Τετάρτη 26 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΙΔΕΙΑ
Στη συμπόρευση ο δρόμος

Την ανάγκη συμπόρευσης για να ανοίξει και για την Παιδεία ένας άλλος δρόμος επισήμαιναν οι πολλές και ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις στη χτεσινή εκδήλωση. Ο πανεπιστημιακός Δημ. Μπαρτζώκας, μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ και εκπρόσωπος της ΔΗΠΑΚ, αφού περιέγραψε την κατάσταση που διαμορφώνουν στα ΑΕΙ τα πρόσφατα κυβερνητικά μέτρα, τόνισε ότι «εκείνο που φοβίζει πολύ την άρχουσα τάξη είναι όταν η συνείδηση της διανόησης αρχίζει να προσεγγίζει τη συνείδηση του πρωτοπόρου τμήματος της εργατικής τάξης και η εργατική τάξη μέσα από την πάλη της αποκτά όλο και περισσότερες γνώσεις. Γιατί ξέρει, τόνισε ο ομιλητής, ότι ένας μορφωμένος λαός είναι δυνατός λαός και συνεπώς αδούλωτος».

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο δήμαρχος Νίκαιας, Στ. Μπενετάτος, που υπογράμμισε ότι η μόρφωση είναι στενά δεμένη με την προοπτική που δίνει η κοινωνία στα μέλη της. Αναφέρθηκε ειδικότερα στο πώς εμπλέκονται οι δήμοι σε αυτή την πολιτική, τονίζοντας ότι μετατρέπονται σε φορείς της πολιτικής που υπαγορεύει ότι πρέπει να πληρώνεις για να μαθαίνεις. «Οπου υπάρχουν αγωνιστικές δημοτικές αρχές, θα βάζουν στην πρώτη γραμμή πάλης το δικαίωμα στη μόρφωση, γιατί μας αφορά όλους», τόνισε.

Τη θέση του γονιού στο σημερινό σχολείο, αλλά και στο αναγκαίο μέτωπο πάλης ανέλυσε η πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, Βάνα Τζιατζή. Περιέγραψε μια πραγματικότητα κατά την οποία η κακή Παιδεία κοστίζει περισσότερα στον εργαζόμενο, ενώ παράλληλά όλες οι σταθερές της ζωής μπαίνουν υπό αμφισβήτηση και σημείωσε ότι «αυτό έρχεται σήμερα το σχολείο να μάθει στα παιδιά» και ότι «καθήκον δικό μας είναι αυτό να το αλλάξουμε». Σημείωσε τη σημασία που αποκτά όχι μόνο να επενδύουν οι γονείς στην εκπαίδευση των παιδιών τους, αλλά το να επενδύουν στο πώς το παιδί θα παρέμβει στη ζωή αγωνιστικά για να την αλλάξει, και την ανάγκη για ένα σχολείο που θα κινείται σε αυτή την κατεύθυνση.

Στο βήμα ανέβηκε στη συνέχεια ο Κ. Χατζιάρας, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Οικοδόμων, που μίλησε για το πώς η λαϊκή οικογένεια στενάζει κάτω από το φορτίο της μεταρρύθμισης, κάνοντας λόγο για εργαζόμενους που στερούνται τα πάντα, εξαναγκάζονται σε δεύτερη δουλιά ή σε υψηλότοκα δάνεια για να ξεπληρώσουν τα φροντιστήρια και την εκπαίδευση των παιδιών τους και πως αυτή η κατάσταση εντείνει τους ταξικούς φραγμούς. «Τα παιδιά της εργατικής τάξης δεν έχουν ίσες ευκαιρίες στη γνώση», τόνισε, αναφερόμενος στις επιπτώσεις στο δικαίωμα στη δουλιά.«Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήνουμε τα πράγματα να εξελίσσονται σε αυτή την κατεύθυνση» είπε χαρακτηριστικά, καλώντας οι διαπιστώσεις να δώσουν τη θέση τους σε συντονισμένους αγώνες.

Εκ μέρους του ΠΑΜΕ ο Δ. Αγκαβανάκης σημείωσε ότι το Μέτωπο βάζει στις προτεραιότητές του το θέμα της Παιδείας και σημείωσε ότι οι αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία έχουν στόχο να υπηρετήσουν τις άμεσες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ανάγκες του κεφαλαίου και τόνισε ότι το δικαίωμα της εργατικής τάξης στην Παιδεία απορρέει από τον ιστορικό ρόλο της για διαμόρφωση μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Με γλαφυρό τρόπο ο μαθητής Μ. Κυριγκλάκης περιέγραψε το 24ωρο του μαθητή της μεταρρύθμισης που «γεμίζει» από σχολείο, φροντιστήριο, διάβασμα και «επειδή τη ζωή μας δεν την έχουμε φανταστεί έτσι», όπως είπε χαρακτηριστικά, δήλωσε ότι οι μαθητές θα συνεχίσουν μαζί με τα υπόλοιπα κομμάτια του κινήματος τον αγώνα.

Την πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση επαγγελματική κατάρτιση όπως τη βιώνουν ο καθένας στο δικό του χώρο και τη σημασία της οργανωμένης πάλης, σημείωσαν ο Ν. Σφαντός εκπρόσωπος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και ο Χρ. Λαμπρόπουλος σπουδαστής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ