Η πυρκαγιά της Πάρνηθας, σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, μπορεί να προκαλέσει μεγάλες πλημμύρες στην περιοχή, επισημαίνουν οι δασολόγοι
Eurokinissi |
Δασολόγοι επισημαίνουν ότι αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα για να συγκρατηθούν τα χώματα, οι επιπτώσεις από την πρώτη δυνατή καταιγίδα θα είναι τραγικές για όλους τους δήμους από Μενίδι μέχρι Μάνδρα, αλλά και στην πίσω πλευρά στον Αυλώνα. Οπως σημειώνουν, αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα από την 1η Σεπτέμβρη είναι να τοποθετηθούν στο βουνό «κορμοπλέγματα» στις κοίτες των ρεμάτων και «κλαδοπλέγματα» στις πλαγιές.
Επιπλέον, τα ήδη υπάρχοντα αντιπλημμυρικά έργα είναι, στην ουσία, ανύπαρκτα. Γεγονός που επιβεβαιωνόταν, με τραγικές συνέπειες, ακόμη και όσο υπήρχε το δάσος της Πάρνηθας. Ρέματα μπαζωμένα, έλλειψη αγωγών ομβρίων, καμιά διευθέτηση των ρεμάτων είναι μόνο μερικά στοιχεία απ' την κατάσταση που επικρατεί στην αντιπλημμυρική προστασία στην περιοχή. Οι κίνδυνοι, σήμερα, μετά το κάψιμο της Πάρνηθας, πολλαπλασιάζονται.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα είναι ότι μόλις πριν από ένα μήνα, στα τέλη Μάη, το Μενίδι, το Καματερό, οι Θρακομακεδόνες, το Ζεφύρι και τα Α. Λιόσια «πνίγηκαν», μετά από βροχοπτώσεις. Κι αυτό, διότι το ρέμα της Εσχατιάς, που διασχίζει όλους αυτούς τους δήμους, παραμένει μέχρι και σήμερα, στο μεγαλύτερο μέρος του, μπαζωμένο, ενώ η διευθέτησή του είναι ακόμη στα χαρτιά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΠΠΑΣ |
«Τεράστιοι είναι κίνδυνοι από εδώ και πέρα, μετά την καταστροφή της Πάρνηθας», τονίζει με δήλωσή του στο «Ρ», ο Θάνος Τραβασάρος, δημοτικός σύμβουλος Μενιδίου με την παράταξη «Πανδημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση Μενιδίου». Οπως σημειώνει, στο δήμο υπάρχει ένα «ελάχιστο έως ανύπαρκτο δίκτυο ομβρίων, με αποτέλεσμα με την παραμικρή βροχή τα όμβρια να πλημμυρίζουν δρόμους, σπίτια και μαγαζιά, όπως έγινε πρόσφατα». Επιπλέον, μας λέει ότι ο κίνδυνος μεγαλώνει απ' τη στιγμή που «στα δύο ρέματα της περιοχής (σ.σ.: Εσχατιάς και Καναπίτσας) δεν έχει γίνει ούτε οριοθέτηση, ούτε διευθέτηση».
Το σύνολο του Θριάσιου Πεδίου αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα, απ' τη στιγμή που ούτε στη Μάνδρα, ούτε και στην Ελευσίνα, δύο απ' τους μεγαλύτερους δήμους, δεν υπάρχουν καν αγωγοί ομβρίων υδάτων.
Η Μάνδρα είναι κυριολεκτικά χτισμένη πάνω σε ρέματα και κύρια σε αυτό της Αγ. Αικατερίνης. Το ρέμα που αποστραγγίζει τεράστιες ποσότητες ομβρίων υδάτων από τα γύρω βουνά είναι, σχεδόν στο σύνολό του, μπαζωμένο.
Το ρέμα του Αγίου Γεωργίου ρέει στην περιοχή του Ασπροπύργου και καταλήγει στη θάλασσα μπροστά από τα διυλιστήρια. Υπερχειλίζει σε πολλά του σημεία, σε άλλα συναντά βιοτεχνίες, δρόμους, ακόμη και κτίρια, που το παρεμποδίζουν να φτάσει στη θάλασσα. Η κοίτη, αν και χρειάζεται συχνούς καθαρισμούς - το ρέμα «μεταφέρει» λύματα και απόβλητα εργοστασίων της βιομηχανικά επιβαρυμένης περιοχής - αυτό δε συμβαίνει. Δύο ακόμη μικρότερα ρέματα είναι αυτό της Γουρούνας στον Ασπρόπυργο και το Κουλουριώτικο, στα Μέγαρα.
Νέα κέρδη για τους μεγαλοεργολάβους και ταυτόχρονα νέα χαράτσια στο λαό επιφυλάσσει η σύμβαση για την «Κατασκευή και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας», που από χτες συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. «Από θέση αρχής είμαστε αντίθετοι με τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται αυτά τα έργα», τόνισε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του ΚΚΕ, Ν. Γκατζής, υπογραμμίζοντας ότι το κριτήριο θα έπρεπε να είναι όχι τα κέρδη των εργολάβων αλλά τα λαϊκά συμφέροντα.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς ότι η κατασκευή της οδού θα συμβάλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, τόνισε ότι αυτή δε γίνεται με αυτοκινητοδρόμους που ευνοούν τους εργολάβους (θα εκμεταλλεύονται το δρόμο για 30 χρόνια) αλλά με ουσιαστικά μέτρα στήριξης των κατοίκων της περιοχής. Οι χρήστες της οδού, κατήγγειλε ο Ν. Γκατζής, θα χαρατσώνονται άγρια μέσω της επιβολής πανάκριβων διοδίων και έτσι ο λαός θα επιβαρυνθεί διπλά αφού θα πληρώσει και για την κατασκευή αλλά και για τη χρήση. Η λύση, είπε, είναι η δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται τα δημόσια έργα με γνώμονα τα λαϊκά συμφέροντα και όχι τα κέρδη των εργολάβων.