Ετσι, ξεκινώντας ακριβώς από κει που σταμάτησε το ΠΑΣΟΚ, προχωρά: Στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των δημόσιων επιχειρήσεων (τράπεζες, ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.ά.), καθιστώντας πανάκριβες τις υπηρεσίες τους για το λαό. Στην παραχώρηση στο μεγάλο κεφάλαιο των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων, που τις πλήρωσε ο ελληνικός λαός για να τις βλέπει πλέον με το ...«κιάλι». Στις «συμβάσεις παραχώρησης», με τις οποίες οι εθνικοί οδικοί άξονες περνούν στα χέρια ελάχιστων ιδιωτικών ομίλων, «προσφέροντας» υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια. Στην αναθεώρηση του άρθρου 24, με την οποία εμπορευματοποιούνται τα δημόσια δάση και το περιβάλλον. Στην κατάρτιση νομοσχεδίου, με το οποίο οι κοινόχρηστοι αιγιαλοί και οι παραλίες παραδίδονται βορά στην κερδοσκοπία του κεφαλαίου και αποκλείεται η δωρεάν πρόσβαση του λαού στη θάλασσα...
Οπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, η αντιλαϊκή τους πολιτική δεν έχει όρια πια. Σε λίγο, θα μας βάλουν να πληρώνουμε και τον αέρα που αναπνέουμε!
Τον εισπρακτικό χαρακτήρα του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που προωθεί η κυβέρνηση, επιβεβαιώνει επί της ουσίας και μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Εκείνο που επισημαίνεται - μεταξύ άλλων - στη μελέτη, είναι ότι στην Ελλάδα κάθε χρόνο εισάγονται και τίθενται σε κυκλοφορία πολλά «γερασμένα» φορτηγά και λεωφορεία. Η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων δεν επιτρέπεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η εμπλοκή τους στα τροχαία ατυχήματα είναι μεγάλη. Σύμφωνα δε, με τη μελέτη του ΕΜΠ, ενώ ο αριθμός - γενικά των μεγάλων οχημάτων - σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα είναι πολύ μικρός, εντούτοις εμπλέκονται στο 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Στη μελέτη υπογραμμίζεται ότι αν και η ηλικία των οχημάτων συνδέεται άμεσα με την οδική ασφάλεια, η χώρα μας έχει τον πιο «γερασμένο» στόλο στην Ευρώπη. Και σα να μη έφταναν όλα αυτά, έρχονται και οι καταγγελίες των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι με το νέο ΚΟΚ, η κυβέρνηση αναθέτει τον έλεγχο των φορτηγών στα Μεικτά Κλιμάκια των νομαρχιών, τα οποία ούτε επαρκούν ούτε διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό.
Παρ' όλα αυτά, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης, εξακολουθεί να επιμένει στον ανυπόστατο ισχυρισμό ότι ο νέος ΚΟΚ αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την οδική ασφάλεια.
Ισως για κάποιους μοιάζει κοινοτοπία πως ο καπιταλισμός είναι ένα άρρωστο εγκληματικό σύστημα. Ομως, όλες οι μορφές εκδήλωσής του το επιβεβαιώνουν. Για παράδειγμα, η διάδοση των υποτιθέμενων «τυχερών» παιχνιδιών, όπως αποκαλείται ο τζόγος, στηρίζεται στο νόμο της κίνησης του καπιταλισμού, δηλαδή το κέρδος. Στην περίπτωση του τζόγου, παρατηρούνται πιο εύκολα οι παρενέργειες αυτού του κυνηγητού του κέρδους. Ετσι, ο βρετανικός ιατρικός σύλλογος, σε έκθεσή του, προειδοποιεί ότι η χώρα τους οδηγείται σε σοβαρή επιδημία τζόγου και ζητεί να δημιουργηθούν περισσότερες υπηρεσίες για τη νοσηλεία των θυμάτων του τζόγου. Στην ίδια έκθεση, τονίζεται ότι η μεγάλη απελευθέρωση του τζόγου η οποία πραγματοποιείται τώρα στη Βρετανία προκαλεί μεγάλο αριθμό «θυμάτων» στα παιδιά. «Η υγεία του έθνους μας βρίσκεται σε κίνδυνο και χρειάζονται επείγοντα μέτρα για τη θεραπεία της», τονίζει χαρακτηριστικά στην έκθεσή του ο βρετανικός σύλλογος. Οι πηγές του τζόγου στην Αγγλία είναι σήμερα πολλές, αλλά κυρίως είναι το ΛΟΤΤΟ, το Ιντερνετ σε 24ωρη βάση, τα προϊόντα των μπουκμέικερς και τα νέα καζίνο τύπου Λας Βέγκας. Παράλληλα, μεγάλος αριθμός Βρετανών παίζει τζόγο σε «οφ σορ» εταιρείες. Συμμεριζόμαστε την αγωνία των Βρετανών γιατρών, στο είδος της θεραπείας διαφωνούμε, αφού άρρωστο σύστημα αρρώστους θα παράγει.
Την οικονομική ενίσχυση των μικρότερων δήμων που δεν έχουν επενδυτική δυνατότητα, μέσα από δανεισμό των χρημάτων που αποδίδονται προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ), προτείνει η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ). Στο όνομα της χαμηλής απορροφητικότητας του «Θησέα» (σ.σ. πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων και δράσεων των δήμων), η ΚΕΔΚΕ ζητά από την κυβέρνηση, ουσιαστικά, να λειτουργήσει ως εγγυητής για τη σύναψη δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή άλλου διεθνούς πιστωτικού οργανισμού, ώστε να μπορέσουν, λέει, οι μικροί δήμοι, με πληθυσμό μικρότερο των 15 χιλιάδων κατοίκων, να αναλάβουν επενδυτικές πρωτοβουλίες. Για την αποπληρωμή του δανείου προτείνει τη δέσμευση των χρημάτων που εισπράττει κάθε χρόνο η ΤΑ από το φόρο ζύθου, ο οποίος ανέρχεται στα περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα, άχνα δε βγάζει η ΚΕΔΚΕ για τους παρακρατημένους υπέρ της ΤΑ πόρους, που ανέρχονται περίπου σε 9 δισεκατομμύρια ευρώ. Ενώ με την πρόταση για δανεισμό δίνει σίγουρες δουλιές με κέρδη στην Τράπεζα. Κι ύστερα σου λένε πως νοιάζονται για τους κατοίκους...