ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ
Ούτε βήμα πίσω από τις ανάγκες μας

Τους ψευδείς και ανυπόστατους ισχυρισμούς της κυβέρνησης και των «συμμάχων» της, περί «μειοψηφιών που αντιδρούν» και περί «κουρασμένου φοιτητικού κινήματος» αποκάλυψαν χτες το απόγευμα, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, φοιτητές και σπουδαστές, παραθέτοντας στοιχεία από τις αγωνιστικές αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων που πραγματοποιούνται αυτή την εβδομάδα.

«Η κυβέρνηση του 41% μιλάει για μειοψηφία φοιτητών», υπογράμμισε ο Θεοδόσης Μπενάτος, μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων. «Επιτέλους, ας σταματήσει η ταύτιση της κυβερνητικής παράταξης με την πλειοψηφία των φοιτητών». Στη συνέχεια, κατήγγειλε τη μεταφορά της συζήτησης από την ουσία των δίκαιων αιτημάτων στο δήθεν «κόστος» των χαμένων διδακτικών ωρών, λέγοντας ότι «όλους αυτούς τους μήνες δεν αγωνιζόμαστε από εμμονή ή βίτσιο, αλλά επειδή προωθείται ό,τι χειρότερο έχει προωθηθεί τα τελευταία χρόνια. Ενας νόμος που μας λέει ότι για να σπουδάσουμε πρέπει είτε να εργαζόμαστε, ή να πληρώνουμε, ή να καταχρεωθούμε».

Εκ μέρους των σπουδαστών των ΤΕΙ, ο Γιάννης Τσόλης ξεκαθάρισε: «Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τις ανάγκες μας. Παλεύουμε για πτυχία που θα μας εξασφαλίζουν δουλιά με αξιοπρέπεια». Τέλος, καταδικάστηκε η προχτεσινή τραμπούκικη επίθεση στελεχών της ΔΑΠ στην Πάντειο. «Αποδείχτηκε ποιοι υπονομεύουν το άσυλο, ποιοι καταστρέφουν τις υποδομές του Πανεπιστημίου», τόνισαν οι φοιτητές.

Χτες στελέχη της ΔΑΠ επιδίωξαν να επιβάλουν την κυβερνητική θέση και στη Νομική. Απέτυχαν, καθώς στη χτεσινή του γενική συνέλευση ο σύλλογος φοιτητών της Νομικής ανανέωσε την αγωνιστική του απόφαση με 320 ψήφους υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, έναντι 250 που πήρε η πρόταση της ΔΑΠ. Μάλιστα, στη συνέλευσή τους οι φοιτητές της Νομικής, ακολουθώντας το παράδειγμα των συναδέλφων τους το 1973, έδωσαν όρκο συνέχισης του αγώνα.

Οπως αναφέρει ο σύλλογος φοιτητών, «η καταμέτρηση ολοκληρώθηκε ήρεμα και ό,τι ακολούθησε μετά το τέλος της Γενικής Συνέλευσης έξω από τη σχολή δεν έχει σχέση με τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος και τις διεκδικήσεις του. Το φοιτητικό κίνημα θα περιφρουρήσει τον αγώνα του, δε θα δώσει άλλοθι στην κυβέρνηση για να το δυσφημίζει και να το συκοφαντεί».


Ερωτήματα & Απαντήσεις

Νηπιαγωγείο: Προσχολική αγωγή ή πρόωρο σχολείο;

Πρόσφατα η κυβέρνηση καθιέρωσε τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, εμφανίζοντας το μέτρο αυτό σαν φιλολαϊκό. Ωστόσο, πρόκειται για κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική υπαγωγής του συνόλου της εκπαίδευσης, από νωρίς, στην υπηρεσία της παραγωγής των καταρτιζόμενων ευέλικτων εργαζομένων που θέλει το μεγάλο κεφάλαιο. Και περισσότερο σχετίζεται με τις επιταγές της ΕΕ παρά με τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Η λεγόμενη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου εφαρμόζεται στις ΗΠΑ και ακολουθείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Στην πρόσφατη αναφορά της για την αποδοτικότητα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, η ΕΕ προτείνει ουσιαστικά την εκμάθηση δεξιοτήτων σε βάρος της ψυχονοητικής ανάπτυξης του παιδιού, στο όνομα μάλιστα του ότι η κατάρτιση είναι φτηνότερη στις μικρές ηλικίες και ότι έτσι προλαμβάνεται η σχολική αποτυχία. Η κατεύθυνση αυτή που έχει δοθεί, διακρίνεται και στο διαθεματικό πλαίσιο προγράμματος σπουδών για το νηπιαγωγείο, με το οποίο η προσχολική αγωγή εντάσσεται στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης. Σε αυτό περιλαμβάνονται πέντε προγράμματα που στηρίζονται σε πέντε γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος, δημιουργική έκφραση, πληροφορική) μαζί με αντικείμενα όπως αγωγή υγείας, περιβαλλοντική εκπαίδευση, και καθιερώνεται η αξιολόγηση με τις μεθόδους των σχεδίων εργασίας, της αξιολόγησης της ομάδας από τα ίδια τα παιδιά και το φάκελο εργασιών του παιδιού.

Οπως ομολογείται, η προσχολική αγωγή ενσωματώνεται στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης. Δε θεωρείται δηλαδή το νηπιαγωγείο αυτόνομη βαθμίδα σύμφωνα με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, αλλά παίρνει τη μορφή του δημοτικού σχολείου και μαζί και όλα τα προβλήματα που δυστυχώς υπάρχουν στα προγράμματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αγνοείται ο παιδαγωγικός και κοινωνικός ρόλος του νηπιαγωγείου και στην ηλικία που το παιδί ανακαλύπτει τον κόσμο και την ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από το παιχνίδι, την επικοινωνία και τη σχέση του με τα αντικείμενα τριγύρω του, με τη «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου εντάσσεται από νωρίς στο σχεδιασμό του μεγάλου κεφαλαίου για την εκπαίδευση με την παροχή στενής ειδίκευσης. Το νηπιαγωγείο όμως δεν είναι σχολείο. Ο ρόλος του είναι η διαπαιδαγώγηση που στηρίζεται στην αυτενέργεια και την έκφραση του παιδιού, το οποίο ανακαλύπτει τον κόσμο και αναπτύσσει όλες εκείνες τις ικανότητες που θα συμβάλουν στην οικοδόμηση της προσωπικότητας και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα.

Για όλα τα παραπάνω είναι αναγκαία η καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά. Μέσα από ενιαία κέντρα προσχολικής διαπαιδαγώγησης, τα οποία θα βρίσκονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας και στα οποία θα διαπαιδαγωγούνται όλα τα παιδιά ηλικίας από 2 έως 6 ετών, με πρόγραμμα που θα διαπνέεται από σεβασμό στις ιδιαίτερες ανάγκες της νηπιακής ηλικίας και θα εξασφαλίζει την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών, με την εξασφάλιση υποδομών που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νηπίων.


Στημένος μηχανισμός ενάντια στο κίνημα

Σχόλιο της Αλ. Παπαρήγα για τη δράση και προβολή των «κουκουλοφόρων»

«Δε φοράνε κουκούλες για να κρυφτούν από το κράτος και την αστυνομία, αλλά από το κίνημα».

Απλά, σταράτα, η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, απάντησε χτες στη σχετική ερώτηση που της τέθηκε στη διάρκεια της περιοδείας της στην Καρδίτσα.

«Οι κουκουλοφόροι, είπε, θα είναι 50 με 100, δεν είναι παραπάνω και ο ελληνικός λαός είναι δέκα εκατομμύρια. Εμείς θεωρούμε ότι δε φοράνε τις κουκούλες για να κρυφτούν από το κράτος και την αστυνομία, αλλά από το κίνημα. Πρόκειται για σχέδιο χρησιμοποίησης των κουκουλοφόρων για να περάσουν την καταστολή και να συκοφαντηθεί το κίνημα. Αν αυτοί οι κουκουλοφόροι μπορεί να φαίνονται σε παιδάκια 15 και 16 χρονών, σε κάποια παιδιά - πώς να το πω - που έχουν απόγνωση και απογοήτευση, αν φαίνονται κάτι σαν τον Ζορό, που σκότωνε για τους φτωχούς, αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβαίνει. Αλλά ο μηχανισμός των κουκουλοφόρων που λειτουργεί είναι στημένος από πολλές μεριές και έχει στόχο ακριβώς να συκοφαντήσει το κίνημα. Πρέπει να περιφρουρούμε το κίνημα και πάρα πολλές φορές το περιφρουρούμε. Γιατί οι κουκουλοφόροι δεν μπαίνουν μέσα στο εργατικό κίνημα; Γιατί οι ταξικές δυνάμεις ξέρουν και το περιφρουρούν. Δεν μπαίνουν παντού. Αν έχει περιφρούρηση, δεν μπαίνουν. Επομένως, υπάρχει θέμα περιφρούρησης. Θα σας πω και μια άλλη πλευρά. Γίνεται ένα επεισόδιο και τα δελτία ειδήσεων ασχολούνται μια ώρα με τα επεισόδια και περνάνε σε κλάσματα δευτερολέπτου τον αγώνα των εργατών, των φοιτητών κλπ. Και αυτό τους "σηκώνει" τους κουκουλοφόρους. Για να δούμε, να τους αγνοήσουμε εντελώς. Να μην έχουν καμία δημοσιότητα, να πουν στα δελτία "σε μια μεριά του δρόμου έγινε και αυτό" χωρίς εικόνα, χωρίς σχόλια και όλα αυτά... Η δημοσιότητα τους θρέφει».


8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΣΔΕΠ
Στο επίκεντρο οι αναδιαρθρώσεις

Οι αναδιαρθρώσεις που προωθούνται αυτή την περίοδο στην ανώτατη εκπαίδευση και η αντιμετώπισή τους μέσα από τους αγώνες, θα βρεθούν στο επίκεντρο της συζήτησης του 8ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) που θα αρχίσει αύριο Παρασκευή 2 Μάρτη και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 4 Μάρτη. Οι πανεπιστημιακοί στο συνέδριό τους θα κάνουν απολογισμό της δράσης της Ομοσπονδίας, θα συζητήσουν το νέο πρόγραμμα δράσης τους και θα εκλέξουν νέα Διοικούσα Επιτροπή. Από τη συζήτηση και τα κείμενα του συνεδρίου θα αναδειχτούν όλες οι συγκεκριμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας για τα θέματα των πανεπιστημίων που αυτή την περίοδο είναι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Από την προσυνεδριακή διαδικασία στους συλλόγους των πανεπιστημιακών, φάνηκε ότι οι προσπάθειες να δημιουργηθούν «παραταξιακά» σχήματα που να εκπροσωπούν την πρωτοβουλία των «χιλίων» πανεπιστημιακών που είναι υπέρ των αναδιαρθρώσεων, δεν καρποφόρησε στο βαθμό που πρόβλεπε ο κεντρικός σχεδιασμός των εμπνευστών της κίνησης. Είναι χαρακτηριστικό επίσης, σύμφωνα με καταγγελίες πανεπιστημιακών, ότι τέτοιες προσπάθειες σε ορισμένα πανεπιστήμια ξεκίνησαν ή πριμοδοτήθηκαν από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων (π.χ. Γεωπονικό, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ.ά.). Μάλιστα, λέγεται ότι οι πανεπιστημιακοί που εκφράζονται μέσα από την πρωτοβουλία των «χιλίων» που είναι υπέρ των αναδιαρθρώσεων, είναι κατά κύριο λόγο πανεπιστημιακοί που έχουν σχέσεις με την αγορά, με ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ κλπ. Στην πλειοψηφία των συλλόγων ωστόσο, οι εκλογές γίνονται με τις παρατάξεις που δρούσαν μέχρι τώρα.

Μέχρι χτες δεν είχαν γίνει εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων στους συλλόγους του Πανεπιστημίου Κρήτης, στην Οδοντιατρική και σε ορισμένους συλλόγους περιφερειακών πανεπιστημίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ