ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Φλεβάρη 2014
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΖΑΝΗ
Προωθούν την απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας με όχημα και τους δήμους

Καταγγελία από το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Εργαζομένων στην Ενέργεια

Eurokinissi

Το ρόλο των εκλεγμένων στην τοπική διοίκηση, ως δούρειου ίππου, για να περάσουν στα χέρια των ιδιωτών υπηρεσίες που σχετίζονται με βασικές λαϊκές ανάγκες, όπως η Καθαριότητα και η Ενέργεια, καταγγέλλει το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Εργαζομένων στην Ενέργεια (ΣΕΕΕΝ) Δυτικής Μακεδονίας. Αφορμή αποτέλεσε η είδηση ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ενέκρινε το αίτημα της εταιρείας «Διαχείριση Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας ΑΕ» (ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ) να της χορηγηθεί άδεια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από απορρίμματα.

Η ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ (μέτοχοί της είναι οι Δήμοι Γρεβενών, Καστοριάς, Φλώρινας, Κοζάνης, Πτολεμαΐδας και οι ΤΕΔΚ των τεσσάρων νομών της Δυτικής Μακεδονίας), μόλις πριν λίγο καιρό ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο την ένωση εταιρειών ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - ΗΛΕΚΤΩΡ, η οποία θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων του συστήματος διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, για διάρκεια 25 ετών. Πρόκειται για έργο Σύμπραξης Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα και η συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ.

Η ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ, λοιπόν, αδειοδοτήθηκε να παράγει ηλεκτρική ενέργεια ισχύος 1,5 MW, με την αξιοποίηση βιοαερίου από τα απορρίμματα στο χώρο του ΧΥΤΑ (Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων) στο Νότιο Πεδίο του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας.

Με ανακοίνωσή του το ΣΕΕΕΝ σημειώνει: «Οι εκλεγμένοι στην τοπική διοίκηση που πριν λίγες μέρες από τα μπαλκόνια έσκιζαν τα ιμάτιά τους ενάντια στην πώληση του ΑΔΜΗΕ, έχουν βάλει την υπογραφή τους με αυτόν τον τρόπο στην απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας με την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τη ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ και μέσα από το πρόγραμμα ΣΔΙΤ στον ιδιώτη. Ο ρόλος τους στο να περάσει η πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας έχει επιβεβαιωθεί και με το στήσιμο του Δικτύου Ενεργειακών Δήμων και τα σύμφωνα συνύπαρξης με τη ΔΕΗ, που στόχο είχαν να περάσει χωρίς αντιδράσεις αυτή η πολιτική.

Η εξέλιξη αυτή δείχνει και το ανούσιο των αιτημάτων όπως "ΔΕΗ 100% στο Δημόσιο", τη στιγμή που τα μονοπώλια κάνουν πάρτι κερδών στον κλάδο, και ξεφυτρώνουν συνέχεια νέοι ιδιώτες παραγωγοί.

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε ενάντια στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για παραγωγή ρεύματος από απορρίμματα. Το ζήτημα είναι ποιον ωφελεί μια τέτοια εξέλιξη. Το κέρδος των μεγαλοεπιχειρηματιών ή την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Με βάση τις εξελίξεις αποκτά πιο επίκαιρο χαρακτήρα το αίτημα για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Ενέργειας στον οποίο θα εντάσσονται η ΔΕΗ και όλες οι μορφές Ενέργειας όπως και αυτή από τα απορρίμματα, που στόχο θα έχει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ - ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ
Ζητά μέτρα ενίσχυσης των ευρωπαϊκών μονοπωλίων έναντι των ανταγωνιστών

Μείωση ενεργειακού κόστους, παροχή ρευστού, απρόσκοπτη πρόσβαση σε πρώτες ύλες συνθέτουν το πλαίσιο προτάσεων του Ε/Κ προς την Επιτροπή

Σε μέτρα θωράκισης της ευρωπαϊκής χαλυβουργικής βιομηχανίας έναντι των διεθνών ανταγωνιστών της προσανατολίζεται το Ευρωκοινοβούλιο, διαμορφώνοντας σειρά προτάσεων που θέτει υπόψιν της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επισείοντας, μεταξύ άλλων, τον κίνδυνο κλεισίματος βιομηχανικών μονάδων και μεταφοράς τους σε χώρες με χαμηλότερο κόστος Ενέργειας. Στην εισηγητική έκθεση επισημαίνεται ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να μειωθεί το «χάσμα» του κόστους Ενέργειας μεταξύ της βιομηχανίας της ΕΕ και των βασικών ανταγωνιστών της και προτείνει, ανάμεσα σε άλλα, τη σύναψη μακροπρόθεσμων συμβάσεων μεταξύ των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής Ενέργειας και των βιομηχανικών καταναλωτών, με μειωμένα τιμολόγια ώστε να αποτραπεί η μετεγκατάστασή τους σε «τρίτες χώρες».

Ειδικά για την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής σχετικά με την εμπορία εκπομπών ρύπων, στην εισηγητική έκθεση εκφράζονται ανησυχίες για τον αντίκτυπο που ενδέχεται να έχει στη βιομηχανία, καθώς, όπως αναφέρει, είναι πολύ πιθανό να επιφέρει αύξηση κόστους ακόμη και στις πλέον αποδοτικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Αναφορικά με τις συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού, το Ευρωκοινοβούλιο προτρέπει σε λήψη μέτρων για την προστασία των ευρωπαϊκών μονοπωλίων του κλάδου έναντι μέτρων προστατευτισμού που λαμβάνουν «ορισμένοι από τους εμπορικούς εταίρους» - μεταξύ αυτών και οι ΗΠΑ -, που, όπως αναφέρει, «παρεμποδίζουν αδικαιολόγητα τις εξαγωγές χάλυβα της ΕΕ». Ειδικά γι' αυτόν το σκοπό «προτρέπει την Επιτροπή» να προβεί σε εμπορικά αντίποινα - «μέσα εμπορικής άμυνας» κατά την ορολογία της έκθεσης - ώστε να καταπολεμήσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό «τρίτων χωρών», εξασφαλίζοντας την πρόσβαση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων στις αγορές και στις πρώτες ύλες.

Επίσης υποστηρίζει τη δημιουργία ενός μηχανισμού «παροχής κινήτρων» προς τους μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους του κλάδου, για να επενδύσουν στον τομέα της Ερευνας αλλά και να «διευκολυνθούν χρηματοδοτικά» άμεσα οι χαλυβουργίες που βρίσκονται σε κρίση. Παράλληλα, ζητά από την την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης να σχεδιάσουν ένα πιο μόνιμο μακροπρόθεσμο χρηματοδοτικό πλαίσιο ειδικά για τη χαλυβουργική βιομηχανία.

Ανοίγει η ψαλίδα των επιτοκίων σε όφελος των τραπεζών

Μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στα επιτόκια των δανείων που έχουν χορηγήσει οι τράπεζες με αυτά των καταθέσεων της πελατείας τους. Σύμφωνα με τα τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας, το «επιτοκιακό περιθώριο» στα υφιστάμενα υπόλοιπα (καταθέσεις - δάνεια) έφτασε το Δεκέμβρη του 2013 στο 3,55% από 3,47% το Νοέμβρη. Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των νέων, κάθε είδους, δανείων προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις διαμορφώθηκε στο 5,12%, το Δεκέμβριο του 2013, ενώ το μέσο επιτόκιο του συνόλου των καταθέσεων στο 2,02%.

ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Νέες αυξήσεις στα διόδια

Μετά τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων που ανακοίνωσε η «Ολυμπία Οδός», σειρά είχε η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», καθώς, ασκώντας το δικαίωμα που της παρέχει η νέα σύμβαση, ανακοίνωσε και αυτή τις νέες αυξημένες τιμές διοδίων που θα ισχύουν από σήμερα τα μεσάνυχτα. Ετσι, οι οδηγοί ΙΧ που πληρώνουν με μετρητά στα διόδια Πελασγίας θα καταβάλλουν 3,50 ευρώ από 2,70 που είναι μέχρι σήμερα και στα διόδια Μοσχοχωρίου 4 ευρώ από 3,10, ενώ ανάλογες αυξήσεις επιβάλλονται σε όλες τις άλλες κατηγορίες οχημάτων. Προς το παρόν οι αυξήσεις δεν αφορούν τους κατόχους ηλεκτρονικού πομποδέκτη, ωστόσο να σημειώσουμε ότι ο κύριος όγκος των διελεύσεων από το εθνικό οδικό δίκτυο αφορά όσους ακόμη πληρώνουν τα διόδια με μετρητά.

Ασύμφορο το ΙΧ για 135.000 οδηγούς

Σχεδόν 135.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους το τελευταίο δίμηνο του 2013 και τις πρώτες ημέρες του 2014, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών. Συγκεκριμένα, από έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή το υπουργείο, προκύπτει ότι από την 1η Νοεμβρίου 2013 έως και τις 13 Ιανουαρίου 2014 ακινητοποιήθηκαν συνολικά 134.963 αυτοκίνητα.

Στην Αττική, οι περισσότερες ακινησίες οχημάτων δηλώθηκαν στην ΦΑΕ Αθηνών και έφτασαν τις 2.390, στη ΔΟΥ Παλλήνης τις 1.910, στη ΔΟΥ Κηφισιάς 1.805 οχήματα, στην Ε΄ Πειραιά 1.607 οχήματα, στη ΔΟΥ Ελευσίνας 1.655, στη ΔΟΥ Αχαρνών 1.475, στη ΔΟΥ Γλυφάδας 1.416 και στην ΙΖ' Αθηνών 1.446. Εκτός Αττικής οι περισσότερες ακινησίες καταγράφονται στους νομούς Χανίων με 4.221, Καβάλας με 2.720 και στην Α' ΔΟΥ Ηρακλείου με 2.650.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα υψηλότερα ποσοστά είναι στη Ζάκυνθο με 2.474 οχήματα σε ακινησία, στην Α΄ Σερρών με 2.363 οχήματα, στη Β΄ Ηρακλείου με 2.224 οχήματα, στη Νέα Ιωνία Βόλου με 2.209 οχήματα σε ακινησία, στην Κω με 2.184 οχήματα και στο Αργοστόλι με 2.091 οχήματα. Αντίστοιχα, στη Ρόδο τα οχήματα που τέθηκαν σε ακινησία ανήλθαν σε 1.918, στη Μυτιλήνη 1.904, στη Θήρα 1.901, στη Σάμο 1.882, στην Ξάνθη 1.840, στη Χαλκίδα 1.772 και στην Κατερίνη 1.541.

Στη Βουλή η δικογραφία για το ζεόλιθο

Στη Βουλή διαβιβάστηκε από τον Αρειο Πάγο η δικογραφία που διεξήγαγε η Εισαγγελία Ορεστιάδος με αφορμή καταγγελίες για ματαίωση επένδυσης εξόρυξης ζεολίθου στην περιοχή του Εβρου. Η Βουλή καλείται να αποφανθεί για το αν υπάρχουν ευθύνες ή όχι σε πέντε πρώην και νυν υπουργούς και υφυπουργούς, αλλά και αν θα αρθεί η ασυλία ενός βουλευτή.

Στην επίμαχη δικογραφία γίνεται αναφορά στην τέως υπουργό ΠΕΚΑ Τ. Μπιρμπίλη, στους τέως υφυπουργούς Ανάπτυξης Στ. Καλαφάτη, Ι. Μπουγά, Αν. Νεράτζη, στο σημερινό υφυπουργό ΠΕΚΑ Ασ. Παπαγεωργίου και στον τέως γενικό γραμματεία του υπουργείου Ανάπτυξης και σημερινό βουλευτή Κ. Μουσουρέλη. Η δικογραφία σχηματίστηκε μετά από καταγγελία εταιρείας ότι δεν της ανατέθηκε το έργο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ