ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
NEA ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Εμπόδια στον επαναπατρισμό των σορών

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το ναυτεργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων με τη φωτιά που ξέσπασε στο πλοίο AEGEAN WIND

Εννιά άνθρωποι βρήκαν το θάνατο μέσα στο πλοίο (φωτ.) αλλά η εκ νέου ιατροδικαστική έρευνα των σορών τους δυσχεραίνεται

Associated Press

Εννιά άνθρωποι βρήκαν το θάνατο μέσα στο πλοίο (φωτ.) αλλά η εκ νέου ιατροδικαστική έρευνα των σορών τους δυσχεραίνεται
Περίεργη εμπλοκή στον επαναπατρισμό των σορών των 9 ναυτεργατών, ανάμεσά τους και των τριών Ελλήνων, δημιουργήθηκε χτες, προσθέτοντας νέα ερωτήματα για το πολύνεκρο φονικό που διαπράχτηκε από το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «AEGEAN WIND» των μεγαλοεφοπλιστών Κουμάνταρου, του οποίου το κομοδέσιο έγινε παρανάλωμα της φωτιάς ανήμερα των Χριστουγέννων. Ξαφνικά, χτες το πρωί, έγινε γνωστό από τις οικογένειες των αδικοχαμένων ναυτεργατών ότι ενημερώθηκαν από τις ελληνικές αρχές πως οι αρχές του Κουρασάο των Ολλανδικών Αντιλών, όπου ρυμουλκήθηκε προχτές το «AEGEAN WIND», αρνούνται τη μεταφορά των σορών στις πατρίδες τους. Σύμφωνα με την ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, οι αρχές του νησιού, επικαλούμενες θέμα υγιεινής, αποφάσισαν να γίνει εκεί καύση των σορών, οι οποίες από χτες τα ξημερώματα βρίσκονται στο νεκροτομείο.

Μέχρι και χτες το βράδυ ήταν σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις των συναρμόδιων υπουργείων με τις αρχές του Κουρασάο για τη μεταφορά στην Ελλάδα των σορών των τριών Ελλήνων ναυτεργατών. Μεταφορά που είναι επιβεβλημένη και είναι υποχρεωμένο το ελληνικό κράτος να εξασφαλίσει, όπως είναι επιβεβλημένη και η εκ νέου ιατροδικαστική εξέταση των σορών εδώ, στο πλαίσιο της διερεύνησης των πραγματικών περιστατικών της πολύνεκρης τραγωδίας.

Στο μεταξύ, πάνω στο πλοίο βρίσκονται οι δύο αξιωματικοί πραγματογνώμονες του Λιμενικού Σώματος, ο ένας εξειδικευμένος σε θέματα πυρασφάλειας. Ομως, τι ακριβώς θα ελέγξουν δεν έχει γίνει γνωστό, αφού από το υπουργείο μέχρι και χτες δε δίνονταν συγκεκριμένα στοιχεία για τα όσα συστήματα ασφάλειας, ελέγχου και μηχανισμούς πυρασφάλειας έπρεπε, σύμφωνα με τους κανονισμούς, να διαθέτει το πλοίο, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η οργανική του σύνθεση.

Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ATLANTIC BULK CARRIERS MANAGEMENT LTD, εξέδωσε δελτίο Τύπου προσπαθώντας να πείσει με αοριστολογίες ότι «το πλοίο πληροί όλους τους προβλεπόμενους κανονισμούς και η ετοιμότητα των συστημάτων του καθώς και η εν γένει συντήρησή του γίνεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές». Επικεντρώνει στη συνέχεια σε δύο μόνο συστήματα, όπως αυτό της αυτόματης πυρόσβεσης (sprinkler) και «ανιχνευτές καπνού», τα οποία, όπως αναφέρει, δεν ήταν υποχρεωμένη να είχε εγκαταστήσει στο πλοίο με βάση τη νομοθεσία. Με άλλα λόγια, αποφεύγει να απαντήσει συγκεκριμένα ποια ήταν η κατάσταση του πλοίου, όμως οι 9 θάνατοι φαίνεται να «λένε» άλλα...

ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΟΜΕΝΟ ΠΛΟΙΟ «EMI S»
Παίζουν με τη ζωή των μεταλλεργατών

Επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες μέσα στο επιβατηγό λιμάνι του Βόλου καταγγέλλει το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά

Με τη συγκάλυψη των λιμενικών αρχών και των υπηρεσιών των συναρμόδιων υπουργείων, παραβιάζοντας ακόμα και τους δικούς τους νόμους, εκτελούνται εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες με χρήση φλόγας, στο φορτηγό πλοίο «EMI S» μέσα στο επιβατηγό λιμάνι του Βόλου και όχι μόνο αυτό. Οι δεκάδες μεταλλεργάτες του συνεργείου Τσαλίκη, που ανήκει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και έχει αναλάβει τις εργασίες του πλοίου, δουλεύουν κάτω από άκρως επικίνδυνες συνθήκες καθώς παραβιάζονται ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας της ζωής τους! Οπως καταγγέλλει το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, για την κατάσταση αυτή είναι ενημερωμένος ακόμα και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος από την περασμένη βδομάδα, όμως μέχρι και χτες δεν είχε ληφθεί το παραμικρό μέτρο!

Σύμφωνα με την καταγγελία του Συνδικάτου, πριν 10 μέρες αντιπροσωπεία του είχε μεταβεί στο λιμάνι του Βόλου και διαπίστωσε όλες τις παρανομίες. Την παραβίαση της νομοθεσίας που προβλέπει πού πρέπει να γίνονται τέτοιου είδους εργασίες, δηλαδή σε οργανωμένη επισκευαστική βάση, αλλά, όπως αναφέρεται στην καταγγελία, οι συνδικαλιστές εντόπισαν και «παντελή έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας», όπως ότι γίνονταν «εργασίες φλόγας σε κλειστούς χώρους για τους οποίους δεν είχε εκδοθεί καν πιστοποιητικό GAZ FREE (ότι ο χώρος είναι καθαρός από υπολείμματα πετρελαιοειδών και αερίων)»! «Ανά πάσα στιγμή κινδύνευε η σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων», τόνισαν.

Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι όλα αυτά έχουν καταγγελθεί μέχρι τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος κατά τη διάρκεια συνάντησής τους που έγινε την περασμένη Τρίτη, όμως οι εργασίες συνεχίζονται «κανονικά». Το Συνδικάτο απαιτεί να ληφθούν μέτρα τώρα.

«ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ» ΣΤΗΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ»
Αυξημένοι οι κίνδυνοι για τους εργάτες

Να πετάξει από πάνω της κάθε ευθύνη προσπαθεί η διοίκηση, την ώρα που η εισβολή εργολάβων μεγαλώνει την ανησυχία των εργαζομένων

Το μαύρο καθεστώς των εργολάβων που η εργοδοσία θέλει να επιβάλει στο εργοστάσιο της «Ελληνικής Χαλυβουργίας» στον Ασπρόπυργο αποκάλυψε το διπλό εργατικό «ατύχημα» που έγινε παραμονή Χριστουγέννων και οδήγησε στο σακάτεμα δύο εργαζομένων μέσα σε λίγες ώρες.

Οπως τελικά έγινε γνωστό χτες, ο δεύτερος εργαζόμενος, που έπεσε από σκαλωσιά και ύψος τεσσάρων μέτρων χτυπώντας στο κεφάλι, είναι ο Αλβανός Λούσα Πέτριτ 38 ετών ο οποίος εργαζόταν στον εργολάβο Νίκο Καρακοβούνη με έδρα το Σχηματάρι. Ο εργαζόμενος - όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές του επιχειρησιακού σωματείου - εργαζόταν σε σιδηροκατασκευή μέσα στο χώρο της επιχείρησης. Δηλαδή, ένα από τα τέσσερα τμήματα που κατάργησε η εργοδοσία πριν λίγο καιρό απολύοντας 16 εργαζόμενους. Το «ατύχημα» ήρθε πολύ σύντομα να επιβεβαιώσει όσα επισήμαινε το σωματείο, που από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε ότι σχεδιάζεται η εισβολή εργολάβων, αλλά και ότι θα μεγαλώσουν οι κίνδυνοι για νέα «ατυχήματα».

Την ίδια στιγμή, είναι ενδεικτικό πώς αντιμετωπίστηκε το «ατύχημα». Αν και μέσα στο χώρο βρίσκονταν επιθεωρητές του ΚΕΠΕΚ, που έκαναν αυτοψία για το «ατύχημα» που είχε γίνει λίγες ώρες νωρίτερα σακατεύοντας το πόδι του 26χρονου Αναστάσιου Δερβένη, μόλις έγινε γνωστό το δεύτερο «ατύχημα» και οι επιθεωρητές έσπευσαν στο σημείο, είχε απομακρυνθεί από εκεί ακόμα και ο ίδιος ο εργαζόμενος που τραυματίστηκε για να μεταφερθεί σε νοσοκομείο, ενώ ο εργολάβος είχε προλάβει να διώξει και όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Είναι χαρακτηριστικό ακόμα ότι η εργοδοσία, παρά τις πιέσεις των επιθεωρητών, προσπάθησε να αποποιηθεί κάθε ευθύνη, ισχυριζόμενη ότι το «ατύχημα» είναι θέμα μόνο του εργολάβου.

ΕΠΙΤΡΟΠΉ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Σήμερα η παράσταση διαμαρτυρίας στον Οίκο Ναύτη

Παράσταση διαμαρτυρίας διοργανώνει σήμερα στις 8.30 το πρωί έξω από τον Οίκο Ναύτη, η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών με την συμπαράσταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, απαιτώντας δουλειά με δικαιώματα, ουσιαστική κάλυψη όλων των ανέργων, κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

Στο κάλεσμα που απευθύνει η Επιτροπή προς τους ανέργους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων, επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα, ότι μέρος της πολιτικής των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και Ευρωπαϊκής Ενωσης που πετάει μαζικά τους Ελληνες ναυτεργάτες έξω από τα καράβια, επειδή έχουν συγκροτημένα δικαιώματα, για να θωρακίζεται η εφοπλιστική κερδοφορία, αποτελεί και το κατάπτυστο γεγονός ότι τα επιδόματα που καταβάλλονται στους ανέργους παραμένουν «παγωμένα» στα επίπεδα της ντροπής των 235 ευρώ για τους άγαμους και 294 ευρώ για τους έγγαμους. «Καρφί δεν τους καίγεται που χιλιάδες άνεργοι ναυτεργάτες δεν παίρνουν ούτε αυτό το εξευτελιστικό επίδομα ανεργίας και το επίδομα Χριστουγέννων. Ακόμα και αυτό το λεγόμενο «Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης» είναι τέτοιες οι προϋποθέσεις που έχουν καθορίσει για τους ναυτεργάτες ώστε να το δικαιούνται μόνο 231!

ΣΕΠΕ
Εντόπισε παραβιάσεις στα ΕΛΠΕ

Παράνομη και ανασφάλιστη εργασία στο χώρο των ΕΛΠΕ διαπίστωσαν τα μέλη κλιμακίου εποπτών επιθεωρητών που διενήργησαν έλεγχο χτες στο βιομηχανικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Εδώ και 11 μήνες συνεχίζουν να εργάζονται στην κατασκευή των δεξαμενών αργού χημικού θείου συγκολλητές και χειριστές χωρίς τις απαιτούμενες άδειες και παρά τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων για διακοπή των εργασιών από τους συγκεκριμένους εργαζόμενους της «ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ».

Το θάνατο πέντε ακόμα ανθρώπων που είχαν προσβληθεί από τη «νέα γρίπη» ανακοίνωσε χτες το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ). Πλέον ο αριθμός των θανάτων απ' τη «νέα γρίπη» στη χώρα μας ανέρχεται σε 68. Σύμφωνα με το ΕΚΕΠΥ απεβίωσαν άντρας 72 ετών χωρίς ιστορικό υποκείμενης νόσου, άντρας 54 ετών με ιστορικό κακοήθειας, και γυναίκα 61 ετών, άντρας 80 ετών και γυναίκα 52 που είχαν ιστορικό καρδιαγγειακού νοσήματος. Επίσης, εισήχθησαν και νοσηλεύονται διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας σε κρίσιμη κατάσταση τέσσερις ακόμα άνθρωποι, ανάμεσά τους έγκυος γυναίκα 27 ετών χωρίς ιστορικό υποκείμενης νόσου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ