Eurokinissi |
Το 2002 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιστρατεύει τους ναυτεργάτες, στέλνει τα ΜΑΤ και το Λιμενικό, όπου «χτυπώντας στο ψαχνό» διαλύουν την απεργία. Το 2006 η κυβέρνηση της ΝΔ επιστρατεύει ξανά τους ναυτεργάτες. Αποτέλεσμα: Τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου αυξάνουν μέχρι και 114,8%...
Οσα με συνέπεια υποστήριζαν οι ναυτεργάτες ότι θα επακολουθήσουν με την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επιβεβαιώνονται περίτρανα.
Στα ήδη πανάκριβα εισιτήρια, από την 1η Ιούνη προστέθηκαν και νέες αυξήσεις. Η κατάσταση είναι τέτοια που 300 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο (μονή διαδρομή) μπορεί να μην αρκούν για να ταξιδέψει προς τον προορισμό της! Οπως ανέδειξε ο «Ρ» και σε προηγούμενο θέμα (17/6/2007), οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές αυξάνουν κατά βούληση του εφοπλιστικού κεφαλαίου και μάλιστα πρόκειται για αυξήσεις της τάξεως του 9%-11%.
Αναφέρουμε ενδεικτικά παραδείγματα των απανωτών αυξήσεων:
Eurokinissi |
Μια οικογένεια χρειάζεται πολλά μεροκάματα για ένα ταξίδι με... τα σαπάκια |
Οσο για τον αριθμό των πλοίων που ...«καλύπτουν» τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αξίζει να σημειωθεί ότι από περίπου 90 που ήταν το 2005, το 2006 ήταν 77 (σ.σ. σε αυτά δε συμπεριλαμβάνονται οι μικρές πορθμειακές γραμμές).
Από τη μια έχουμε: Χιλιάδες εργαζόμενους που ένα «διακοποδάνειο» δεν τους φτάνει για να πληρώσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πλοία - «σκυλοπνίχτες» να ταξιδεύουν ελεύθερα και με ...το νόμο. Χιλιάδες νησιώτες αποκλεισμένους. Κι από την άλλη έχουμε: Εφοπλιστές που «πλέουν σε πελάγη κερδών». Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΑΝΕΚ για τη χρήση του 2006, τα καθαρά κέρδη της ΑΝΕΚ αυξήθηκαν κατά 114,8% και έφτασαν στα 21,5 εκατ. ευρώ, έναντι 10,0 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση! Η «Blue Star» παρουσίασε το 2006 αύξηση καθαρών κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατά 24,4% σε σύγκριση με τη χρήση 2005 και έφτασε τα 21,76 εκατ. ευρώ.