ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
Σελ. /28
Χωρίς εφοπλιστές καλύτερα...

Του Γιάννη Δερμεντζόγλουαπό τον «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ»
Του Γιάννη Δερμεντζόγλουαπό τον «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ»
Σιγά μην άφηνε ο Λουίζος έναν βαρκάρη να του πάρει το μισό βαπόρι, αφού αυτό θα συνέβαινε αν δεχόταν να τον ρυμουλκήσουν. Και σιγά επίσης μην άφηναν οι ξενοδόχοι του νησιού ένα ναυάγιο να χάσκει μέσα στο λιμάνι. Τώρα, τέλος καλό - όλα καλά. Ο εφοπλιστής παίρνει όλο το ασφάλιστρο, οι επιβάτες το ίδιο, οι ξενοδόχοι μέσα από τις παράλληλες εταιρείες κάτι θα πάρουν ως «μέτρα αντιρύπανσης», άσε που προοπτικά θα οργανώσουν και υποβρύχιες εκδρομές στο ναυάγιο... Αλί στους ναυτικούς και στους νησιώτες. Οι πρώτοι θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν χωρίς ποτέ να ξέρουν αν θα γυρίσουν στη στεριά και οι δεύτεροι θα συνεχίσουν να προσκυνάνε κατουρημένες ποδιές μπας και πιάσει βαπόρι στο νησί τον καιρό που δεν υπάρχουνε τουρίστες...

Τρεις το λάδι, τρεις το ξίδι, πέντε το λαδόξιδο. Από προχτές έχει αρχίσει η παρουσίαση διαφόρων ρεπορτάζ που μιλούν για την αξία του πλοίου και πόσο πολύ ανέβηκε αυτή με τις πλούσιες μετασκευές που έκανε ο εφοπλιστής όταν το αγόρασε ήδη σαπάκι. Απλά ο εφοπλιστής πλασάρει τις απαιτήσεις του. Το ίδιο συμβαίνει και από την πλευρά διαφόρων που γλείφουν τα κόκαλα που πετά το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Ολο αυτό το κύκλωμα έχει μόνο μια σχέση με την ασφάλεια στη θάλασσα: Είναι οι σκυλοπνίχτες. Ζουν από τις άθλιες συνθήκες δουλιάς, τα σάπια βαπόρια, τις εξευτελιστικές υποδομές. Υπάρχουν μέσα από όλα αυτά. Είναι εχθροί και του ναυτεργάτη και του επιβάτη. Και στη στεριά και στη θάλασσα. Το είπε απλά ο Γιώργης ο Τούσσας, πρώτος μηχανικός ο ίδιος (ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σήμερα) «όσο τα καράβια είναι στα χέρια των εφοπλιστών και συνεχίζεται αυτό το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα, που έχει σαν κίνητρο την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, της πλουτοκρατίας, θα αυξάνουν τα ναυτικά ατυχήματα, θα συνεχίσουν να χάνουν τη ζωή τους επιβάτες και εργαζόμενοι στα πλοία, θα καταστρέφεται το περιβάλλον».

Κατά τ' άλλα: Η έρευνα που λέει «φαγωθείτε μεταξύ σας», με τον ισχυρισμό πως για τα δεινά των παιδιών φταίνε οι πατεράδες τους, θέλει να αγνοεί ότι στον προηγούμενο αιώνα αναπτύχθηκε ένα εργατικό κίνημα - το κομμουνιστικό - που τσάκισε κόκαλα κι έφτασε να κάνει την εργατική τάξη κυβερνήτη του μισού πλανήτη με επιπτώσεις θετικές και στο υπόλοιπο μισό. Οτι τα πτυχία χωρίς αντίκρισμα, η ανασφάλιστη δουλιά, η δουλιά νύχτα με νύχτα, η ακριβοπληρωμένη υγεία, όλα μαζί είναι παράγωγα της καπιταλιστικής πραγματικότητας, που όλο και περισσότερο σπρώχνει την ανθρωπότητα στη βαρβαρότητα.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΟΛΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ, ΟΛΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ: «από την πλευρά της εταιρείας καταβάλλονταν χθες προσπάθεια να αποδοθεί η ευθύνη για τη μετακίνηση του κρουαζιερόπλοιου στις Λιμενικές Αρχές της Σαντορίνης (...) απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αν στην απόφαση μετακίνησης του σκάφους μετά την εκκένωσή του, ελήφθη υπόψη και το θέμα της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής απώλειας, ανέφεραν ότι από τη στιγμή κατά την οποία το μικρό ρυμουλκό σκάφος "Λέων" βρέθηκε κοντά στο Sea Diamond τελούσε υπό τις εντολές της τοπικής Λιμενικής Αρχής της Σαντορίνης (...) αντίθετα ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος επαναλάμβανε κατηγορηματικά χθες ότι "ο πλοίαρχος όχι μόνο δε ζήτησε την άδεια του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΕΝ για να μεθορμίσει σε άλλο σημείο από αυτό που είχε προσαράξει, αλλά ούτε καν ενημέρωσε για την απόφασή του αυτή» (το ρεπορτάζ στο ΒΗΜΑ).

«ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ»... «στην περίπτωση του Sea Diamond παρέχεται κάλυψη 8,2 δισ. δολαρίων εκ των οποίων 3 δισ. αφορούν τους επιβάτες, 1 δισ. για ζημιές που προκλήθηκαν εξαιτίας περιβαλλοντικής ρύπανσης και επιπλέον 4,2 δισ. για όλες τις υπόλοιπες αστικές ευθύνες που προκύπτουν» (τα στοιχεία στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: «στη λίστα με τα πιο επικίνδυνα ελληνικά λιμάνια βρίσκεται ο Αθηνιός της Σαντορίνης. Οι Ελληνες πλοίαρχοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι κάνουν καθημερινά "ασκήσεις ακριβείας" προσπαθώντας να "δέσουν" με ασφάλεια τα πλοία τους (...) ανύπαρκτη είναι σύμφωνα με την έρευνα και η μόνιμη παρουσία στα λιμάνια ρυμουλκών πλοίων με συνέπεια σε ακυβερνησίες σκαφών, να καθυστερεί πολύ η συνδρομή τους, όταν σε περίπτωση κινδύνου κληθούν να σπεύσουν σε βοήθεια, όπως συνέβη και στο πρόσφατο περιστατικό» (τα στοιχεία από έρευνα του ΕΜΠ / ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Αναπάντητα και ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ για τη βύθιση του πλοίου

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Πληθαίνουν τα ερωτήματα για τη βύθιση του πλοίου

Ο ΛΟΓΟΣ: ΦΩΣ στα ερωτήματα

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Στο κόκκινο 17 λιμάνια

Η ΑΥΓΗ: Ναυάγιο αξιοπιστίας Κεφαλογιάννη και πλοιοκτήτη

ΤΟ ΒΗΜΑ: Ο κ. Ζορμπάς αναζητεί τους κρυφούς μετόχους...

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ παίρνει ο Καραμανλής

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: ΦΑΓΩΜΑΡΑ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ για τους υποψηφίους

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Ρεκόρ ξένων κεφαλαίων για την αγορά μετοχών

ΕΘΝΟΣ: ΑΓΝΟΟΥΝΤΑΙ 160 εκατ. ευρώ από τον ΛΑΕΚ

ΤΑ ΝΕΑ: Σμήνος σεισμών κούνησε τη μισή Ελλάδα

Η ΧΩΡΑ: Δεν έκλεισε μάτι η Δ. Ελλάδα μετά το ξύπνημα του Εγκέλαδου

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: 10.428 ευκαιρίες εργασίας

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: 8.300 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ σε νοσοκομεία, Ταμεία και πολιτισμό

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: ΕΞΟΜΟΙΩΝΟΝΤΑΙ με τους μονίμους

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
«Πρώτης τάξεως» θύματα

«Με νέες υπηρεσίες, ειδικούς λογαριασμούς, προσωπικό και ΑΤΜ που μιλούν τη γλώσσα των πελατών, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα επιδιώκουν να προσελκύσουν τους περισσότερους από 1.000.000 αλλοδαπούς που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και αποδεικνύονται "πρώτης τάξεως" πελάτες για τις τράπεζες» (το ρεπορτάζ στα «ΝΕΑ»).

Το μήνυμα: «φαγωθείτε μεταξύ σας»

«Το συντηρητικό βρετανικό περιοδικό New States Man προκάλεσε θύελλα συζητήσεων με το άρθρο του για "τη μεγάλη ληστεία των γενεών" που ανοιχτά χαρακτηρίζει κλέφτες όλη την περίφημη γενιά των baby boomers όσους είναι σήμερα πάνω από 50 οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια εποχή με οικονομικά και κοινωνικά προνόμια τα οποία έγιναν απλησίαστα για τις γενιές που ακολούθησαν. Το άρθρο χαρακτηρίζει ως μεγάλους αδικημένους της υπόθεσης όλους όσους είναι σήμερα κάτω από 35 οι οποίοι τελειώνουν το πανεπιστήμιο χρεωμένοι μέχρι το λαιμό και βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σύστημα υπέρογκων φόρων, ανασφάλιστης εργασίας, έχοντας απέναντί τους όχι ένα κοινωνικό κράτος, αλλά μια εχθρική κοινωνία. Μια σειρά νέων εννοιών και όρων έχει δημιουργηθεί για να περιγράψει αυτή την κατάσταση. Ο μαγικός κωδικός iPod χρησιμοποιείται όχι για το γνωστό φορητό μουσικό σύστημα αλλά για να περιγράψει τις συνθήκες που βιώνουν τα άτομα κάτω των 35 ("Insecure, Pressured, Overtaxed and Debt-ridden" δηλαδή ανασφάλιστοι, πιεσμένοι, και πνιγμένοι στους φόρους και τα χρέη). Σε έρευνες που έγιναν μέσα στο 2007 υπήρχε η διαπίστωση ότι η νέα γενιά θα είναι η πρώτη που θα έχει χειρότερη υγεία από την προηγούμενη, θα κάνει λιγότερο σεξ και θα δουλεύει για περισσότερα χρόνια» (το άρθρο στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ