ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Νοέμβρη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πολιτικό πρόβλημα το κυκλοφοριακό της Αθήνας

Με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή για την προβληματική χάραξη του τραμ, ο Αντ. Σκυλλάκος υπογράμμισε τις ευθύνες των κυβερνήσεων που στο βωμό των συμφερόντων δεν αναπτύσσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Eurokinissi

Την ευθύνη για τα προβλήματα που δημιουργούνται σήμερα με τη χάραξη της πορείας του Τραμ ώστε να μην δημιουργήσει προβλήματα στα αρχαιολογικά μνημεία της Πύλης του Ανδριανού, έχουν οι κυβερνήσεις που υποτασσόμενες σε συμφέροντα δεν προχώρησαν σε ουσιαστικές λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, παρεμβαίνοντας σε Επερώτηση της ΝΔ για το θέμα.

«Δεν υπάρχει η θέληση για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας» τόνισε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Σκυλλάκος, λέγοντας ότι για έργα που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και πολλά χρόνια «επειδή έχουμε και τους Ολυμπιακούς Αγώνες», σπεύδουμε τώρα με αποσπασματικές και γρήγορες λύσεις να καλύψουμε τα κενά που έχουν. Αναφερόμενος στις πολιτικές θέσεις και την ουσία τους, ο Αντώνης Σκυλλάκος τόνισε ότι «από τη μια είναι οι υποστηρικτές των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Από την άλλη αυτοί που πουλάνε ΙΧ. Είναι το λεγόμενο λόμπι των μεγάλων συμφερόντων που λένε ότι για να σταθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και να μη συμπαρασύρουν αν δεν πάνε καλά και άλλες, χρειάζεται να πουλάνε τόσα αυτοκίνητα το χρόνο. Αυτά τα συμφέροντα δεν επηρέασαν όλες αυτές τις 10ετίες ώστε να μην παρθούν τα απαραίτητα μέτρα;». Σημείωσε μάλιστα ότι κάθε άλλο παρά έχουν παραιτηθεί της προσπάθειας και «ό,τι μπορέσουν θα κάνουν για να εμποδίσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να αναπτυχθούν και να καλύπτουν τις ανάγκες των Αθηναίων». Καταλήγοντας ο Αντώνης Σκυλλάκος σημείωσε ότι «θα έπρεπε να υπάρχει σχέδιο και για το μετρό και για όλες τις συγκοινωνίες και για το τραμ. Οχι αποσπασματικά, όχι γενικές κατευθύνσεις αλλά να υπάρχουν σχέδια λεπτομερειακά όσο μπορεί να γίνουν».

Από την πλευρά της ΝΔ ασκήθηκε έντονη κριτική για προχειρότητα στο σχεδιασμό και λανθασμένη απορρόφηση των κονδυλίων. Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής, χαρακτήρισε το τραμ «συμπληρωματικό μέσο» του οποίου η μελέτη εντάχθηκε στις μελέτες που έγιναν για το μετρό.

ΟΤΕ
Μπλοκαρισμένος στις διεθνείς... επενδύσεις

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις της διοίκησης του ΟΤΕ στη Ρουμανία. Επιδιώκει μεγαλύτερη συμμετοχή στον αντίστοιχο ρουμάνικο οργανισμό RomTelecom, όπου ήδη έχει μεγάλη χασούρα. Οι ιμπεριαλιστικοί λεονταρισμοί του ΟΤΕ εδώ πληρώνονται.

Η διοίκηση του Οργανισμού και η ρουμανική κυβέρνηση διαπραγματεύονται για την αποτίμηση της εταιρίας. Από την αποτίμηση θα εξαρτηθεί το επιπλέον ποσοστό της RomTelecom που θα πάρει ο OTE, συμμετέχοντας στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας με 200 εκατ. δολάρια. Ο ΟΤΕ κατέχει σήμερα 35% των μετοχών και θέλει την απόλυτη πλειοψηφία.

Βέβαια, η περιπέτεια στη Ρουμανία δεν αποδίδει. Λέγεται ότι έχουν χαθεί εκεί περίπου 200 δισ. δρχ. Η διοίκηση εκτιμά ότι συνολικά απαιτούνται άλλα 450 εκατ. δολάρια (θα εξασφαλιστούν με δάνεια από τράπεζες) για αποσβέσεις παλαιών χρεών και αναβαθμίσεις δικτύου. Εξάλλου, σχεδιάζει 10.000 απολύσεις και αυξήσεις τελών.

Γενικά οι «διεθνείς επενδύσεις» του ΟΤΕ αντιμετωπίζουν προβλήματα. Κατ' αρχήν, με την κυβερνητική καθοδήγηση, ο ΟΤΕ παριστάνει τον «μικρό ιμπεριαλιστή», που επιδράμει στο εξωτερικό επιδιώκοντας κέρδη, εκμεταλλευόμενος υποδομές που στήθηκαν με τον ιδρώτα άλλων λαών. Αλλά και σε καθαρά διαχειριστικό επίπεδο: Λειτουργεί ως άρμα των προμηθευτών του, που επιδιώκουν «αρπαχτές» σε παρθένες αγορές. Πωλούν στον ΟΤΕ υπηρεσίες, πληρώνονται αδρά. Κατόπιν ο ΟΤΕ δεν μπορεί να τις μεταπωλήσει στους φτωχούς καταναλωτές.

Ετσι προβλήματα παρουσιάζονται κι αλλού. Στην Ουκρανία, όπου είχε ποσοστό 25,7% στην Ukrainian Wave, αντιμετώπισε «γραφειοκρατικά προβλήματα» και έλλειψη ρευστότητας. Στον Οργανισμό λέγεται κομψά ότι η επένδυση έχει «αδρανοποιηθεί». Στη Σερβία απέκτησε το 20% της Telecom Serbia. Με τον πόλεμο, καταστράφηκαν υποδομές της εταιρίας, η επαρχία του Κοσσόβου αποσπάστηκε και σήμερα την εκμεταλλεύονται άλλες τηλεπικοινωνιακές εταιρίες, το δηνάριο υποτιμήθηκε. Στην Αρμενία απέκτησε το 90% της ArmenTel. Ούτε εκεί έρχονται κέρδη. Πρόσφατα ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Λ. Αντωνακόπουλος, μιλώντας για την Αρμενία, «στρογγυλά» είπε ότι δεν αποδίδουν πάντα όλες οι επενδύσεις βάσει των αρχικών σχεδίων. Πρόσθεσε ότι ενεργοποιήθηκε διαδικασία εσωτερικού διαχειριστικού ελέγχου για προμήθειες υλικού που έγιναν και θα αποδοθούν ευθύνες.

Αλλάζουν από αύριο οι αριθμοί τηλεφώνων

Αλλάζουν πάλι οι τηλεφωνικοί αριθμοί από αύριο Κυριακή. Το αρχικό ψηφίο «0» για τοπικά και υπεραστικά τηλεφωνήματα αντικαθίσταται από το ψηφίο «2».

Ετσι το τηλεφωνικό κέντρο του «Ρ» θα απαντά στο 210-6297000. Αντίστοιχα τα γραφεία της Θεσσαλονίκης θα απαντούν στο 2310-237.689. Αλλες αλλαγές από 3 Νοέμβρη: Για κλήση προς το Internet το αρχικό «0», αντικαθίσταται από το «8». Π.χ. ο αριθμός κλήσης για σύνδεση 096-1234567, γίνεται 896-1234567. Οι αριθμοί ατελούς χρέωσης 0800-..., μεριζόμενου κόστους 0801-... και πρόσθετης χρέωσης 090-..., χάνουν το αρχικό «0» και γίνονται αντίστοιχα 800-..., 801-... και 90-...

Δε θα υπάρξει διάστημα παράλληλης λειτουργίας του παλιού και του νέου τρόπου κλήσης. Σε περίπτωση κλήσης παλιού αριθμού, θα υπάρχει ηχογραφημένο μήνυμα που θα ενημερώνει για τις αλλαγές.

Ο ΟΤΕ, με ανακοίνωσή του, υπενθυμίζει στους πελάτες του ότι χρειάζεται να προσαρμόσουν στο νέο τρόπο κλήσης τους αριθμούς που έχουν αποθηκεύσει στις μνήμες των τηλεφώνων τους, στα fax, καθώς και στις ψηφιακές ευκολίες της εκτροπής κλήσης, της αυτόματης κλήσης προκαθορισμένου αριθμού και στη συντετμημένη επιλογή.

Για όσους χρησιμοποιούν την υπηρεσία φραγής, έχει ήδη γίνει η απαραίτητη προσαρμογή από τον Οργανισμό, χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια εκ μέρους τους.

Ο Οργανισμός προειδοποιεί ότι από τις 23.00 σήμερα έως τις 06.00 αύριο το πρωί, ενδέχεται κλήσεις να μη διεκπεραιωθούν, λόγω των απαραίτητων εργασιών στα ψηφιακά κέντρα. Πάντως, οι κλήσεις που θα καταλήγουν σε ηχογραφημένο μήνυμα δε χρεώνονται.

Το ... «ανύπαρκτο» νέφος σκοτώνει!

Πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε έκθεση στο Συμβούλιο Περιβάλλοντος της ΕΕ -βασικά σημεία της οποίας παρουσίασε και ο «Ρ»- σύμφωνα με την οποία η χώρα μας κατέχει το αρνητικό ρεκόρ στην ατμοσφαιρική ρύπανση ανάμεσα σε 13 χώρες, τουλάχιστον στο ρύπο του όζοντος.

Χτες, δημοσιεύτηκε στα «ΝΕΑ» μια ακόμη ανησυχητική πανευρωπαϊκή έκθεση για το νέφος. Σύμφωνα με αυτήν, χιλιάδες πρόωροι θάνατοι σημειώνονται κάθε χρόνο τόσο στην Αθήνα, όσο και σε άλλες 25 πόλεις, εξαιτίας ενός άλλου συστατικού του νέφους, τα αιωρούμενα σωματίδια. Στην Αθήνα, μάλιστα, σύμφωνα με ανεπίσημες μετρήσεις, οι εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων κυμαίνονται σε διπλάσιες τιμές από το παραδεκτό όριο των 40 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα, που έχει θεσπίσει η ΕΕ για μετά το 2005!

Είναι προφανές ότι οι κατά καιρούς θριαμβολογίες της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργών ΠΕΧΩΔΕ περί δήθεν «καταπολέμησης του νέφους», είναι τουλάχιστον εμπαιγμός και προσβολή των κατοίκων του Λεκανοπεδίου, που ζουν καθημερινά με τον εφιάλτη αυτό. Είναι προφανές ότι χρειάζονται δραστικά μέτρα, που αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί και δε θέλει να πάρει.

Μα, εδώ -θα πείτε δικαιολογημένα- αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα με το καθημερινό δελτίο τις μετρήσεις που κάνει για διάφορους ρύπους, όπως αυτές για τα αιωρούμενα σωματίδια, το βενζόλιο, το τολουόλιο κ.ά. για να πείσει ότι το νέφος εξαφανίστηκε, ουσιαστικά μέτρα θα πάρει; Ετσι είναι. Ακόμη και η αιδώς χάνεται στον κουρνιαχτό του νέφους...


Ν.Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ