Σάββατο 4 Αυγούστου 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ
Πολυτέλεια ακόμα και οι ολιγοήμερες αποδράσεις

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία, αλλά και οι μαρτυρίες επιβατών στις χτεσινές ολοήμερες εξορμήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε λιμάνια και σταθμούς

Από τη χτεσινή εξόρμηση της ΚΟΠ στο λιμάνι του Πειραιά
Από τη χτεσινή εξόρμηση της ΚΟΠ στο λιμάνι του Πειραιά
«Τιμωρήστε τους με την ψήφο σας στις εκλογές. Στηρίξτε το ΚΚΕ που είναι σύμμαχό σας στους αγώνες και διεκδικεί ασφαλή και σύγχρονα πλοία, δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, καθημερινή και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα χειμώνα - καλοκαίρι και ναυτεργάτες με μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες».

Με αυτά τα λόγια, μέλη της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά, στη διάρκεια της πανεξόρμησης που πραγματοποίησαν και χτες από τα ξημερώματα μέχρι αργά το βράδυ στο πρώτο λιμάνι της χώρας, καλούσαν για μια ακόμη φορά τους χιλιάδες εργαζόμενους που αναχωρούσαν για τις διακοπές τους στα νησιά, να γυρίσουν την πλάτη στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Να καταδικάσουν τη δικομματική σύμπλευση στο πέρασμα της αντιλαϊκής πολιτικής και στον τομέα της ακτοπλοΐας, που με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στα εισιτήρια και τα προνόμια στο εφοπλιστικό και τουριστικό κεφάλαιο, μετατρέπει τις διακοπές σε κοστοβόρο εμπόρευμα για τη λαϊκή οικογένεια.

Ανάλογες εξορμήσεις διοργάνωσαν χτες η ΚΟΑ του ΚΚΕ και η ΚΝΕ στους σταθμούς των τρένων και των λεωφορείων στην Αθήνα.

Απρόσιτες τιμές, χαμηλά μεροκάματα

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες, εξαιτίας της ακρίβειας και των μισθών πείνας που παίρνουν, αναγκάζονται να περιορίσουν στο ελάχιστο τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις. Οπως έλεγαν χτες στη συζήτηση με τους κομμουνιστές και τις κομμουνίστριες στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο μέρος της άδειά τους το περνούν στην Αθήνα. Παράλληλα, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση των καραβιών και τις αυξήσεις στα εισιτήρια.

«Εχω δύο παιδιά, ήμουν δυόμισι χρόνια άνεργη και ο άνδρας μου παίρνει 800 ευρώ», λέει μια γυναίκα. «Πάμε στην Πάρο, στους γονείς μου. Για αλλού με τι λεφτά»; «Είμαι συμβασιούχος με 500 ευρώ, λέει μια νεαρή κοπέλα και ο φίλος μου υπάλληλος σε εταιρεία. Πάμε μια βδομάδα στην Κρήτη, σε κάμπινγκ, αλλά τα εισιτήρια για μας είναι ολόκληρα μεροκάματα».

Επαληθεύουν τα στοιχεία

Τις μαρτυρίες των επιβατών έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα επίσημα στοιχεία σχετικά με τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν το κόστος των διακοπών για τη λαϊκή οικογένεια. Σύμφωνα με όσα είχε παρουσιάσει ο «Ρ» στις 8/7:

  • Κατά 10% μεγαλύτερο θα είναι φέτος το κόστος των διακοπών.
  • Το 46% των Ελλήνων δε θα μπορέσουν να κάνουν ούτε μια μέρα διακοπές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2006 ήταν 44%, για το 2005 ήταν 41% και για το 2003 ήταν 39,6%...
  • 7 στους 10 εκείνων που θα πάνε διακοπές θα μείνουν σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι.
  • 1,5 εκατομμύριο Ελληνες θα περιοριστούν σε μία μόλις βδομάδα διακοπών (18,7%). Πριν από πέντε χρόνια, ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τις 700.000.
  • Το 22,4% θα μπορέσει να κάνει δυο βδομάδες διακοπές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2003 ανερχόταν στο 30,7%.
  • Μόνο ένα 15,5% θα καταφέρει να κάνει διακοπές για τρεις βδομάδες.
  • Μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον 700 - 800 ευρώ μόνο για διαμονή για 10 μέρες διακοπών (σε καταλύματα Γ' κατηγορίας).
  • Πανάκριβη είναι και η μετακίνηση των παραθεριστών. Ενδεικτικά μόνο, από Πειραιά για Σύρο, το Μάη του 2006, το εισιτήριο της οικονομικής (γ΄) θέσης ήταν 20,50 ευρώ. Ενα μήνα μετά, οπότε και απελευθερώθηκαν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, το εισιτήριο κόστιζε 22,40 ευρώ, (αύξηση 9,75%) και από την 1η Ιούνη φέτος το εισιτήριο ανέρχεται στα 23 ευρώ με το 30χρονο «ΜΑΡΙΝΑ», ενώ με το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» 24 ευρώ έξω στο κατάστρωμα και 28 μέσα και με το «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ» 39 ευρώ.
  • Επίσης, για τις χερσαίες μετακινήσεις, είναι ενδεικτικό ότι το εισιτήριο Αθήνα - Θεσσαλονίκη (μονή διαδρομή) κοστίζει 34 ευρώ.
Στα όριά τους πλοία και ναυτεργάτες

Τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα καράβια αποκαλύπτει και ο χρόνος άφιξης - αναχώρησής τους. Πριν ακόμα οι ναυτεργάτες πάρουν ανάσα ξεκούρασης από την αποβίβαση του κόσμου, τα περισσότερα πλοία ξαναφορτώνουν, αναχωρώντας για νέο ταξίδι. Αποτέλεσμα, το πλήρωμα να δουλεύει ολόκληρα μερόνυχτα και για βδομάδες να μένει μακριά από τα σπίτια του.

Σ' αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα για ταξιδιώτες και ναυτεργάτες, που απέχει πολύ από την εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν σήμερα η κυβέρνηση, παλιότερα το ΠΑΣΟΚ, η πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη και πεδίο κοινής πάλης και διεκδίκησης για κάθε εργαζόμενο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το ναυάγιο της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της κυβερνητικής πολιτικής στην ακτοπλοΐα (2024-07-20 00:00:00.0)
Κάλεσμα αγώνα για ακτοπλοΐα στην υπηρεσία του λαού (2012-07-28 00:00:00.0)
Νέα 48ωρη απεργία την επόμενη βδομάδα (2012-04-03 00:00:00.0)
Πλατιά εξόρμηση σε λιμάνια και σταθμούς (2007-08-03 00:00:00.0)
Τιμές ...κρουαζιέρας με σαπάκια (2007-07-08 00:00:00.0)
Στο πόδι νησιώτες και ναυτεργάτες (2004-05-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ