ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Οχτώβρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
Εγκλημα διαρκείας στην «Ολυμπιακή»

Συζητήθηκε στη Βουλή η Ερώτηση του ΚΚΕ για την αεροπορική εταιρεία

Τη σταθερή θέση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο ξεπούλημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, επανέλαβε χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Μαυρίκου.

Παραδέχτηκε ότι το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» είναι απόρροια κατευθύνσεων της ΕΕ από το 1988 για την απελευθέρωση των αερομεταφορών και είπε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν, προκειμένου να υπάρξει λύση στα οικονομικά βάρη που υπάρχουν. Οταν αυτές τελειώσουν, είπε, η εταιρεία θα αποκρατικοποιηθεί, υποστηρίζοντας ότι θα υπάρχει προϋπόθεση να μη θιγεί το προσωπικό και να μην υπάρξουν κενά στην αεροπορική κάλυψη της χώρας.

Κατά τον υπουργό, τα χρέη που έχει η «Ολυμπιακή» είναι τεράστια, ενώ για να στηρίξει την πολιτική της ιδιωτικοποίησης έφτασε στο σημείο να πει ότι στην περίπτωση της «Ολυμπιακής» έχουμε να κάνουμε με μεταφορά πλούτου από τους πολλούς (που δεν ταξιδεύουν με αεροπλάνο) στους λίγους, αφού τα ελλείμματα τα καλύπτουν όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες, ενώ με το αεροπλάνο ταξιδεύουν οι πιο εύποροι.

Εγκλημα διαρκείας

Στην περίπτωση της «Ολυμπιακής» έχουμε να κάνουμε με έγκλημα διαρκείας από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, κατήγγειλε στην τοποθέτησή του ο Γ. Μαυρίκος. Υπενθύμισε ότι το 1994 στην πρώτη φάση της «εξυγίανσης» μειώθηκε το προσωπικό της εταιρείας κατά 40%, στη δεύτερη φάση το 1998 κατά 10%, ενώ το 2003 η εταιρεία έσπασε σε δύο κομμάτια.

Ολες αυτές οι παρεμβάσεις, είπε ο βουλευτής, είχαν στόχο την απαξίωση της «Ολυμπιακής» και τη συκοφάντηση των εργαζομένων, ενώ οι δηλώσεις του πρωθυπουργού ότι η εταιρεία είναι μια «χοάνη» στην οποία ρίχνονται τα λεφτά των φορολογουμένων, δείχνουν μίσος για την «Ολυμπιακή» και τους εργαζομένους της. Εάν όμως, τόνισε ο Γ. Μαυρίκος, είναι «χοάνη» τότε γιατί ενδιαφέρονται να την αγοράσουν αντί «πινακίου φακής» οι διάφοροι ιδιώτες;

Είστε συνένοχοι, είπε, γιατί συνυπογράφετε την απελευθέρωση των αερομεταφορών όπως επιτάσσει η ΕΕ, όπως έγινε με την ιδιωτικοποίηση τεσσάρων κρατικών ναυπηγείων, της «Ολύμπικ Κέτεριγκ», του ΟΤΕ, της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ.

Ο Γ. Μαυρίκος τόνισε ότι είναι ψέματα τα όσα λέγονται για τα χρέη της «Ολυμπιακής». Η εταιρεία, είπε, έχει κύκλο εργασιών 1,2 δισ. ευρώ, 3.120.243 εκατομμύρια επιβάτες εσωτερικού και 2.596.000 επιβάτες εξωτερικού και αυτά ακριβώς τα μεγέθη ζηλεύουν οι ιδιώτες και θέλουν να τα αποκτήσουν. Υπογράμμισε ότι το κράτος χρωστάει στην «Ολυμπιακή» 600 εκ. ευρώ και δεν τα δίνει, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το 2003 επί ελληνικής προεδρίας στην ΕΕ ένα αεροσκάφος της εταιρείας επί έξι μήνες συνέδεε κάθε μέρα τις πρωτεύουσες της ΕΕ με κόστος ένα εκατομμύριο ευρώ. Παρά τη φιλολογία για τα χρέη, είπε, η κυβέρνηση ακολουθεί δύο μέτρα και δύο σταθμά, αφού η ιδιωτική AEGEAN χρωστάει 2,5 εκατομμύρια ευρώ στο ΙΚΑ και πέντε εκατομμύρια φόρους και οι αρμόδιοι κλείνουν τα μάτια τους.

Ο λαός, κατέληξε, έχει ανάγκη από τη δημιουργία ενός αποκλειστικά δημόσιου, ενιαίου φορέα αερομεταφορών με φθηνό εισιτήριο και ασφαλείς πτήσεις για να μη θρηνήσουμε «ΣΑΜΙΝΕΣ» στον αέρα.

  • Στο μεταξύ, την παραίτησή του από η διοίκηση της «Ολυμπιακής» ανακοίνωσε χτες ο πρόεδρος Ηλ. Καράτζαλης. Η παραίτηση, προφανώς, οφείλεται στην αλλαγή του κυβερνητικού επιτελείου που εποπτεύει την «ΟΑ», πάντως δημόσια προβάλλεται η εκδοχή, ότι ο Καράτζαλης δέχτηκε πιο συμφέρουσα πρόταση από τον ιδιωτικό τομέα.
ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ
Ραγδαίες ανατιμήσεις το Σεπτέμβρη

Ετρεχε με ρυθμό 2,9%. Πολύ πάνω από το μέσο όρο οι αυξήσεις στα είδη λαϊκής κατανάλωσης

Ανατιμήσεις αρκετά πάνω από το μέσο επίπεδο του πληθωρισμού συνεχίζει να εμφανίζει μια μεγάλη γκάμα εμπορευμάτων πλατιάς κατανάλωσης σε μια εξέλιξη που ροκανίζει τα λαϊκά εισοδήματα. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο «δείκτης τιμών καταναλωτή» σε μέσα επίπεδα έτους για το μήνα Σεπτέμβρη του 2007 «έτρεχε» με ρυθμό 2,7% και σε σύγκριση με το Σεπτέμβρη του 2006 με 2,9%. Μεγάλες ανατιμήσεις καταγράφηκαν και μέσα στο Σεπτέμβρη του 2007, καθώς - συγκριτικά με τον Αύγουστο του ίδιου έτους - οι ανατιμήσεις έφτασαν στο 3,9% για τα είδη διατροφής, σε 4,2% για τα αλκoολούχα - καπνός και 4,7% στην «εκπαίδευση».

Αρκετά πάνω από τους μέσους όρους κινούνται οι ανατιμήσεις στις επιμέρους κατηγορίες. Από τη σύγκριση του γενικού επιπέδου τιμών (Σεπτέμβρης 2007 - Σεπτέμβρης 2006) προκύπτει ότι οι ανατιμήσεις έφτασαν στο 3,9% στα είδη διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών, στο 3,4% στην ένδυση - υπόδηση κλπ. Επίσης, μεγάλες ανατιμήσεις καταγράφηκαν και στις πρώην ΔΕΚΟ, όπως στην «ύδρευση» που έφτασαν το 6,3%.

Σύμφωνα με τον ΓΓ της ΕΣΥΕ Μ. Κοντοπυράκη, ο πληθωρισμός για το μήνα Οκτώβρη του 2007 αναμένεται να κινηθεί «ελαφρώς ανοδικά».

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΩΝ
Εκβιάζουν με την τιμή του ψωμιού

Δεν αποκλείουν νέες ανατιμήσεις στο ψωμί, αν δεν επιτραπεί στους φούρνους να πουλάνε ...μέχρι και λαχανικά!

Στο φόντο των αλλεπάλληλων ανατιμήσεων που επιβάλλονται στο ψωμί τις τελευταίες εβδομάδες, με αποτέλεσμα αυτές τις μέρες να πωλείται ακόμα και στα 80 λεπτά η φραντζόλα του «μισού» κιλού, η συνδικαλιστική ηγεσία των αρτοποιών προεξοφλεί ουσιαστικά και νέες ανατιμήσεις το επόμενο διάστημα με πρόσχημα τις αυξήσεις στις τιμές των αλεύρων. Το θέμα της τιμής του ψωμιού εξετάστηκε και στη χτεσινή συνάντηση εκπροσώπων της Συντεχνίας Αρτοποιών Αθήνας - Πειραιά με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γ. Βλάχο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι της Συντεχνίας Αρτοποιών Αθήνας - Πειραιά (συναντήθηκαν με τον υφυπουργό μαζί με εκπροσώπους της ΓΣΕΒΕΕ και της ΠΑΣΕΓΕΣ) κάλεσαν από κοινού την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να νομιμοποιήσει τη διάθεση μέσω των αρτοποιείων και των ζαχαροπλαστείων τυποποιημένων αγροτικών προϊόντων, ακόμα δε και ...έτοιμου καφέ! Μάλιστα, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αρτοποιών δε δίστασαν προκειμένου να ενισχύσουν την «επιχειρηματολογία» τους να χρησιμοποιήσουν εκβιαστικά τις ανατιμήσεις στο ψωμί, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι από το βαθμό ικανοποίησης του αιτήματός τους θα εξαρτηθεί το κατά πόσο θα συγκρατήσουν τις αυξήσεις το επόμενο διάστημα.

«Εμείς στην Αθήνα συγκρατούμε όσο μπορούμε την τιμή του ψωμιού. Αλλά, εάν διευρυνθούν τα είδη που επιτρέπεται να πουλάμε, θα είναι πιο εφικτός ο στόχος», είπε ο πρόεδρος της Συντεχνίας Α. Χρήστου. Τα προϊόντα που ζητούν να μπορούν να πωλούνται από τους φούρνους είναι λάδι, ελιές, ζυμαρικά, τραχανάς, λιαστές ντομάτες, σάλτσες ντομάτας κλπ. Με τον τρόπο αυτό, υποστηρίζουν, θα βρουν νέα κανάλια διάθεσης των προϊόντων τους μικροί συνεταιρισμοί και βιοτέχνες που είναι αποκλεισμένοι από τα σούπερ μάρκετ. Είναι, όμως, φανερό ότι είναι ένα πράγμα αυτό και τελείως διαφορετικό, που αγγίζει τα όρια του ωμού εκβιασμού, να συνδέεται κάτι τέτοιο με τις τιμές στο ψωμί που έχει φτάσει ήδη σε αβάσταχτα ύψη για τη λαϊκή οικογένεια.

Αξιοσημείωτο είναι, ακόμη, το γεγονός ότι ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ προεξοφλεί πως τα επόμενα χρόνια θα συνεχιστεί η κερδοσκοπική άνοδος στις τιμές των σιτηρών και αλυσιδωτά των κτηνοτροφικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει άμεση σχέση με τη μείωση της παραγωγής και την αύξηση της ζήτησης από την Αμερική για βιοκαύσιμα. Οπως, είπε, η ΠΑΣΕΓΕΣ θα προτείνει στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να προωθήσει στην Κομισιόν αίτημα να μειωθεί η ελληνική παραγωγή βαμβακιού κατά ένα εκατομμύριο στρέμματα και να αντικατασταθεί με παραγωγή σιταριού, με την προϋπόθεση να μη μειωθούν οι επιδοτήσεις.

ΚΚΕ
Αποκλειστικά υπεύθυνοι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Σε σχόλιό του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σχετικά με τα σχέδια της κυβέρνησης για την «Ολυμπιακή», σημειώνει:

«Είναι ψεύτικο το δίλημμα της κυβέρνησης της ΝΔ: ή κλείσιμο ή ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής". Το καθεστώς της απελευθέρωσης των αερομεταφορών και της στήριξης των ιδιωτικών εταιρειών, που διαμόρφωσε η ΕΕ το ψήφισαν και το στήριξαν οι κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Είναι μια επιλογή που προωθεί και εξασφαλίζει τα συμφέροντα του κεφαλαίου, δεν αποτελεί μονόδρομο και για τους εργαζόμενους στην "Ολυμπιακή" και γενικότερα.

Γι' αυτό, απαιτείται πανεργατική παλλαϊκή συσπείρωση και δράση στη γραμμή της ανυπακοής συνολικά στον "ευρωμονόδρομο", για να μην περάσουν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Ο λαός έχει ανάγκη από τη δημιουργία ενός αποκλειστικά δημόσιου, ενιαίου φορέα αερομεταφορών που με φτηνό εισιτήριο θα εξασφαλίζει με ασφάλεια τις σύγχρονες ανάγκες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ