ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Ιούλη 2007
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ
Πεδίο άγριας εκμετάλλευσης

Σε πεδίο ανεξέλεγκτης δράσης των ιδιωτών και άγριας οικονομικής εκμετάλλευσης της αγωνίας εκατοντάδων χιλιάδων ζευγαριών να αποκτήσουν ένα παιδί, έχει μετατρέψει τα επιτεύγματα της Ιατρικής στο χώρο της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής η πολιτική παράδοσης στους ιδιώτες των κερδοφόρων για το κεφάλαιο «φιλέτων» της Υγείας και της εμπορευματοποίησης, που προωθούν εναλλάξ η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Αν και στην Ελλάδα δεν υπάρχει εθνικό σύστημα καταγραφής, με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, υπολογίζεται ότι τα υπογόνιμα ζευγάρια είναι γύρω στις 250.000 - 300.000. Κατά μέσο όρο στη χώρα γίνονται 12.000 - 15.000 κύκλοι εξωσωματικής γονιμοποίησης, το 90% από ιδιωτικά κέντρα τα οποία λειτουργούν χωρίς να έχουν αδειοδοτηθεί και χωρίς να ελέγχεται η ασφάλεια των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τα ζευγάρια και τα παιδιά που θα φέρουν στον κόσμο. Η αρμόδια Εθνική Αρχή Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, που θεσπίστηκε με το νόμο 3305/2005, έχει καταλήξει Αρχή - «φάντασμα», αφού δεν έχει ούτε ένα άτομο προσωπικό και την αναγκαία υποδομή! Το κόστος στα ιδιωτικά κέντρα για κάθε προσπάθεια εξωσωματικής γονιμοποίησης ξεκινάει από τα 1.500 ευρώ - χωρίς τα φάρμακα - και φτάνει τα 4.000 ευρώ και βαρύνει τα ίδια τα ζευγάρια. Ομως το υπουργείο Υγείας, αντί να αναλάβει την ευθύνη για τη δημιουργία δημόσιων κέντρων εξωσωματικής γονιμοποίησης που θα λειτουργούν με 100% χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκρίνει την κάλυψη των εξόδων για την εξωσωματική από τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Τα στοιχεία αυτά αναδείχτηκαν από χθεσινή συνέντευξη Τύπου της Αρχής, που αν και έγινε με σκοπό την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων του 2006, εξελίχτηκε σε θλιβερό απολογισμό των ελλείψεων και της αδιαφορίας του υπουργείου Υγείας.

Σε όλη τη χώρα λειτουργούν 50 κέντρα εξωσωματικής γονιμοποίησης, 42 από ιδιώτες και οκτώ στο Δημόσιο, κυρίως σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία. Οπως προέκυψε από τα στοιχεία που παρουσίασαν οι επιστήμονες της Αρχής, πέρα από το στοιχείο της οικονομικής εκμετάλλευσης των υπογόνιμων ζευγαριών, εγείρονται και σοβαρά ζητήματα για την υγεία τους. Ενα παράδειγμα αποτελεί ο αριθμός των εμβρύων που μεταφέρονται στη μήτρα. Αν και η μεταφορά πολλών εμβρύων αυξάνει τις πιθανότητες της σύλληψης, οδηγεί σε πολύδυμες εγκυμοσύνες, οι οποίες συνοδεύονται από υψηλότερους μαιευτικούς, αλλά και νεογνικούς κινδύνους. Πάντως, η αρμόδια Αρχή χρειάζεται για να λειτουργήσει 50 - 70 άτομα προσωπικό και δεν έχει κανένα, αφού το υπουργείο Υγείας κωφεύει ακόμα και στο αίτημα για την απόσπαση τριών υπαλλήλων για τη γραμματειακή υποστήριξη.

ΤΡΙΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ
Λεωφορείο εκτός ελέγχου τραυμάτισε εφτά ανθρώπους

Eurokinissi

Εφτά άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά χθες το πρωί στους Αγίους Αναργύρους, όταν ο οδηγός στο διπλό λεωφορείο («φυσαρμόνικα») του ΟΑΣΑ έχασε τον έλεγχο του οχήματος - στο ύψος της λεωφόρου Δημοκρατίας - με αποτέλεσμα να παρασύρει 12 αυτοκίνητα και να πέσει πάνω σε μάντρα σπιτιού.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των τεχνικών, το ατύχημα αποδίδεται σε πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα του λεωφορείου. Είναι το τρίτο περιστατικό μέσα σε διάστημα τριών μηνών, που λεωφορείο του ΟΑΣΑ παθαίνει βλάβη στο ηλεκτρονικό σύστημα. Συγκεκριμένα, πριν από ένα μήνα, ανάλογη βλάβη παρουσιάστηκε σε λεωφορείο που εκτελούσε δρομολόγιο στον Πειραιά και πριν από τρεις μήνες στο Γαλάτσι, με υλικές μόνο ζημιές. Να σημειώσουμε πως οι ελλείψεις στο τεχνικό προσωπικό του ΟΑΣΑ είναι μεγάλες. Για να κατανοήσει κανείς το μέγεθος των ελλείψεων του Οργανισμού, αρκεί να αναλογιστεί πως μέρος αυτών προσπαθεί να καλύψει με την πρόσληψη 250(!) τεχνικών μέσω του ΑΣΕΠ που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τον οδηγό, ξαφνικά και χωρίς να πατάει το γκάζι, η μηχανή του λεωφορείου ανεξέλεγκτα ανέβαζε στροφές με συνέπεια το λεωφορείο να μην υπακούει στις ενέργειες του οδηγού. Οπως περιέγραψαν επιβάτες του λεωφορείου στην Τροχαία, αλλά και μια επιβάτης ενός ΤΑΞΙ, ο οδηγός προσπάθησε με ελιγμούς να αποφύγει ανθρώπους και αυτοκίνητα. Τελικά, κατάφερε και το έβγαλε από το δρόμο και σταμάτησε σε μια μάντρα.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτική ασφάλιση

Σε μια περίοδο που αυξάνονται τα προβλήματα στο Ταμείο Νομικών και στο Ταμείο Πρόνοιας, η διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας αντί να δραστηριοποιηθεί στην κατεύθυνση αναβάθμισης των δύο Ταμείων και στην αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δικηγόρους, ανοίγει την πόρτα για την είσοδο ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Αυτά ανέφερε στην προχτεσινή Ολομέλεια της «Αγωνιστικής Συμπαράταξης Δικηγόρων» ο Μανώλης Κοκκινάκης, εκ μέρους της παράταξης και μέλος του ΔΣ του ΔΣΑ.

Ο Μ. Κοκκινάκης κατηγόρησε τη διοίκηση του ΔΣΑ ότι δρομολογεί ασφαλιστικά προγράμματα ομαδικής ιδιωτικής ασφάλισης που σε πρώτη φάση θα λειτουργήσουν ως συμπληρωματική ασφάλιση για τους δικηγόρους και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή ο ΔΣΑ βρίσκεται στη φάση της επιλογής ασφαλιστικού συμβούλου.

Οπως επισημάνθηκε στην Ολομέλεια της «Αγωνιστικής Συμπαράταξης Δικηγόρων», τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο - και κυρίως τους νέους δικηγόρους - δεν επιλύονται, αλλά καθημερινά διογκώνονται. Περίπου 5.000 δικηγόροι της Αθήνας αδυνατούν να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές (!), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάρουν ασφαλιστική ενημερότητα (δεν έχουν Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) και ως εκ τούτου αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο να ασκήσουν τη δικηγορία.

Στα προβλήματα των νέων δικηγόρων αναφέρθηκαν εκπρόσωποι της Κίνησης Νέων Ασκούμενων Δικηγόρων (ΚΝΑΜΔ). Πάγιο αίτημα της «Αγωνιστικής Συμπαράταξης Δικηγόρων» και της ΚΝΑΜΔ είναι η κατάργηση της άσκησης και η ένταξή της στο πρόγραμμα σπουδών των νομικών σχολών, καθώς και η κατάργηση των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος μέσα από την αναμόρφωση των σπουδών, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη για εξετάσεις. Παράλληλα, ζητούν την άμεση μείωση του χρόνου άσκησης στους 9 μήνες, με ταυτόχρονη εξασφάλιση του επιστημονικού χαρακτήρα της άσκησης.

Τέλος, ο Μ. Κοκκινάκης, αναφερόμενος στη δράση του ΔΣ του ΔΣΑ, σημείωσε ότι λειτουργεί σαν να είναι μια ενιαία πολύχρωμη παράταξη, δεν μπορείς να διακρίνεις ιδεολογικές διαφορές ανάμεσα στις τρεις παρατάξεις της ΝΔ (Παξινός), του ΠΑΣΟΚ (Βερβεσσός) και του ΣΥΝ (Σχινάς).

Οδός κερδών για το μεγάλο κεφάλαιο

Για την κύρωση μιας ακόμη αποικιοκρατικής «σύμβασης παραχώρησης», και συγκεκριμένα γι' αυτήν του «Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος», που χαρατσώνει διπλά τον ελληνικό λαό, και για την κατασκευή, και για τη χρήση, συμφώνησαν απόλυτα χτες στη Βουλή η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ!

«Το έργο μπορούσε να το κάνει το Δημόσιο» και να κοστίσει φθηνότερα, τόνισε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής. Αναφερόμενος στη φύση του έργου, σημείωσε ότι «εντάσσεται στα ευρωπαϊκά δίκτυα και δείχνει τις προτεραιότητες που έχει για την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Ενωση στο διεθνή καταμερισμό εργασίας, όπου παίζει το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου». Τέλος, επισήμανε ότι «η περιφερειακή ανάπτυξη δε γίνεται ούτε με οδικά δίκτυα ούτε με διοικητικά μέτρα», αλλά «με αναπτυξιακή πολιτική, με ενίσχυση του εισοδήματος του αγρότη, με κατά προτεραιότητα κατασκευή βασικών έργων υποδομής, όπως είναι τα εγγειοβελτιωτικά ή αρδευτικά».

ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Θέλουν νέο κύκλο απόσυρσης

Με την επίκληση των 7.000 ανθρώπων που χάνουν πρόωρα τη ζωή τους κάθε χρόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εξαιτίας του νέφους, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εισαγωγέων και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (σ.σ. προφανώς εκμεταλλευόμενοι και όσα ακούγονται για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά της Πάρνηθας), ζητούν ένα νέο γύρο απόσυρσης οχημάτων, με οικονομικά κίνητρα για την περίοδο 2007 - 2010, η οποία βέβαια θα ενισχύσει την κερδοφορία τους!

Ο ΣΕΑΑ απομονώνοντας ορισμένα στοιχεία μελέτης που συνέταξε για λογαριασμό τους ιδιωτική εταιρεία, δήλωσαν ότι τα παλιάς τεχνολογίας ελαφρά και βαρέα οχήματα, άνω των 15 ετών, που ανέρχονται σε 1.200.000 εκπέμπουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρύπων. Ιδιαίτερα επικέντρωσαν την προσοχή τους στα 120.000 βαρέα επαγγελματικά φορτηγά παλιάς τεχνολογίας άνω των 3,5 τόνων, δηλώνοντας ότι αυτά εκπέμπουν ποσότητες ρύπων όσες όλα μαζί τα υπόλοιπα συμβατικά οχήματα, ενώ αν αποσυρθούν ως το 2010, οι ρύποι στην ατμόσφαιρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα μειωθούν κατά...80%! Γι' αυτό προτείνουν να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και μεταβίβασης για τα οχήματα νέας τεχνολογίας, να απαγορευτεί η κυκλοφορία των επαγγελματικών οχημάτων άνω των 10 ετών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σε όλη τη χώρα άνω των 15 ετών ή να πληρώνουν ακριβότερα διόδια!

Εκδηλώσεις για τη Μάχη της Αμφιλοχίας

Με διήμερες εκδηλώσεις στην Αμφιλοχία, το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Ιούλη 2007, τιμούν την 63η επέτειο της διήμερης νικηφόρας Μάχης της Αμφιλοχίας (που έδωσε ο ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών κατακτητών), οι αντιστασιακές οργανώσεις της περιοχής Δ. Στερεάς, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ.

Τα κεντρικά της ΠΕΑΕΑ οργανώνουν διήμερη επίσκεψη στην Αμφιλοχία και δρομολογούν πούλμαν που θα αναχωρήσουν το Σάββατο 14 Ιούλη ώρα 8 το πρωί από την πλατεία Κάνιγγος. Για δηλώσεις συμμετοχής στα τηλ.: 2108831368, 2108225407 και 6977453200.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ