Με νέο πανελλαδικό παμφοιτητικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, αύριο Πέμπτη, 8 Μάρτη, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, φοιτητές και σπουδαστές εντείνουν τον αγώνα ενάντια στην πολιτική ιδιωτικοποίησης και υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης. Σήμερα, στις 6.30 το απόγευμα, μετά τις γενικές τους συνελεύσεις, φοιτητές και σπουδαστές συγκεντρώνονται στη Βουλή σε μια συμβολική περικύκλωση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, την ώρα που στην Ολομέλεια της Βουλής συζητιέται ο νέος νόμος - πλαίσιο.
Φοιτητές και σπουδαστές συνεχίζουν με αμείωτη ένταση και αποφασιστικότητα τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική. Ηδη, από την περασμένη βδομάδα σε κινητοποιήσεις βρίσκονται 315 φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι πανελλαδικά. Σήμερα και αύριο προγραμματίζεται νέος γύρος γενικών συνελεύσεων στην πλειοψηφία των φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων σε όλη την Αθήνα. Οπως λένε οι ίδιοι οι φοιτητές, το αποτέλεσμα και σε αυτές τις γενικές συνελεύσεις αναμένεται να είναι η επαναβεβαίωση της αγωνιστικής τροχιάς.
Οπως σημείωσε, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων που συμμετέχουν στο Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων, ο Θεοδόσης Μπενάτος, από το Σύλλογο Φοιτητών Γεωπονικής, «φοιτητές και σπουδαστές δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις. Μαζί με το λαό, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους. Με μια φωνή αυτή την εβδομάδα θα ακουστεί από παντού και όσο πιο δυνατά γίνεται ότι αυτός ο νόμος είναι νόμος - έκτρωμα και δε θα περάσει».
«Εχουμε μεγάλη μάχη μπροστά μας» τόνισε και συμπλήρωσε: «Συγκεντρώνουμε τα πυρά μας στην τελική προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει το νόμο. Στόχος μας είναι αυτός ο νόμος να σφυροκοπηθεί όσο δεν πάει από κάθε εργαζόμενο, από κάθε οικογένεια. Ηδη έχει καταδικαστεί από κάθε φοιτητή και σπουδαστή».
Ακόμα, υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση μπορεί να θεωρεί δεδομένο ότι απέναντι στο νόμο - έκτρωμα, απέναντι στα σχέδια και τις μεθοδεύσεις της, συνολικά απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, θα υψωθούν εμπόδια, αντιδράσεις». «Εμείς - ξεκαθάρισε - ξέρουμε τι έχουμε μπροστά μας. Δεν έχουμε μόνο το νόμο - πλαίσιο. Εχουμε μια συνολική αντιεκπαιδευτική πολιτική που θέλει να θίξει τα δικαιώματα στη μόρφωση, τη δουλιά και τη ζωή της νεολαίας. Που θέλει να υποτάξει την ανώτατη εκπαίδευση στις ανάγκες της αγοράς. Ομως έχουμε αποδείξει όλους αυτούς τους μήνες που είμαστε στο δρόμο ότι ο αγώνας μας και δίκαιος είναι και έχουμε δύναμη. Ο αγώνας μας βρίσκει αποδοχή στις πλατιές μάζες των εργαζομένων και του λαού, που νοιάζεται για την ακριβοπληρωμένη αμάθεια των παιδιών του, που νοιάζεται για το τι περιεχόμενο θα έχουν οι σπουδές, που νοιάζεται για την επαγγελματική προοπτική και το εργασιακό μέλλον των παιδιών του».
Ο Θ. Μπενάτος επισήμανε ότι «τίποτα δεν έχει κριθεί μέχρι τώρα και τίποτα δεν κρίνεται την Πέμπτη. Και γιατί στο στόχαστρό μας δεν έχουμε μόνο το νόμο - πλαίσιο, αλλά συνολικά την πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης, αλλά και γιατί υπάρχουν όλες αυτές οι προϋποθέσεις - και με τη μαζικότητα, τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και την ένταση της πάλης αυτή την εβδομάδα θα διαμορφωθούν ακόμα περισσότερο - έτσι ώστε αυτά τα μέτρα να μην εφαρμοστούν ποτέ στις σχολές ακόμα και αν ψηφιστούν».
«Θα καταφέρουμε να τον μπλοκάρουμε είτε πριν είτε μετά την ψήφισή του. Το αν ψηφιστεί δεν είναι κάτι που μπορεί να μας σταματήσει ή να μας νικήσει. Στην πράξη θα καταφέρουμε να τον σταματήσουμε και να μην εφαρμοστεί καμία διάταξη αυτού του νόμου, που υποβαθμίζει και ιδιωτικοποιεί τις σπουδές μας», πρόσθεσε η Μαριάννα Παπαδοπούλου από τον Σύλλογο Φοιτητών Πολιτικού.
(Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ' Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή, σελίδα 103)
Φυσικά για να υπάρξει και το άλλοθι της ουδετερότητας, το βιβλίο αναφέρει ότι «πολλοί θεωρούν επικίνδυνες τέτοιες παρεμβάσεις, οι οποίες συχνά καταλήγουν σε στρατιωτικές επεμβάσεις με αμέτρητα θύματα». Πράγματι, είναι πάρα πολλοί εκείνοι που τις καταδικάζουν και τις καταδίκασαν μέσα από τις συμμετοχή τους στα συλλαλητήρια για τους άδικους ιμπεριαλιστικούς πολέμους στη Γιουγκοσλαβία, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, μαζί με αυτούς και εκπαιδευτικοί που σήμερα θα πρέπει να διδάξουν ότι είναι «δικαίωμα» οι σφαγές των αμάχων σε πολέμους που γίνονται για τα κέρδη και μόνο. Το αποκορύφωμα της υποκρισίας όμως είναι ότι η αναφορά στις διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις όπου το βιβλίο σημειώνει ότι «σε αυτές τις περιπτώσεις περιορίζεται στην ειρηνευτική και ανθρωπιστική βοήθεια μετά την εισβολή», με λίγα λόγια ο «ανθρωπισμός» των ιμπεριαλιστών συνοψίζεται στο εξής: «πρώτα σε καταστρέφω και μετά σε ανοικοδομώ».
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο σχεδιασμός των εμπνευστών των νέων βιβλίων και προγραμμάτων είναι να δημιουργήσουν μια πιο ενεργητική στάση υπέρ της ιμπεριαλιστικής πολιτικής από πολύ μικρή ηλικία. Στην κατεύθυνση αυτή δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο του εκπαιδευτικού, καθώς το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο του καθηγητή και του δίνει οδηγίες για το πού να στρέψει το μάθημα και ενδεχομένως και πώς θα απαντήσει σε απορίες των μαθητών. Αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά το γεγονός ότι το ξεφύλλισμα και μόνο των νέων σχολικών βιβλίων οδηγεί κάθε προοδευτικό άνθρωπο μόνο στην ενίσχυση της ανάγκης για απόσυρσή τους. Και αντικατάστασής τους με βιβλία σύγχρονα και κατανοητά, που θα βοηθούν τους μαθητές να κατακτήσουν την επιστημονική γνώση και όχι να εμπεδώσουν την προπαγάνδα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Βάζει όμως ακόμα πιο επιτακτικά το καθήκον του εκπαιδευτικού να απειθαρχήσει στις υποδείξεις και να κάνει το μάθημά του πηγή αγωνιστικής έμπνευσης.