Τρίτη 9 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
Εγκλημα διαρκείας στην «Ολυμπιακή»

Συζητήθηκε στη Βουλή η Ερώτηση του ΚΚΕ για την αεροπορική εταιρεία

Τη σταθερή θέση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο ξεπούλημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, επανέλαβε χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Μαυρίκου.

Παραδέχτηκε ότι το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» είναι απόρροια κατευθύνσεων της ΕΕ από το 1988 για την απελευθέρωση των αερομεταφορών και είπε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν, προκειμένου να υπάρξει λύση στα οικονομικά βάρη που υπάρχουν. Οταν αυτές τελειώσουν, είπε, η εταιρεία θα αποκρατικοποιηθεί, υποστηρίζοντας ότι θα υπάρχει προϋπόθεση να μη θιγεί το προσωπικό και να μην υπάρξουν κενά στην αεροπορική κάλυψη της χώρας.

Κατά τον υπουργό, τα χρέη που έχει η «Ολυμπιακή» είναι τεράστια, ενώ για να στηρίξει την πολιτική της ιδιωτικοποίησης έφτασε στο σημείο να πει ότι στην περίπτωση της «Ολυμπιακής» έχουμε να κάνουμε με μεταφορά πλούτου από τους πολλούς (που δεν ταξιδεύουν με αεροπλάνο) στους λίγους, αφού τα ελλείμματα τα καλύπτουν όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες, ενώ με το αεροπλάνο ταξιδεύουν οι πιο εύποροι.

Εγκλημα διαρκείας

Στην περίπτωση της «Ολυμπιακής» έχουμε να κάνουμε με έγκλημα διαρκείας από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, κατήγγειλε στην τοποθέτησή του ο Γ. Μαυρίκος. Υπενθύμισε ότι το 1994 στην πρώτη φάση της «εξυγίανσης» μειώθηκε το προσωπικό της εταιρείας κατά 40%, στη δεύτερη φάση το 1998 κατά 10%, ενώ το 2003 η εταιρεία έσπασε σε δύο κομμάτια.

Ολες αυτές οι παρεμβάσεις, είπε ο βουλευτής, είχαν στόχο την απαξίωση της «Ολυμπιακής» και τη συκοφάντηση των εργαζομένων, ενώ οι δηλώσεις του πρωθυπουργού ότι η εταιρεία είναι μια «χοάνη» στην οποία ρίχνονται τα λεφτά των φορολογουμένων, δείχνουν μίσος για την «Ολυμπιακή» και τους εργαζομένους της. Εάν όμως, τόνισε ο Γ. Μαυρίκος, είναι «χοάνη» τότε γιατί ενδιαφέρονται να την αγοράσουν αντί «πινακίου φακής» οι διάφοροι ιδιώτες;

Είστε συνένοχοι, είπε, γιατί συνυπογράφετε την απελευθέρωση των αερομεταφορών όπως επιτάσσει η ΕΕ, όπως έγινε με την ιδιωτικοποίηση τεσσάρων κρατικών ναυπηγείων, της «Ολύμπικ Κέτεριγκ», του ΟΤΕ, της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ.

Ο Γ. Μαυρίκος τόνισε ότι είναι ψέματα τα όσα λέγονται για τα χρέη της «Ολυμπιακής». Η εταιρεία, είπε, έχει κύκλο εργασιών 1,2 δισ. ευρώ, 3.120.243 εκατομμύρια επιβάτες εσωτερικού και 2.596.000 επιβάτες εξωτερικού και αυτά ακριβώς τα μεγέθη ζηλεύουν οι ιδιώτες και θέλουν να τα αποκτήσουν. Υπογράμμισε ότι το κράτος χρωστάει στην «Ολυμπιακή» 600 εκ. ευρώ και δεν τα δίνει, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το 2003 επί ελληνικής προεδρίας στην ΕΕ ένα αεροσκάφος της εταιρείας επί έξι μήνες συνέδεε κάθε μέρα τις πρωτεύουσες της ΕΕ με κόστος ένα εκατομμύριο ευρώ. Παρά τη φιλολογία για τα χρέη, είπε, η κυβέρνηση ακολουθεί δύο μέτρα και δύο σταθμά, αφού η ιδιωτική AEGEAN χρωστάει 2,5 εκατομμύρια ευρώ στο ΙΚΑ και πέντε εκατομμύρια φόρους και οι αρμόδιοι κλείνουν τα μάτια τους.

Ο λαός, κατέληξε, έχει ανάγκη από τη δημιουργία ενός αποκλειστικά δημόσιου, ενιαίου φορέα αερομεταφορών με φθηνό εισιτήριο και ασφαλείς πτήσεις για να μη θρηνήσουμε «ΣΑΜΙΝΕΣ» στον αέρα.

  • Στο μεταξύ, την παραίτησή του από η διοίκηση της «Ολυμπιακής» ανακοίνωσε χτες ο πρόεδρος Ηλ. Καράτζαλης. Η παραίτηση, προφανώς, οφείλεται στην αλλαγή του κυβερνητικού επιτελείου που εποπτεύει την «ΟΑ», πάντως δημόσια προβάλλεται η εκδοχή, ότι ο Καράτζαλης δέχτηκε πιο συμφέρουσα πρόταση από τον ιδιωτικό τομέα.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να ματαιώσουμε τα σχέδια κυβέρνησης - ΕΕ (2008-09-23 00:00:00.0)
Κοκορομαχίες υποκρισίας από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (2008-09-20 00:00:00.0)
Συμφέρον και δικαίωμα (2007-12-05 00:00:00.0)
Διέξοδος για την «Ολυμπιακή Αεροπορία» ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ μεταφορών και συγκοινωνιών (2007-12-04 00:00:00.0)
«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής» (2007-10-03 00:00:00.0)
Εκβιαστικά τελεσίγραφα πριν το ξεπούλημα (2007-09-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ