Είναι προφανείς οι επιδιώξεις τους. Οι τρεις παρατάξεις έχουν εκτεθεί ανεπανόρθωτα απέναντι στους εργαζόμενους, τόσο από τη συμβιβασμένη για τα προβλήματα των εργατών δράση τους, όσο και από τα ...«κομπρεμί» τους για να πλήξουν τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ και τώρα προσπαθούν με ψευτοδιαφωνίες να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Οπως η από κοινού προσπάθεια που κατέλαβαν για να αποκλείσουν από το προεδρείο τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, στις οποίες οι εργαζόμενοι του Πειραιά έδωσαν την πρωτιά στις πρόσφατες εκλογές του Εργατικού Κέντρου. Ομως, ό,τι και να κάνουν, οι εργαζόμενοι έχουν βγάλει πλέον τα συμπεράσματά τους. Και θα το αποδείξουν για μια ακόμη φορά την 1η του Μάη με τη συμμετοχή τους στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 11 π.μ. στην πλατεία Κοραή.
Και για ποιο λόγο να μην τον βραβεύσει; Αλλωστε, ο Γ. Γιάνσα είναι από τους πρωτεργάτες στην απόσχιση της Σλοβενίας από την ενιαία τότε Γιουγκοσλαβία. Ηταν υπουργός Αμυνας της χώρας το 1990-91, στη διάρκεια του πραξικοπήματος ενάντια στη Γιουγκοσλαβία. Ως ένας από τους πολιτικούς ηγέτες της χώρας, έχει φροντίσει - από το Δεκέμβρη του 2004, οπότε και εκτελεί χρέη πρωθυπουργού - να συνδέσει τη χώρα ακόμη περισσότερο με το ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου στην «Κυριακάτικη Καθημερινή», θα προωθήσει την ένταξη της χώρας στη Συνθήκη Σένγκεν. Αυτόν τιμά ο Νικ. Κακλαμάνης! Αλλά, καθόλου τυχαίο. Ομοϊδεάτες γαρ και θιασώτες της ίδιας πολιτικής είναι. Και, για την ιστορία, να σημειωθεί ότι η μόνη παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο που αρνήθηκε να δώσει τη συγκατάθεσή της σε αυτή την απονομή ήταν η «Συμπαράταξη για την Αθήνα».
Φαίνεται ότι η συντονισμένη δράση ενοχλεί όσους έμαθαν να υπονομεύουν την ενότητα των εργαζομένων και να συνθλίβουν το δίκιο τους στη μέγκενη των κομματικών σκοπιμοτήτων. Αυτό αποκαλύφθηκε και προχτές, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν στη Θεσσαλονίκη οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής Σωματείων Σχολικών Τροχονόμων Μακεδονίας - Θράκης - Θεσσαλίας. Την ώρα που η συνέντευξη ήταν σε εξέλιξη, μπουκάρισε η ΠΑΣΚίτισσα πρόεδρος του Σωματείου Θεσσαλονίκης των σχολικών τροχονόμων και προσπάθησε να τη διακόψει, επικαλούμενη κάποια «ακατάληπτα» περί παρανόμων, διασπαστών, κλπ. Συνεχίζοντας την προσπάθεια υπονόμευσης, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κατήγγειλε τον ΓΓ του ΕΚΘ Σ. Ζαριανόπουλο, απλά και μόνο για τη βοήθεια που προσέφερε στην προσπάθεια συντονισμού τους.
Απάντηση στην προβοκάτσια που επιχειρήθηκε δίνει με ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή, στην οποία αποκαλύπτει ότι «η πρόεδρος του Σωματείου Θεσσαλονίκης συμμετείχε στην ιδρυτική σύσκεψη της Συντονιστικής Επιτροπής, νομιμοποιώντας τη συγκρότησή της. Ισως, όμως, να ενοχλήθηκε από το γεγονός ότι δεν εκλέχθηκε στην 5μελή Συντονιστική Επιτροπή». Και ξεκαθαρίζει πως «αυτό δε δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να υπονομεύει την ενότητά μας, προτιμώντας το πολιτικό χρώμα του από το κοινό μας δίκιο. Το οποίο λέει ότι εκβιαστήκαμε και από την προηγούμενη και από τη σημερινή κυβέρνηση να παριστάνουμε τους "εθελοντές" για να κερδίσουμε μερικά ψίχουλα». Πληρωμένη απάντηση που βάζει τα πράγματα στη θέση τους.
Δηλαδή ...«χαιρέτα μας τον πλάτανο». Μέχρι στιγμής ανεξάρτητες αρχές έχουμε για τις τηλεπικοινωνίες, τα Μέσα Ενημέρωσης, τα προσωπικά δεδομένα, το Χρηματιστήριο. Και όλοι ξέρουμε τι γίνεται σε όλους αυτούς τους τομείς.
Τελικά, από όλες τις πλευρές, μια και μόνη προσπάθεια γίνεται, στο όνομα πάντα της διαφάνειας: Να θωρακιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο το «κύκλωμα» της νόμιμης κλοπής των ομολόγων.
Αυτό που δεν αποτελείται από «μικρά ψάρια», όπως οι κυβερνητικοί εγκάθετοι των Ταμείων, αλλά από τα μεγάλα, που είναι οι εγχώριες και ξένες τράπεζες και οι χρηματιστηριακοί κύκλοι.
ΤΕΤΡΑΠΕΡΑΤΟ το επιχείρημα που ακούσαμε χτες από τον βουλευτή της ΝΔ Αντώνη Φούσσα προκειμένου να δικαιολογήσει τα διόδια, που επιβάλλονται στις οδικές αρτηρίες, των οποίων η κατασκευή ανατίθεται σε ιδιώτες. Είναι, λέει, ακριβά πλην όμως τελικά αποβαίνουν υπέρ του καταναλωτή.
Πώς γίνεται αυτό; Γιατί - όπως υποστήριξε - οι νέοι δρόμοι δημιουργούν λιγότερες βλάβες στα αυτοκίνητα και μειώνουν τις αποστάσεις, με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε λιγότερη βενζίνη.
Εν ολίγοις, μπορεί να πληρώνουμε ακριβά στην Αττική Οδό, στο Ρίο και στο μέλλον στην Ιόνια Οδό αλλά ισοσκελίζουμε το κόστος από τα βενζινάδικα και τα συνεργεία. Προφανώς ο εν λόγω βουλευτής έχει πολύ καιρό να επισκεφθεί οποιονδήποτε από τους δύο αυτούς χώρους.Επίσης, δεν μπήκε στον κόπο να μας εξηγήσει γιατί να μην έχουμε δωρεάν όλους τους δρόμους, αφού έτσι κι αλλιώς από τη δική μας φορολογία κατασκευάζονται.
Θα συνιστούσαμε, πάντως, στον εν λόγω βουλευτή να τα λέει αυτά μόνο στο βήμα της Βουλής. Ας μην τα πει ποτέ σε τίποτε διόδια με δυστυχείς οδηγούς που θέλουν μια περιουσία για να πάνε στη δουλιά ή στο χωριό τους.