να εργάζονται με τριτοκοσμικούς όρους. Αλλωστε, στο άρθρο 5, παράγραφος 3, αναφέρεται: "Προκειμένου περί ιστιοφόρου επαγγελματικού πλοίου αναψυχής της προηγούμενης παραγράφου (σ.σ. όπου περιγράφονται τα προσόντα του κυβερνήτη), όταν ο κυβερνήτης είναι αλλοδαπός, μπορεί να βεβαιώνει την κατοχή προσόντων κυβερνήτη, με υπεύθυνη δήλωσή του, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1599/1986"!

Επιπλέον, στο ίδιο άρθρο, παράγραφος 6, εδάφιο δ, διευκρινίζεται ότι ανάμεσα στα ελληνικά λιμάνια θα μπορούν να ταξιδεύουν πλέον πλοία αναψυχής, που "φέρουν σημαία κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), πλην Ελβετίας, με την προϋπόθεση ότι στο έδαφος του κράτους που τηρούνται τα νηολόγια, στα οποία είναι νηολογημένα τα πλοία αυτά, εφαρμόζεται η Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας".

Στο άρθρο 8, αφήνεται ανοιχτό "παράθυρο" για τη "μαύρη εργασία" ακόμα και των Ελλήνων ναυτεργατών. Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 2, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που πλοία αναψυχής δε διαθέτουν ναυτολόγιο, μπορούν: "Να μετακινούνται προς ναυπηγεία, καρνάγια, επισκευαστήρια ή να πραγματοποιούν μικρής διάρκειας δοκιμαστικά ταξίδια ή μεθορμίσεις με άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας κατά τόπο λιμενικής αρχής, με την οποία καθορίζεται και η σύνθεση του προσωπικού τους... Το προσωπικό αυτό πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστική εταιρία"!Επιπλέον, στο άρθρο 16 του νομοσχεδίου, διατηρούνται οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, που περιλαμβάνονται για τα πλοία αναψυχής. Με το άρθρο 8, επίσης, εισάγεται, αλλά πιο ...εκσυγχρονισμένο, το σκανδαλώδες νομοθετικό πλέγμα που ισχύει για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, με το οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί ο πλοιοκτήτης. Με τη μέθοδο της "χρηματοδοτικής μίσθωσης", ο πλοιοκτήτης μπορεί να εμφανίζεται ως διαχειριστής του πλοίου και, επομένως, να μην μπορεί να τον πιάσει "το χέρι του νόμου" σε περιπτώσεις οικονομικών σκανδάλων και κυρίως ατυχημάτων.

"Επιτρέπεται - σημειώνεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 - η απόκτηση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, προκειμένου περί πλοίου για το οποίο έχει συναφθεί χρηματοδοτική μίσθωση. Οι ειδικοί όροι που διέπουν τη χρηματοδοτική μίσθωση, τη νηολόγηση των πλοίων αυτών και κατ' εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας,ως και κάθε σχετική λεπτομέρεια, ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάπτυξης"!

Και με σημαίες ευκαιρίας

Η δυνατότητα που δίνεται στους πλοιοκτήτες να αλλάζουν σημαία στα σκάφη αναψυχής και να προσλαμβάνουν αλλοδαπούς με τριτοκοσμικούς όρους, ένα ακόμη "δώρο" του νομοσχεδίου στους εφοπλιστές

Στον ...αέρα τινάζονται πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών, που απασχολούνται στα πλοία αναψυχής,ενώ ανοίγεται "παράθυρο" στη "μαύρη εργασία",με το νομοσχέδιο του ΥΕΝ. Το νομοσχέδιο - φωτιά, για τα σκάφη αναψυχής, "σπάει" επιπλέον και το καμποτάζ,την αποκλειστική, δηλαδή, εκμετάλλευση αυτών των πλόων από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα και επιτρέπει την είσοδο, όχι μόνο σημαιών από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και σημαιών ευκαιρίας!

Ειδικότερα, στο άρθρο 10 του νομοσχεδίου, παράγραφος 1, αναφέρεται: "Τα πλοία αναψυχής με ξένη σημαία δε δύνανται να εκκινούν από ελληνικούς λιμένες ή να παραλαμβάνουν επιβάτες από ελληνικούς λιμένες, με σκοπό την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με καταβολή ναύλου μεταξύ λιμένων ή και ακτών της ελληνικής επικράτειας", όμως στην παράγραφο 4 σπεύδει να ...συμπληρώσει: "Μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν, να επιτραπεί, με άδεια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που εκδίδεται κατά περίπτωση, η ολική ναύλωση πλοίου αναψυχής υπό ξένη σημαία για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα"! Είναι φανερό ότι με την παράγραφο αυτή, όποιοι πλοιοκτήτες θελήσουν μπορούν να αλλάξουν τη σημαία τους,πετώντας έξω από το πλοίο τους Ελληνες ναυτεργάτες, αντικαθιστώντας τους με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ή να υποχρεώσουν τους Ελληνες ναυτεργάτες να εργάζονται με τριτοκοσμικούς όρους. Αλλωστε, στο άρθρο 5, παράγραφος 3, αναφέρεται: "Προκειμένου περί ιστιοφόρου επαγγελματικού πλοίου αναψυχής της προηγούμενης παραγράφου (σ.σ. όπου περιγράφονται τα προσόντα του κυβερνήτη), όταν ο κυβερνήτης είναι αλλοδαπός, μπορεί να βεβαιώνει την κατοχή προσόντων κυβερνήτη, με υπεύθυνη δήλωσή του, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1599/1986"!

Επιπλέον, στο ίδιο άρθρο, παράγραφος 6, εδάφιο δ, διευκρινίζεται ότι ανάμεσα στα ελληνικά λιμάνια θα μπορούν να ταξιδεύουν πλέον πλοία αναψυχής, που "φέρουν σημαία κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), πλην Ελβετίας, με την προϋπόθεση ότι στο έδαφος του κράτους που τηρούνται τα νηολόγια, στα οποία είναι νηολογημένα τα πλοία αυτά, εφαρμόζεται η Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας".

Στο άρθρο 8, αφήνεται ανοιχτό "παράθυρο" για τη "μαύρη εργασία" ακόμα και των Ελλήνων ναυτεργατών. Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 2, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που πλοία αναψυχής δε διαθέτουν ναυτολόγιο, μπορούν: "Να μετακινούνται προς ναυπηγεία, καρνάγια, επισκευαστήρια ή να πραγματοποιούν μικρής διάρκειας δοκιμαστικά ταξίδια ή μεθορμίσεις με άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας κατά τόπο λιμενικής αρχής, με την οποία καθορίζεται και η σύνθεση του προσωπικού τους... Το προσωπικό αυτό πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστική εταιρία"!Επιπλέον, στο άρθρο 16 του νομοσχεδίου, διατηρούνται οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, που περιλαμβάνονται για τα πλοία αναψυχής. Με το άρθρο 8, επίσης, εισάγεται, αλλά πιο ...εκσυγχρονισμένο, το σκανδαλώδες νομοθετικό πλέγμα που ισχύει για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, με το οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί ο πλοιοκτήτης. Με τη μέθοδο της "χρηματοδοτικής μίσθωσης", ο πλοιοκτήτης μπορεί να εμφανίζεται ως διαχειριστής του πλοίου και, επομένως, να μην μπορεί να τον πιάσει "το χέρι του νόμου" σε περιπτώσεις οικονομικών σκανδάλων και κυρίως ατυχημάτων.

"Επιτρέπεται - σημειώνεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 - η απόκτηση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, προκειμένου περί πλοίου για το οποίο έχει συναφθεί χρηματοδοτική μίσθωση. Οι ειδικοί όροι που διέπουν τη χρηματοδοτική μίσθωση, τη νηολόγηση των πλοίων αυτών και κατ' εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας,ως και κάθε σχετική λεπτομέρεια, ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάπτυξης"!

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Το ΚΚΕ ζήτησε στη Βουλή την απόσυρση του νομοσχεδίου, στηρίζοντας τις προτάσεις που κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ για τη διασφάλιση της ζωής στη θάλασσα

Οι επιβάτες των σκαφών αναψυχής μπορούν να απολαύσουν ένα ασφαλές ταξίδι ανάμεσα στα ελληνικά νησιά, όπως επίσης μπορούν να διατηρηθούν και να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών στα σκάφη αυτά. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής,ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, στήριξε τις ολοκληρωμένες και σαφείς προτάσεις που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γιώργος Τούσσας,στη διάρκεια της συζήτησης που έγινε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη.

Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις είναι, κατ' αρχήν, να οριστεί ως πλοίαρχος των πλοίων αναψυχής το πρόσωπο που έχει αποκτήσει τα νόμιμα πιστοποιητικά ικανότητας σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση STCW/95 και το Προεδρικό Διάταγμα 243/98 και είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση να είναι και τα πιστοποιητικά ικανότητας του κυβερνήτη, ο οποίος επίσης θα πρέπει να είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.Το σύνολο του πληρώματος, εκτός πλοιάρχου, να υπηρετεί με σύμβαση ναυτολόγησης και να είναι ασφαλισμένο στο ΝΑΤ.Η εκτέλεση των ταξιδιών αναψυχής ή των περιηγητικών μεταξύ των ηπειρωτικών λιμανιών και λιμανιών των νησιών να γίνεται από σκάφη με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα.Τα πλοία να ελέγχονται για 60 μέρες, κάθε έτος, χωρίς να γίνεται διαχωρισμός αν το σκάφος αυτό φέρει πλήρωμα ή όχι. Να καθοριστεί η οργανική σύνθεση των σκαφών αυτών και κάθε αλλαγή της να περνάει από τη Βουλή. Κριτήριο για την οργανική σύνθεση να είναι οι ανάγκες των πλοίων, η ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος, του πλοίου και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Και βέβαια όλοι οι ναυτεργάτες να είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και όχι σε ασφαλιστική εταιρία, όπως αναφέρεται αόριστα στο νομοσχέδιο.

Ειδικότερα για ένα ασφαλές ταξίδι, η σύνθεση του πληρώματος πρέπει να είναι σε ό,τι αφορά το κατάστρωμα: Σε σκάφη μέχρι 25 κοχ πρέπει να υπηρετεί ένας κυβερνήτης γ τάξης ή ένας πτυχιούχος κυβερνήτης θαλαμηγού και ένας ναύτης. Για πλοία από 25,01 μέχρι 75 κοχ πρέπει να υπηρετούν ένας κυβερνήτης β τάξης και ένας ναύτης. Σε σκάφη από 75,01 ως 150 κοχ να υπηρετούν ένας κυβερνήτης α τάξης και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 150,01 ως 250 κοχ ένας ανθυποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 250,01 ως 500 κοχ ένας υποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 3 ναύτες, ενώ για σκάφη 500,01 ως 1.000 κοχ ένας πλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 4 ναύτες.

Οσον αφορά το πλήρωμα μηχανής απαιτείται: Για σκάφη μέχρι 75 κοχ ένας χειριστής. Από 76 ως 200 κοχ ένας μηχανικός β ή γ τάξης. Από 201 ως 750 κοχ ένας τρίτος μηχανικός και ένας μηχανοδηγός β τάξης. Από 751 ως 1.000 κοχ ένας β μηχανικός και δύο μηχανοδηγοί και από 1.001 ως 2.000 δύο μηχανικοί α και γ τάξης και δύο μηχανοδηγοί.

"Ο αγώνας του ΚΚΕ - επισήμανε χαρακτηριστικά ο Ν. Γκατζής στη Βουλή - για την εξυγίανση και ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους αγώνες των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων για τη διατήρηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και στις θαλάσσιες εσωτερικές συγκοινωνίες, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την ανάπτυξη της ναυτιλίας με πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, τα οποία θα είναι ασφαλισμένα στο ΝΑΤ και θα εφαρμόζεται η συλλογική σύμβαση εργασίας. Το ΚΚΕ αγωνίζεται για την ανάπτυξη του νευραλγικού τομέα της ναυτιλίας με προτάσεις που συμβάλλουν τόσο στην υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, όσο και για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας προς όφελος γενικότερα των εργαζομένων της χώρας μας".

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Το ΚΚΕ ζήτησε στη Βουλή την απόσυρση του νομοσχεδίου, στηρίζοντας τις προτάσεις που κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ για τη διασφάλιση της ζωής στη θάλασσα

Οι επιβάτες των σκαφών αναψυχής μπορούν να απολαύσουν ένα ασφαλές ταξίδι ανάμεσα στα ελληνικά νησιά, όπως επίσης μπορούν να διατηρηθούν και να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών στα σκάφη αυτά. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής,ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, στήριξε τις ολοκληρωμένες και σαφείς προτάσεις που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γιώργος Τούσσας,στη διάρκεια της συζήτησης που έγινε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη.

Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις είναι, κατ' αρχήν, να οριστεί ως πλοίαρχος των πλοίων αναψυχής το πρόσωπο που έχει αποκτήσει τα νόμιμα πιστοποιητικά ικανότητας σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση STCW/95 και το Προεδρικό Διάταγμα 243/98 και είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση να είναι και τα πιστοποιητικά ικανότητας του κυβερνήτη, ο οποίος επίσης θα πρέπει να είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.Το σύνολο του πληρώματος, εκτός πλοιάρχου, να υπηρετεί με σύμβαση ναυτολόγησης και να είναι ασφαλισμένο στο ΝΑΤ.Η εκτέλεση των ταξιδιών αναψυχής ή των περιηγητικών μεταξύ των ηπειρωτικών λιμανιών και λιμανιών των νησιών να γίνεται από σκάφη με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα.Τα πλοία να ελέγχονται για 60 μέρες, κάθε έτος, χωρίς να γίνεται διαχωρισμός αν το σκάφος αυτό φέρει πλήρωμα ή όχι. Να καθοριστεί η οργανική σύνθεση των σκαφών αυτών και κάθε αλλαγή της να περνάει από τη Βουλή. Κριτήριο για την οργανική σύνθεση να είναι οι ανάγκες των πλοίων, η ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος, του πλοίου και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Και βέβαια όλοι οι ναυτεργάτες να είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και όχι σε ασφαλιστική εταιρία, όπως αναφέρεται αόριστα στο νομοσχέδιο.

Ειδικότερα για ένα ασφαλές ταξίδι, η σύνθεση του πληρώματος πρέπει να είναι σε ό,τι αφορά το κατάστρωμα: Σε σκάφη μέχρι 25 κοχ πρέπει να υπηρετεί ένας κυβερνήτης γ τάξης ή ένας πτυχιούχος κυβερνήτης θαλαμηγού και ένας ναύτης. Για πλοία από 25,01 μέχρι 75 κοχ πρέπει να υπηρετούν ένας κυβερνήτης β τάξης και ένας ναύτης. Σε σκάφη από 75,01 ως 150 κοχ να υπηρετούν ένας κυβερνήτης α τάξης και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 150,01 ως 250 κοχ ένας ανθυποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 250,01 ως 500 κοχ ένας υποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 3 ναύτες, ενώ για σκάφη 500,01 ως 1.000 κοχ ένας πλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 4 ναύτες.

Οσον αφορά το πλήρωμα μηχανής απαιτείται: Για σκάφη μέχρι 75 κοχ ένας χειριστής. Από 76 ως 200 κοχ ένας μηχανικός β ή γ τάξης. Από 201 ως 750 κοχ ένας τρίτος μηχανικός και ένας μηχανοδηγός β τάξης. Από 751 ως 1.000 κοχ ένας β μηχανικός και δύο μηχανοδηγοί και από 1.001 ως 2.000 δύο μηχανικοί α και γ τάξης και δύο μηχανοδηγοί.

"Ο αγώνας του ΚΚΕ - επισήμανε χαρακτηριστικά ο Ν. Γκατζής στη Βουλή - για την εξυγίανση και ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους αγώνες των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων για τη διατήρηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και στις θαλάσσιες εσωτερικές συγκοινωνίες, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την ανάπτυξη της ναυτιλίας με πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, τα οποία θα είναι ασφαλισμένα στο ΝΑΤ και θα εφαρμόζεται η συλλογική σύμβαση εργασίας. Το ΚΚΕ αγωνίζεται για την ανάπτυξη του νευραλγικού τομέα της ναυτιλίας με προτάσεις που συμβάλλουν τόσο στην υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, όσο και για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας προς όφελος γενικότερα των εργαζομένων της χώρας μας".

Τα κείμενα έγραψε

η Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

"Χορός" μεγάλων συμφερόντων

Ισως μια αναφορά για τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των σκαφών αναψυχής, να δώσει μια εξήγηση για την εμμονή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη να ψηφιστεί αυτό το, αποδεδειγμένα, επικίνδυνο νομοσχέδιο. Επίσης, ίσως δώσει εξήγηση και για ορισμένες άλλες απορίες...

Συγκεκριμένα εκπρόσωπος των πλοιοκτητών των σκαφών αναψυχής κατά τη διάρκεια της συζήτησης που έγινε για το νομοσχέδιο, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ήταν ο Γιώργος Α. Βερνίκος.Για την ιστορία αξίζει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για εκείνο τον εφοπλιστή, ο οποίος είναι ένας από τους κύριους μετόχους της ιδιωτικής εταιρίας "Ελληνικός Νηογνώμονας Α.Ε.",η οποία έχει χαρακτηριστεί από τις διωκτικές αρχές ως ένοχη για μια σειρά τραγικά ναυάγια (ΑΪΡOΝ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΔΥΣΤΟΣ). Παρ' όλα αυτά, χαίρει πλήρoυς κάλυψης από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Αξίζει, επίσης, να σημειώσουμε ότι ο Βερνίκος, ο οποίος στη διάρκεια της ομιλίας στην επιτροπή της Βουλής, ουσιαστικά βρήκε θετικό το νομοσχέδιο, έχει διωχτεί με 7 χρόνια φυλάκιση για απάτες με τα πλοία αναψυχής.

Σημαντικά επίσης πρόσωπα στην κατηγορία αυτών των σκαφών είναι οι κ. Κυριακούλης,Ι. Θεοχαράκης,ο μεγαλοεπιχειρηματίας Γιώργος Κυριαζάκος,καθώς και η εταιρία KAPPA MARINE και άλλοι.

Η διαπλοκή μεγαλοεπιχειρηματιών, καθώς και πολυεθνικών εταιριών που δραστηριοποιούνται σε διάφορους πολλούς οικονομικούς τομείς, είναι ένα επιπλέον στοιχείο της σοβαρότητας του νομοσχεδίου αυτού και δίνει μια ιδέα για την επιμονή της κυβέρνησης να το προωθήσει άμεσα, χωρίς καμία τροποποίηση, παρά την επικινδυνότητά του.

Τα κείμενα έγραψε

η Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

"Χορός" μεγάλων συμφερόντων

Ισως μια αναφορά για τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των σκαφών αναψυχής, να δώσει μια εξήγηση για την εμμονή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη να ψηφιστεί αυτό το, αποδεδειγμένα, επικίνδυνο νομοσχέδιο. Επίσης, ίσως δώσει εξήγηση και για ορισμένες άλλες απορίες...

Συγκεκριμένα εκπρόσωπος των πλοιοκτητών των σκαφών αναψυχής κατά τη διάρκεια της συζήτησης που έγινε για το νομοσχέδιο, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ήταν ο Γιώργος Α. Βερνίκος.Για την ιστορία αξίζει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για εκείνο τον εφοπλιστή, ο οποίος είναι ένας από τους κύριους μετόχους της ιδιωτικής εταιρίας "Ελληνικός Νηογνώμονας Α.Ε.",η οποία έχει χαρακτηριστεί από τις διωκτικές αρχές ως ένοχη για μια σειρά τραγικά ναυάγια (ΑΪΡOΝ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΔΥΣΤΟΣ). Παρ' όλα αυτά, χαίρει πλήρoυς κάλυψης από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Αξίζει, επίσης, να σημειώσουμε ότι ο Βερνίκος, ο οποίος στη διάρκεια της ομιλίας στην επιτροπή της Βουλής, ουσιαστικά βρήκε θετικό το νομοσχέδιο, έχει διωχτεί με 7 χρόνια φυλάκιση για απάτες με τα πλοία αναψυχής.

Σημαντικά επίσης πρόσωπα στην κατηγορία αυτών των σκαφών είναι οι κ. Κυριακούλης,Ι. Θεοχαράκης,ο μεγαλοεπιχειρηματίας Γιώργος Κυριαζάκος,καθώς και η εταιρία KAPPA MARINE και άλλοι.

Η διαπλοκή μεγαλοεπιχειρηματιών, καθώς και πολυεθνικών εταιριών που δραστηριοποιούνται σε διάφορους πολλούς οικονομικούς τομείς, είναι ένα επιπλέον στοιχείο της σοβαρότητας του νομοσχεδίου αυτού και δίνει μια ιδέα για την επιμονή της κυβέρνησης να το προωθήσει άμεσα, χωρίς καμία τροποποίηση, παρά την επικινδυνότητά του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ