Eurokinissi |
Η Κολώνα στην Αίγινα |
Αντί αυτού, όμως, η Εθνική Τράπεζα ισχυρίζεται ότι είναι «ιδιοκτήτης» του Λόφου Αιακού και ενώ είναι κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος (ΦΕΚ 1151 τεύχος Β/30,12,78), που έχει μετατραπεί σε χώρους πάρκινγκ.
Την καταγγελία αυτή κάνει με ανακοίνωση -κάλεσμά της η Επιτροπή υπεράσπισης Λόφου Αιακού (Κουτρουμπέη) Αίγινας, ανακοίνωση που υπογράφουν εκατοντάδες πολίτες και εκπρόσωποι της πολιτιστικής και πολιτικής ζωής του νησιού και η οποία κοινοποιήθηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς (υπουργεία Πολιτισμού, ΠΕΧΩΔΕ, Αρχαιολογική Υπηρεσία, νομαρχία, δήμο).
Η Επιτροπή, αφού χαρακτηρίζει ως απαράδεκτο το γεγονός, «τα μνημεία μας να απαξιώνονται και να μπαίνουν στο στόχαστρο των όποιων οικονομικών συμφερόντων», καλεί την πολιτεία να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της, «να προχωρήσει άμεσα στη λύση του προβλήματος και ο λόφος του Αιακού να περιέλθει άμεσα στο κράτος και να γίνει αρχαιολογικό πάρκο όπως και ο ευρύτερος χώρος της Κολώνας».
Παράλληλα, καλεί: Τη δημοτική αρχή να πάρει σαφή θέση και να προχωρήσει, χωρίς καθυστέρηση, σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Την Αρχαιολογική Υπηρεσία να τοποθετήσει την απαραίτητη πινακίδα. Και όλους τους κατοίκους και μαζικούς φορείς του νησιού να στηρίξουν το αίτημα για να περιέλθει ο Λόφος Αιακού στο φυσικό του ιδιοκτήτη, το λαό της Αίγινας.
Ο Κ. Ανδρέου κηδεύεται σήμερα (2.30μ.μ.) στο Β΄ νεκροταφείο
Γλυπτό του Κ. Ανδρέου |
Γεννημένος στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στην Αθήνα, το 1925. Από παιδί φάνηκε το καλλιτεχνικό του ταλέντο. Φοίτησε αρχικά στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών (1934). Συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση και το 1945 εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Παρίσι. Το 1948 επινόησε μια πρωτότυπη τεχνική επεξεργασίας και χρήσης της ύλης - τη συγκόλληση ορειχάλκινων φύλλων που τον ακολoύθησε έκτοτε και χαρακτήρισε την πλαστική του δημιουργία. Χαρακτηριστικό της γλυπτικής του, οι μεγάλοι θεματικοί κύκλοι - ταύροι, άλογα, σειρήνες, πουλιά, αρχέτυπες κολόνες - ενώ η ζωγραφική του, καθαρά ανθρωποκεντρική, διακρίνεται για τον πλούτο του χρώματος και την αυστηρή τεκτονική δομή της.
Από την έκθεση στο Τελλόγλειο |
«Ταξίδεψε» σε πολλές γωνιές της χώρας προσφέροντας αμέτρητες συγκινήσεις σε χιλιάδες κόσμου. Ο λόγος για το πρόγραμμα «Υπέροχα μονάχοι με ...τον Σταυρό του Νότου», που μετά τη μεγάλη καλοκαιρινή του επιτυχία, θα κλείσει με σειρά περιορισμένων εμφανίσεων στη «Σφεντόνα» (Λ. Αλεξάνδρας 22). Οι Θάνος Μικρούτσικος, Μανώλης Μητσιάς, Γιάννης Κούτρας και Ρίτα Αντωνοπούλου θα προσφέρουν, από τις 26 Οκτώβρη, μια συναρπαστική διαδρομή από τον «Σταυρό του νότου» και την «Πιρόγα»... σε άλλες μεγάλες στιγμές του Θ. Μικρούτσικου, αλλά και από τα σημαντικά τραγούδια της καριέρας του Μανώλη Μητσιά («Αυτά τα χέρια», «Ποτέ», «Ο Γιάννης ο φονιάς», «Δρόμοι παλιοί», κ.ά.) στην πρόσφατη συνεργασία του με τους Μικρούτσικο - Αλκαίο, το «Υπέροχα μονάχοι». Ο Μανώλης Μητσιάς, βασικός ερμηνευτής του προγράμματος, ξεδιπλώνει και ένα καθαρά λαϊκό πρόγραμμα με «διαμάντια» των Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Ξαρχάκου, Καλδάρα κ.ά. Συνοδοιπόροι, ο Γιάννης Κούτρας, με τον «Σταυρό του Νότου» αλλά και με τραγούδια από το νέο του δίσκο «Χωρίς Βαλίτσα και παλτό» και η Ρίτα Αντωνοπούλου, ξεχωριστή και πολλά υποσχόμενη φωνή. Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο (10.30μ.μ.) και Κυριακή (8.30μ.μ.).
H παράσταση - performance «Οταν είδα το 100% τέλειο κορίτσι για μένα» επαναλαμβάνεται από τις 12/10, στο φουαγιέ του θεάτρου «Επί Κολωνώ» (κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή). Μια ιστορία με αφορμή το διήγημα «Οταν είδα το 100% τέλειο κορίτσι για μένα» από το βιβλίο του Χαρούκι Μουρακάμι, με τίτλο «Ο ελέφαντας εξαφανίζεται». Παίζουν: Αντώνης Ντουράκης, Βάσω Καβαλιεράτου. Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη. Μουσική: Μάνος Ροβίθης.
Ο Σωτήρης Μπαλλάς παρουσιάζει αγαπημένα τραγούδια, ερωτικές μπαλάντες, τραγούδια διαμαρτυρίας, ροκ και λαϊκά σε ένα πρόγραμμα - αφιέρωμα στον αξέχαστο Μάνο Λοΐζο, σήμερα, στη «Βάρδια», στη Θεσσαλονίκη.