Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Συμφέρον και δικαίωμα

Να «ενταφιάσει», και μάλιστα ζωντανό, τον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) προκρίνει η κυβέρνηση της ΝΔ. Είναι μια επιλογή ειλημμένη και συμφωνημένη από χρόνια στην ΕΕ από κοινού με τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στα πλαίσια της επιδιωκόμενης πολιτικής «απελευθέρωσης» του τομέα των αερομεταφορών. Το «λουκέτο» στην «Ολυμπιακή» άρχισε να μπαίνει με την πολιτική «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποιήσεων της ΕΕ, των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, μια και στα πλαίσια του ανταγωνισμού και στις αερομεταφορές στην ΕΕ δε «χωρούν» πολλές αεροπορικές εταιρείες, αλλά λίγες και ισχυρές. Συγκεντροποίηση στα ευρωενωσιακά πλαίσια. Ετσι απελευθερώνεται μια αγορά με εξασφαλισμένο ετήσιο τζίρο άνω του 1,2 δισ. ευρώ, μόνο από το πτητικό έργο, χωρίς να υπολογίζονται οι τζίροι από άλλους τομείς, όπως είναι η Τεχνική Βάση, η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών («χάντλινγκ»), οι εμπορευματικές μεταφορές, κ.ά.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποία η κυβέρνηση - συνεπικουρούμενη ουσιαστικά και από το ΠΑΣΟΚ και τα αστικά Μέσα Ενημέρωσης - προσπαθεί να αποκρύψει με ανυπόστατους ισχυρισμούς ότι δήθεν κάθε χρόνο ο Ελληνας φορολογούμενος επιβαρύνεται με 250 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία της «ζημιογόνας» ΟΑ. Αλλά την ίδια στιγμή, το ελληνικό δημόσιο έχει αναλάβει την υποχρέωση να καλύπτει τη γερμανική «Χόχτιφ», εάν δεν έχει κέρδη.

Οι κυβερνώντες ισχυρίζονται ότι κλείνουν την ΟΑ για να «περάσουν σε ένα υγιές και ανταγωνιστικό σχήμα που δε θα παράγει ελλείμματα» και έτσι θα απαλλαγούν δήθεν οι Ελληνες φορολογούμενοι από το «βραχνά» μιας «ζημιογόνας» επιχείρησης. Ψευδής και ταυτόχρονα υποκριτικός ισχυρισμός. Ψευδής γιατί ουδέποτε εκταμιεύτηκαν κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επιδότηση της ΟΑ. Αντίθετα, οι οφειλές του κράτους προς την ΟΑ υπολογίζονται σε 5,8 δισ. ευρώ. Υποκριτικός διότι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δε θα πραγματεύονταν επί τόσα χρόνια με τα διάφορα επιχειρηματικά λόμπι για την ιδιωτικοποίησή της.

Οι θιασώτες του «λουκέτου» γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο όμιλος «θυσιάζεται» στο πλαίσιο του σχεδιασμού να συγκεντρωθούν και να συγκεντροποιηθούν οι αερομεταφορές σε τρεις - τέσσερις πολυεθνικούς κολοσσούς και να μετατραπούν οι υπόλοιπες εταιρείες σε περιφερειακούς αερομεταφορείς - «δορυφόρους» των κολοσσών. Ακολουθώντας πιστά αυτή τη γραμμή η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να υπογράψει τη «ληξιαρχική πράξη θανάτου» του ομίλου της ΟΑ, σε μια προσπάθεια να ολοκληρωθεί το προσχεδιασμένο έγκλημα της ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών, που «εγκαινίασαν» οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Οσο και αν επιχειρούν οι κυβερνώντες να «χρυσώσουν το χάπι», η ουσία είναι ότι η παράδοση της ΟΑ και η μετατροπή της σε μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία θα έχει αλληλένδετες δυσμενείς συνέπειες, όχι μόνο για τους ίδιους τους εργαζόμενους στην εταιρεία και για την ποιότητα-ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και για τον ελληνικό λαό συνολικά. Η επίκληση των κατευθύνσεων της ΕΕ αποτελεί άλλοθι για τη συμφωνία και συνδιαμόρφωση της πολιτικής που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις στα πλαίσια της ΕΕ με σκοπό να ικανοποιηθούν οι αξιώσεις των μεγάλων πολυεθνικών του κλάδου. Συμφέρον του ελληνικού λαού είναι να διεκδικήσει ενιαίο, δημόσιο, λαϊκού χαρακτήρα φορέα μεταφορών- συγκοινωνιών, στον οποίο θα εντάσσεται και η «Ολυμπιακή Αεροπορία». Και αφού είναι προς το συμφέρον του είναι και δικαίωμά του να το επιβάλει.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ