Διογκώνεται καθημερινά το κίνημα συμπαράστασης στους αγωνιζόμενους μαθητές. Μαζικοί φορείς και εργατικά σωματεία τάσσονται στο πλευρό των μαθητών και καταδικάζουν την κυβερνητική πολιτική αυταρχισμού και καταστολής των αγώνων
Ενώ οι μαθητές όλης της χώρας συνεχίζουν με αποφασιστικότητα, ωριμότητα και πρωτοφανή πανελλαδικό συντονισμό το μεγάλο αγώνα τους ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, απαιτώντας την κατάργηση των αντιδραστικών νόμων και διεκδικώντας το δικαίωμα για σύγχρονη, ολόπλευρη μόρφωση, κόντρα στους ταξικούς φραγμούς, ένα μεγάλο κύμα συμπαράστασης ξεδιπλώνεται καθημερινά. Μαζικοί φορείς εργαζομένων, επαγγελματοβιοτεχνών, συνταξιούχων, άνθρωποι της επιστήμης, των τεχνών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκφράζουν την υποστήριξή τους στο δίκαιο αγώνα και καταδικάζουν τον αυταρχισμό και την καταστολή που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση, προκειμένου να επιβάλει την πολιτική της. Κοινός τόπος στις ανακοινώσεις και τις τοποθετήσεις είναι ότι η παιδεία είναι πρόβλημα όλου του λαού και γι' αυτό χρειάζεται κοινός αγώνας. Γεγονός που αποδείχνει ότι όλο και περισσότερο ωριμάζουν οι προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση ενός Παλλαϊκού Μετώπου Παιδείας, που θα επιβάλει βαθύτερες αλλαγές. Γονείς, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι με πολλούς τρόπους βοηθούν και στηρίζουν τους μαθητές στον αγώνα τους και δηλώνουν ότι δεν αφήνουν μόνα τους τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουν τους αυταρχικούς μηχανισμούς και την αδιαλλαξία της κυβέρνησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις μαζικές γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, που γίνονται αυτές τις μέρες, σχεδόν καθολική είναι η αντίδραση στην αντιμεταρρύθμιση, άσχετα αν σε κάποιους γονείς φαίνεται ότι βρίσκει ανταπόκριση η παραπλανητική και εκβιαστική κυβερνητική προπαγάνδα περί χαμένης χρονιάς και απουσιών.
Κάθε μέρα που περνάει προστίθενται συνεχώς νέες ανακοινώσεις συμπαράστασης στους αγωνιζόμενους μαθητές από σωματεία και μαζικούς φορείς.
Δηλώσεις συνδικαλιστών, ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της επιστήμης και των τεχνών
"Τα εισαγγελικά μέτρα δεν αποδίδουν σ' αυτές τις περιπτώσεις. Οταν λοιπόν υπάρχει αδυναμία αντιμετώπισης του προβλήματος, καταφεύγουν σε τέτοιες συνήθεις τακτικές. Το βέβαιο είναι ότι η κατάληψη δεν είναι ευχάριστο για μια ευνομούμενη πολιτεία. Η αδυναμία επικοινωνίας έχει οδηγήσει στη συγκεκριμένη περίπτωση σε δικαστικά μέτρα. Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι οφείλει το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με την προσήκουσα σοβαρότητα για να μη συνεχιστεί η κατάσταση να είναι, όπως φαίνεται, ανεξέλεγκτη".
"Η κυβέρνηση, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει το μαθητικό κίνημα με επιχειρήματα και αλλαγή πορείας, που δεν μπορεί να είναι άλλη από την αποδοχή των αιτημάτων της σχολικής κοινότητας και κατάργηση του νόμου 2525/97, καταφεύγει στην τυφλή βία, που δεν είναι άλλη από τους μηχανισμούς καταστολής. Καταδικάζω ανεπιφύλακτα την κυβερνητική απόφαση, γιατί εκτός των άλλων είναι και αντίθετη σε κάθε έννοια παιδαγωγικής, αλλά και δημοκρατίας. Ο χώρος της παιδείας είναι ο κατεξοχήν χώρος στον οποίο πρέπει να συναντηθούν προτάσεις, επιχειρήματα και διαφορετικές απόψεις. Ας γνωρίζει καλά η κυβέρνηση ότι τους Ασκούς του Αιόλου τους ανοίγει με πλήρη επίγνωση του τι πρόκειται να συμβεί στο άμεσο μέλλον. Χρέος κάθε δημοκρατικού πολίτη είναι να σταθεί στο πλάι του μαθητικού κινήματος και να αποδοκιμάσει με κάθε τρόπο τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις. Σήμερα είναι οι μαθητές στο στόχαστρο, χτες ήταν οι αγρότες, προχτές οι συνταξιούχοι και πριν από αυτούς οι ναυτεργάτες. Εχει φανεί ο στόχος της κυβέρνησης και οι μεθοδεύσεις της καθαρά: Είναι το λαϊκό κίνημα, το οποίο πρέπει να απαντήσει ενωμένο και αποφασιστικά".
"Οι πρακτικές στις οποίες έχει καταφύγει και υιοθετήσει η κυβέρνηση για να βάλει φραγμό στους αγώνες των μαθητών είναι καταδικαστέες. Η ωμή τρομοκρατία, ο εκφοβισμός, η προσπάθεια αποπροσανατολισμού και ποινικοποίησης των αγώνων δε θα βρουν πρόσφορο έδαφος, δε θα περάσουν, θα προσκρούσουν στον ενωμένο και αποφασιστικό αγώνα των παιδιών της εργατικής τάξης. Ενας αγώνας σωστά προσανατολισμένος, που βρίσκει τη συμπαράσταση των λαϊκών στρωμάτων, των εργατών. Τα παιδιά μας παλεύουν για σύγχρονη, δωρεάν, δημόσια παιδεία, για ουσιαστική μόρφωση, αντιδρούν στο μέλλον που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση κατ' εντολή του μεγάλου κεφαλαίου. Ενα μέλλον μισοειδικευμένου, συνεχώς καταρτιζόμενου εργάτη. Ενα μέλλον φτηνού εργατικού δυναμικού, που δε θα αντιδρά και δε θα αγωνίζεται. Ο αγώνας τους είναι και δικός μας αγώνας. Είναι αγώνας της εργατικής τάξης".
"Η επέμβαση του εισαγγελέα αποτελεί προέκταση της αυταρχικής πολιτικής της κυβέρνησης, που οδηγεί την Παιδεία στο περιθώριο. Είναι η ίδια πολιτική που υποβαθμίζει βασικά κοινωνικά αγαθά, όπως η υγεία και η κοινωνική ασφάλιση. Τελικά, η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης - όσα αυταρχικά μέτρα κι αν χρησιμοποιήσει - θα ηττηθεί. Οι μαθητές θα νικήσουν, γιατί αυτή τη νίκη τη χρωστούν στο μέλλον τους".
"Δεν είμαι από εκείνους που πλειοδοτούν ή έστω επιδοκιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις ή παρεμβάσεις όποτε διαφωνούν με κυβερνητικές ή άλλες αποφάσεις. Αντίθετα μάλιστα. Ομως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή έχω απόλυτη γνώση του τι περιλαμβάνουν οι πρόσφατες ρυθμίσεις για την παιδεία του κ. Αρσένη, επικροτώ απολύτως τις κινητοποιήσεις, που είναι απόλυτα δικαιολογημένες. Το νέο νομοσχέδιο θεσμοθετεί παιδεία δύο ταχυτήτων: Την ταχύτητα των πλουσίων και την ταχύτητα των πτωχών. Είμαι κατά της ιδιωτικής παιδείας, την οποία ο κ. Αρσένης αναδεικνύει σε κεντρικό μοχλό παροχής παιδείας. Οι γονείς και οι μαθητές βρίσκονται πραγματικά σε απόγνωση. Η έκρηξη που άρχισε θα έχει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Η οποιαδήποτε εμβαλωματική λύση είναι περιττή. Η απόσπαση του νομοσχεδίου και η παραίτηση του υπουργού Παιδείας είναι η μόνη λύση".
"Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ότι η κυβέρνηση έχει αρχίσει να χάνει τον έλεγχο στο χώρο της Παιδείας, καθώς αδυνατεί να βρει λύση για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που θέτουν οι μαθητές με τις κινητοποιήσεις τους. Και αυτό γιατί προσπαθεί, για μια ακόμα φορά, με κατασταλτικά μέτρα, με την επέμβαση της δικαιοσύνης και της αστυνομίας και γενικότερα με μέτρα εκφοβισμού, να κάμψει το αγωνιστικό φρόνιμα όσων εναντιώνονται στην πολιτική που ακολουθεί.
Η απάντηση στην πολιτική αυτή της κυβέρνησης, που δε θίγει μόνο τους αγρότες και όσους κινούνται γύρω από την αγροτική οικονομία, πρέπει να δοθεί με τη συμπαράταξη όλων των δυνάμεων για την αντιμετώπισή της. Και βέβαια, μέσα από τη συσπείρωση και την πάλη, θα πρέπει να κατανοηθεί και από τους άλλους εργαζόμενους της πόλης ότι αυτά τα προβλήματα δε λύνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Ο αγώνας μας θα είναι σκληρός, επίμονος και δύσκολος. Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα (χτες), πραγματοποιήσαμε σύσκεψη των μαζικών φορέων της πόλης μας, τους ενημερώσαμε για τα δικά μας προβλήματα - που νομίζουμε πως είναι και δικά τους - και μαζί με τους μαθητές την Παρασκευή στις 15 του μήνα θα συναντηθούμε σε αυτόν τον κοινό αγώνα".
"Ο όγκος, ο παλμός, η αγωνιστικότητα των μαθητικών κινητοποιήσεων, για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου φαίνεται ότι έχει ταρακουνήσει καλά την κυβέρνηση και τα επιτελεία της. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση συνειδητοποίησε πως οι μαθητές είναι "σκληρά καρύδια" για να τους τσακίσει με πρωινούς καφέδες και στημένες συνεντεύξεις. Γι' αυτό επιστράτευσε μεθόδους που θυμίζουν τις πιο σκοτεινές περιόδους της χώρας, προβοκάτσιες, αυταρχισμό, τρομοκρατία, εισαγγελείς, συκοφαντίες, παραπληροφόρηση και μια σειρά άλλες μεθόδους που χρησιμοποιεί αυτές τις μέρες, προκειμένου να ανακόψει την πορεία της επίθεσης του μαθητικού κινήματος. Ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους, κυβέρνηση, καλοπληρωμένοι δημοσιογράφοι και καναλάρχες, ότι οι αντιδημοκρατικές και φασιστικής νοοτροπίας ενέργειές τους θα πέσουν στο κενό. Το μαθητικό κίνημα, στηριγμένο και από το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, θα προχωρήσει για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού τερατουργήματος που υψώνει τείχη ταξικών φραγών στη μόρφωση των παιδιών του λαού. Σαν Ομοσπονδία είμαστε αλληλέγγυοι και στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και καλούμε τα σωματεία - μέλη μας να συμπαρασταθούν και να στηρίξουν με κάθε τρόπο τον αγώνα των μαθητών για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου για να μην περάσουν τα προβοκατόρικα αυταρχικά σχέδια της κυβέρνησης".
"Τα αστυνομικά και εισαγγελικά μέτρα της κυβέρνησης αποτελούν μια σπασμωδική αντίδραση στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Τα μέτρα αυτά πιστεύουμε ότι δυναμώνουν το κίνημα των γονιών, μαθητών και καθηγητών και αυξάνουν την αντίστασή τους, ώστε να μην περάσει ο αντιεκπαιδευτικός νόμος που υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών. Σε μια χώρα, όπου ο οποιοσδήποτε υπουργός Παιδείας θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί τον μεγάλο αγώνα του Ελληνα να μάθει γράμματα, να μορφωθεί και να έχει μια καλύτερη ζωή, δυστυχώς, οι επιταγές της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης προσπαθούν να εμφυτεύσουν μια ξένη τελείως νοοτροπία. Μια νοοτροπία που δεν αναγνωρίζει τη γνώση και "μετράει" τον άνθρωπο και την προσωπικότητα σύμφωνα με το "πόσα βγάζει"".
"Η κατάσταση που ζούμε θυμίζει τις μέρες μετά το Πολυτεχνείο, τόσο ως προς τη στάση της κυβέρνησης, όσο και ως προς τα ΜΜΕ. Η Παιδεία έχει πάψει να είναι θέμα υπουργείου - κυβέρνησης, φοιτητών - σπουδαστών και έχει γίνει θέμα πανανθρώπινο. Η κατάσταση του λαού μας τραγικά επιδεινώνεται και έχει φτάσει στο απροχώρητο (ανεργία, ανασφάλεια, απολιτισμός, συμφεροντολογισμός, αρπαχτισμός, ρατσισμός). Ο καπιταλισμός βρίσκεται σε τραγική κατάσταση. Κάθε χρόνος, δυστυχώς, είναι χειρότερος από τον προηγούμενο. Παιδεία και πολιτισμός, από πλευράς κονδυλίων, είναι στο πιο χαμηλό επίπεδο σε όλη την Ευρώπη. Δεν υπάρχουν κατάλληλα σχολεία, επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομή... Υπάρχουν μόνο οι εντολές της ΕΟΚ. Το φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε το τελευταίο διάστημα στην παιδεία δεν έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα (σε πανελλαδική κλίμακα) και μάλιστα από "σοσιαλιστική" κυβέρνηση. Είναι καιρός πλέον να υλοποιηθεί το αίτημα πολλών γενεών, να φτάσει ο προϋπολογισμός το 15%. Εστίες αντίστασης υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Ο 2525 πρέπει να σταματήσει εδώ".
"Οι οικοδόμοι συμπαραστέκονται στο δίκαιο αγώνα των μαθητών, που παλεύουν για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων της κυβέρνησης, για να μην περάσουν οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση. Ο αγώνας των μαθητών είναι αγώνας όλων των οικοδόμων, όλης της εργατικής τάξης, γιατί η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση τα παιδιά της εργατικής τάξης τα πετάει έξω από τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς σαν συνδικάτο καλούμε όλους τους οικοδόμους, όλη την εργατική τάξη να συμπαραταχτούν με τους αγωνιζόμενους μαθητές για να βάλουν φραγμό στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, που επιδιώκει να προσαρμόσει την παιδεία στις ανάγκες των πολυεθνικών μονοπωλίων για να τους εξασφαλίσει φτηνή εργατική δύναμη και όχι στις πραγματικές ανάγκες που έχει η ελληνική κοινωνία για την ανάπτυξή της. Επίσης καλούμε όλα τα παραρτήματα του συνδικάτου να έρθουν σε επαφή με τους αγωνιζόμενους μαθητές της συνοικίας και να δώσουν όση βοήθεια τους ζητηθεί για την παραπέρα ανάπτυξη των αγώνων τους. Στο αντιεκπαιδευτικό μαύρο μέτωπο, η μόνη απάντηση είναι το χτίσιμο του μετώπου μαθητών, καθηγητών, γονιών, συνδικαλιστικών οργανώσεων για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας".
Ανοιχτή επιστολή των μαθητών από τα σχολεία του Πειραιά προς τους γονείς τους
"Μαζί μπορούμε να είμαστε εμείς οι νικητές". Αυτό το κάλεσμα απευθύνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά σε ανοιχτή επιστολή του προς τους γονείς. Οι μαθητές απευθύνονται στους γονείς τους, τους εξηγούν ποια είναι αυτά τα προβλήματα που τους έκαναν να βγουν στους δρόμους και τους καλούν να τους βοηθήσουν στον αγώνα για το μέλλον τους. Ολόκληρη η επιστολή είναι η εξής:
"Βγήκαμε στους δρόμους γιατί...
Σήμερα - σύμφωνα με στοιχεία του Υπ. Παιδείας - τελειώνουν το λύκειο 120.000 μαθητές. Αρκετοί βέβαια - περισσότεροι από 20.000 νέοι - και σήμερα δεν τελειώνουν το Λύκειο. Η κυβέρνηση αντί να πάρει μέτρα για να τελειώνουν όλα τα παιδιά το Λύκειο - δηλαδή 140.000 - κάνει ακριβώς το αντίθετο. Φτιάχνει τέτοιους μηχανισμούς, όπως ο νόμος 2525 και ο 2640, ώστε να εγκαταλείψουν οι μισοί νέοι το Λύκειο. Ενα μέρος τους θα πάει στα υποβαθμισμένα ΤΕΕ. Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας λέει ότι το 2000 θα τελειώσουν το Λύκειο λιγότεροι από 80.000.
Και μεις ρωτάμε, οι υπόλοιποι 40.000 πού θα πάνε;
Βγήκαμε στους δρόμους γιατί...
Σήμερα που έχουμε έκρηξη των επιστημονικών γνώσεων και της τεχνολογίας, εμάς απλώς μας αλλάζουν τα εξώφυλλα στα βιβλία και η ύλη παραμένει η ίδια μ' αυτή της δεκαετίας του '60. Τα ίδια τα μαθήματα και ο τρόπος διδασκαλίας ένα στόχο έχουν, να μας κάνουν παπαγάλους χωρίς κριτική σκέψη.
Βγήκαμε στους δρόμους γιατί...
Εσείς οι γονείς μας αναγκάζεστε να πληρώνετε τεράστια ποσά για φροντιστήρια. Αντί η κυβέρνηση να πάρει μέτρα για την κατάργηση της παραπαιδείας, με το νέο εξεταστικό σύστημα μας στρέφει από νωρίς στο φροντιστήριο. Και τα παιδιά των ανέργων ή των οικογενειών με τα χαμηλά εισοδήματα τι θα κάνουν; Αν η κυβέρνηση ήθελε να καταργήσει τα φροντιστήρια, θα έδινε χρήματα στο κρατικό σχολείο. Γι' αυτό ζητάμε 15% για την παιδεία. Βγήκαμε στους δρόμους γιατί...
Καθημερινά αναρωτιόμαστε τι θα κάνουμε μετά το Λύκειο. Οι περισσότεροι από μας θα περάσουμε σε μια σχολή που το πτυχίο της δε θα έχει κανένα αντίκρισμα, θα 'ναι ένα κουρελόχαρτο. Ολοι ακούμε καθημερινά το ίδιο: Πρέπει να ξεχάσουμε ότι το πτυχίο του πανεπιστημίου σημαίνει και επαγγελματική αποκατάσταση. Δηλαδή περάστε τη μισή ζωή σας στα θρανία και μετά θα 'στε ένας άνθρωπος που δε θα έχει δουλιά, δε θα έχει δικαιώματα, δε θα έχει τίποτα. Ε, όχι!
Εμείς σήμερα θέλουμε μόρφωση που να μας βοηθάει ώστε αύριο να ζήσουμε καλύτερα. Για να 'μαστε άνθρωποι δημιουργικοί, να συμμετέχουμε σ' όλα, να έχουμε δουλιά με δικαιώματα. Δε θέλουμε να 'μαστε στο περιθώριο, στο δρόμο, στις φυλακές.
Η κυβέρνηση, για να μας υποτάξει, μας συκοφαντεί, μας βρίζει, λέει ψέματα, στέλνει το δικαστή και τον ασφαλίτη στα σχολεία. Φαίνεται πως αν μπορούσε θα έστελνε και τα τανκ, σαν κάτι άλλους παλιότερα, αλλά είμαστε πολλοί.
Σ' αυτή τη σύγκρουση που αφορά το μέλλον των παιδιών σας...
...εσείς οι γονείς μας πρέπει να μας βοηθήσετε
...εσείς πρέπει να μπείτε μπροστά για να καταργηθούν οι νόμοι που μας κόβουν το δρόμο για το αύριο
...εσείς αν έρθετε γρήγορα μαζί μας, θα γυρίσουμε και γρήγορα στις τάξεις.
Να μην αφήσουμε να διώξουν τους μισούς μαθητές από τα σχολεία. Είμαστε σίγουροι πως για να κερδίσουμε πρέπει να είμαστε ενωμένοι όλοι μαζί, μαθητές - καθηγητές - γονείς. Μαζί μπορούμε να είμαστε εμείς οι νικητές".