ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Απρίλη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σακατεμένοι στο μεροκάματο...

Το δεξί του χέρι έχασε τελικά χτες ο εργαζόμενος του ΟΣΕ που τραυματίστηκε την Τετάρτη. Αλλος ένας εργάτης έχασε τρία δάχτυλα σε «ατύχημα»

Με τον ακρωτηριασμό του δεξιού του χεριού πλήρωσε ο Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, εργαζόμενος στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Ρέντη, την εντατικοποίηση της δουλειάς και την έλλειψη προσωπικού, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού. Προχτές το πρωί, στην προσπάθειά του να ενώσει συρμό, εγκλωβίστηκε ανάμεσα σε δύο βαγόνια. Τελικά, έχασε οριστικά το χέρι του σε επέμβαση που υποβλήθηκε στο ΚΑΤ.

Την ίδια μέρα, ένας ακόμα νεαρός εργάτης στις επιχειρήσεις του «Π. Παυλίδη» στο Πλαγιάρι του Δήμου Κύρρου της Πέλλας, ο Χ. Αλμπανούδης, έχασε τα 3 δάχτυλα του αριστερού χεριού, στην προσπάθειά του να επιδιορθώσει ιμάντα μηχανής στο ασβεστάδικο της εταιρείας. Μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης, η εργοδοσία δεν είχε δηλώσει το εργατικό ατύχημα στην Αστυνομία. Μόλις τον περασμένο Δεκέμβρη, 40χρονος χειριστής φορτηγού, σκοτώθηκε στο λατομείο του «Π. Παυλίδη» στο Πλαγιάρι, επειδή, όπως είχε καταγγελθεί, ήταν χαλασμένα τα φρένα του οχήματος που οδηγούσε.

Αναδεικνύοντας τις πολιτικές ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το νέο έγκλημα στον ΟΣΕ, ο Πέτρος Παναγούλιας, μέλος της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και εκπρόσωπος της αγωνιστικής παράταξης ΔΕΣΚ, σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Οι εργαζόμενοι έχουν μέσο όρο ηλικίας 50 ετών και σε αρκετές ειδικότητες, όπως κλειδούχοι, σταθμάρχες, μηχανοδηγοί και άλλες, εργάζονται 12ωρα και 14ωρα επί 20 και πλέον μέρες ασταμάτητα. Τεράστια ευθύνη για αυτή την κατάσταση έχει και η πλειοψηφία του συνδικαλιστικού κινήματος στο χώρο που συναινεί με αυτή την πολιτική και δεν παίρνει αποφάσεις για αγωνιστικές κινητοποιήσεις και άλλα μέτρα. Καλούμε τους συναδέλφους να συσπειρωθούν με τις ταξικές δυνάμεις και με τους αγώνες τους να σταματήσουν την ιδιωτικοποίηση στο σιδηρόδρομο με οποιαδήποτε μορφή, να απαιτήσουν προσλήψεις και μέτρα ασφάλειας».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παραλίγο τραγωδία σε εργοτάξιο του μετρό

Μηχάνημα βάρους 120 τόνων έγειρε επικίνδυνα σε πολυσύχναστη περιοχή, κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης. Αμεση παρέμβαση του ΠΑΜΕ και του Συνδικάτου Οικοδόμων

Εργάτες δίπλα στο πεσμένο μηχάνημα

Motion Team

Εργάτες δίπλα στο πεσμένο μηχάνημα
Παραλίγο τραγωδία στο εργοτάξιο του μετρό στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Υδροφρέζα (γεωτρητικό μηχάνημα) περίπου 18 μέτρων ύψους και 120 τόνων βάρους, έγειρε επικίνδυνα προς το έδαφος. Ευτυχώς την ώρα της πτώσης δεν περνούσαν από το σημείο φοιτητές ή άλλοι πολίτες. Από τύχη δε θρηνήσαμε και τραυματίες ή νεκρούς εργάτες, αφού την ώρα του ατυχήματος λίγα μέτρα πιο πίσω από το μηχάνημα δούλευαν εργαζόμενοι που απασχολούνται στις αρχαιολογικές ανασκαφές του μετρό. Ο χειριστής του μηχανήματος πήδηξε για να σωθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «ατύχημα» έγινε όταν στη διάρκεια επισκευής του μηχανήματος αφαιρέθηκαν τα αντίβαρα, χωρίς όμως να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την ισορροπημένη κράτησή του. Η πτώση σταμάτησε όταν το μεταλλικό τμήμα του μηχανήματος προσέκρουσε στο τσιμεντένιο τοιχίο του εργοταξίου.

Στο σημείο, έφτασαν συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ οι οποίοι κατήγγειλαν την απουσία μέτρων για την υγιεινή και την ασφάλεια της εργασίας. «Στο πιο πολυδιαφημισμένο, πανάκριβο και δήθεν σύγχρονο έργο που αυτή τη στιγμή εκτελείται στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται ότι η υγεία, η αρτιμέλεια και η ζωή των εργατών, δεν έχει καμία αξία», δήλωσε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ΓΓ του ΕΚΘ, στέλεχος του ΠΑΜΕ.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων και στέλεχος του ΠΑΜΕ, Βασίλης Ρέβας, θύμισε ότι στα συγκεκριμένα έργα του μετρό επανειλημμένα έγιναν συστάσεις σχετικά με τη μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας. Μετά από δυναμική παρέμβαση του Συνδικάτου Οικοδόμων, έγιναν κάποιες βελτιώσεις σε θέματα ασφάλειας. Αποδείχτηκε όμως πως τα προβλήματα εξακολουθούν, αφού οι κατασκευαστικές, στο όνομα του κόστους, αρνούνται να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

Μιλώντας στους εργάτες, τους κάλεσε, συσπειρωμένοι στο συνδικάτο, να παλέψουν για την εφαρμογή όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας. Αμεσα να διεκδικήσουν την ώρα που τα γεωτρητικά μηχανήματα σκάβουν, να απομακρύνονται οι εργαζόμενοι από τις άλλες δραστηριότητες που εκτελούνται στη γύρω περιοχή του εργοταξίου.

ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ
Αρνούνται τις διαπραγματεύσεις για τη Σύμβαση

Στάση εργασίας πραγματοποίησε χτες το Σωματείο Εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα απαιτώντας από τη διοίκηση της τράπεζας να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις με την ΟΤΟΕ για την υπογραφή νέας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Να σημειωθεί ότι και οι διοικήσεις των τραπεζών Αλφα Μπανκ και Γιούρομπανκ αρνούνται να εξουσιοδοτήσουν εκπρόσωπο και, έτσι, δεν είναι δυνατόν να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, καθώς απαιτείται η συμμετοχή του 70% των τραπεζών.

Την ίδια τακτική ακολούθησαν οι τράπεζες και πριν δύο χρόνια. Μ' αυτόν τον τρόπο εκβιάζουν τους εργαζόμενους και απαιτούν συγκεκριμένα ανταλλάγματα προκειμένου να υπογράψουν κλαδική σύμβαση. Κάτι που πέτυχαν την προηγούμενη φορά, καθώς η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ αποδέχτηκε την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας σε έναν ορισμένο αριθμό καταστημάτων ανά τράπεζα, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την πλήρη απελευθέρωση και του ωραρίου εργασίας. Ταυτόχρονα, η τακτική αυτή εντάσσεται στη γενικότερη επίθεση που έχει εξαπολύσει το μεγάλο κεφάλαιο για την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η αντικατάστασή τους από ατομικές.

Στη στάση αυτή των τραπεζών η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ απαντά με τον ίδιο τρόπο που απάντησε και πριν δύο χρόνια. Καλεί την κυβέρνηση να μεσολαβήσει και την ίδια ώρα αποφεύγει κάθε οργάνωση, κλιμάκωση και συντονισμό της αγωνιστικής δράσης των εργαζομένων στο σύνολο του κλάδου. Σε αυτό το πλαίσιο, εξάλλου, απέρριψε την πρόταση των ταξικών δυνάμεων για κήρυξη απεργίας στις 16 Απρίλη.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επικίνδυνα σχέδια «κεκλεισμένων των θυρών»

Μόνο ανησυχία και επαγρύπνηση πρέπει να προκαλεί στους ναυτεργάτες η χτεσινή «συνεργασία» ανάμεσα σε υπουργούς και Ενώσεις των εφοπλιστών

Σε μια περίοδο που τα κέρδη τους δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο, οι εφοπλιστές εξαπολύουν νέα επίθεση, αξιώνοντας νέα προνόμια σε βάρος των ναυτεργατών, αλλά και συνολικά σε βάρος των εργαζομένων της χώρας. Απαιτούν τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλέγματος τέτοιου που να διευρύνει παραπέρα το ήδη αποικιοκρατικό καθεστώς, δηλαδή την ασυδοσία, που τους έχουν εξασφαλίσει διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο εκτρωματικός νόμος 2687/53. Το όλο «εγχείρημα», μάλιστα, εφοπλιστές και κυβέρνηση το παρουσιάζουν σαν προσπάθεια να αναδειχτεί ο Πειραιάς σε «ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας».

Στα πλαίσια των όσων προετοιμάζονται, χτες το μεσημέρι, οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τα προεδρεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Committee) και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) διοργάνωσαν «γεύμα εργασίας» στο Ναυτικό Ομιλο, κεκλεισμένων των θυρών.

Τις δηλώσεις που ακολούθησαν τις χαρακτήριζε η αοριστολογία, ενώ το μόνο που φανερώθηκε από τα όσα επεξεργάζονται ήταν το θέμα του Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίων 1%. Ο φόρος αυτός καθορίζεται από οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και οι ναυτιλιακές εταιρείες απαιτούν να εξαιρεθούν όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, αλλά και για όποιες άλλες δραστηριότητες αναπτύσσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες (π.χ. εμπορικές).

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Νίκος Ευθυμίου, απαντώντας σε ερώτηση για το αν έθεσαν θέμα οργανικών συνθέσεων, απάντησε ότι «το θέμα αυτό έχει λήξει» με τον τελευταίο νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, που μείωσε παραπέρα και δραστικά τις οργανικές συνθέσεις και έδωσε τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να αναφέρουν προκλητικά -όπως και στην τελευταία διαπραγματευτική συνάντηση για την υπογραφή της ΣΣΕ του 2008 - ότι ακόμα και η θέση του Ελληνα πλοιάρχου στο πλοίο «κρέμεται από μία τρίχα»...

Στο χτεσινό ρεπορτάζ για την απεργία των ταξικών δυνάμεων, εκ παραδρομής γράφτηκε ότι το σωματείο της ΦΑΓΕ με διάφορες προφάσεις δεν πήρε απόφαση συμμετοχής στην κινητοποίηση. Η συγκεκριμένη αναφορά αφορούσε το σωματείο της ΕΒΓΑ, όπου πλειοψηφούν οι δυνάμεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού. Το ταξικό σωματείο της ΦΑΓΕ όχι μόνο ήταν από τα πρώτα που αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στην απεργία του κλάδου, αλλά επιπλέον έπαιξε καθοριστικό και πρωτοπόρο ρόλο στη μάχη για την επιτυχία της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ