ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάρτη 2019
Σελ. /24
Πολύμορφη μαχητική απάντηση από τους μαθητές

Διαδήλωσαν τη Δευτέρα σε διάφορες πόλεις ενάντια στο σχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο

Στο Ηράκλειο
Στο Ηράκλειο
Με αίτημα να μην κατατεθεί το σχέδιο της κυβέρνησης που κάνει χειρότερο το σχολείο τους και προβάλλοντας ταυτόχρονα τις δικές τους ανάγκες, μαθητές σε διάφορες πόλεις της χώρας διαδήλωσαν τη Δευτέρα ενόψει της κατάθεσης του νομοσχεδίου με τις αλλαγές στο Λύκειο. Μαχητικές κινητοποιήσεις έγιναν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.

Στην Πάτρα, μετά από κάλεσμα του Συντονιστικού Μαθητών, δεκάδες σχολεία πραγματοποίησαν κατάληψη, αξιοποιώντας παράλληλα διάφορους τρόπους - υπογραφές, τρικάκια, πανό και ανακοινώσεις στις γειτονιές - για να δείξουν την αγανάκτησή τους απέναντι στο σχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Τη Δευτέρα, πορεύτηκαν από τα σχολεία τους στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου πραγματοποίησαν συγκέντρωση και αντιπροσωπεία τους επέδωσε τα αιτήματά τους στον διευθυντή της. Από εκεί, δήλωσαν πως συνεχίζουν τον αγώνα τους, με κορύφωση στις 30 Μάρτη με μαθητική συναυλία στο κέντρο της Πάτρας.

Στο δρόμο βγήκαν για άλλη μια φορά οι μαθητές στο Ηράκλειο, ενώ πολλά σχολεία πραγματοποίησαν κατάληψη. Οι μαθητές, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του 1ου ΓΕΛ Ηρακλείου, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας και ακολούθησε δυναμική πορεία στο κέντρο της πόλης, με στάσεις σε κεντρικά σημεία όπου φώναζαν συνθήματα όπως «Τσίπρα και Γαβρόγλου ακούστε το καλά, οι μαθητές στους δρόμους για άλλη μια φορά» ή «δώστε λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία». Χαρακτηριστική είναι και η συμμετοχή από μαθητές της υπαίθρου που «ταξίδεψαν» για να παρευρεθούν στο «αγωνιστικό ραντεβού». Πριν φτάσουν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές έκαναν καθιστική διαμαρτυρία κλείνοντας συμβολικά τον δρόμο.

Στην Πρέβεζα
Στην Πρέβεζα
Με καταλήψεις σε σχολεία που ξεκίνησαν από τη Δευτέρα, αλλά και άλλες αγωνιστικές δράσεις, και οι μαθητές της Καρδίτσας αντιδρούν στο νομοσχέδιο για το Λύκειο, παλεύοντας για το σχολείο των αναγκών και των ονείρων τους. Προκειμένου να χτυπήσει αυτή την αγωνιστική μαθητική αντίδραση, η κυβέρνηση καταφεύγει στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία, όπως άλλωστε κάνει με όλες τις λαϊκές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Σ' αυτό το πλαίσιο, από τη Διεύθυνση του 4ου Λυκείου Καρδίτσας κλήθηκε η αστυνομία να επέμβει ενάντια στους μαθητές που είχαν προχωρήσει σε κατάληψη. Οι αστυνομικοί πήγαν στο σχολείο και πίεζαν τους μαθητές να σταματήσουν την κατάληψη, ενώ ειδοποίησαν και τους γονείς τους. Ομως, η επιχείρηση τρομοκράτησης των μαθητών φαίνεται να πέφτει στο κενό, καθώς σε πάρα πολλά σχολεία της περιοχής τα μαθητικά συμβούλια συζητούν και παίρνουν αποφάσεις ενάντια στον κυβερνητικό αυταρχισμό και το νομοσχέδιο, καλώντας τους μαθητές σε αγώνα.

Στο γενικότερο αγωνιστικό κλίμα εντάσσεται και το διήμερο δραστηριοτήτων ενάντια στον φασισμό και τον ρατσισμό, που διοργανώνεται 21 και 22 Μάρτη στην Καρδίτσα μετά από σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν εκλεγμένοι σε 5μελή και 15μελή σχολείων της πόλης και εκπρόσωποι της Επιτροπής Ειρήνης Καρδίτσας, του Συλλόγου Γυναικών Καρδίτσας (μέλος ΟΓΕ), του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων και του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών ΤΕΙ Καρδίτσας. Το διήμερο περιλαμβάνει:

  • Αύριο Πέμπτη, τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5, στο γήπεδο Ταυρωπού (ΤΕΙ Καρδίτσας), στις 12 μ., με θέμα: «Το ποδόσφαιρο δίνει νόημα στη ζωή και η ζωή δίνει νόημα στο ποδόσφαιρο. Ερίκ Καντονά» (τηλ. επικοινωνίας: 6943123229) και προβολή ταινίας στο «Παυσίλυπο», στις 7 μ.μ.
  • Μεθαύριο Παρασκευή, συναυλία με τους Side Effect και τους Airplay, στις 12 μ., μετά τις σχολικές γιορτές, στην κεντρική πλατεία Καρδίτσας. Θα γίνουν ομιλίες από μαθητές και άλλους φορείς.

Συγκέντρωση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης έκαναν οι μαθητές, διαμηνύοντας ότι δεν πρόκειται να γίνουν πειραματόζωα, ότι το νέο νομοσχέδιο δεν θα περάσει. Παράλληλα, έξι σχολεία βρίσκονταν σε κατάληψη. Στις 24 Μάρτη οι μαθητές διοργανώνουν μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου με σύνθημα «Βάλε γκολ στο τέρμα, όχι στη ζωή σου, πες όχι σε όλα τα ναρκωτικά», ενώ στις 30 Μάρτη θα γίνει το 3ο School Art Festival.

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις έκαναν οι μαθητές προχτές σε Αγρίνιο, Αρτα, Κέρκυρα και χτες σε Αμαλιάδα και πάλι στην Αρτα.


ΑΣΓΜΕ
Απαράδεκτες και προκλητικές οι δηλώσεις του υπουργού

Απαράδεκτες και προκλητικές χαρακτηρίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας σε «ανοιχτή» εκδήλωση την περασμένη Κυριακή. Οπως σημειώνει, «ο κος Γαβρόγλου, από τη Γλυφάδα, σε μια αποκλεισμένη από τα ΜΑΤ αίθουσα, επιτέθηκε στην ΑΣΓΜΕ γιατί - λέει - έχει πρόβλημα συνεννόησης μαζί της! Οπως ισχυρίστηκε ο υπουργός, "όταν την καλούμε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η ΑΣΓΜΕ ασχολείται μόνο με την ΕΟΚ και το ΝΑΤΟ"!».

Σχολιάζοντας τα παραπάνω, η ΑΣΓΜΕ απαντά: «Ντροπή, κ. υπουργέ! Είναι άλλο να διαφωνεί η κυβέρνησή σας με τις θέσεις του γονεϊκού κινήματος και άλλο η λασπολογία για να τις αντικρούσετε. Η ΑΣΓΜΕ έχει θέσεις, επεξεργασμένες από τα συνέδριά της και είναι δημόσια κατατεθειμένες. Εχει καταθέσει εδώ και χρόνια πρόταση και για το εξεταστικό σύστημα για την Ανώτατη Εκπαίδευση (δικαίωμα κατοχύρωσης βαθμολογίας, δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και απεριόριστης επανάληψης της διαδικασίας).

Προφανώς ο κος Γαβρόγλου τις γνωρίζει. Αλλά διαφωνεί και κρύβεται πίσω από ψέματα. Ενημερώνουμε επίσης τους γονείς ότι ο συκοφάντης και ψεύτης κύριος υπουργός γνωρίζει πολύ καλά ότι η ΑΣΓΜΕ έχει κάνει επανειλημμένως αιτήσεις συνάντησης με τον ίδιο, αλλά αυτός μια ζωή λείπει...

Ωστόσο, για να μην τον αδικούμε, ο κύριος υπουργός είναι συνεπής στις συναντήσεις με άλλους φορείς. Πιο σχετικούς με την Εκπαίδευση! Συνάντησε τον πρέσβη των ΗΠΑ και μετά από λίγες μέρες ανακοίνωσε πρόγραμμα διαφήμισης του ΝΑΤΟ στους μαθητές μας. Λογικά από τον κ. Πάιατ έμαθε τις απόψεις της ΑΣΓΜΕ... Γι' αυτό θίγεται όταν η ΑΣΓΜΕ επισημαίνει το ρόλο της πολεμικής μηχανής του ΝΑΤΟ, που έχει σκοτώσει χιλιάδες αμάχους και έχει ξεκληρίσει λαούς...», τονίζει η ΑΣΓΜΕ.

Σημειώνει παράλληλα ότι ακόμα περιμένει απάντηση στο επίσημο αίτημα για συνάντηση από τις 5/11/2018, παραθέτει με συγκεκριμένες ημερομηνίες εκείνες τις φορές που ο υπουργός δεν δέχτηκε την ΑΣΓΜΕ και καλεί τον καθένα να βγάλει τα συμπεράσματά του, δηλώνοντας: «Δεν δίνουμε διαπιστευτήρια σε σας κύριε υπουργέ, όπως κάνετε εσείς και η κυβέρνησή σας σε ΕΕ και ΝΑΤΟ, αλλά μόνο στα συλλογικά όργανα και στους γονείς που μας εκλέγουν».


Ολοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα στη Γενική Παιδεία

Με μπαράζ δηλώσεων και συνεντεύξεων, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου επιχειρεί αυτές τις μέρες να υπερασπιστεί και να διαφημίσει το εφιαλτικό σχέδιο για το Λύκειο, που ουσιαστικά μειώνει κατά ένα χρόνο τα σχολικά χρόνια, ακυρώνοντας τη Γ' Λυκείου ως τάξη και μετατρέποντάς την σε ένα έτος προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, οι οποίες διπλασιάζονται.

Στην προσπάθειά του να απαντήσει στις σφοδρές επικρίσεις που δέχεται για το σταμάτημα της Γενικής Παιδείας στη Β' Λυκείου, ο υπουργός ισχυρίζεται ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και σημειώνει: «Γενική Παιδεία είναι να μαθαίνεις Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία κ.τ.λ. Είναι μέρος της Γενικής μας Παιδείας αλλά, ταυτοχρόνως, προετοιμάζεσαι και για το Πανεπιστήμιο». Τι κρύβει αυτός ο ισχυρισμός; Οτι μπορεί η Νεοελληνική Γλώσσα (στην προκειμένη περίπτωση συγχωνευμένη με τη Λογοτεχνία!) να είναι μάθημα Γενικής Παιδείας, αλλά είναι και το μοναδικό που θα διδάσκονται όλοι οι μαθητές. Η Ιστορία, όπως και η Φυσική, τα Μαθηματικά, η Βιολογία κ.ο.κ. μπορεί να χαρακτηριστούν μαθήματα Γενικής Παιδείας, όμως δεν θα τα διδάσκονται όλοι. Θα τα διδάσκονται μόνο όσοι επιλέγουν να εξεταστούν σε αυτά, ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού τους ή, αντίστροφα, με τη λογική του υπουργείου αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει σπουδές Υγείας ή Οικονομίας, δεν χρειάζεται να διδάσκεται π.χ. Ιστορία. Κάθε μαθητής θα διδάσκεται στη Γ' Λυκείου μόλις τέσσερα - πέντε μαθήματα (συν Γυμναστική και Θρησκευτικά) και ανεξάρτητα από το ποια θα είναι αυτά τα μαθήματα, το μοντέλο αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί Γενική Παιδεία. Εξάλλου, και το ίδιο το σημείωμα του υπουργείου, για το ίδιο θέμα, κάνει την κυνική παραδοχή ότι «με πέντε χρόνια δευτεροβάθμιας που έχουν προηγηθεί, ο μαθητής έχει αποκτήσει τη γνώση που χρειάζεται ως μελλοντικός πολίτης, κοινωνός κοινωνίας»...

Στον αντίποδα αυτού του εφιαλτικού σεναρίου, που θέλει να κάνει πραγματικότητα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκεται η πρόταση του ΚΚΕ για ένα σχολείο πραγματικά Γενικής Παιδείας, όπου θα μορφώνονται απρόσκοπτα όλοι οι μαθητές μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ενα σχολείο που θα δουλεύει σταθερά με όλα - και για όλα - τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες.

Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που περιγράφει αυτό το σχολείο η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, στην εκλαϊκευτική μπροσούρα της για την πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών:

«Το σχολείο που διεκδικούμε ανοίγει τους ορίζοντές μας και μας βοηθάει να αναπτύσσουμε ολόπλευρα την προσωπικότητά μας. Μας βοηθά να οργανώνουμε τη σκέψη και τη ζωή μας, τη συλλογική μας δραστηριότητα μέσα κι έξω από το σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας μας. Συμβάλλει στη σφαιρική ανάπτυξη του συνόλου των ικανοτήτων μας και καλλιεργεί, δίνει ώθηση στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά μας, στην πρωτοβουλία και την εφευρετικότητά μας.

Γι' αυτό αναγνωρίζει:

Τη σημασία της Αισθητικής Αγωγής στη διαμόρφωση αισθητικού κριτηρίου, στην καλλιέργεια δημιουργικής διάθεσης, στην αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων και της φαντασίας μας.

Την αναντικατάστατη αξία της Φυσικής Αγωγής για τη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών. Μας μαθαίνει να εκφραζόμαστε και μέσα από το σώμα μας.

Απορρίπτει τη λογική που λέει: "Γιατί να κάνεις χορό αν δεν θέλεις να γίνεις χορευτής;", "Γιατί να ασχοληθείς με τις τέχνες αφού δεν πρόκειται να γίνεις καλλιτέχνης;", "Γιατί να γυμναστείς αν δεν θέλεις να ασχοληθείς με τον πρωταθλητισμό;".

Αυτό το σχολείο "φωνάζει" πως: Ολοι εμείς οι μαθητές έχουμε χέρια για να γράφουμε αλλά και για να ζωγραφίζουμε, να κάνουμε γλυπτική, να ασχολούμαστε με απλές και σύγχρονες μηχανές! Εχουμε στόμα για να λέμε το μάθημα, αλλά και για να τραγουδάμε, να παίζουμε θέατρο! Εχουμε πόδια για να πηγαινοερχόμαστε σχολείο, αλλά και για να χορεύουμε, να τρέχουμε, να στεκόμαστε σε αυτά και να βρίσκουμε το δικό μας βήμα στον κόσμο... Εχουμε μάτια για να βλέπουμε στον πίνακα, να διαβάζουμε, αλλά και να απολαμβάνουμε το θέατρο, το σινεμά, τα αστέρια και τη θάλασσα... Τέλος, έχουμε μυαλό όχι για να αποθηκεύουμε πληροφορίες, αλλά για να σκεφτόμαστε, να φανταζόμαστε, να ονειρευόμαστε»...


Γ. Σ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ