ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Γενάρη 2011
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ
Αύριο ανοίγουν τα διόδια σε όλη τη χώρα

Τι συμβαίνει ακριβώς με τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων και πώς έχει αυξηθεί η τιμή των διοδίων από το 2008 έως και 400%!

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας
Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας
Αύριο, σε όλη την Ελλάδα, τα ληστρικά διόδια που έχουν επιβάλλει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων, ανοίγουν με πρωτοβουλία που έχουν πάρει οι Γραμματείες του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜΕ), της Πανελλαδικής Αντιμονοπωλιακής Συσπείρωσης των ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ), της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης (ΠΑΣΥ), του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) και της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ).

Απαιτώντας «να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια» οι Γραμματείες σε κοινή ανακοίνωσή τους τονίζουν πως «τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ) για να προστατέψουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων». Και επισημαίνουν: «Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Εχουν τεράστιες ευθύνες το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συστήματος, γιατί μαζί ψήφισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους».

Η πρωτοβουλία για το άνοιγμα και την κατάργηση όλων των διοδίων, συνδέεται άμεσα με τη λαϊκή πάλη για να καταργηθεί και ο ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό, στο πετρέλαιο, κατά των αυξήσεων των τιμών στα εισιτήρια, στη ΔΕΗ, στα καύσιμα. Συνδέεται με την πάλη για να αποκρούσουμε τη μείωση των μισθών, για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των φτωχών και μεσαίων αγροτών από τα χρέη στις τράπεζες. Για να μην πτωχεύσει ο λαός, για να πληρώσουν την κρίση αυτοί που ευθύνονται, να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο.

Τι συμβαίνει με τις συμβάσεις παραχώρησης

Οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, που από το 2008 έως σήμερα ξεπερνούν ακόμη και τα 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που προετοίμασε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ τα δύο αυτά κόμματα τις ψήφισαν από κοινού στη Βουλή (την τελευταία ψήφισε και ο ΛΑ.Ο.Σ.).

Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5% έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων - και μάλιστα αυξημένων - που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά! Δηλαδή, υπάρχουν περιπτώσεις που τα χρήματα που βάζουν οι κοινοπραξίες για να ξεκινήσουν τα έργα προέρχονται από την προκαταβολική είσπραξη διοδίων από τους χρήστες των οδικών αξόνων! Ετσι έχει γίνει στην ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ, στην Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, στην Ελευσίνας - Κορίνθου - Πατρών - Πύργου και στην εθνική οδό Κλειδί Ημαθίας - Ράχες Φθιώτιδας...

Ας δούμε μερικά παραδείγματα ακόμα:

1. Στη «σύμβαση παραχώρησης» για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη, σε ένα κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος 882,2 εκατ. ευρώ, η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας είναι μόνο 55 εκατ. ευρώ, δηλαδή 6,2%, και άλλα 50 εκατ. ευρώ, που αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας...

2. Στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, οι ιδιώτες θα καταβάλουν περίπου 240 εκατομμύρια ή το 8,5% του συνόλου του κόστους του έργου, εκ των οποίων μάλιστα τα 100 εκατομμύρια θα αποτελέσουν μετοχικό κεφάλαιο. Ουσιαστικά, δηλαδή, αν αφαιρεθούν και αυτά, τότε η συμμετοχή του ιδιώτη σ' αυτό το έργο θα είναι 4,3%!

Επιπλέον, οφείλουμε να πούμε ότι οι ιδιωτικοί όμιλοι έχουν λάβει τα τραπεζικά δάνεια καταθέτοντας ως εγγύηση πάλι τα προσδοκώμενα έσοδα από τα χαράτσια των διοδίων που πληρώνει ο λαός.

Τι πληρώνουν οι εργαζόμενοι

Αντίθετα, το Δημόσιο, δηλαδή οι εργαζόμενοι και τα άλλα λαϊκά στρώματα, αναλαμβάνουν:

  • Τη χρηματοδότηση με «ζεστό» χρήμα (από τον κρατικό προϋπολογισμό και επιδοτήσεις της ΕΕ) του 30% έως και του 35% του κόστους των έργων. Για παράδειγμα, για τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη το Δημόσιο θα καταβάλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 37% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους (882 εκατ. ευρώ). Για την Ιόνια Οδό το Δημόσιο καταβάλλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 29,5% του συνολικού κόστους (1.120 εκατ. ευρώ).
  • Την παράδοση έργων που κατασκευάστηκαν πρόσφατα ή ακόμη κατασκευάζονται ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ. Μόνο το πέταλο του Μαλιακού, που παραδίδεται τμηματικά στους ομίλους οι οποίοι από τον περασμένο Νοέμβρη έβαλαν και εκεί τον πρώτο σταθμό διοδίων (στο ύψος της Αγίας Τριάδας), θα στοιχίσει τελικά στον ελληνικό λαό πάνω από 800 εκατ. ευρώ. Επίσης: Για λογαριασμό του ομίλου της Ιονίας Οδού κατασκευάζονται οι παρακάμψεις Αγρινίου, τμήματα του Μαλιακού και το έργο Σχηματάρι - Χαλκίδα, με συνολικό κόστος που υπερβαίνει τα 400 εκατ. ευρώ. Για λογαριασμό του ομίλου στην οδό Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη κατασκευάζονται τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Μόνο το τελευταίο κοστίζει 110 εκατ. ευρώ.
  • Τις απαλλοτριώσεις, το ύψος των οποίων αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,5 δισ. ευρώ.
  • Σε μερικές συμβάσεις, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες! Για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ).
Αφέθηκε ελεύθερος ο δήμαρχος Στυλίδας

Ελεύθερος αφέθηκε χτες ο δήμαρχος Στυλίδας, Απόστολος Γκλέτσος, μετά από απόφαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Λαμίας να δικαστεί σε τακτική δικάσιμο στις 6 Απρίλη του 2011 στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο της Λαμίας.

Υπενθυμίζουμε ότι ο δήμαρχος Στυλίδας συνελήφθη από την Αστυνομία το μεσημέρι της Τρίτης, κατόπιν εντολής του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λαμίας, μετά από αφαίρεση - για δεύτερη φορά - των προστατευτικών στηθαίων κατά μήκος της Εθνικής Οδού λίγα χιλιόμετρα από τα διόδια της Πελασγίας. Σκοπός της κίνησης αυτής ήταν η ελεύθερη διέλευση των κατοίκων της περιοχής καθώς έληξαν οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια, με αποτέλεσμα για τις καθημερινές τους μετακινήσεις να πληρώνουν ακόμα και για να πηγαίνουν στα χωράφια τους.

Από νωρίς το πρωί, πλήθος κόσμου, κάτοικοι από τη Στυλίδα και τη Λαμία, συγκεντρώθηκαν έξω από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών για να εκφράσουν τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη τους στο δήμαρχο της Στυλίδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Στυλίδας - που έγινε εκτάκτως το βράδυ της Τρίτης - χτες παρέμειναν κλειστές όλες οι δημοτικές και δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και τα καταστήματα στην περιοχή σε ένδειξη συμπαράστασης.

Στο χώρο παραβρέθηκε και κλιμάκιο της Νομαρχιακής Επιτροπής Φθιώτιδας του ΚΚΕ.

Εξερχόμενος από την Εισαγγελία ο Α. Γκλέτσος κάλεσε τους κατοίκους να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι να βρουν το δίκιο τους, ενώ ταυτόχρονα δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Με πολλή σκέψη, ώριμη, βαθιά σκέψη και δυναμικότητα, θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τα δίκαια αιτήματα των συμπολιτών μας». Σε ερώτηση για τη συμφωνία του υπουργείου Υποδομών με την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» να δώσουν στους κατοίκους της Στυλίδας χίλιες κάρτες ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια της Πελασγίας, ο Α. Γκλέτσος τόνισε: «Είμαστε ικανοποιημένοι μόνο αν περνούν όλοι οι πολίτες του πρώην Δήμου Πελασγίας ελεύθερα όπως προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα».

  • Χτες, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ της ΚΕΔΚΕ, ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Χρ. Τέγος έφερε προς συζήτηση τη σύλληψη και τη δικαστική δίωξη του δημάρχου Στυλίδας, ζητώντας από την ΚΕΔΚΕ να εκφράσει τη συμπαράστασή της στο διωκόμενο δήμαρχο. Στο θέμα αυτό αναλυτικά την κατάσταση με τα διόδια στην περιοχή περιέγραψε ο δήμαρχος Λαμίας Γ. Κοτρωνιάς. «Για να κυκλοφορήσουμε στο Δήμο Λαμίας και στους γύρω δήμους εμείς οι κάτοικοι της περιοχής θα πρέπει να πληρώνουμε διόδια», είπε.
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ
Αθώοι κρίθηκαν οι απεργοί

Αθώους έκρινε χτες το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ Σάββα Τσιμπόγλου, τον πρόεδρο του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Γιάννη Μανουσογιαννάκη, καθώς και τον γραμματέα της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά, οι οποίοι είχαν συρθεί στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τις ναυτεργατικές απεργίες που έγιναν στις 26 Απρίλη 2010 και 1η Ιούνη 2010, ενάντια στην άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, δηλαδή ενάντια στην πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να μη μετατραπούν τα κρουαζιερόπλοια σε πλωτά δουλεμπορικά γκέτο όπως το κρουαζιερόπλοιο «ZENITH».

Οι χαλκευμένες κατηγορίες που είχαν φορτώσει στους τρεις συνδικαλιστές, μετά από προανάκριση που διενήργησε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά - οπότε και ασκήθηκε στη συνέχεια ποινική δίωξη - ήταν η απειλή σωματικής βίας και εξαναγκασμού. Συγκεκριμένα ότι: «Στον Πειραιά στις 26-4-2010 και 1-6-2010, με περισσότερες πράξεις που συνιστούν εξακολούθηση του ιδίου εγκλήματος, με την απειλή σωματικής βίας, εξανάγκασαν άλλους σε πράξη για την οποία δεν είχαν υποχρέωση και συγκεκριμένα στα πλαίσια των προγραμματισμένων απεργιακών κινητοποιήσεων της ΠΝΟ σε συνεργασία με ΠΑΜΕ»! Παρά το γεγονός ότι ως μάρτυρες κατηγορίας είχαν «επιστρατευτεί» μία αστυφύλακας, ένας ειδικός φρουρός, δύο εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας «ΛΟΥΗΣ» και ο ναυτιλιακός πράκτορας του «ΖΕΝΙΤΗ», το κατηγορητήριο εντέλει κατέρρευσε πλήρως.

Επιπλέον, από τις απολογίες των προέδρων της ΠΕΜΕΝ και του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» αποδείχθηκε περίτρανα ότι η δίκη αυτή ήταν ενταγμένη στην επιχείρηση που έχουν στήσει κυβέρνηση - εφοπλιστές για να ανακόψουν τους ναυτεργατικούς αγώνες, επιχείρηση που, πέρα από την ποινικοποίηση, έφτασε μέχρι στην επιβολή του έσχατου μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης. Ενώ ξεκαθάρισαν ότι οι αγώνες των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική θα συνεχιστούν και θα κλιμακωθούν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ