ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 30 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ - «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ Β'»
Νέος «χάρτης» αντιλαϊκών σχεδίων

Μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ, είναι η διαμόρφωση της νέας Διοικητικής Δομής της χώρας. Ο «Καποδίστριας Β΄» - όπως ονομάζεται το σχετικό σχέδιο που προωθείται - αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή μέχρι τα τέλη του 2007 και προβλέπει τη μείωση του αριθμού των δήμων, των νομαρχιών και των περιφερειών της χώρας. Το συγκεκριμένο σχέδιο έρχεται σαν συνέχεια του πρώτου σχεδίου που εφαρμόστηκε από το 1997.

Προχτές, ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή, ανέφερε ότι «προχωρά ο διάλογος με ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ για τη μεταρρύθμιση στη Διοικητική Δομή της χώρας μας, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ισχυρότερες και αποτελεσματικότερες αυτοδιοικητικές μονάδες».

Το ζήτημα είναι να αποκαλυφθούν οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης με τις οποίες συμφωνεί απόλυτα το ΠΑΣΟΚ, όπως επίσης και οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης. Να αποκαλυφθεί δηλαδή τι ακριβώς σημαίνει «ισχυρότερες και αποτελεσματικότερες αυτοδιοικητικές μονάδες».

Πιο αποτελεσματικός μηχανισμός του αστικού κράτους

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ένας μηχανισμός του αστικού κράτους που υλοποιεί την αντιλαϊκή πολιτική. Αυτό που επιδιώκουν με τον Καποδίστρια Β΄ είναι η δημιουργία ενός ακόμα πιο αποτελεσματικού ταξικού μηχανισμού προς όφελος του κεφαλαίου.

Ο νέος διοικητικός χάρτης της χώρας, θα είναι τέτοιος που με επιτελικό ρόλο στο κράτος και πέρασμα ολοένα και περισσότερων αρμοδιοτήτων στην Αυτοδιοίκηση, θα γίνει πιο αποτελεσματικός μοχλός για τη δράση του κεφαλαίου σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Ενώ με τη λεγόμενη αποκέντρωση θα διασπάσουν τελικά τον ενιαίο χαρακτήρα σημαντικών κοινωνικών τομέων όπως Υγεία, Πρόνοια και Παιδεία και θα διευκολύνουν έτσι το πέρασμά τους στα χέρια των επιχειρηματιών. Το κόστος που θα φορτωθεί στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα θα είναι δυσβάσταχτο.

Μεγαλύτεροι δήμοι και νομαρχίες σημαίνει μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό διοικητική διαίρεση της χώρας. Αυτή θα δώσει τη δυνατότητα ενίσχυσης της δράσης των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, τόσο με τα έργα υποδομής τα οποία θα τους παραχωρούν, όσο και με τομείς οικονομικής ανάπτυξης, όπως αγροτοτουρισμός, ενέργεια, εμπορευματικοί σταθμοί κλπ. Αλλωστε, λόγω αυτής της πληθυσμιακής συγκέντρωσης θα μεγαλώσει το αντικείμενο των μεγάλων δημοσίων έργων και θα αναλαμβάνουν την κατασκευή τους μόνο οι κολοσσοί του κλάδου.

«Αποκέντρωση» προς όφελος του κεφαλαίου

Και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ μιλούν για λιγότερο κράτος και «αποκέντρωση». Μια «αποκέντρωση» που - αν και έννοια θετικά φορτισμένη - στην ουσία είναι συγκέντρωση για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων.

Ετσι, το ζήτημα για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα μπροστά σ' αυτά τα σχέδια δεν είναι το με ποιον τρόπο θα γίνει η νέα Διοικητική Δομή της χώρας. Δηλαδή το πού θα είναι οι πρωτεύουσες των νέων δήμων. Ζήτημα άκρως αποπροσανατολιστικό που προβλήθηκε σκόπιμα από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κατά την υλοποίηση του πρώτου «Καποδίστρια» και ήταν αυτό που κυριάρχησε σε τοπικό επίπεδο (σ.σ. ακόμα και με κινητοποιήσεις και επικλήσεις των ιδιαίτερων τοπικών ιστορικών χαρακτηριστικών) για να κρύψει την πραγματικότητα.

Το κυρίαρχο για τους εργαζόμενους είναι να αντιπαλέψουν ενιαία το αντιλαϊκό περιεχόμενο της διοικητικής μεταρρύθμισης και να μην έρχονται σε αντιπαράθεση για ήσσονος σημασίας τοπικιστικά ζητήματα, όπως η έδρα του δήμου ή του νομού.

Εχουν διαμορφώσει τις προϋποθέσεις

Δε χρειάζεται να πάμε μακριά για να καταλάβουμε πώς έχει το σχέδιό τους. Ηδη, έχουν θεσμοθετήσει την «Περιφέρεια» σαν εκπρόσωπο της κεντρικής διοίκησης στην Αυτοδιοίκηση και συνένωσαν δήμους με τον πρώτο «Καποδίστρια».

Παράλληλα, εκχώρησαν αρμοδιότητες στην ΤΑ. Με το πρόσχημα πως το κράτος «δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας», κάνουν το κράτος καλύτερο πλασιέ των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Υπονόμευσαν και υποβάθμισαν, για παράδειγμα, τη Δημόσια Υγεία και τη Δημόσια Παιδεία, και τώρα προτείνουν να περάσει στην Αυτοδιοίκηση, όπου ήδη έχουν διαμορφώσει το τοπίο επενδύσεων για τους επιχειρηματίες. Προτείνουν δηλαδή μια «πολυ-επίπεδη» διακυβέρνηση, με τη συμμετοχή και των δυνάμεων της αγοράς.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν μιλήσει για μείωση των περιφερειών, των νομαρχιών και των δήμων. Για πέντε περιφέρειες από τις 13 που είναι σήμερα, έχει μιλήσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Για λιγότερες κάνει λόγο το ΠΑΣΟΚ. Επίσης με το λεγόμενο μητροπολιτικό Καποδίστρια, στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ γίνεται λόγος για 300-400 δήμους, ενώ στελέχη της ΝΔ έχουν πει πως δε χρειάζονται πάνω από 350-360 δήμοι. Και όλ' αυτά συνδέονται με την κατανομή των προγραμμάτων του Δ΄ ΚΠΣ, για επενδύσεις του κεφαλαίου.

Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμά της η ΝΔ, πριν τις τελευταίες εθνικές εκλογές, εξηγεί πως «ο ρόλος του κράτους είναι επιτελικός, ρυθμιστικός και κατευθυντήριος». Και προσθέτει πως θέλει: «κυβέρνηση με λιγότερα υπουργεία και συλλογική λειτουργία. Αναδιοργάνωση του κυβερνητικού μηχανισμού, περιορισμό του αριθμού των υπουργείων και τον σαφή καθορισμό των αρμοδιοτήτων τους. (...) επιδιώκουμε κράτος ευέλικτο, λιγότερο δαπανηρό και ευέλικτο. (...) Και θα το πετύχουμε αυτό με την εφαρμογή ενός εκτεταμένου προγράμματος αποσυγκέντρωσης και αποκρατικοποίησης».

Από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ στο πρόγραμμά του αναφέρει:

«Διαμορφώνουμε μια απλή - ευδιάκριτη - αποκεντρωμένη δομή σε τρία επίπεδα με χαρακτηριστικά: Επιτελική κυβέρνηση με λιγότερα υπουργεία, με κύρια αποστολή την παραγωγή, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των δημόσιων πολιτικών, απαλλαγμένα από τοπικές και περιφερειακές λειτουργίες. Οι αποκλειστικές ευθύνες της κυβέρνησης διατηρούνται στα υπουργεία, που διαχειρίζονται αμιγώς εθνικές υποθέσεις (π.χ. εθνική άμυνα, ανασφάλεια, δημόσια οικονομικά, πολιτιστική κληρονομιά). Ολες οι άλλες δημόσιες λειτουργίες μεταφέρονται στα δύο επίπεδα αυτοδιοίκησης (περιφερειακής και τοπικής)».

Και συνεχίζει σε άλλο σημείο: «Στη σημερινή εποχή ό,τι χρειάζεται ο πολίτης (π.χ. Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια, Απασχόληση, Επενδύσεις, Πολιτισμό, Πολεοδομικό Σχεδιασμό, Αθλητισμό κλπ.) πρέπει να το βρίσκει στο Δήμο του. Επίσης θα προωθήσουμε παράλληλα την οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων με την πρόβλεψη γενναίας φορολογικής αποκέντρωσης, που θα συνοδεύεται από ελεγκτικούς μηχανισμούς (διοικητικούς και κοινωνικούς) διαχείρισης του δημοτικού χρήματος».

Ανάπτυξη από ποιον για ποιον

Η οποιαδήποτε Διοικητική Δομή πρέπει να ενισχύει την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, να λειτουργεί προς όφελός τους και να μην εξυπηρετεί το κεφάλαιο. Το ζήτημα είναι ποιος κερδίζει από τις αλλαγές και ποιος χάνει. Η «ανάπτυξη» δε γίνεται με διοικητικές αλλαγές. Το θέμα είναι ποιος ελέγχει την αναπτυξιακή διαδικασία, ποιο είναι το αποτέλεσμά της και ποιος ωφελείται. Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες της ανισόμετρης ανάπτυξης της περιφέρειας, όπως και για την ερήμωση της υπαίθρου. Εχει άμεση σχέση με την εφαρμογή της πολιτικής της ΕΕ και των κομμάτων που κυβερνούν.

Η ανάπτυξη προς όφελος του λαού δεν είναι θέμα Διοικητικής Δομής αλλά διαφορετικής πολιτικής κατεύθυνσης. Τις ανάγκες της εργατικής τάξης, του λαού γενικότερα, μόνο ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα στους τομείς κοινωνικού περιεχομένου - Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια - μπορεί να τις καλύπτει πλήρως. Ο σχεδιασμός μιας ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, με κοινωνικά τα βασικά μέσα παραγωγής, και σύμφωνα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές προς όφελος των εργαζομένων, μπορεί να οδηγεί στη λαϊκή ευημερία.


Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΥΓΕΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ - ΠΑΙΔΕΙΑ
Πεδίο δράσης για το κεφάλαιο

Η προώθηση του «Καποδίστρια Β΄» έρχεται ως ώριμο φρούτο μιας πολιτικής που ήδη εφαρμόζεται. Τα όσα συμβαίνουν στους τομείς της Παιδείας και, κυρίως, της Υγείας, μέχρι σήμερα, δείχνουν με σαφήνεια τι σημαίνει και πού οδηγεί η λεγόμενη διοικητική μεταρρύθμιση. Ο νέος «Καποδίστριας» είναι, στην ουσία, το «σινιάλο», που περίμεναν οι πολυεθνικές στον τομέα της Υγείας για να εισβάλουν ακόμη βαθύτερα στον ευαίσθητο αυτό τομέα.

Πώς, όμως, εμπλέκεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση - οι δήμοι που ελέγχονται από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ - στους κρίσιμους τομείς πρωτίστως της Υγείας και της Πρόνοιας; Η πολιτική που έχουν ακολουθήσει επί σειρά ετών οι κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχει προκαλέσει τεράστια κενά στον τομέα της Υγείας και, κυρίως, στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, στο επίπεδο της πρόληψης, κλπ.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έρχεται, λοιπόν, να «συμβάλει», να «καλύψει» αυτό το κενό. Αυτό γίνεται με το να «αναλαμβάνει» αυτούς τους τομείς. Για παράδειγμα, ο Δήμος Αθήνας ανέλαβε, με επιχορήγηση του υπουργείου Υγείας, να «εκσυγχρονίσει» τα εφτά Δημοτικά Ιατρεία. Στην ουσία, όμως, με αυτό τον τρόπο το κράτος προτίθεται να παραδώσει τον ευαίσθητο τομέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Αυτοδιοίκηση και, από εκεί, στρέφει τον εργαζόμενο - ασθενή στους ιδιώτες.

Ο στόχος είναι σαφής: Επιδιώκεται η ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης -εμπορευματοποίησης του τομέα της Υγείας. Οι δήμοι, στην ουσία, θα λειτουργούν ως μεσάζοντες για να πηγαίνουν οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, με το κόστος να το πληρώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία (λεφτά των εργαζομένων είναι και αυτά), αλλά και οι ίδιοι. Οι παροχές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας θα είναι κακής ποιότητας, για τους εξαθλιωμένους, και οι εργαζόμενοι, αν θέλουν να έχουν παροχές καλών υπηρεσιών θα πρέπει να πληρώνουν αδρά.

Τι συμβαίνει στην Υγεία

Αποκαλυπτικά είναι τα όσα υλοποιούνται στον τομέα της Υγείας. Συγκεκριμένα:

  • Το «Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας ΟΤΑ» δημιουργήθηκε το 2003. Συμμετέχουν 30 δήμοι της Αττικής, οι οποίοι το ίδρυσαν εκμεταλλευόμενοι την πολιτική εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης και τις τρομακτικές ελλείψεις στην Υγεία, καθώς και το γεγονός ότι Κέντρα Υγείας μπορούν να ιδρύουν δήμοι, ιδιώτες και κοινωνικοί φορείς. Το «Δίκτυο» χρηματοδοτείται από τις συνδρομές των μελών του (δήμοι, ΝΠΔΔ των δήμων και κοινοτήτων που συμμετέχουν). Αξίζει να σημειωθεί ότι τον «πρώτο λόγο» έχει ο Δήμος Αμαρουσίου. Το «Διαδημοτικό Δίκτυο» είναι ενδεικτική περίπτωση για το πώς θέλουν να οργανώσουν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι, επί της ουσίας, δεν παρέχει υπηρεσίες, λειτουργεί ακριβώς σαν μεσάζων υπέρ του επιχειρηματικού τομέα στην Υγεία

Στις 3 του Αυγούστου 2007 ανακοινώθηκε πως οι εργαζόμενοι εκεί θα δουλεύουν μέσω του προγράμματος του ΟΑΕΔ με τίτλο «Απόκτηση εμπειρίας (STAGE) στο Διαδημοτικό Δίκτυο Δομών Υγείας των ΟΤΑ Αττικής». Που σημαίνει: Οι 320 θέσεις έχουν ημερομηνία λήξης σε 18 μήνες. Ο μισθός θα είναι 660 ευρώ (600 «καθαρά») για τους πτυχιούχους και 550 ευρώ (500 «καθαρά») για τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Στην ουσία: Οχι μόνο παραπέρα προώθηση των ιδιωτών στις δομές της Υγείας, αλλά και με εργασιακές σχέσεις - «λάστιχο» και μισθούς πείνας. Ανατροπή εργασιακών σχέσεων και προώθηση των επιχειρηματικών συμφερόντων πάνε χέρι χέρι

  • Την 1η του Αυγούστου 2007 το υπουργείο Υγείας και η ΤΕΔΚΝΑ κατέληξαν πως θα προχωρήσουν σε υπογραφή μνημονίου για τη δημιουργία των λεγόμενων Πολυδύναμων Κέντρων Υγείας που θα «απαλλάξουν» το κράτος από την ευθύνη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Θα μεταφερθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και θα ανοίξει ο δρόμος για την παραπέρα εμπορευματοποίηση της Υγείας, αφού θα μετατεθούν τα οικονομικά βάρη στους εργαζόμενους και στα ασφαλιστικά ταμεία

Ηδη, το υπουργείο Υγείας, υλοποιώντας την πολιτική εκχώρησης τομέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, υπέγραψε προγραμματική σύμβαση με το Δήμο Αθηναίων και, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος, Νικήτας Κακλαμάνης, το 2008 θα δοθούν 10 εκατ. ευρώ απ' τον προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση των δημοτικών ιατρείων σε Κέντρα Υγείας της πόλης. Μετάφραση: Η ΠΦΥ διασπάται.

  • Ο Δήμος Πετρούπολης, τον Απρίλη του 2005, πραγματοποίησε πρόγραμμα δωρεάν προληπτικής καρδιολογικής εξέτασης στους 7.500 μαθητές της πόλης. Μέσω τέτοιων προγραμμάτων, στην ουσία, οι εταιρείες κάνουν «μπίζνες», ενώ υπάρχουν επιστημονικές αναφορές που αμφισβητούν ευθέως το περιεχόμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών
Οι προθέσεις για την Παιδεία

Η οδηγία της Κομισιόν με τίτλο «Διδασκαλία και Μάθηση προς την κοινωνία της γνώσης» δίνει το στίγμα: «Τα πιο αποκεντρωμένα εκπαιδευτικά συστήματα είναι ταυτόχρονα και τα πιο ευέλικτα, αυτά που προσαρμόζονται πιο γρήγορα και επιτρέπουν να αναπτυχθούν νέες μορφές συμπράξεων και συνεργασιών».

Εννοείται, φυσικά, συμπράξεις και συνεργασίες με τις επιχειρήσεις. Θέλουν, δηλαδή, κατηγοριοποιημένα σχολεία, ανάλογα με την περιοχή, τη χρηματοδότηση του εκάστοτε «χορηγού».

Θέλουν σχολεία πιο ταξικά και με ακόμα χειρότερη ποιότητα στην παιδεία. Είναι φανερό πως τα «αποκεντρωμένα» σχολεία θα υποβαθμίζουν τη γενική παιδεία και θα προσαρμόζονται σε ό,τι ζητάει η αγορά, ακόμα περισσότερο από σήμερα. Από τη στιγμή που θα θέλουν να εξασφαλίζουν μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την ΤΑ και τις επιχειρήσεις, θα παρέχουν και αντίστοιχες γνώσεις, με αντίστοιχα προγράμματα και αντίστοιχη παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές.

Εδώ και μήνες έχουν ξεκινήσει οι πρώτες ΣΔΙΤ για την κατασκευή σχολικών κτιρίων. Ανατίθεται στους ιδιώτες η κατασκευή σχολείων, οι οποίοι κερδίζουν σε βάρος της ποιότητας των κατασκευών, και το κόστος επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι με νέα χαράτσια. Επιπλέον, παραχωρείται στους ιδιώτες το δικαίωμα μακροχρόνιας χρήσης των σχολικών χώρων, για να αναπτύξουν κάθε είδους «επιμορφωτικές» δραστηριότητες σε συνεργασία με τους τοπικούς και «παραγωγικούς» φορείς, που θα απευθύνονται στη σχολική και ευρύτερη τοπική κοινότητα.

Σε αυτή την προοπτική συμφωνεί απόλυτα και το ΠΑΣΟΚ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μελέτη του ΙΣΤΑΜΕ αναφέρεται: «Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών και παραγωγικών δυνάμεων είναι κρίσιμος, εφόσον θα πρέπει να αναλάβει έναν ενεργό ρόλο στην υλοποίηση και τον έλεγχο της τοπικής λειτουργίας».

Υπέρ και του κεφαλαίου στον τομέα των κατασκευών

Είναι φυσικό ότι το μεγάλο κεφάλαιο στον κατασκευαστικό κλάδο θα επωφεληθεί από το γεγονός πως τα αναγκαία δημόσια έργα θα ανατίθενται πλέον ομαδοποιημένα και με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, με αποτέλεσμα χιλιάδες μικροί εργολάβοι να αναγκαστούν να βάλουν «λουκέτο», καθώς ούτε τα κεφάλαια θα διαθέτουν, ούτε και τα τυπικά προσόντα (τάξη πτυχίου) για να ανταγωνιστούν τους «μεγάλους».

Επίσης, μέσω του «Καποδίστρια Β΄» διευκολύνεται η εκτέλεση έργων με μεγαλύτερη ένταση μέσω ΣΔΙΤ (εκμετάλλευση ιδιαίτερου φυσικού κάλλους περιοχών με ξενοδοχειακές ή αγροτουριστικές μονάδες, βιολογικοί καθαρισμοί, διαχείριση νερού κλπ.), τα οποία και πάλι απευθύνονται στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ θα χαρατσώνουν διπλά τους δημότες, και για την κατασκευή και για τη χρήση. Ολα αυτά, όπως είναι φυσικό, θα τροφοδοτήσουν ένα νέο γύρο συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης κεφαλαίου στον κατασκευαστικό κλάδο.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι ήδη έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις μέσω των οργάνων της Αυτοδιοίκησης για «υλοποίηση υπερτοπικών πολιτικών», όπως χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, κοινωνική πολιτική, περιβάλλον, διαχείριση απορριμμάτων, μεταφορές, πολιτική προστασίας και ασφάλειας. Μάλιστα, η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ) έχει εκφραστεί στο παρελθόν θετικά γι' αυτό το ενδεχόμενο, θεωρώντας ότι θα δώσει λύση στα προβλήματα των μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων.


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ

Οι προτάσεις της ΚΕΔΚΕ

Και ενώ σχεδιάζονται και ήδη προωθούνται με ταχύτητα οι διαδικασίες για τον «Καποδίστρια Β'», το ανώτατο συλλογικό όργανο της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), δηλώνει ότι θα λάβει τις τελικές της αποφάσεις για τη νέα Διοικητική Δομή της χώρας στο προσεχές συνέδριό της, στις αρχές Νοέμβρη.

Ωστόσο, ο κεντρικός πυρήνας των αποφάσεων έχει ήδη ληφθεί με την πλήρη, καθώς φαίνεται, στήριξη των τριών παρατάξεων (ΝΔ -ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ) που συμμετέχουν σε αυτή. Ετσι το κοινό υπόμνημα που η διοίκηση της ΚΕΔΚΕ κατέθεσε στον πρωθυπουργό, στις 18 Ιούλη 2007, μια μέρα πριν τη συνάντηση μαζί του, είναι αποκαλυπτικό. Σε αυτό υπάρχει ένας ενδεικτικός - όπως τον αποκαλούν - κατάλογος αρμοδιοτήτων και φόρων που θα μπορούσαν να μεταφερθούν στην Αυτοδιοίκηση. Και συγκεκριμένα, ζητούν:

  • Να αναλάβει η Τοπική Αυτοδιοίκηση την πρωτοβάθμια εκπαίδευση,
  • τις τοπικές περιβαλλοντικές παρεμβάσεις,
  • την Πυροσβεστική,
  • την κοινωνική πρόνοια και αλληλεγγύη
  • την πρωτοβάθμια Υγεία και προληπτική ιατρική.

Από άποψης φόρων, ζητούν να μεταφερθεί η είσπραξη και αξιοποίηση των παρακάτω φόρων:

  • Φόρος ακίνητης περιουσίας.
  • Φόρος μεταβίβασης ακινήτων.
  • ΦΠΑ στις οικοδομές.
  • Φόρος αυτομάτου υπερτιμήματος.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ