ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Απρίλη 2000
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αδειάζει η Αθήνα
  • Για έξοδο - ρεκόρ μιλούν οι αρμόδιοι των μέσων μαζικής μεταφοράς
  • Καλό καιρό προβλέπει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία

Οι ευχές για αναίμακτη έξοδο συνοδεύουν και τούτο το Πάσχα
Οι ευχές για αναίμακτη έξοδο συνοδεύουν και τούτο το Πάσχα
Φεύγουν! Οι Αθηναίοι της επαρχίας, που τις τελευταίες δεκαετίες στοιβάζονται στις πολυκατοικίες της Αθήνας, δραπετεύουν ομαδικά στα χωριά τους. Με αυτοκίνητα, λεωφορεία, πλοία και αεροπλάνα, ξεχύνονται σε όλη τη χώρα για να γιορτάσουν την ανάσταση της φύσης κοντά της. Να μυρίσουν το χώμα, τα λουλούδια της, ν' αγναντέψουν τον ορίζοντά της, να νιώσουν τη βραδινή της υγρασία στο σώμα τους, να απολαύσουν το φεγγάρι και το φωτεινό της ήλιο.

Μαζική ήταν η έξοδος από τη στεριά. Ελαφρά αυξημένη σε σχέση με το Πάσχα του 1999 ήταν η κίνηση στα διόδια της Κορίνθου, απ' όπου από χτες το πρωί μέχρι τις 4.30 το απόγευμα είχαν περάσει 30.000 οχήματα. Στις 6.30 το απόγευμα, μάλιστα, η μεγάλη κίνηση είχε δημιουργήσει μποτιλιάρισμα. Πέρσι είχαν βγει 228.700 (σ.σ. από τη Μ. Πέμπτη έως το Μ. Σάββατο). Από προχτές το πρωί μέχρι χτες το απόγευμα από τα διόδια του Σχηματαρίου είχαν περάσει 40.000 οχήματα. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα (σ.σ. Μ. Πέμπτη έως Μ. Σάββατο) είχαν περάσει 226.000 οχήματα.

Για έξοδο - ρεκόρ, με βάση τη μέχρι χτες ζήτηση εισιτηρίων, κάνουν λόγο οι αρμόδιοι της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», του ΟΣΕ και των υπεραστικών ΚΤΕΛ.

Στον εθνικό αερομεταφορέα, που για τις μέρες του Πάσχα προγραμμάτισε μόλις τρεις έκτακτες πτήσεις, ενώ σε κάποιες γραμμές δρομολόγησε αεροπλάνα μεγαλύτερης χωρητικότητας, δεν υπήρχε χτες εισιτήριο ούτε για δείγμα στους περισσότερους προορισμούς, ενώ ελάχιστες θέσεις παρέμεναν κενές για Σάμο, Λήμνο, Μυτιλήνη και Κω. Κατά τους αρμόδιους της ΟΑ, η αύξηση της επιβατικής κίνησης κυμαίνεται από 25% - 30%.

Ανάλογη είναι και η εκτίμηση των αρμοδίων του ΟΣΕ και των ΚΤΕΛ, οι οποίοι επισήμαιναν ότι από την αρχή της βδομάδας η ζήτηση εισιτηρίων παρουσίαζε αύξηση κατά 20% και κατά 60%, αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ αύξησε τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από 20% ως 40%. Στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης τα δρομολόγια των «Ιντερσίτι» είναι ενισχυμένα κατά 20%. Στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης μέχρι 30% και στην Πελοπόννησο μέχρι 40%.

Για τη διευκόλυνση των εξοδούχων, η Τροχαία σήμερα θα δώσει μια επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας στην εθνική οδό Αθήνας -Κορίνθου, από τη διασταύρωση Δαφνίου μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας κατά τις ώρες 07.00 - 16.00 και αύριο από τις 12.00 - 22.00 και την Κυριακή του Πάσχα από τις 14.00 - 22.00.

Ιδια μέτρα, τις ίδιες μέρες και ώρες που προγραμματίστηκαν για την εθνική Αθήνας - Κορίνθου, θα παρθούν και στην εθνική Αθήνας - Λαμίας στους βασικούς κόμβους: Απομάχων, Ν. Κηφισιάς, γέφυρα Βαρυμπόμπης, γέφυρα Κρυονερίου.

Οι οδηγοί των οχημάτων πρέπει να τηρούν με σχολαστικότητα τους κανόνες κυκλοφορίας, να αποφεύγουν τη χρήση αλκοόλ ή άλλων ουσιών όταν πρόκειται να ταξιδέψουν και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και ψύχραιμοι κατά την οδήγηση. Επίσης πρέπει να παίρνουν όλα τα μέτρα αυτοπροστασίας των ίδιων και των συνεπιβατών τους (ζώνες ασφαλείας, κράνη κλπ.) και να τοποθετούν τα παιδιά στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων.

Πέρσι σε 404 τροχαία που έγιναν τις μέρες των γιορτών του Πάσχα σε ολόκληρη τη χώρα σκοτώθηκαν 49 άτομα, τραυματίστηκαν βαριά 93 και ελαφριά 473 άτομα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα τροχαία γίνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τις πρώτες θέσεις, ως προς το είδος, καταλαμβάνουν οι εκτροπές - ανατροπές οχημάτων λόγω υπερβολικής ταχύτητας, οι συγκρούσεις οχημάτων και οι παρασύρσεις πεζών.

Πιο νωρίς θα αποσυρθούν αύριο Μ. Σάββατο στα αμαξοστάσια τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και τα τρόλεϊ, καθώς και οι συρμοί του «ηλεκτρικού σιδηροδρόμου» και του μετρό.

Ειδικότερα, τα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να επιστρέψουν στα αμαξοστάσια, το αργότερο μέχρι τις 11 μ.μ. αύριο, ενώ με πρωτοβουλία της νέας διοίκησης του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, για πρώτη φορά, οι εργαζόμενοι μπορούν να κάνουν Ανάσταση στον Ιερό Ναό Αγ. Χριστοφόρου, ο οποίος βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ, στο Ρέντη (Παρνασσού 6).

Κατά 45 λεπτά της ώρας νωρίτερα θα αποσυρθούν αύριο και οι συρμοί του «ηλεκτρικού», ενώ το τελευταίο δρομολόγιο από τον Πειραιά προς την Κηφισιά θα εκτελεστεί αύριο στις 10.15 μ.μ. Αντίστροφα, από την Κηφισιά προς την Κηφισιά, το τελευταίο δρομολόγιο θα εκτελεστεί αύριο στις 10.40 μ.μ. Ο «ηλεκτρικός» θα διακόψει τη λειτουργία του αύριο στις 11.11 μ.μ., με τελευταίο δρομολόγιο στη γραμμή Ομόνοια - Πειραιάς.

Η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής ήταν αυξημένη κατά 20% σε σχέση με πέρσι. Το Πάσχα του 1999 170.243 επιβάτες ταξίδεψαν από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας για να νησιά του Αιγαίου, του Αργοσαρωνικού και την Κρήτη.

Ο καιρός

Καλύτερες καιρικές συνθήκες θα επικρατήσουν σήμερα στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Στην ανατολική Μακεδονία, στη Θράκη, στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, προβλέπεται άστατος καιρός, κατά περιόδους νεφελώδης, με τοπικές βροχές και πρόσκαιρες καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα, θα υπάρχουν αραιές νεφώσεις, που βαθμιαία κατά τόπους θα πυκνώσουν και υπάρχει πιθανότητα τις απογευματινές ώρες να σημειωθούν σποραδικές καταιγίδες στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά.

Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά, νοτιοανατολικοί ασθενείς μέχρι μέτριοι και στα ανατολικά, βορειοανατολικοί με την ίδια ένταση. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στα βόρεια ηπειρωτικά από 10 έως 23 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 11 έως 26 και στα νησιά από 14 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

«Καρμανιόλες» στη Βόρεια Ελλάδα

Με ιδιαίτερη προσοχή, αλλά και υπομονή θα πρέπει να «οπλιστούν» οι οδηγοί που πρόκειται αυτές τις μέρες να ταξιδέψουν από τη Θεσσαλονίκη προς τη Χαλκιδική, την Καβάλα και την Πιερία, αφού τα σημεία - «καρμανιόλες» στο εθνικό δίκτυο είναι πολλά. Χαρακτηριστικά στο δρόμο Θεσσαλονίκης -Ασπροβάλτας, που θεωρείται ένας από τους πιο επικίνδυνους της χώρας, στα 35 χιλιόμετρα από τον Στίβο μέχρι τα Βρασνά, σημειώνονται κατά μέσο όρο κάθε χρόνο 270 τροχαία ατυχήματα, στα οποία χάνουν τη ζωή τους 30 άτομα και 130 τραυματίζονται βαριά. Σε άλλα σημεία μέχρι την Ασπροβάλτα υπάρχουν πολλές επικίνδυνες στροφές, σημαντικές διασταυρώσεις χωρίς φωτεινούς σηματοδότες, ολισθηρότητα οδοστρώματος, ενώ το όριο ταχύτητας, που αναφέρεται στις πινακίδες της τροχαίας, κατά κανόνα δεν τηρείται. Χρειάζεται να προσέχει εξαιρετικά ο οδηγός στο 71ο χιλιόμετρο στο ύψος της Ρεντίνας, όπου έχει ισόπεδη διασταύρωση πάνω σε στροφή. Στο 59ο χιλιόμετρο μετά τη Νέα Απολλωνία ο δρόμος στενεύει απότομα και υπάρχει επικίνδυνη παραμόρφωση οδοστρώματος. Ακόμη είναι φθαρμένη η άσφαλτος ή υπάρχει παραμόρφωση του οδοστρώματος στο 84ο και 100ό χιλιόμετρο στον κόμβο Καβάλας - Σερρών - Δράμας.

Η κατάσταση είναι τραγική σε πολλά σημεία του δρόμου που οδηγεί στη Χαλκιδική και ιδιαίτερα στον οδικό άξονα της Κασσάνδρας, όσο και της Σιθωνίας. Η συντήρηση του οδικού δικτύου, σε μια περιοχή με μεγάλη τουριστική κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ανύπαρκτη. Από την Καρδία μέχρι την Καλλικράτεια η οδός είναι υπό κατασκευή - σε μήκος 17,5 χιλιόμετρα - και αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένος στις αρχές του 2001! Πρέπει να επισημάνουμε ότι η κατασκευή του οδικού άξονα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Μουδανιά άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του '80 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους παρακαμπτήριους δρόμους, ενώ η σήμανση είναι ελλιπής σε μεγάλο τμήμα του καινούριου δρόμου. Οι κακοτεχνίες και η έλλειψη συντήρησης είναι εμφανείς σε πολλά σημεία του δρόμου προς τα Μουδανιά, όπου, ακόμα και πάνω σε στροφές, υπάρχουν καθιζήσεις. Οι είσοδοι είναι στενοί και βγάζουν απότομα στη λωρίδα του εθνικού δρόμου όπου τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα τα αυτοκίνητα. Το ίδιο παρατηρείται και στα υπόλοιπα σημεία του οδικού δικτύου της Χαλκιδικής, καθώς μικρότεροι δρόμοι μπαίνουν στον άξονα χωρίς προειδοποίηση. Γενικά οι δρόμοι στη Σιθωνία και Κασσάνδρα είναι στενοί και οι λακκούβες και καθιζήσεις στο οδόστρωμα αυξάνουν την επικινδυνότητα.

Τέλος στην Εθνική οδό Κατερίνης - Αθηνών οι στροφές του Αγίου Παντελεήμονα είναι από τα πιο επικίνδυνα σημεία του δρόμου ανάμεσα στη Σκοτίνα και τον Πλαταμώνα. Επίσης μεταξύ Πλαταμώνα και Πυργετού ο υφιστάμενος δρόμος, μια και η κατασκευή του νέου τμήματος συνεχίζεται, έχει επικίνδυνες στροφές, υπάρχει ολισθηρότητα και μη κανονική κλίση του οδοστρώματος.

ΛΕΝΟΡΜΑΝ
Βδομάδα των παθών για τους οδηγούς μετά το Πάσχα

Μετ' εμποδίων θα διεξάγεται για μια βδομάδα μετά το Πάσχα η κυκλοφορία των οχημάτων από την Αθήνα προς το Περιστέρι, λόγω έργων στον ισόπεδο κόμβο της Λένορμαν.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, η κυκλοφορία των οχημάτων από Αθήνα προς Περιστέρι θα περιορίζεται σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι το απόγευμα, το χρονικό διάστημα από την Τετάρτη 3 Μάη ως την Πέμπτη 11 Μάη. Ο περιορισμός αυτός της κυκλοφορίας γίνεται προκειμένου να κατασκευαστούν τα οριστικά κράσπεδα του ισόπεδου κόμβου Λένορμαν και η κατασκευή μεταλλικής γεφύρωσης στον ίδιο κόμβο, ώστε να ολοκληρωθεί ο ανισόπεδος κόμβος της Λένορμαν προς την περιοχή του Περιστερίου.

Πάντως το ΥΠΕΧΩΔΕ διευκρινίζει ότι καθημερινά μετά το τέλος των εργασιών η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται κανονικά. Ωστόσο, παρακαλεί τους οδηγούς να είναι προσεκτικοί και να ακολουθούν πιστά τα σήματα της Τροχαίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ