ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ
Χέρι χέρι ψηφίζουν και νέα σκανδαλώδη προνόμια στους εφοπλιστές

Με τροπολογία οι εφοπλιστές διασφαλίζουν τις επιδοτήσεις για τις «άγονες» γραμμές ακόμα κι αν δεν εκτελέσουν τα δρομολόγια!

Eurokinissi

Η πολύμορφη προκλητική στήριξη με σκανδαλώδη προνόμια προς τους εφοπλιστές συνεχίζεται και από την κυβέρνηση της ΝΔ. Τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας τους εξασφαλίζει ότι θα παίρνουν τα χοντρά ποσά των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές ακόμα και αν δεν εκτελέσουν το επιδοτούμενο δρομολόγιο, δηλαδή θα πληρώνονται κανονικά ακόμα και αν αφήνουν τα νησιά ακάλυπτα!

Την τροπολογία ψήφισαν χέρι χέρι την περασμένη Παρασκευή κυβέρνηση της ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Προβλέπει συγκεκριμένα ότι από την 1η Γενάρη του 2020, «οι συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας» θα βαρύνουν πλέον το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας.

Οπως εξηγείται στην έκθεση αξιολόγησης της τροπολογίας, η νομοθετική ρύθμιση κρίνεται αναγκαία γιατί με το ισχύον καθεστώς «στο τέλος του εκάστου οικονομικού έτους προκύπτουν αδιάθετες πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού που έχουν προβλεφθεί για συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας λόγω ανεκτέλεστων δρομολογίων των συμβεβλημένων πλοίων που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, βλάβες των πλοίων ή άλλους απρόβλεπτους παράγοντες κατά την διάρκεια ισχύος των συμβάσεων αυτών».

«Δεδομένου - συνεχίζει - ότι οι πιστώσεις του ΠΔΕ μεταφέρονται στο επόμενο οικονομικό έτος μέχρι την περάτωση του φυσικού αντικειμένου του έργου, επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση» των πιστώσεων αυτών, δηλαδή οι εφοπλιστές σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να χάνουν ούτε ευρώ από τα ποσά των επιδοτήσεων.

Με δυο λόγια, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ με την τροπολογία αυτή έρχονται να επιβραβεύσουν και από πάνω τους εφοπλιστές για τις ...υπηρεσίες που προσφέρουν προς τους νησιώτες και συνολικά το λαό της χώρας, όταν για το κυνήγι του κέρδους δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το πώς τους συμφέρει, έχουν εν πλω πλοία υποσυντήρητα και αρκετά από αυτά επικίνδυνα ταλαιπωρώντας χιλιάδες επιβάτες και πληρώματα των πλοίων με τις απανωτές βλάβες και άλλα ναυτικά ατυχήματα (προσκρούσεις, προσαράξεις κ.ο.κ.) απειλώντας την ανθρώπινη ζωή, εγκαταλείπουν τον χειμώνα νησιά στο έλεος της απομόνωσης, αυξάνουν τα εισιτήρια κατά το δοκούν μετατρέποντας σε όνειρο θερινής νυκτός για τη λαϊκή οικογένεια μια ανάσα στα νησιά και πατάνε στο σβέρκο στους ναυτεργάτες με τις μειώσεις των μισθών, το κουρέλιασμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας έχοντάς τους στο πόδι μέχρι τελικής πτώσεως.

Ο δε υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, κατά την παρουσίαση της τροπολογίας στην Ολομέλεια, για να νομιμοποιήσει στις λαϊκές συνειδήσεις τα νέα προνόμια προς τους εφοπλιστές, έφτασε να επιδοθεί σε ωμό εμπαιγμό προς τους νησιώτες και συνολικά τα λαϊκά στρώματα της χώρας, σημειώνοντας ότι η τροπολογία θα συμβάλει στο «να βελτιώσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο με καλύτερα πλοία, με καλύτερα χαρακτηριστικά, με δυνατότητα θεσμοθέτησης πλοίου αντικατάστασης και, βεβαίως, να βελτιώσουμε ευρύτερα τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιωτικού χώρου».

Σημειώνεται ότι η άμεση επιδότηση για τις «άγονες γραμμές» προβλέπεται όπως πέρυσι, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου (αρχές Νοέμβρη) να αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε πέρσι νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών (σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»! Επιπρόσθετα, το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», που είναι έμμεση επιδότηση στους εφοπλιστές, προβλέπεται από φέτος (2019) να φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ.

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Προωθείται το master plan των μονοπωλίων στο φόντο σφοδρών ανταγωνισμών

Κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας το νέο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ, δηλαδή της COSCO, για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο φέρει ατόφια τη σφραγίδα των σφοδρών ανταγωνισμών ανάμεσα στα μονοπώλια - με έντονο το γεωπολιτικό χρώμα - για τις υποδομές της χώρας και υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη ποιότητα ζωής των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων στις όμορες με το λιμάνι περιοχές του Πειραιά.

Το αναθεωρημένο master plan περιλαμβάνει και τέταρτη προβλήτα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), προκειμένου σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της πολυεθνικής να ανέβει η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού στα 10 εκατ. teu (μονάδα που ισοδυναμεί με ένα εμπορευματοκιβώτιο), ώστε ο Πειραιάς να ανέβει πλέον στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης.

Η κατασκευή της 4ης προβλήτας προδιαγράφει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες των περιοχών σε Πέραμα, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, σε ό,τι αφορά ελεύθερους χώρους, το ήδη βεβαρυμένο περιβάλλον και πάει λέγοντας. Ενώ οι κανονισμοί προσωπικού, οι ΣΣΕ που έχει επιβάλει η COSCO με τη βοήθεια σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ - που βέβαια διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ - αλλά και με τις πλάτες του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού, έχουν έτοιμο το έδαφος για την εφαρμογή της εργασιακής κόλασης και στην προβλήτα αυτή.

Ακόμα, στο master plan περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας αποθήκης, τεράστιου πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal) και δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 72 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων το καθένα στο Κερατσίνι, κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), ξενοδοχεία κ.λπ.

Ωστόσο, δεν περιλαμβάνει πλέον σχέδια για υποδομές που αφορούν επισκευές mega yachts, ούτε αίτημα για άδεια ναυπηγείου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει λήξει το θέμα, αφού εκκρεμεί η προσφυγή της πολυεθνικής στο ΣτΕ. Να σημειωθεί ότι όσον αφορά τις υποδομές ναυπηγοεπισκευής που σχεδίαζε το κινεζικό μονοπώλιο, έβαλε «φρένο» η Επιτροπή Συντονισμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ενώ εμπόδια μπήκαν και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), προσχώματα που δεν είναι άσχετα με τον σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη από την αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ΟΝΕΧ να αποκτήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης με δηλώσεις του έκανε λόγο για «νέο βελτιωμένο master plan της ΟΛΠ ΑΕ», για το οποίο εξέφρασε την ικανοποίησή του. Δείχνοντας ότι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δουλεύουν μαζί για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων που θέτει το κεφάλαιο, σημείωσε ότι «θέλω να σημειώσω ότι παλεύουμε με το συγκεκριμένο master plan τα τελευταία τριάμισι χρόνια» και συμπλήρωσε πως «η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα. Και αυτό γιατί στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Νέα επίσκεψη πολεμικού σκάφους των ΗΠΑ

INTIME NEWS

Αγκυρα στα νερά του Θερμαϊκού έχει ρίξει από το Σάββατο το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS McFAUL». Το πολεμικό πλοίο πραγματοποίησε στάση λίγες μέρες, πριν αναχωρήσει για τη βάση του στον Ναυτικό Σταθμό Νόρφολκ της Βιρτζίνια των ΗΠΑ, επιστρέφοντας από αποστολή που διαρκεί από τον Γενάρη του 2019. Το αντιτορπιλικό μήκους 150 μέτρων και πληρώματος 330 ατόμων φέρει περίπου 100 πυραύλους διαφόρων τύπων και αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα πλοία που έχουν βρεθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιείται περίπου έναν χρόνο μετά από αυτήν της ναυαρχίδας του 6ου στόλου των ΗΠΑ, «USS Mount Whitney», στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης κι ενώ στα σκαριά βρίσκεται η «διεύρυνση» της στρατιωτικής συνεργασίας με τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο και του «Στρατηγικού Διαλόγου» που θα σηματοδοτήσει ακόμα βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στην ευρύτερη περιοχή.

ΣτΕ
Δεκτές οι αιτήσεις ακύρωσης της «Ελληνικός Χρυσός»

Αποδεκτές στο σύνολό τους έκανε το ΣτΕ τις 3 αιτήσεις ακύρωσης της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός» εναντίον του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η εταιρεία είχε προσφύγει στο ΣτΕ τον Νοέμβρη του 2017 και ζητούσε νομική προστασία έναντι της άρνησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκη, να προχωρήσει στην έκδοση «απαιτούμενων αδειών ρουτίνας», όπως υποστήριζε η ίδια, μετά από αιτήσεις της που είχαν υποβληθεί στο ΥΠΕΝ το 2016 και 2017.

Σε χτεσινή του ανακοίνωση, το ΥΠΕΝ έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι «με τη νέα του ηγεσία θα συμμορφωθεί άμεσα και πλήρως με τις αποφάσεις του ΣτΕ και θα εκδώσει τις σχετικές άδειες», ενώ η εξέλιξη έδωσε αφορμή για έναν ακόμα καβγά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, με την κυβέρνηση να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ πως κατά τη διακυβέρνησή του με «τις εμμονές και τις ιδεοληψίες της λειτούργησε σταθερά ως εμπόδιο για την ανάπτυξη επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας», και τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει για «επικοινωνιακές διαρροές για εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις (που) δείχνουν τη σπουδή της κυβέρνησης να εξυπηρετήσει την "Eldorado"».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ