Κυβερνητικά στελέχη διέρρεαν χτες ότι το έργο προκρίθηκε έναντι του ανταγωνιστή «Nabucco West»
Οι τελικές αποφάσεις της κοινοπραξίας θα ανακοινωθούν αύριο, Παρασκευή, ενώ η επίσημη υπογραφή της συμφωνίας πιθανόν να γίνει στις 8 Ιούλη στο Αζερμπαϊτζάν. Ο αγωγός ΤΑΡ θα έχει μήκος περίπου 870 χιλιόμετρα. Θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα διασχίζει 550 χιλιόμετρα εντός της Ελλάδας, 210 χιλιόμετρα στην Αλβανία, 105 χιλιόμετρα στο υποθαλάσσιο τμήμα της Αδριατικής και 5 χιλιόμετρα στην Ιταλία. Ο «Nabucco West» σχεδιαζόταν να συνδέσει την Τουρκία με την Αυστρία, διασχίζοντας τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Την επιλογή του ΤΑΡ διεκδικούσε η κυβέρνηση για λογαριασμό της ντόπιας αστικής τάξης, που θέλει να αναβαθμιστεί στους ανταγωνισμούς για τους δρόμους και τις πηγές Ενέργειας. Τις πληροφορίες για την επιλογή του έναντι του «Nabucco West» επιβεβαίωσε έμμεσα, χτες, ο αυστριακός όμιλος πετρελαίου και φυσικού αερίου «OMV», επικεφαλής της κοινοπραξίας «Nabucco West». Σε ανακοίνωσή του σημείωνε ότι «το πρόγραμμα Nabucco δεν επελέγη από την κοινοπραξία».
Ωστόσο, μέχρι αργά χτες βράδυ δεν υπήρξε καμιά επίσημη ανακοίνωση από την κυβέρνηση για το θέμα του αγωγού. Νωρίτερα, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας είχαν ενημερώσει για τις αποφάσεις τους την ιταλική κυβέρνηση και σήμερα αναμένεται να ενημερώσουν την αλβανική. Χτες, υπογράφτηκε και η «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας» ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και την κοινοπραξία του ΤΑΡ, που συγκροτούν η ελβετική AXPO, η νορβηγική Statoil και η γερμανική ΕΟΝ.
Στη διάρκεια της τελετής, ο υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι από την πιθανή κατασκευή του αγωγού «θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στη χώρα». Συνδράμοντας τη γενικότερη προπαγάνδα περί ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων μεγάλων καπιταλιστικών ομίλων, το υπουργείο Εξωτερικών δημοσιοποίησε χτες ολόκληρη έκθεση για να χειραγωγήσει το λαό και να διαφημίσει τα «πλεονεκτήματα που συνεπάγεται για την Ελλάδα ο αγωγός ΤΑΡ».
Ανάμεσα στα άλλα, γίνεται λόγος για «σημαντική άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ» που θα δημιουργήσει «2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας». Την προπαγάνδα της κυβέρνησης καταρρίπτει η ίδια η έκθεση του ΙΟΒΕ για τον αγωγό - παρουσιάστηκε το Μάη. Σύμφωνα με αυτή, οι μόνιμες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού θα είναι μόλις 100!
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, στα επόμενα 54 χρόνια (!), όση είναι η διάρκεια της σύμβασης της κοινοπραξίας με την ελληνική κυβέρνηση, θα δημιουργηθούν 4.800 θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής του έργου. Κι αυτό όμως μόνο στην «περίπτωση που οι σωλήνες του αγωγού προμηθευτούν από εγχώριους παραγωγούς». Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αγωγού και για περίπου τρία χρόνια, θα απασχοληθούν το πολύ 2.000 εργαζόμενοι, με μισθούς και μεροκάματα που θα καθορίσουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι, αξιοποιώντας φυσικά το σύνολο της ελληνικής αντεργατικής νομοθεσίας.
Οπως εξάλλου είχε ομολογήσει ο δήμαρχος Ξάνθης, Μ. Στυλιανίδης, κατά τη συζήτηση για την κύρωση από το δήμο της συμφωνίας για τη διέλευση του αγωγού από τον ακριτικό νομό, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στην περιοχή είναι μόλις 200 - 300 στο στάδιο της κατασκευής του ΤΑΡ και 10 - 15 στο στάδιο της λειτουργίας του!
Στην έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών προπαγανδίζεται ότι η διέλευση του ΤΑΡ από την Ελλάδα σηματοδοτεί την «αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της», ότι καθιστά την Ελλάδα «ενεργειακό κόμβο και άξονα στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης» και αναβαθμίζει τη «γεωστρατηγική θέση» της Ελλάδας στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.
Η πραγματικότητα είναι ότι η διέλευση του αγωγού ΤΑΡ από την Ελλάδα δεν θα εξασφαλίσει φτηνό φυσικό αέριο για τα λαϊκά νοικοκυριά, αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια ρήτρα στη συμφωνία της κυβέρνησης με την κοινοπραξία του ΤΑΡ. Αντίθετα, σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιλογή της κοινοπραξίας έπαιξε καθοριστικό ρόλο το γεγονός ότι οι αγορές της Ελλάδας και της Ιταλίας έχουν από τις υψηλότερες τιμές παροχής φυσικού αερίου στην Ευρώπη!
Ο καθορισμός της τιμής του φυσικού αερίου καθορίζεται από τα μονοπώλια που ελέγχουν τα κοιτάσματα, τα οποία στοχεύουν σε υψηλή κερδοφορία. Στην περίπτωση του «Σαχ Ντενίζ ΙΙ», μιλάμε για μερικά από τα μεγαλύτερα του πλανήτη, όπως η βρετανική BP, η νορβηγική Statoil, η γαλλική Total, η ρωσική LUKoil, η ιταλική Εni, η αζέρικη Socar, η ιρανική ΝIOC και η τουρκική TPAO. Υπενθυμίζεται ότι στα χέρια της Socar κατευθύνεται και ο πλήρης έλεγχος του δικτύου φυσικού αερίου στην Ελλάδα, με την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ.
Τέλος, οι θριαμβολογίες της κυβέρνησης για μετατροπή της χώρας σε «ενεργειακό κόμβο» που θα την «αναβαθμίσει και γεωστρατηγικά», ισοδυναμεί με βαθύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στους επικίνδυνους ενδοϊμπεριαλιστικούς και μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς για την Ενέργεια.
Από τις εγκαταστάσεις της κινεζικής πολυεθνικής στο Ικόνιο, ο Αντ. Σαμαράς ανακοίνωσε την επίσπευση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ΑΕ
Με «ταρατατζούμ» για καπιταλιστικές επενδύσεις και ανάπτυξη, από την οποία θα βγει τάχα ωφελημένος ο λαός, συνόδευσε ο Αντ. Σαμαράς την παρουσία του, χτες, στα εγκαίνια του «Προβλήτα 3» της «Cosco», στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσία του προέδρου της κινεζικής πολυεθνικής, Γουέι Τζιαφού, ο Αντ. Σαμαράς εξήγγειλε ότι ξεκινά άμεσα η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και του ΟΛΠ ΑΕ, βγάζοντας στο σφυρί όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Πειραιά και τις παραγωγικές δραστηριότητες που συγκεντρώνονται στην περιοχή. Ο Κινέζος αξιωματούχος, από την πλευρά του, ανακοίνωσε ότι μια ακόμη εταιρεία, η κινεζική «Huawei», που δραστηριοποιείται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, θα διακινήσει τα προϊόντα της μέσω του Πειραιά, μετά την αμερικανική «Hewlett-Packard».
Στην ομιλία του ο Αντ. Σαμαράς απηύθυνε πρόσκληση στους Κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς, αναφέροντας συγκεκριμένα τις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. «Οποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι οι επενδύσεις», είπε σε άλλο σημείο, κρύβοντας ότι αυτές φέρνουν κέρδη για τα μονοπώλια και όχι για τους εργαζόμενους και το λαό.
Αυτό δείχνει και το παράδειγμα της «Cosco», όπου τα εργασιακά δικαιώματα είναι ανύπαρκτα, ο συνδικαλισμός απαγορεύεται διά ροπάλου και οι ατομικές συμβάσεις παραπέμπουν σε εργασιακό Μεσαίωνα, με προκαθορισμένες αμοιβές, ανεξάρτητα από ώρες εργασίας, με δυνατότητα της εργοδοσίας να μετακινεί, να προσλαμβάνει και να απολύει κατά το δοκούν τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, με την ολοκλήρωση του ανατολικού τομέα του «Προβλήτα 3» επενδύθηκαν στην Ελλάδα 340 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές, όμως, έγιναν πάνω στα αποκαΐδια των εργατικών δικαιωμάτων και δεν απέτρεψαν την εκδήλωση της κρίσης στην Ελλάδα. Το ίδιο θα γίνει και αν ευοδωθούν τα σχέδια που ανήγγειλε χτες ο Αντ. Σαμαράς, λέγοντας:
«Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών. Σε πλήρη ανάπτυξη, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκατ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000. Ο Πειραιάς συγκαταλέγεται στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης, πηγαίνοντας να γίνει το πρώτο».
Αυτό που δεν είπε ο Αντ. Σαμαράς είναι ότι, εκτός όλων των άλλων, η κινεζική πολυεθνική ζητάει για να συνεχίσει τις επενδύσεις και την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ενοικίου που καταβάλλει για τους προβλήτες που διαχειρίζεται και για το 2012 έφτασαν στα 32 εκατ. ευρώ. Εμφανίζει μάλιστα σαν «αντάλλαγμα» (!) την επένδυση των επιπλέον 220 εκατομμυρίων ευρώ για την ολοκλήρωση του «Προβλήτα 3», με επέκτασή του κατά 150 μέτρα.
Ο Προβλήτας προβλεπόταν αρχικά να λειτουργήσει πλήρως το 2016. Στα μέσα του Μάη, εγκαταστάθηκαν πάνω του πέντε σύγχρονες γερανογέφυρες τύπου Super Post Panamax και αναμένεται να τοποθετηθούν άλλες δύο. Με ανυψωτική ικανότητα 65-85 τόνων, οι γερανογέφυρες μπορούν να εξυπηρετούν πλοία έως και 360 μέτρων, χωρητικότητας 18.000 - 20.000 teus και μπορούν να αδειάζουν περίπου 4.000 κοντέινερ σε διάστημα 24 ωρών, αυξάνοντας κατακόρυφα τον κύκλο εργασιών της «Cosco» και τα περιθώρια κέρδους.
Σήμερα το απόγευμα, ο Γ. Τζιαφού θα συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτη, παρουσία της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Κατά τη συνάντηση αναμένεται να συζητηθεί η συμμετοχή της κινεζικής πολυεθνικής στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ). Η παραπέρα εκποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας ήταν το αποκλειστικό αντικείμενο και της συνάντησης που είχαν χτες το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Ακολούθησε σύσκεψη του Μ. Βαρβιτσιώτη με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία εκπροσώπου του πρωθυπουργού.
Οπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ. Την τελική εισήγηση θα κάνει στα τέλη Ιούλη το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο βασικός μέτοχος του Οργανισμού. Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Σταυρίδη, στην αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal», η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο θα γίνει το 2013, αντί του 2014, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Για να τονώσουν την προπαγάνδα της «ανάπτυξης», στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας διέρρεαν χτες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται τις επόμενες μέρες να ανακοινώσει και την έγκριση της χρηματοδότησης σε ποσοστό άνω του 90% για την κατασκευή τριών νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς στο λιμάνι του Πειραιά, κάνοντας δεκτό σχετικό αίτημα του ΟΛΠ ΑΕ.
Καμιά σχέση με τα συμφέροντα των εργαζόμενων στις τηλεπικοινωνίες και γενικά του λαού η επιχειρηματική κολεγιά που «ευλόγησε» χτες ο Αντ. Σαμαράς
Τόσο οι εκπρόσωποι των δυο εταιρειών, όσο και το κυβερνητικό επιτελείο, προσπάθησαν να πλασάρουν την επιχειρηματική σύμπραξη σαν δείγμα της «σταθερότητας» και της «εμπιστοσύνης που αποκαθίσταται στην ελληνική οικονομία», με αποτέλεσμα να προσελκύονται επενδύσεις και να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. «Σήμερα είχαμε ένα καλό νέο. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε και άλλα καλά νέα και από άλλους συγγενείς ή άλλους χώρους», δήλωσε χαρακτηριστικά μετά τη συνάντηση ο Κ. Χατζηδάκης.
Πρόσθεσε ακόμα ότι «αν επιμείνουμε στο δρόμο της υπευθυνότητας και της σοβαρότητας, μπορούμε να μπούμε στη φάση της συγκομιδής». Αντίστοιχα, ο Ν. Μηταράκης προέβλεψε ότι «η συμφωνία αποτελεί παράδειγμα και για άλλες επενδύσεις, το επόμενο διάστημα», ενώ οι επικεφαλής των δύο εταιρειών χαρακτήρισαν την επιχειρηματική τους συνεργασία «σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία».
Η προπαγάνδα τους δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν τόσο οι εργαζόμενοι στις συγκεκριμένες εταιρείες και γενικότερα στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, όσο και συνολικά ο λαός. Αποκαλυπτική γι' αυτό ήταν η ανακοίνωση των δυο εταιρειών, μετά τη συνάντηση, όπου περιγράφουν την επένδυση και τα προσδοκώμενα -για τους ίδιους- οφέλη. Οπως σημειώνουν, οι δυο εταιρείες προχωρούν σε συμφωνία για μερική κοινή χρήση των δικτύων τους (network sharing - δίκτυο κεραιών και σταθμών βάσης) κυρίως στην περιφέρεια.
Με την επένδυση αυτή, που την υπολογίζουν στα 150 εκατ. ευρώ και τελεί υπό την έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι δυο εταιρείες λένε πως θα δημιουργήσουν 650 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα τρία χρόνια «κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα», όπως διευκρινίζουν. Δηλαδή, μερικές εκατοντάδες εργαζόμενοι θα απασχοληθούν βραχυπρόθεσμα στο «στήσιμο» του κοινού δικτύου και μετά θα επιστρέψουν στην ανεργία.
Αυτό προκύπτει και από το γεγονός ότι η νέα «εταιρεία ειδικού σκοπού» που θα δημιουργήσουν η «Vodafone» και η «Wind» για την ανάπτυξη του κοινού δικτύου, θα στελεχωθεί «με εργαζόμενους και από τους δύο παρόχους, οι οποίοι θα μεταφερθούν με τα υπάρχοντα εργασιακά τους δικαιώματα και τους όρους απασχόλησης», σύμφωνα με την ανακοίνωση. Με άλλα λόγια, όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, θα χαθούν και οι όποιες ελάχιστες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν την επόμενη τριετία.
Η επένδυση των δυο εταιρειών δε διεκδικεί καμιά πρωτοτυπία. Στο εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισπανία, ΗΠΑ) είναι συνηθισμένη πρακτική οι πάροχοι υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας να συνεργάζονται στην κατασκευή κοινών δικτύων, προκειμένου να ρίχνουν το κόστος λειτουργίας, έναντι των ανταγωνιστών τους. Αλλωστε, οι δύο εταιρείες, κάνοντας χρήση του θεσμικού πλαισίου της ΕΕ και της κυβέρνησης για απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών, είχαν επιχειρήσει πριν από ενάμιση περίπου χρόνο να συγχωνευτούν και να υπερισχύσουν της «Cosmote» στον ανταγωνισμό.
Παρά το γεγονός ότι η συμφωνία δεν τελεσφόρησε τότε, είναι φανερό ότι η μεταξύ τους συνεργασία υπαγορεύεται από τον αδυσώπητο ανταγωνισμό και στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, από τον οποίο χαμένοι βγαίνουν οι εργαζόμενοι. Για παράδειγμα, η εξαγορά του ΟΤΕ από την «Deutche Telekom», οδήγησε σε μείωση του προσωπικού και παραπέρα ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον Οργανισμό και τις θυγατρικές του.
Το ίδιο ισχύει και με τις δυο άλλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Στη «Vodafone» έγιναν δεκάδες απολύσεις το 2008 με τη μορφή των «εθελούσιων» αποχωρήσεων και συνεχίστηκαν το 2012. Ανάλογο πρόγραμμα μείωσης του προσωπικού υλοποίησε και η «Wind» το 2009.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Γ. Τούσσας, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ
Η κινητοποίηση έγινε στο πλαίσιο και της φιέστας που έστησαν χτες στο κάτεργο της COSCO η πολυεθνική και η κυβέρνηση, για να εγκαινιάσουν τον 3ο προβλήτα. Χαιρετίζοντας τη συγκέντρωση, ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, εξέφρασε την αλληλεγγύη του Κόμματος στους εργαζόμενους του λιμανιού.
Τα λιμάνια, υπογράμμισε, αποτελούν τομέα στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και την αμυντική ικανότητα της χώρας και υπενθύμισε πως ήδη από το Σεπτέμβρη του 2008 ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το ξεπούλημα των λιμανιών για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Είπε ακόμα ότι το κάθε κόμμα κρίνεται από την απάντηση που δίνει στο βασικό ερώτημα «με τα μονοπώλια ή με το λαό», σε μια περίοδο που η κυβέρνηση προωθεί το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο Ν. Ξουράφης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, και ο Θ. Ευαγγελάκης Α' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ. Στη συγκέντρωση μίλησαν επίσης ο Γ. Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, ο Στ. Κουλούρας από την Ενωση Λιμενεργατών, εκπρόσωποι άλλων κομμάτων και Ομοσπονδιών.
Ανακοίνωση για την επιχειρηματική συνεργασία «Vodafon» - «Wind» εξέδωσε χτες το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής Ν. Αττικής, υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων ότι οι δυο εταιρείες προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα σε «εθελούσιες» απολύσεις. Ειδικά για τη μεταφορά 300 εργαζόμενων στην νέα κοινή εταιρεία, το ΣΕΤΗΠ σημειώνει:
«Σε "Wind" και "Vodafone" οι εργαζόμενοι με τα σωματεία τους έχουν κατακτήσει την υπογραφή επιχειρησιακών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που διασφαλίζουν το κατώτερο όριο αμοιβών και δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η μεταφορά προσωπικού σε μια νέα επιχείρηση όπου κυριαρχούν οι ατομικές συμβάσεις και όπου δε θα υπάρχει συλλογική σύμβαση, άμεσα ή μακροπρόθεσμα θέτει σε αμφισβήτηση τα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων.
Καλούμε τους εργαζόμενους να μη δείξουν καμία εμπιστοσύνη στις επιδιώξεις και τις υποτιθέμενες "διασφαλίσεις" των μονοπωλίων, αλλά να οργανωθούν στα επιχειρησιακά και στο κλαδικό σωματείο, να διεκδικήσουν, να δεσμεύσουν και τις τρεις επιχειρήσεις για τη συνέχεια των αμοιβών και των δικαιωμάτων τους.
Καλούμε επίσης τα διοικητικά συμβούλια των επιχειρησιακών σωματείων σε "Wind" και "Vodafone" σε σύσκεψη ώστε να συζητήσουμε για τον τρόπο με τον οποίο καλύτερα θα διεκδικήσουμε και θα διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις οι οποίες εκ των πραγμάτων θα επηρεάσουν τους εργαζόμενους στο σύνολο του κλάδου».
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Σε χτεσινό του σχόλιο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:
«Η προπαγάνδα και οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης σχετικά με τις επενδύσεις επιχειρηματικών ομίλων στην Ελλάδα, όπως η COSCO, η κατασκευή του αγωγού TAP, η συμφωνία VODAFONE - WIND, συμβαδίζουν με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ επισπεύδει τις ιδιωτικοποιήσεις, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις δημοσίων οργανισμών, τις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες 12.500 εργαζομένων, την επέκταση της φοροληστείας, καθώς και νέες περικοπές σε συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, εξαιτίας των τεράστιων ελλειμμάτων που έχει δημιουργήσει η αντιλαϊκή πολιτική στα ασφαλιστικά ταμεία και τον ΕΟΠΥΥ.
Επιβεβαιώνεται ότι οι καπιταλιστικές επενδύσεις πάνε χέρι χέρι με τα αντιλαϊκά μέτρα και την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Οσες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν θα είναι κακοπληρωμένες και αποτελούν "σταγόνα στον ωκεανό" μπροστά στο 1,5 εκατ. ανέργων και το συνεχές κλείσιμο επιχειρήσεων, όπως ο "Κατσέλης", που οδηγούν στην ανεργία και άλλους εργαζόμενους. Ο λαός χρειάζεται να απορρίψει και την προπαγάνδα της κυβέρνησης αλλά και εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που υποκλίνονται στα μονοπώλια και την ΕΕ, λέγοντας ότι με τη δική τους συνταγή διαχείρισης του "ευρωμονόδρομου", μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη προς όφελος και του λαού και του κεφαλαίου. Τώρα χρειάζεται συμπόρευση με το ΚΚΕ, Λαϊκή Συμμαχία, για να γίνει ο λαός κυρίαρχος του πλούτου που παράγει».