Παρασκευή 28 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Καρμανιόλες» στη Βόρεια Ελλάδα

Με ιδιαίτερη προσοχή, αλλά και υπομονή θα πρέπει να «οπλιστούν» οι οδηγοί που πρόκειται αυτές τις μέρες να ταξιδέψουν από τη Θεσσαλονίκη προς τη Χαλκιδική, την Καβάλα και την Πιερία, αφού τα σημεία - «καρμανιόλες» στο εθνικό δίκτυο είναι πολλά. Χαρακτηριστικά στο δρόμο Θεσσαλονίκης -Ασπροβάλτας, που θεωρείται ένας από τους πιο επικίνδυνους της χώρας, στα 35 χιλιόμετρα από τον Στίβο μέχρι τα Βρασνά, σημειώνονται κατά μέσο όρο κάθε χρόνο 270 τροχαία ατυχήματα, στα οποία χάνουν τη ζωή τους 30 άτομα και 130 τραυματίζονται βαριά. Σε άλλα σημεία μέχρι την Ασπροβάλτα υπάρχουν πολλές επικίνδυνες στροφές, σημαντικές διασταυρώσεις χωρίς φωτεινούς σηματοδότες, ολισθηρότητα οδοστρώματος, ενώ το όριο ταχύτητας, που αναφέρεται στις πινακίδες της τροχαίας, κατά κανόνα δεν τηρείται. Χρειάζεται να προσέχει εξαιρετικά ο οδηγός στο 71ο χιλιόμετρο στο ύψος της Ρεντίνας, όπου έχει ισόπεδη διασταύρωση πάνω σε στροφή. Στο 59ο χιλιόμετρο μετά τη Νέα Απολλωνία ο δρόμος στενεύει απότομα και υπάρχει επικίνδυνη παραμόρφωση οδοστρώματος. Ακόμη είναι φθαρμένη η άσφαλτος ή υπάρχει παραμόρφωση του οδοστρώματος στο 84ο και 100ό χιλιόμετρο στον κόμβο Καβάλας - Σερρών - Δράμας.

Η κατάσταση είναι τραγική σε πολλά σημεία του δρόμου που οδηγεί στη Χαλκιδική και ιδιαίτερα στον οδικό άξονα της Κασσάνδρας, όσο και της Σιθωνίας. Η συντήρηση του οδικού δικτύου, σε μια περιοχή με μεγάλη τουριστική κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ανύπαρκτη. Από την Καρδία μέχρι την Καλλικράτεια η οδός είναι υπό κατασκευή - σε μήκος 17,5 χιλιόμετρα - και αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένος στις αρχές του 2001! Πρέπει να επισημάνουμε ότι η κατασκευή του οδικού άξονα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Μουδανιά άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του '80 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους παρακαμπτήριους δρόμους, ενώ η σήμανση είναι ελλιπής σε μεγάλο τμήμα του καινούριου δρόμου. Οι κακοτεχνίες και η έλλειψη συντήρησης είναι εμφανείς σε πολλά σημεία του δρόμου προς τα Μουδανιά, όπου, ακόμα και πάνω σε στροφές, υπάρχουν καθιζήσεις. Οι είσοδοι είναι στενοί και βγάζουν απότομα στη λωρίδα του εθνικού δρόμου όπου τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα τα αυτοκίνητα. Το ίδιο παρατηρείται και στα υπόλοιπα σημεία του οδικού δικτύου της Χαλκιδικής, καθώς μικρότεροι δρόμοι μπαίνουν στον άξονα χωρίς προειδοποίηση. Γενικά οι δρόμοι στη Σιθωνία και Κασσάνδρα είναι στενοί και οι λακκούβες και καθιζήσεις στο οδόστρωμα αυξάνουν την επικινδυνότητα.

Τέλος στην Εθνική οδό Κατερίνης - Αθηνών οι στροφές του Αγίου Παντελεήμονα είναι από τα πιο επικίνδυνα σημεία του δρόμου ανάμεσα στη Σκοτίνα και τον Πλαταμώνα. Επίσης μεταξύ Πλαταμώνα και Πυργετού ο υφιστάμενος δρόμος, μια και η κατασκευή του νέου τμήματος συνεχίζεται, έχει επικίνδυνες στροφές, υπάρχει ολισθηρότητα και μη κανονική κλίση του οδοστρώματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ