ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Το ταξικό κίνημα έχει λόγο

Σημαντική η πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Οικοδόμων να διοργανώσει, χτες, εκδήλωση για την Παιδεία

Από τη χτεσινή εκδήλωση στο «Γκλόρια»
Από τη χτεσινή εκδήλωση στο «Γκλόρια»
Η ανάγκη, το ταξικό κίνημα των εργαζομένων να εντείνει τις προσπάθειές του και να αναπτύξει την πάλη του για δημόσια, δωρεάν Παιδεία, για εκπαιδευτικό σύστημα που θα μορφώνει πραγματικά τα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, διατρανώθηκε στην ξεχωριστή εκδήλωση που διοργάνωσε χτες η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας. Και η παρουσία εργαζόμενων, γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, σπουδαστών στο θέατρο «Γκλόρια», έκανε ξεκάθαρο ότι «η Παιδεία είναι υπόθεση πρώτα απ' όλα της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων».

Το άνοιγμα της εκδήλωσης έκανε η ηθοποιός Αδριανή Τουντοπούλου, η οποία διάβασε απόσπασμα από το έργο του παιδαγωγού Δημήτρη Γληνού, ενώ λίγο αργότερα διάβασε απόσπασμα από έργο της Ρόζας Ιμβριώτη. Αποσπάσματα από τη Ρ. Ιμβριώτη διάβασε, επίσης, η ηθοποιός Ντενίς Μπαλτσαβιά, ενώ έκλεισε με το μήνυμα του Δ. Γληνού προς τους νέους.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Ανδρέας Ζαζόπουλος, ο οποίος εξέφρασε την αγωνία των εργαζομένων για το τι θα γίνουν τα παιδιά τους, με ποιες γνώσεις και με ποια εφόδια θα τα βγάλουν πέρα και θα ανταποκριθούν στη σκληρή μάχη της ζωής, τι θα κάνουν μετά το σχολείο.

«Το εκπαιδευτικό σύστημα προσαρμόζεται, εναρμονίζεται με τις ανάγκες της οικονομίας της αγοράς, με τις ανάγκες του κεφαλαίου να αυξήσει τα κέρδη του, με το νέο καθεστώς των εργασιακών σχέσεων που στηρίζεται στην ευελιξία, στα 3ωρα και τα 4ωρα χωρίς δικαιώματα, στη μερική απασχόληση», επισήμανε ο Α. Ζαζόπουλος. «Ξεκινούν - συνέχισε στην ομιλία - από το σχολείο, από τα θρανία για να φτιάξουν τον άνθρωπο που βολεύει τα σχέδια της πλουτοκρατίας. Μας βγάζουν τα παιδιά ουσιαστικά αμόρφωτα και τους κολλάνε τη ρετσινιά ότι δεν παίρνουν τα γράμματα. Επί της ουσίας εξοστρακίζουν τη μόρφωση, για να προωθήσουν τη φτηνή και εφήμερη κατάρτιση, υποκαθιστούν το σχολείο από ένα συνονθύλευμα δήθεν "εκπαιδευτικών ευκαιριών" επί πληρωμή. Κατηγοριοποιούν τα σχολεία, εμπορευματοποιούν την εκπαίδευση, γιγαντώνουν τους ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων».

Γι' αυτό υπογράμμισε «έχουμε υποχρέωση να εναντιωθούμε καθημερινά, οργανωμένα σ' αυτή την πολιτική. Οι ευθύνες της εργατικής τάξης, των δυνάμεων του ΠΑΜΕ του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος είναι μεγάλες. Η πρωτοπόρα δράση κατακτιέται στη ζωή, στα μεγάλα μέτωπα πάλης για όλα τα προβλήματα που βασανίζουν τα λαϊκά νοικοκυριά».

Καταλήγοντας επισήμανε: «Για μας τους εργάτες, τους εργαζόμενους η διαπαιδαγώγηση των παιδιών είναι μεγάλη πρόκληση, μεγάλη ευθύνη. Η προετοιμασία της νέας βάρδιας της εργατικής τάξης έχει μεγάλες απαιτήσεις. Να μάθουμε τα παιδιά μας να είναι περήφανα για την εργατική τάξη και τους αγώνες της, να τα διδάξουμε, με την πολύχρονη πείρα που αποκτήσαμε μέσα στις ταξικές συγκρούσεις, να τους δείξουμε ότι η εναντίωση στη μιζέρια, ο δρόμος για μια καλύτερη ζωή δεν περνάει μέσα από την ατομική λύση, αλλά από τη συλλογική πάλη. Για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να συμβάλουμε στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς πρέπει οι ίδιοι να γίνουμε καλύτεροι, να αποκτήσουμε καλή σχέση με τη γνώση, να αντισταθούμε περισσότερο στις σειρήνες της ηττοπάθειας και του συμβιβασμού, να δυναμώσουμε την προσφορά μας για την ανάπτυξη της ταξικής πάλης. Να είμαστε το παράδειγμα του εργάτη, του εργαζομένου που δε βολεύεται, που βλέπει μπροστά και κτίζει με το συλλογικό αγώνα το μέλλον του».

Στη συμπόρευση ο δρόμος

Την ανάγκη συμπόρευσης για να ανοίξει και για την Παιδεία ένας άλλος δρόμος επισήμαιναν οι πολλές και ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις στη χτεσινή εκδήλωση. Ο πανεπιστημιακός Δημ. Μπαρτζώκας, μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ και εκπρόσωπος της ΔΗΠΑΚ, αφού περιέγραψε την κατάσταση που διαμορφώνουν στα ΑΕΙ τα πρόσφατα κυβερνητικά μέτρα, τόνισε ότι «εκείνο που φοβίζει πολύ την άρχουσα τάξη είναι όταν η συνείδηση της διανόησης αρχίζει να προσεγγίζει τη συνείδηση του πρωτοπόρου τμήματος της εργατικής τάξης και η εργατική τάξη μέσα από την πάλη της αποκτά όλο και περισσότερες γνώσεις. Γιατί ξέρει, τόνισε ο ομιλητής, ότι ένας μορφωμένος λαός είναι δυνατός λαός και συνεπώς αδούλωτος».

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο δήμαρχος Νίκαιας, Στ. Μπενετάτος, που υπογράμμισε ότι η μόρφωση είναι στενά δεμένη με την προοπτική που δίνει η κοινωνία στα μέλη της. Αναφέρθηκε ειδικότερα στο πώς εμπλέκονται οι δήμοι σε αυτή την πολιτική, τονίζοντας ότι μετατρέπονται σε φορείς της πολιτικής που υπαγορεύει ότι πρέπει να πληρώνεις για να μαθαίνεις. «Οπου υπάρχουν αγωνιστικές δημοτικές αρχές, θα βάζουν στην πρώτη γραμμή πάλης το δικαίωμα στη μόρφωση, γιατί μας αφορά όλους», τόνισε.

Τη θέση του γονιού στο σημερινό σχολείο, αλλά και στο αναγκαίο μέτωπο πάλης ανέλυσε η πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, Βάνα Τζιατζή. Περιέγραψε μια πραγματικότητα κατά την οποία η κακή Παιδεία κοστίζει περισσότερα στον εργαζόμενο, ενώ παράλληλά όλες οι σταθερές της ζωής μπαίνουν υπό αμφισβήτηση και σημείωσε ότι «αυτό έρχεται σήμερα το σχολείο να μάθει στα παιδιά» και ότι «καθήκον δικό μας είναι αυτό να το αλλάξουμε». Σημείωσε τη σημασία που αποκτά όχι μόνο να επενδύουν οι γονείς στην εκπαίδευση των παιδιών τους, αλλά το να επενδύουν στο πώς το παιδί θα παρέμβει στη ζωή αγωνιστικά για να την αλλάξει, και την ανάγκη για ένα σχολείο που θα κινείται σε αυτή την κατεύθυνση.

Στο βήμα ανέβηκε στη συνέχεια ο Κ. Χατζιάρας, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Οικοδόμων, που μίλησε για το πώς η λαϊκή οικογένεια στενάζει κάτω από το φορτίο της μεταρρύθμισης, κάνοντας λόγο για εργαζόμενους που στερούνται τα πάντα, εξαναγκάζονται σε δεύτερη δουλιά ή σε υψηλότοκα δάνεια για να ξεπληρώσουν τα φροντιστήρια και την εκπαίδευση των παιδιών τους και πως αυτή η κατάσταση εντείνει τους ταξικούς φραγμούς. «Τα παιδιά της εργατικής τάξης δεν έχουν ίσες ευκαιρίες στη γνώση», τόνισε, αναφερόμενος στις επιπτώσεις στο δικαίωμα στη δουλιά.«Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήνουμε τα πράγματα να εξελίσσονται σε αυτή την κατεύθυνση» είπε χαρακτηριστικά, καλώντας οι διαπιστώσεις να δώσουν τη θέση τους σε συντονισμένους αγώνες.

Εκ μέρους του ΠΑΜΕ ο Δ. Αγκαβανάκης σημείωσε ότι το Μέτωπο βάζει στις προτεραιότητές του το θέμα της Παιδείας και σημείωσε ότι οι αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία έχουν στόχο να υπηρετήσουν τις άμεσες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ανάγκες του κεφαλαίου και τόνισε ότι το δικαίωμα της εργατικής τάξης στην Παιδεία απορρέει από τον ιστορικό ρόλο της για διαμόρφωση μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Με γλαφυρό τρόπο ο μαθητής Μ. Κυριγκλάκης περιέγραψε το 24ωρο του μαθητή της μεταρρύθμισης που «γεμίζει» από σχολείο, φροντιστήριο, διάβασμα και «επειδή τη ζωή μας δεν την έχουμε φανταστεί έτσι», όπως είπε χαρακτηριστικά, δήλωσε ότι οι μαθητές θα συνεχίσουν μαζί με τα υπόλοιπα κομμάτια του κινήματος τον αγώνα.

Την πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση επαγγελματική κατάρτιση όπως τη βιώνουν ο καθένας στο δικό του χώρο και τη σημασία της οργανωμένης πάλης, σημείωσαν ο Ν. Σφαντός εκπρόσωπος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και ο Χρ. Λαμπρόπουλος σπουδαστής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Παρευρέθηκαν

Στη χτεσινή εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από πολλούς φορείς: Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΙΚΑ Αθήνας, Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Νίκαιας - Κορυδαλλού, Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Ομοσπονδία Κλωστοϋφαντουργών - Ιματισμού - Δέρματος, Ομοσπονδία Φαρμάκου, Ενωση Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Συνδικάτο Τροφίμων και Ποτών, Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, Συντονιστικό Νυχτερινών Σχολείων, Ομοσπονδία Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Συνδικάτο Κλωστοϋφαντουργών - Ιματισμού - Δέρματος, Συνδικάτο Ξύλου Αθήνας. Επίσης, στην εκδήλωση παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Κώστα Παρασκευά, μέλος του ΠΓ της ΚΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ