ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Αυγούστου 2007
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ
Πολυτέλεια ακόμα και οι ολιγοήμερες αποδράσεις

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία, αλλά και οι μαρτυρίες επιβατών στις χτεσινές ολοήμερες εξορμήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε λιμάνια και σταθμούς

Από τη χτεσινή εξόρμηση της ΚΟΠ στο λιμάνι του Πειραιά
Από τη χτεσινή εξόρμηση της ΚΟΠ στο λιμάνι του Πειραιά
«Τιμωρήστε τους με την ψήφο σας στις εκλογές. Στηρίξτε το ΚΚΕ που είναι σύμμαχό σας στους αγώνες και διεκδικεί ασφαλή και σύγχρονα πλοία, δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, καθημερινή και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα χειμώνα - καλοκαίρι και ναυτεργάτες με μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες».

Με αυτά τα λόγια, μέλη της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά, στη διάρκεια της πανεξόρμησης που πραγματοποίησαν και χτες από τα ξημερώματα μέχρι αργά το βράδυ στο πρώτο λιμάνι της χώρας, καλούσαν για μια ακόμη φορά τους χιλιάδες εργαζόμενους που αναχωρούσαν για τις διακοπές τους στα νησιά, να γυρίσουν την πλάτη στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Να καταδικάσουν τη δικομματική σύμπλευση στο πέρασμα της αντιλαϊκής πολιτικής και στον τομέα της ακτοπλοΐας, που με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στα εισιτήρια και τα προνόμια στο εφοπλιστικό και τουριστικό κεφάλαιο, μετατρέπει τις διακοπές σε κοστοβόρο εμπόρευμα για τη λαϊκή οικογένεια.

Ανάλογες εξορμήσεις διοργάνωσαν χτες η ΚΟΑ του ΚΚΕ και η ΚΝΕ στους σταθμούς των τρένων και των λεωφορείων στην Αθήνα.

Απρόσιτες τιμές, χαμηλά μεροκάματα

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες, εξαιτίας της ακρίβειας και των μισθών πείνας που παίρνουν, αναγκάζονται να περιορίσουν στο ελάχιστο τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις. Οπως έλεγαν χτες στη συζήτηση με τους κομμουνιστές και τις κομμουνίστριες στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο μέρος της άδειά τους το περνούν στην Αθήνα. Παράλληλα, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση των καραβιών και τις αυξήσεις στα εισιτήρια.

«Εχω δύο παιδιά, ήμουν δυόμισι χρόνια άνεργη και ο άνδρας μου παίρνει 800 ευρώ», λέει μια γυναίκα. «Πάμε στην Πάρο, στους γονείς μου. Για αλλού με τι λεφτά»; «Είμαι συμβασιούχος με 500 ευρώ, λέει μια νεαρή κοπέλα και ο φίλος μου υπάλληλος σε εταιρεία. Πάμε μια βδομάδα στην Κρήτη, σε κάμπινγκ, αλλά τα εισιτήρια για μας είναι ολόκληρα μεροκάματα».

Επαληθεύουν τα στοιχεία

Τις μαρτυρίες των επιβατών έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα επίσημα στοιχεία σχετικά με τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν το κόστος των διακοπών για τη λαϊκή οικογένεια. Σύμφωνα με όσα είχε παρουσιάσει ο «Ρ» στις 8/7:

  • Κατά 10% μεγαλύτερο θα είναι φέτος το κόστος των διακοπών.
  • Το 46% των Ελλήνων δε θα μπορέσουν να κάνουν ούτε μια μέρα διακοπές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2006 ήταν 44%, για το 2005 ήταν 41% και για το 2003 ήταν 39,6%...
  • 7 στους 10 εκείνων που θα πάνε διακοπές θα μείνουν σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι.
  • 1,5 εκατομμύριο Ελληνες θα περιοριστούν σε μία μόλις βδομάδα διακοπών (18,7%). Πριν από πέντε χρόνια, ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τις 700.000.
  • Το 22,4% θα μπορέσει να κάνει δυο βδομάδες διακοπές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2003 ανερχόταν στο 30,7%.
  • Μόνο ένα 15,5% θα καταφέρει να κάνει διακοπές για τρεις βδομάδες.
  • Μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον 700 - 800 ευρώ μόνο για διαμονή για 10 μέρες διακοπών (σε καταλύματα Γ' κατηγορίας).
  • Πανάκριβη είναι και η μετακίνηση των παραθεριστών. Ενδεικτικά μόνο, από Πειραιά για Σύρο, το Μάη του 2006, το εισιτήριο της οικονομικής (γ΄) θέσης ήταν 20,50 ευρώ. Ενα μήνα μετά, οπότε και απελευθερώθηκαν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, το εισιτήριο κόστιζε 22,40 ευρώ, (αύξηση 9,75%) και από την 1η Ιούνη φέτος το εισιτήριο ανέρχεται στα 23 ευρώ με το 30χρονο «ΜΑΡΙΝΑ», ενώ με το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» 24 ευρώ έξω στο κατάστρωμα και 28 μέσα και με το «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ» 39 ευρώ.
  • Επίσης, για τις χερσαίες μετακινήσεις, είναι ενδεικτικό ότι το εισιτήριο Αθήνα - Θεσσαλονίκη (μονή διαδρομή) κοστίζει 34 ευρώ.
Στα όριά τους πλοία και ναυτεργάτες

Τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα καράβια αποκαλύπτει και ο χρόνος άφιξης - αναχώρησής τους. Πριν ακόμα οι ναυτεργάτες πάρουν ανάσα ξεκούρασης από την αποβίβαση του κόσμου, τα περισσότερα πλοία ξαναφορτώνουν, αναχωρώντας για νέο ταξίδι. Αποτέλεσμα, το πλήρωμα να δουλεύει ολόκληρα μερόνυχτα και για βδομάδες να μένει μακριά από τα σπίτια του.

Σ' αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα για ταξιδιώτες και ναυτεργάτες, που απέχει πολύ από την εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν σήμερα η κυβέρνηση, παλιότερα το ΠΑΣΟΚ, η πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη και πεδίο κοινής πάλης και διεκδίκησης για κάθε εργαζόμενο.


Λαϊκό δικαίωμα οι φθηνές και ποιοτικές διακοπές

Με Ερώτηση που το ΚΚΕ κατέθεσε στη Βουλή (27/7), επισημαίνοντας ότι οι διακοπές είναι αναφαίρετο δικαίωμα της λαϊκής οικογένειας, η ικανοποίηση του οποίου πρέπει να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, απαιτούσε:

  • 30 μέρες άδεια για όλους τους εργαζόμενους.
  • Το επίδομα αδείας να ισούται με ένα μισθό.
  • Τα πλοία, τα αεροπλάνα, τα τρένα και γενικά οι μεταφορές και οι υποδομές τους να γίνουν κρατική - λαϊκή περιουσία.
  • Να μειωθούν στο 50% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Να δίνονται δωρεάν ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα μικρά παιδιά και για τους νέους που δεν εργάζονται (μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές), με μόνη προϋπόθεση την επίδειξη πάσο.
  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια.
  • Να υπάρχει ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στις ακτές.
  • Να υπάρχει δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα μνημεία, μουσεία, σε όλους τους φυσικούς και πολιτιστικούς χώρους της χώρας μας.
  • Να εξασφαλιστούν δωρεάν διακοπές και ιαματικός τουρισμός για τους συνταξιούχους.
  • Να παρέχονται προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για όλους τους εργαζόμενους με οποιαδήποτε μορφή απασχόλησης (μερική απασχόληση, συμβάσεις ορισμένου χρόνου κλπ.), τους ανέργους και τους φτωχούς και μεσαίους αγρότες χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Να δημιουργηθούν δημόσιες και δωρεάν παιδικές κατασκηνώσεις για τα παιδιά όλων των εργαζομένων και των ανέργων, που θα λειτουργούν όλο το καλοκαίρι.
  • Να δημιουργηθούν δωρεάν οργανωμένοι χώροι αναψυχής (κάμπινγκ) για όλους τους νέους.
  • Να δημιουργηθούν δημόσιοι και δωρεάν οργανωμένοι χώροι αναψυχής με ειδικό εξοπλισμό, υποδομές και εκπαιδευμένο προσωπικό για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • Οι μαθητικές εκδρομές να ενταχθούν στο σχολικό πρόγραμμα, να είναι δημόσιες και δωρεάν, να πληρώνονται από το κράτος.

Κορυφώνεται η έξοδος του Αυγούστου

Κορυφώθηκε χτες και τις προηγούμενες μέρες το κύμα φυγής για τις διακοπές του Αυγούστου. Χτες από το λιμάνι του Πειραιά είχαν προγραμματιστεί 37 δρομολόγια, 12 από το Λαύριο και 12 από τη Ραφήνα. Προχτές Πέμπτη 2/8, εκτελέστηκαν από τα τρία λιμάνια 225 δρομολόγια, με τα οποία διακινήθηκαν 70.466 επιβάτες. Από την έναρξη της τουριστικής περιόδου μέχρι την Πέμπτη από τα τρία λιμάνια εκτελέστηκαν 24.183 δρομολόγια επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, με τα οποία διακινήθηκαν 5.948.053 επιβάτες, 683.072 ΙΧ και 189.928 φορτηγά.

Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν χτες η κίνηση σε αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς και στους σταθμούς των υπεραστικών λεωφορείων στον Κηφισό και τις Τρεις Γέφυρες. Στον ΟΣΕ η πληρότητα ήταν 100% και στα υπεραστικά έγιναν έκτακτα δρομολόγια.

Σχεδόν διπλάσια απ' ό,τι μια καθημερινή μέρα ήταν και η ροή των αυτοκινήτων που διήλθαν των διοδίων Ελευσίνας και Σχηματαρίου. Ενδεικτικά, από τα διόδια Ελευσίνας αναμένονταν να διέλθουν χτες περισσότερα από 60.000 αυτοκίνητα. Στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, με τις προγραμματισμένες πτήσεις (αναχωρήσεις μόνο) να ξεπερνούν τις 667.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ