Μεγάλο μαθητικό συλλαλητήριο χτες το μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας
«Ολοι εμείς οι μαθητές που αγωνιζόμαστε για το σχολείο και τις ζωές μας είμαστε για ακόμα μια φορά ενωμένοι, αντιμέτωποι με τα σχέδιά τους που στόχο έχουν να δυσκολέψουν όσο περισσότερο μπορούν εμάς και τις οικογένειές μας να μπούμε σε ένα πανεπιστήμιο, ακόμα και να πάρουμε απολυτήριο», τόνισε στη συγκέντρωση στα Προπύλαια η μαθήτρια Ηλέκτρα Καζάκου. Μίλησε για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την επαναφορά της «τράπεζας θεμάτων», της «βάσης του 10», της σύνδεσης του απολυτηρίου με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, για τα χιλιάδες ευρώ που πληρώνουν οι οικογένειες για να περάσουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο, την υποβάθμιση των πτυχίων, την εξίσωσή τους με εκείνα των κολεγίων. «Σήμερα θα δώσουμε άλλη μια μάχη απέναντι στα εξοντωτικά σχέδιά τους, για να ακουστεί άλλη μια φορά η δύναμή μας. Για να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να παίζουν με τη μόρφωση και τη ζωή μας», τόνισε.
Από το βήμα της συγκέντρωσης ο Ανδρέας Καργόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», χαιρέτισε τους χιλιάδες μαθητές που όλες αυτές τις μέρες κινητοποιούνται στις καταλήψεις, στις πορείες στις γειτονιές, στο υπουργείο Παιδείας, καλώντας όλους τους εκπαιδευτικούς να είναι μαζί με τους μαθητές τους, όπως είναι στην τάξη όταν γίνεται το μάθημα, έτσι να είναι και στο δρόμο, «όταν γίνεται το πιο σημαντικό μάθημα». Κατήγγειλε παράλληλα την επιχείρηση τρομοκράτησης από ορισμένους διευθυντές και παρατρεχάμενους και την τιμωρητική διάταξη του υπουργείου Παιδείας που καλεί τους Συλλόγους διδασκόντων να προτείνουν πώς θα αναπληρωθούν οι ώρες των κινητοποιήσεων, τη στιγμή μάλιστα που χιλιάδες ώρες έχουν χαθεί με ευθύνη του υπουργείου λόγω των κενών.
Με το σύνθημα «Η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε πουλιέται ούτε προσκυνά» και με το πανό της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας - όπου αναγράφονταν τα κεντρικά αιτήματα της κινητοποίησης - στην κεφαλή, ξεκίνησε μια μαχητική πορεία, στην οποία συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της στάσης εργασίας που κηρύχθηκε από την ΟΛΜΕ.
Οι μαθητές συγκροτημένα πορεύτηκαν μέσω των οδών Πανεπιστημίου και Σταδίου στο Σύνταγμα και η πορεία ολοκληρώθηκε στην Ομόνοια, χωρίς να σταματούν ούτε στιγμή σε αυτήν τη διαδρομή να φωνάζουν τα συνθήματά τους μέσα από τα οποία ζητούσαν «Λεφτά για την Παιδεία και όχι για το ΝΑΤΟ», «Σχολείο δημιουργικό και όχι κέντρο εξεταστικό», «Εξω απ' τα σχολεία μας οι πολυεθνικές», δηλώνοντας πως δεν θα περάσουν οι σχεδιασμοί που κάνουν το σχολείο τους χειρότερο.
«Χιλιάδες μαθητές από πάρα πολλά σχολεία της Αθήνας κατεβήκαμε σήμερα στο δρόμο διεκδικώντας σχολείο δημιουργικό και όχι κέντρο εξεταστικό, καταδικάζοντας το νόμο της κυβέρνησης για την εξίσωση ΑΕΙ - κολεγίων, ζητώντας να καλυφθούν άμεσα τα κενά στα σχολεία μας», σημειώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας σχετικά με τη χτεσινή κινητοποίηση, καλώντας: «Συνεχίζουμε πιο δυναμικά, συζητάμε στα 5μελή και τα 15μελή μας, οργανώνουμε τοπικές κινητοποιήσεις και καλούμε όλα τα 15μελή και 5μελή σε συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, το Σάββατο 15 Φλεβάρη, στις 14.00, στην Γκράβα, για να συζητήσουμε την πείρα από τους μέχρι τώρα αγώνες μας και πώς θα συνεχίσουμε».
Παρεμβάσεις στο Λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά προανήγγειλε για άλλη μια φορά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνάντηση που είχε την Παρασκευή με το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Η υπουργός μίλησε και πάλι για «τράπεζα θεμάτων» για την ερχόμενη Α' Λυκείου, αλλά και για εφαρμογή του «Εθνικού Απολυτηρίου», όπου - όπως είχε πει στο παρελθόν - θα συνυπολογίζονται με διαβάθμιση οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, προσδένοντας και υποτάσσοντας έτσι ακόμα περισσότερο το Λύκειο στην υπόθεση της πρόσβασης στα ΑΕΙ. Η Ν. Κεραμέως παρουσίασε ακόμα σκέψεις του υπουργείου για μείωση των 7ωρων και επαναφορά 6ωρων στη Γ' Λυκείου, επαναφορά μαθημάτων γενικής παιδείας και μείωση των ομάδων προσανατολισμού. Μια σειρά από μπαλώματα, δηλαδή, σε ένα σχολείο που θα συνεχίζει να είναι σκληρό, ανταγωνιστικό «εξεταστικό κέντρο», απωθητικό για τους μαθητές.
Η Ν. Κεραμέως επανέφερε ακόμα το θέμα της «αξιολόγησης», λέγοντας ότι το πρώτο στάδιο θα είναι η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η «αξιολόγηση» σχολικών μονάδων και το δεύτερο στάδιο η «αξιολόγηση» δασκάλων και καθηγητών. Το υπουργείο έχει εξάλλου έτοιμο προς αξιοποίηση και το νομοθετικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για την «αυτοαξιολόγηση» των σχολείων, το οποίο με κάποιες παρεμβάσεις σχεδιάζει να υλοποιήσει από την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για μέτρο που καμία σχέση δεν έχει με τη στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αποτελεί ένα ακόμα μέσο για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης για τις μαθητικές κινητοποιήσεις
Στις κινητοποιήσεις των μαθητών αναφέρεται με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, τονίζοντας τα εξής:
«Χιλιάδες μαθητές τις τελευταίες μέρες κινητοποιούνται πολύμορφα κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ για την Εκπαίδευση, με κορύφωση τη μαζική, μαχητική μαθητική πορεία στις 10 Φλεβάρη στο κέντρο της Αθήνας.
Οποιος ακούσει τα συνθήματα που φωνάζουν χιλιάδες μαθητές, καταλαβαίνει εύκολα πως αυτό που τους "βγάζει στο δρόμο" είναι το γεγονός ότι το σημερινό σχολείο λειτουργεί ως ένα σκληρό και ακριβό εξεταστικό κέντρο, που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές τους ανάγκες. Γι' αυτό και εναντιώνονται στην ισοτίμηση των πτυχίων των ΑΕΙ με τα κολέγια, που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ. Γι' αυτό και καταγγέλλουν την πρόθεση της κυβέρνησης για επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου με θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου και καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια από το νέο σχολικό έτος, εξαγγελίες που με θράσος επανέλαβε και μια μέρα πριν από τη μαθητική πορεία σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως.
Οποιος ακούσει τα συνθήματα των μαθητών, καταλαβαίνει εύκολα πως το σχολείο όπου φοιτούν έχει γίνει χειρότερο, πιο απωθητικό και αγχωτικό, αφού με τον νόμο Γαβρόγλου, που ψήφισε πέρυσι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, οι μαθητές και οι οικογένειές τους σηκώνουν ακόμα μεγαλύτερο οικονομικό και ψυχολογικό βάρος για να ανταποκριθούν σε αυτό.
Ο αγώνας που δίνουν χιλιάδες μαθητές είναι δίκαιος. Σε αυτόν τον αγώνα οι μαθητές, μέλη και φίλοι της ΚΝΕ, μαζί με εκατοντάδες άλλους αγωνιστές μαθητές σε δεκάδες μαθητικά συμβούλια στην Αθήνα και τον Πειραιά, μπαίνουν μπροστά και οργανώνουν αποφασιστικά την αγωνιστική απάντηση των σχολείων τους.
Το μαθητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να δυναμώσει ακόμα περισσότερο με τον συντονισμό και την οργάνωση των αγώνων των μαθητών σε κάθε γειτονιά και πόλη, για να ενώνονται οι αγωνίες και τα όνειρά τους για ένα σχολείο και μια κοινωνία στο ύψος των αναγκών τους. Μπορούν να αξιοποιήσουν την πολύτιμη πείρα τους και μαζί με τους γονείς και τους καθηγητές τους, μαζί με όλο το λαό, να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο τη διεκδίκηση για σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα το σύνολο των μαθητών, που να βάζει τις βάσεις για ανθρώπους δημιουργικούς, με κριτική σκέψη, όποιο επάγγελμα κι αν ακολουθήσουν στη ζωή τους».