Κυριακή 8 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Το ΚΚΕ ζήτησε στη Βουλή την απόσυρση του νομοσχεδίου, στηρίζοντας τις προτάσεις που κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ για τη διασφάλιση της ζωής στη θάλασσα

Οι επιβάτες των σκαφών αναψυχής μπορούν να απολαύσουν ένα ασφαλές ταξίδι ανάμεσα στα ελληνικά νησιά, όπως επίσης μπορούν να διατηρηθούν και να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών στα σκάφη αυτά. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής,ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, στήριξε τις ολοκληρωμένες και σαφείς προτάσεις που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γιώργος Τούσσας,στη διάρκεια της συζήτησης που έγινε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη.

Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις είναι, κατ' αρχήν, να οριστεί ως πλοίαρχος των πλοίων αναψυχής το πρόσωπο που έχει αποκτήσει τα νόμιμα πιστοποιητικά ικανότητας σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση STCW/95 και το Προεδρικό Διάταγμα 243/98 και είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση να είναι και τα πιστοποιητικά ικανότητας του κυβερνήτη, ο οποίος επίσης θα πρέπει να είναι ασφαλισμένος στο ΝΑΤ.Το σύνολο του πληρώματος, εκτός πλοιάρχου, να υπηρετεί με σύμβαση ναυτολόγησης και να είναι ασφαλισμένο στο ΝΑΤ.Η εκτέλεση των ταξιδιών αναψυχής ή των περιηγητικών μεταξύ των ηπειρωτικών λιμανιών και λιμανιών των νησιών να γίνεται από σκάφη με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα.Τα πλοία να ελέγχονται για 60 μέρες, κάθε έτος, χωρίς να γίνεται διαχωρισμός αν το σκάφος αυτό φέρει πλήρωμα ή όχι. Να καθοριστεί η οργανική σύνθεση των σκαφών αυτών και κάθε αλλαγή της να περνάει από τη Βουλή. Κριτήριο για την οργανική σύνθεση να είναι οι ανάγκες των πλοίων, η ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος, του πλοίου και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Και βέβαια όλοι οι ναυτεργάτες να είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και όχι σε ασφαλιστική εταιρία, όπως αναφέρεται αόριστα στο νομοσχέδιο.

Ειδικότερα για ένα ασφαλές ταξίδι, η σύνθεση του πληρώματος πρέπει να είναι σε ό,τι αφορά το κατάστρωμα: Σε σκάφη μέχρι 25 κοχ πρέπει να υπηρετεί ένας κυβερνήτης γ τάξης ή ένας πτυχιούχος κυβερνήτης θαλαμηγού και ένας ναύτης. Για πλοία από 25,01 μέχρι 75 κοχ πρέπει να υπηρετούν ένας κυβερνήτης β τάξης και ένας ναύτης. Σε σκάφη από 75,01 ως 150 κοχ να υπηρετούν ένας κυβερνήτης α τάξης και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 150,01 ως 250 κοχ ένας ανθυποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και δύο ναύτες. Σε σκάφη από 250,01 ως 500 κοχ ένας υποπλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 3 ναύτες, ενώ για σκάφη 500,01 ως 1.000 κοχ ένας πλοίαρχος, ένας λοστρόμος και 4 ναύτες.

Οσον αφορά το πλήρωμα μηχανής απαιτείται: Για σκάφη μέχρι 75 κοχ ένας χειριστής. Από 76 ως 200 κοχ ένας μηχανικός β ή γ τάξης. Από 201 ως 750 κοχ ένας τρίτος μηχανικός και ένας μηχανοδηγός β τάξης. Από 751 ως 1.000 κοχ ένας β μηχανικός και δύο μηχανοδηγοί και από 1.001 ως 2.000 δύο μηχανικοί α και γ τάξης και δύο μηχανοδηγοί.

"Ο αγώνας του ΚΚΕ - επισήμανε χαρακτηριστικά ο Ν. Γκατζής στη Βουλή - για την εξυγίανση και ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους αγώνες των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων για τη διατήρηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και στις θαλάσσιες εσωτερικές συγκοινωνίες, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την ανάπτυξη της ναυτιλίας με πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, τα οποία θα είναι ασφαλισμένα στο ΝΑΤ και θα εφαρμόζεται η συλλογική σύμβαση εργασίας. Το ΚΚΕ αγωνίζεται για την ανάπτυξη του νευραλγικού τομέα της ναυτιλίας με προτάσεις που συμβάλλουν τόσο στην υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, όσο και για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας προς όφελος γενικότερα των εργαζομένων της χώρας μας".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ