ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Ιούνη 2007
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μοχλός υποβάθμισης των πτυχίων

Ο απολογισμός διετίας του ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) παρουσιάστηκε χτες στη Βουλή

Πτυχία - άθροισμα σκόρπιων πιστωτικών μονάδων, σπουδές και πτυχία πολλών ταχυτήτων, ευέλικτοι απόφοιτοι... Στο μοντέλο της Μπολόνια κινείται πιστά ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ), όπως φαίνεται και μέσα από τον απολογισμό διετίας του οργανισμού που παρουσίασε χτες ο υφυπουργός Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρος, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Στο κείμενο του απολογισμού δίνεται ιδιαίτερη σημασία στις «πιστωτικές μονάδες». Συγκεκριμένα, προτείνεται «να δίδεται η δυνατότητα αναγνώρισης των σπουδών σε φοιτητές της αλλοδαπής με τη σύμφωνη γνώμη του τμήματος υποδοχής, βάσει του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων. Η ρύθμιση αυτή θα ήταν σε αρμονία με τις νυν αρμοδιότητες του Οργανισμού, αν οι τελευταίες περιοριστούν μόνο στην πιστοποίηση της ισοτιμίας, ενώ η αρμοδιότητα της αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών ανατεθεί απευθείας στα τμήματα των ανώτατων ελληνικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης». Δηλαδή, να ισοτιμούνται τα πτυχία «μπακαλίστικα» με βάση τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων κι όχι την ουσιαστική τους αξία.

Παράλληλα, προτείνεται να υπάρξει μέριμνα για αναγνώριση των «μη παραδοσιακών» προγραμμάτων σπουδών (εξ αποστάσεως κλπ), στο πνεύμα της απόφασης των υπουργών Παιδείας στο Λονδίνο, που προωθεί την αναγνώριση της άτυπης και της διά βίου μάθησης και εμπειρίας, που αποκτιέται στην εργασία, μέσω πιστωτικών μονάδων.

Ακόμα, μπορεί η κυβέρνηση να συντηρεί τις αυταπάτες περί ισοτίμησης των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, ωστόσο την ίδια στιγμή υπεραμύνεται του διαχωρισμού του επιπέδου των πτυχίων. Στον απολογισμό, σημειώνεται ότι μια σειρά διπλώματα που τιτλοφορούνται μεν μεταπτυχιακά, αλλά αναφέρονται σε διαφορετικό ακαδημαϊκό επίπεδο, ανάμεσά τους και τα μεταπτυχιακά προγράμματα «κατόπιν σύμπραξης ενός Ανώτατου Ιδρύματος Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της ημεδαπής με ένα πανεπιστήμιο της αλλοδαπής», «πρέπει σαφώς να διακριθούν ως προς την ισοτιμία τους με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης τύπου master degree, καθώς η ισοτιμία των μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης επιφέρει σημαντικά επαγγελματικά δικαιώματα»!

Τόσο στο κείμενο του απολογισμού όσο και στην παρουσίασή του από τον υφυπουργό Παιδείας, έμφαση δίνεται στη διαφάνεια και στην ταχύτητα αναγνώρισης των τίτλων σπουδών. Ομως, η ταλαιπωρία των πτυχιούχων δεν έχει περιοριστεί ούτε στο ελάχιστο από την εποχή του αμαρτωλού ΔΙΚΑΤΣΑ, καθώς η δημιουργία απίθανων πτυχίων διαφόρων ταχυτήτων - όπως επιβάλλει η Μπολόνια - δυσχεραίνουν αντικειμενικά την όποια αντιστοίχιση σπουδών...

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ
Σύμφυτη με το σύστημα η διαφθορά και στις εξετάσεις

«Το σύστημα της αδικίας, της ανισότητας και της εμπορευματοποίησης δημιουργεί και τη διαφθορά». Αυτά σημειώνει ανάμεσα σε άλλα η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) σχετικά με τα περί «διαρροής» θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη βδομάδα στη Λάρισα διαπιστώθηκε πως τα θέματα των εξετάσεων βρέθηκαν σε φροντιστήρια, πριν αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Ο ΓΓ του υπουργείου Παιδείας επικαλούμενος «απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες», δήλωσε ότι τα θέματα διακινήθηκαν σε ώρα κατά την οποία οι εξεταζόμενοι βρίσκονταν μέσα στην αίθουσα και δεν υπήρξε ζήτημα διαρροής.

Για την υπόθεση ασκήθηκε ποινική δίωξη από τον εισαγγελέα σε βάρος του προέδρου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γ. Χατζητέγα, για ηθική αυτουργία σε παράβαση υπηρεσιακού απορρήτου και παράβαση καθήκοντος. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο κατηγορούμενος είχε στα χέρια του τα θέματα των εξετάσεων του περασμένου Σαββάτου, μόλις 45 λεπτά μετά την έναρξη και τα έστειλε σε 100 φροντιστήρια μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες στην Κρήτη καθώς διαπιστώθηκε ότι από εκεί πήρε τα θέματα.

«Δεν έχουμε ψευδαισθήσεις για το μέγεθος της αδικίας και της αναξιοπιστίας του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων», δηλώνει από την πλευρά της η ΑΣΓΜΕ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Το να υπάρξουν και "δομημένα θέματα" δε θα μας ξαφνιάσει».

«Στο εξής, εκτός από τα άλλα προσόντα τους, τα φροντιστήρια θα υπόσχονται και πρόσβαση στα θέματα», σχολιάζει η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας: «Αυτή η εκπαίδευση είναι ακατάλληλη για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Είναι δική μας υποχρέωση να διεκδικήσουμε μαζί με τα παιδιά μας, με τους εκπαιδευτικούς, με όλους τους θιγόμενους, την παιδεία των αναγκών και των οραμάτων της νέας γενιάς». Η ΑΣΓΜΕ ζητά αποδέσμευση του σχολείου από την επαγγελματική επιλογή και το κράτος να εξασφαλίσει στους νέους μετά τα 18 χρόνια, το δικαίωμα επαγγελματικής επιλογής, για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σπουδές σε κρατικές επαγγελματικές σχολές ή στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

Πρυτάνεις και κοσμήτορες

Μετά τις προχτεσινές εκλογές για την κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, κοσμήτορας εκλέχτηκε η Θωμαδάκη Μαρίκα, καθηγήτρια στο Τμήμα Γαλλικής Φιλολογίας, με τη στήριξη της ΔΗΠΑΚ και της ΠΚΣ. Πρυτανικές εκλογές έγιναν προχτές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας (πρώην ΑΣΟΕΕ), όπου νέος πρύτανης εκλέχτηκε ο καθηγητής Γρ. Πραστάκος (στηρίχτηκε από τις δυνάμεις της ΝΔ) και στο Πάντειο όπου εκλέχτηκε νέος πρύτανης ο Π. Τσίρης (στηρίχτηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ