ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Αυγούστου 2005
Σελ. /28
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Είναι ασυμβίβαστα επιχειρηματικότητα και ασφάλεια πτήσεων

Συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΟΣΥΠΑ είχε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

«Παλεύουμε για κρατική πολιτική στον τομέα των αερομεταφορών», τόνισε η Αλ. Παπαρήγα. (φωτογραφία από τη χτεσινή συνάντηση)
«Παλεύουμε για κρατική πολιτική στον τομέα των αερομεταφορών», τόνισε η Αλ. Παπαρήγα. (φωτογραφία από τη χτεσινή συνάντηση)
Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ σε κάθε ιδιωτικοποίηση που αφορά στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, επανέλαβε η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος Αλέκα Παπαρήγα, κατά τη χτεσινή της συνάντηση με μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Στη συνάντηση που έγινε στα γραφεία του Κόμματος στον Περισσό και διήρκεσε μία ώρα, η Αλέκα Παπαρήγα παρουσίασε τις θέσεις του ΚΚΕ για τις αερομεταφορές και ειδικότερα για την ασφάλεια των πτήσεων, ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ απορρίπτει την πολιτική του «ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού», διότι ταυτίζεται με τις ιδιωτικοποιήσεις και άκουσε τις απόψεις της ηγεσίας της ΟΣΥΠΑ, η οποία εξέφρασε και την ανησυχία της για όσα συμβαίνουν στην Υπηρεσία.

Μετά τη συνάντηση η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Είναι φανερό, όχι μόνο από την εμπειρία που είχαμε με το τελευταίο τραγικό ατύχημα με το κυπριακό αεροπλάνο, αλλά και την εμπειρία που υπάρχει σήμερα σε όλο τον κόσμο, ότι η ανταγωνιστικότητα, η επιχειρηματικότητα και η παραγωγικότητα, όπως προβάλλονται, είναι ασυμβίβαστα με την προστασία των πτήσεων και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής, αλλά και με την ανάγκη να υπάρχει ένα προσιτό αεροπορικό εισιτήριο για τα λαϊκά στρώματα. Γι' αυτό και είμαστε απολύτως αντίθετοι, κάθετα αντίθετοι θα έλεγα, με κάθε ιδιωτικοποίηση και κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση, που αφορά:

  • Την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
  • Το αεροδρόμιο και την αεροπορική εταιρία, εννοείται την "Ολυμπιακή". Δεν μπορεί να υπάρξει κάποιος ενδιάμεσος δρόμος. Βεβαίως, και όταν εμείς μιλάμε για κρατική ιδιοκτησία, δεν το λέμε γενικά και αφηρημένα, γιατί στο κάτω - κάτω έχει σημασία αν η κρατική πολιτική ενδιαφέρεται για τον άνθρωποή αν ενδιαφέρεται για το κέρδος.

Παλεύουμε για κρατική πολιτική στον τομέα αυτό και ταυτόχρονα, με την πάλη που κάνουμε για αλλαγή συσχετισμού δύναμης, διασφαλίζουμε ούτως ώστε αυτή η κρατική πολιτική να είναι και φιλολαϊκή. Σε κάθε περίπτωση δεν παραιτούμαστε από το σήμερα. Θεωρούμε ότι την ευθύνη την έχει το ελληνικό κράτος, η πολιτική ηγεσία, η ελληνική κυβέρνηση. Οι ενέργειες που προχωρά η κυβέρνηση Καραμανλή, σε συνέχεια της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, θα έχουν δραματικές επιπτώσεις. Απορρίπτουμε την πολιτική του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού, διότι ταυτίζεται με την ιδιωτικοποίηση».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
Διαψεύδει τα περί ανυπαρξίας ελέγχων

Eurokinissi

Ισχυρισμούς που δεν αποτελούν στοιχεία, χαρακτήρισε ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών, Χάρης Θράσου, τις αποκαλύψεις του υπεύθυνου του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου, κατηγορώντας, παράλληλα, τα ΜΜΕ για διαστρέβλωση των εν λόγω δηλώσεων.

«Οταν αυτές οι καταγγελίες διερευνηθούν και αν οι ισχυρισμοί αυτοί ευσταθούν, τότε θα αποτελούν στοιχεία», τόνισε ο Χ. Θράσου, υποστηρίζοντας για ακόμα μία φορά ότι έγιναν έλεγχοι στα αεροσκάφη, ενώ διευκρίνισε ότι «με τον όρο πτητικοί έλεγχοι εννοούμε ελέγχους στο πλήρωμα και όχι στο αεροπλάνο».

Τη διενέργεια των ελέγχων επιβεβαίωσαν και οι ειδικοί που πλαισίωσαν τον υπουργό στη συνέντευξη. Αφήνοντας, μάλιστα, αιχμές για την αξιοπιστία του Χ. Χατζηγεωργίου, ο υπουργός Συγκοινωνιών ανέφερε ότι επί σειρά μηνών προσπαθούσε να πείσει το υπουργείο να αποπέμψει τους Βρετανούς εμπειρογνώμονες και να αντικατασταθούν από Κύπριους. Επίσης, άφησε ερωτηματικά για τους λόγους που οδήγησαν στην απομάκρυνση του Χ. Χατζηγεωργίου από την ελληνική ΥΠΑ το 1999, καλώντας τους δημοσιογράφους να ψάξουν το βιογραφικό του, το οποίο αποτελείται από 100 σελίδες, χωρίς, όμως, να αναφέρονται πουθενά οι λόγοι αποχώρησής του από το αρμόδιο τμήμα.

Οπως είπε ο υπουργός, «η πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο είναι η διερεύνηση των γεγονότων, η συλλογή στοιχείων και η εξαγωγή συμπερασμάτων», επαναλαμβάνοντας ότι «η έρευνα θα καταδείξει, αν προκύπτουν ποινικά αδικήματα και τόνισε ότι αν και εφόσον υπάρχουν υπεύθυνοι για την αεροπορική τραγωδία θα αποδοθούν ευθύνες».

Παράλληλα με τις δηλώσεις του υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων, ο Γενικός Εισαγγελέας, Πέτρος Κληρίδης, δήλωσε ότι η αστυνομία θα επισκεφθεί τον Χ. Χατζηγεωργίου, μετά τα όσα αποκάλυψε την Πέμπτη στα ΜΜΕ, αναφέροντας ότι έχει ήδη καταθέσει πριν μερικές μέρες κάποια έγγραφα στην αστυνομία. Οπως υποστήριξε, ο μάρτυρας τού είχε πει ότι θέλει να δώσει κάποια επιπλέον στοιχεία, αλλά αντί να πάει στην αστυνομία «προτίμησε να τα δημοσιοποιήσει».

Σε ερώτηση αν ο υπεύθυνος του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας αντιμετωπίζει ενδεχόμενο απόλυσης, επειδή έσπασε τον όρο της σιωπής που επέβαλε το συμβόλαιό του, ο Π. Κληρίδης σημείωσε ότι «ο όρος αυτός τίθεται, για να διασφαλίζεται το απόρρητο της υπηρεσίας. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, που η δημοσιοποίηση αφορά στο γεγονός της συντριβής του αεροσκάφους, που στοίχισε τη ζωή σε 121 ανθρώπους και στόχευε στη διόρθωση ορισμένων ενδεχομένως κακώς εχόντων, δεν μπορεί να έχει εφαρμογή ο συγκεκριμένος όρος του συμβολαίου».

Από την πλευρά του, ο Κύπριος υπουργός Δημόσιας Τάξης, Δώρος Θεοδώρου, ανέφερε ότι οι έρευνες της αστυνομίας προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς, επισημαίνοντας ότι «100 ή και περισσότερες καταθέσεις έχουν ληφθεί από την Αστυνομία σχετικά με το αεροπορικό ατύχημα της 14ης Αυγούστου 2005». Οι καταθέσεις που είναι στα χέρια της αστυνομίας, όπως είπε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, θα αξιολογηθούν και θα δοθούν στους εμπειρογνώμονες.

Παράλληλα, το ΔΗΣΥ, σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος Τάσου Μητσόπουλου, «θα υποβάλει τη Δευτέρα αίτημα για έκτακτη και εσπευσμένη σύγκληση της Βουλής, για τη λήψη απόφασης για τον άμεσο διορισμό ανεξαρτήτων ερευνητικών επιτροπών».

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ και πρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Χριστόφιας, σε δηλώσεις του, ζήτησε να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο, όσον αφορά τις έρευνες για το δυστύχημα, τονίζοντας ότι «αυτή είναι η ξεκάθαρη θέση μας κι ας τερματιστεί η κούρσα της ανεύθυνης και αλόγιστης εκμετάλλευσης και εμπορευματοποίησης του πόνου των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Φιλελεύθερος», τόσο ο Χ. Χατζηγεωργίου, όσο και δύο ακόμα συνάδελφοί του, από άλλους τομείς του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι αν τα προβλήματα που υφίσταντο δε λύνονταν με σωστό τρόπο και άμεσα θα είχαν σοβαρότατες επιπτώσεις, στην ασφάλεια της αεροπλοΐας σε όλους τους τομείς.

Ταυτοποιήθηκε η σορός του πιλότου

Ταυτοποιήθηκε χτες το απόγευμα από τα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσίας της ΕΛΑΣ η σορός του Γερμανού κυβερνήτη του αεροσκάφους της κυπριακής εταιρίας «Ηλιος» Χανς Μάρτεν. Η ταυτοποίηση έγινε μετά την αποστολή από τη Γερμανία γενετικού υλικού από συγγενικό του πρόσωπο. Οι αναλύσεις συνεχίζονται για την ταυτοποίηση μιας εναπομείνασας σορού.

Εξάλλου, το πρωί αστυνομικοί της Ασφάλειας πραγματοποίησαν αυτοψία στην περιοχή του Γραμματικού όπου είχε πέσει το κυπριακό αεροσκάφος. Περισυνέλεξαν προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων τα οποία θα κληθούν να αναγνωρίσουν συγγενείς τους τις επόμενες μέρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ