Αποκαλυπτική έρευνα της «Stat Bank». Οι 238 εταιρείες του κλάδου κατέγραψαν το 2006 αύξηση κερδών 18,6%!
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης και οι μεθοδεύσεις της για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης των ασφαλιστικών ταμείων φέρνουν στην επικαιρότητα τις τεράστιες μπίζνες και τα υπερκέρδη που αποκομίζουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου «φάρμακα - καλλυντικά». Ενδεικτική από αυτήν την άποψη είναι η πορεία των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου, όπως απεικονίζεται σε πρόσφατη έρευνα της «Stat Bank» και η οποία αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα των εγχώριων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο φάρμακο, στα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής για τη διετία 2005 και 2006. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Stat Bank, οι 238 εγχώριες παραγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο φάρμακο, στα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής εμφάνισαν το 2006, συγκριτικά με το 2005, αύξηση του τζίρου κατά 11% και αύξηση κερδών προ φόρων κατά 18,6%. Οι συνολικές πωλήσεις τους ανήλθαν πέρσι στα 10,39 δισ. ευρώ (από 9,36 δισ. ευρώ το 2005) και τα κέρδη προ φόρων εκτινάχτηκαν στα 586,6 εκατ. ευρώ (από 494,4 εκατομμύρια ευρώ το 2005).
Ειδικότερα, από το σύνολο των 238 επιχειρήσεων φαρμάκων, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής, το 2006:
Οσον αφορά τις εξελίξεις στους επιμέρους κλάδους:
Συγκεκριμένα, το έτος 2005 τα νοικοκυριά ξόδεψαν (με βάση τον επίσημο τζίρο των εταιρειών) συνολικά 433 εκατ. ευρώ για είδη περιποίησης μαλλιών, 254 εκατ. ευρώ για καλλυντικά προσώπου, 149 εκατ. ευρώ για είδη μακιγιάζ, 63 εκατ. ευρώ για είδη περιποίησης σώματος και 57 εκατ. ευρώ για προστασία από τον ήλιο.
Στην επιτάχυνση των διαδικασιών για την απορρόφηση των κονδυλίων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς - ΕΣΠΑ (2007-2013) προχωρά η κυβέρνηση της ΝΔ, με στόχο να ανοίξουν οι κρουνοί των επιδοτήσεων σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου. Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Χ. Φώλιας υπέγραψε σύμβαση με τον Ελληνικό Οργανισμό Τυποποίησης (ΕΛΟΤ ΑΕ), ο οποίος θα εκπονήσει το «πρότυπο» με βάση το οποίο θα πιστοποιούνται οι δικαιούχοι των έργων. Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε την περασμένη βδομάδα η κυβέρνηση στη Βουλή προβλέπει συρρίκνωση των πιστοποιημένων φορέων υλοποίησης. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, υπάρχουν περίπου 6.000 φορείς υλοποίησης και στόχος είναι να μειωθούν σχεδόν κατά 90%. Διευκρινίζοντας, έφερε για παράδειγμα» τους «φορείς υλοποίησης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α` Βαθμού» (Δήμοι), οι οποίοι, όπως είπε, είναι σήμερα περίπου 1.050 και θα περιοριστούν σημαντικά με τη σύσταση μεταξύ άλλων της "Δήμος ΑΕ"», η οποία θα αναλάβει την υλοποίησή τους. Είναι φανερό πως οι νέοι μηχανισμοί διαχείρισης που στήνει η κυβέρνηση θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τα λαϊκά στρώματα, τα οποία θα πληρώσουν και για το κόστος λειτουργίας τους.
Τα κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ (λεγόμενου και Δ` ΚΠΣ) φτάνουν στα 24,6 δισ. ευρώ και προορίζονται αποκλειστικά για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρήσεων.
Τα δικαιώματα των καταναλωτών απέναντι στις εταιρείες αερομεταφορών περιλαμβάνονται σε έντυπο που θα διανέμει από σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» σε συνεργασία με την ΥΠΑ. Πρόκειται για διατάξεις που περιλαμβάνονται σε κανονισμό της ΕΕ που βρίσκεται σε ισχύ από το Φλεβάρη του 2005 και μεταξύ άλλων αφορά τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή καθυστέρησης πτήσης, καταστροφής, απώλειας ή φθοράς αποσκευών, καθυστέρησης αποσκευών κ.ά. Ειδικότερα, σε περίπτωση που η εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση σε επιβάτη παρά τη θέλησή του, ο τελευταίος δικαιούται αποζημίωση από 250 ευρώ μέχρι 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση και τον προορισμό της πτήσης, ενώ έχει και δικαίωμα της επιλογής μεταξύ αυτών των αποζημιώσεων και επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου ή εναλλακτικής πτήσης.
Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης, ο καταναλωτής έχει τα ίδια δικαιώματα, όπως και στην περίπτωση της άρνησης επιβίβασης, εκτός εάν ο φορέας αερομεταφοράς έχει ειδοποιήσει για τη ματαίωση δύο εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης ή του δοθεί, 1-2 βδομάδες πριν, η δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση που αναχωρεί το πολύ δύο ώρες πριν από την ώρα αναχώρησης εκείνης που ματαιώνεται.
Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης, από δύο μέχρι τέσσερις και πάνω ώρες ανάλογα με την απόσταση και τον προορισμό της πτήσης να παρέχει δωρεάν γεύματα και μηνύματα στους καταναλωτές, ενώ εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από πέντε ώρες ο καταναλωτής μπορεί να απαιτήσει την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου του μέσα σε επτά μέρες.