ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Μάρτη 2023
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ - ΜΑΖΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
«Το έγκλημα δεν θα ξεχαστεί, όλων των νεκρών γινόμαστε η φωνή»!

Συλλαλητήρια χτες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.α.

Θεσσαλονίκη: Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΣΕ

INTIME NEWS

Θεσσαλονίκη: Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΣΕ
Με την οργή να εκφράζεται από τα δυνατά τους συνθήματα, δεκάδες σωματεία και φορείς πραγματοποίησαν χτες μαζική συγκέντρωση στην Αθήνα έξω από τα γραφεία της «Hellenic Train» στη λεωφόρο Συγγρού και πορεία στη Βουλή, απαιτώντας να αποδοθούν ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη.

Η δικαιολογημένη αυτή οργή τροφοδότησε την αποφασιστικότητα των διαδηλωτών να μην επιτρέψουν το προδιαγεγραμμένο έγκλημα να ξεχαστεί, ούτε να συγκαλυφθεί, δίνοντας με ένα στόμα την υπόσχεση: «Ολων των νεκρών θα γίνουμε φωνή». Ετσι, παρά τη δυνατή βροχή τα μπλοκ των σωματείων έφτασαν με πορεία στη Βουλή, τα συνθήματα δεν σταμάτησαν και η διαμαρτυρία κατέληξε σε κάλεσμα για συνέχιση και κλιμάκωση της δράσης για ασφαλείς συνθήκες λειτουργίας του σιδηρόδρομου, συνθήκες που να αντιστοιχούν στις δυνατότητες που παρέχει η εποχή που ζούμε.

Την πρωτοβουλία για τη χτεσινή κινητοποίηση ανέλαβε το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, ενώ στο κάλεσμά του ανταποκρίθηκαν πλήθος σωματείων, φοιτητικοί σύλλογοι, το ΠΑΜΕ, η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής, η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας και άλλοι φορείς. Ανάμεσα στους εργαζόμενους μιας σειράς κλάδων βρέθηκαν μηχανοδηγοί και προσωπικό άλλων ειδικοτήτων στον σιδηρόδρομο, που θρηνούν συναδέλφους από το δυστύχημα, ενώ γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις συνθήκες που δημιούργησαν το έδαφος για το αδιανόητο δυστύχημα.

Στην έδρα της «Hellenic Train» στην Αθήνα
Στην έδρα της «Hellenic Train» στην Αθήνα
Στην κινητοποίηση έδωσε το «παρών» πολυμελής αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής μέλη του ΠΓ και της ΚΕ.

«Οι νεκροί μας θυσία για το κέρδος - Δεν είναι λάθος, είναι έγκλημα»: Το πανό που άνοιξαν τα σωματεία μπροστά στην είσοδο της εταιρείας, «έδειξε» τον βασικό ένοχο για την τραγωδία που βλέπουμε να ξεδιπλώνεται τα τελευταία 24ωρα, την πολιτική που θεωρεί τα μέτρα για την προστασία της ασφάλειας και της ζωής «κόστος», βάρος ...ασήκωτο για τα κέρδη.

«ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ - Νέα Δημοκρατία, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία»: Ηταν ένα από τα συνθήματα που ακούστηκαν ξανά και ξανά, ενώ από τα μεγάφωνα της κινητοποίησης παρουσιάστηκαν οι κομβικοί «σταθμοί» της πολιτικής απαξίωσης, υποβάθμισης, εμπορευματοποίησης του σιδηροδρόμου, μέσα από νόμους και ευρωενωσιακές Οδηγίες.

Οι συγκεντρωμένοι τήρησαν ενός λεπτού σιγή για τα θύματα. Στη συνέχεια αποχαιρέτησαν τους νέους και τις νέες, φοιτητές και φοιτήτριες, που έχασαν τη ζωή τους, με τους ανατριχιαστικούς στίχους από το ποίημα «Σχήμα της απουσίας» του Γιάννη Ρίτσου: «Ποτέ δε φεύγουν τα νεκρά παιδιά από τα σπίτια τους», αλλά «κάθε μέρα μεγαλώνουν μέσα στην καρδιά μας, τόσο που ο πόνος κάτω απ' τα πλευρά μας, δεν είναι πια απ' τη στέρηση μα απ' την αύξηση».

Ενοχοι όσοι κοστολογούν τις ανθρώπινες ζωές με μερικά εκατομμύρια ευρώ

Πάτρα

INTIME NEWS

Πάτρα
«Σήμερα θρηνούμε τα αδέλφια μας, τα παιδιά μας, τους φίλους μας, τους συγγενείς μας, τους συναδέλφους μας, σήμερα είμαστε γεμάτοι οργή, δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσουμε την απέραντη θλίψη γι' αυτήν την τραγωδία. Απαιτούμε την άμεση στήριξη όλων, των τραυματιών, των οικογενειών των θυμάτων», σημείωσε μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο Μάρκος Μπεκρής, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. «Δεν θα ντραπούμε να κλάψουμε, δεν θα φοβηθούμε να πιαστούμε χέρι χέρι, να σηκώσουμε ο ένας τον άλλον, να γίνουμε τα παιδιά, οι σύντροφοι, οι γονείς για τις οικογένειες των συνανθρώπων μας που δεν είναι μαζί μας πια. Οι εργάτες και ο λαός, όπως περήφανα παλεύει κάθε μέρα να τα βγάλει πέρα, περήφανα ξέρει να θρηνεί και τους δικούς του ανθρώπους», πρόσθεσε.

Οσον αφορά το ερώτημα που βασανίζει τη σκέψη όλων όσοι παρακολουθούν τα τελευταία 24ωρα την εξέλιξη του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος, σημείωσε τα ακόλουθα: «Τους σκότωσαν αυτοί που κοστολογούν τις ανθρώπινες ζωές με μερικά εκατομμύρια ευρώ. Τους σκότωσαν αυτοί που βγαίνουν και κλαίνε στις κάμερες για τα θύματα, αλλά δεν έκαναν τίποτα για να ικανοποιήσουν τα αυτονόητα αιτήματα των εργαζομένων και των σωματείων τους. Τους σκότωσαν αυτοί που βάζουν τις σημαίες μεσίστιες, αλλά μας έφαγαν τα συκώτια τόσες δεκαετίες να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις, όπως η Ευρωπαϊκή Ενωση, η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και άλλοι παρατρεχάμενοι».

Υπό καταρρακτώδη βροχή η πορεία προς τη Βουλή
Υπό καταρρακτώδη βροχή η πορεία προς τη Βουλή
«Οταν αφορά το πώς θα εξασφαλιστεί η κερδοφορία τους, βρίσκονται και λεφτά και τα πάντα, όταν έχει να κάνει με εμάς, δεν υπάρχει σάλιο και μας λένε κολλημένους και γραφικούς», κατήγγειλε και υπενθύμισε τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, με τις οποίες αναδείκνυαν τις ελλείψεις σε προσωπικό, την πλημμελή συντήρηση, τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό και την απουσία σύγχρονων συστημάτων για την ασφαλή μετακίνηση. «Δεν θέλουμε κηδείες δημόσια δαπάνη. Θέλουμε ζωή κι ασφάλεια δίχως τα κέρδη τους να μπαίνουνε για ταβάνι», κατέληξε και κάλεσε τα σωματεία και κάθε εργαζόμενο να βγουν μπροστά στον αγώνα «για να ζούμε σαν άνθρωποι και όχι σαν αναλώσιμα νούμερα».

Την απόφαση των εργαζομένων στα τρένα να συνεχίσουν με νέα απεργιακή κινητοποίηση σήμερα με βασικό αίτημα τη λήψη μέτρων για την ασφαλή εργασία του προσωπικού και μετακίνηση όλων των επιβατών μετέφερε στους συγκεντρωμένους έξω από τη Βουλή ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, εκλεγμένος με τη ΔΕΣΚ (συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ). «Συνεχίζουμε με δεύτερη 24ωρη απεργία και ζητούμε συντονισμό και με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να υπάρξει κλιμάκωση την επόμενη βδομάδα», τόνισε.

Στη Θεσσαλονίκη

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε χτες και στη Θεσσαλονίκη, στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, μετά από κάλεσμα των Σωματείων Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης και Μετάλλου Κεντρικής Μακεδονίας.

Εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στις οικογένειες των δεκάδων αδικοχαμένων, στην πλειοψηφία τους νέων ανθρώπων, καθώς και των συναδέλφων τους στον σιδηρόδρομο. Απαίτησαν να δοθεί όλη η αναγκαία βοήθεια στους τραυματίες από την τραγωδία στα Τέμπη και τις οικογένειές τους. Να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών αυτής της τραγωδίας. Να μην συγκαλυφθεί τίποτα.

Με το σύνθημά τους «κόστος η ασφάλεια και οι υποδομές, του κράτους οι ευθύνες δολοφονικές» συνόψισαν τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων και των διοικήσεων των σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της «απελευθέρωσης».

Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης, που με δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα, με ευθύνη της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. «Δεν θα ξεχαστεί. Θα τιμωρηθεί και αυτό το έγκλημα και η πολιτική που το γεννάει. Οι εργαζόμενοι στέλνουν το μήνυμα ότι δεν θα επιτρέψουν η ζωή τους να μπαίνει στο ζύγι του κέρδους μιας χούφτας παράσιτων στην οικονομία».

Στην Πάτρα

Με κεντρικά συνθήματα «Ούτε δυστύχημα - ούτε ατύχημα, προδιαγεγραμμένο έγκλημα» και «Οι νεκροί μας - τα κέρδη τους», το Εργατικό Κέντρο Πάτρας, συνδικάτα και άλλοι λαϊκοί και νεολαιίστικοι φορείς διαδήλωσαν χτες έξω από τα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πόλη.

Κάλεσαν τον λαό της πόλης να μη μείνει θεατής σε αυτό το έγκλημα, να καταδικαστεί η πολιτική που γεννά τέτοιες τραγικές καταστάσεις. «Κέρδη βουτηγμένα στον φοιτητών το αίμα», βροντοφώναξαν μεταξύ άλλων οι συγκεντρωμένοι.

Ανάμεσά τους ήταν πολλοί φοιτητές και μαθητές, εργαζόμενοι και απλός λαϊκός κόσμος, πολλοί από τους οποίους κρατούσαν αναμμένα κεριά, άλλοι πάλι με δάκρυα στα μάτια, καθώς ο καθένας θα μπορούσε να είχε βρεθεί στην ιδία θέση με τους σημερινούς, νεκρούς, τραυματίες ακόμη και αγνοούμενους.

«Γνωρίζουμε ποιοι είναι οι ένοχοι και για το τελευταίο έγκλημα. Είναι οι κυβερνήσεις διαχρονικά των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.ά. που διαμέλισαν, ιδιωτικοποίησαν τους σιδηρόδρομους και συνεχίζουν την ίδια πολιτική για τα κέρδη των λίγων», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΚΠ, Δημήτρης Μαρμούτας, τονίζοντας ότι «όλοι αυτοί είναι αμείλικτοι». Κάλεσε επίσης σε συνέχιση του αγώνα και να «μην κρυφτεί τίποτα κάτω από το χαλί».

Χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Μηχανικών, Ντίνος Βίτσας, ενώ ο συνδικαλιστής του ΟΣΕ, Σταύρος Πήλιος, επεσήμανε ότι κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί τι μπορούσε να συμβεί, ακόμη και όταν ο κλάδος κατήγγειλε τα προβλήματα που υπάρχουν συνολικά στο δίκτυο.

Το ραντεβού ανανεώθηκε για σήμερα Παρασκευή στις 12 μ. στην πλατεία Γεωργίου με νέα συγκέντρωση Φοιτητικών Συλλόγων και μαθητών.

Το «παρών» στη χτεσινή κινητοποίηση, που ολοκληρώθηκε με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων, έδωσε πολυμελής αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής τους Δημήτρη Τζαβάρα, μέλος της ΚΕ και Γραμματέα της ΕΠ Δυτικής Ελλάδας και Νίκο Καραθανασόπουλο, μέλος της ΚΕ και βουλευτή Αχαΐας.

Επίσης, πολυμελής αντιπροσωπεία της δημοτικής αρχής με επικεφαλής τον δήμαρχο, Κώστα Πελετίδη.

Η ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ

«Πάρτε, τώρα, μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και πολιτών - Πλήρης διαλεύκανση των αιτιών της τραγωδίας - Καμιά συγκάλυψη», απαιτεί με ανακοίνωσή της και η ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, η οποία καλεί στις κινητοποιήσεις εργατικών συνδικάτων και φορέων σε όλη τη χώρα.

Νέες κινητοποιήσεις

Σήμερα Παρασκευή:

-- Στη Λαμία, στις 7 μ.μ., συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Πάρκου από το Εργατικό Κέντρο. Θα προηγηθεί, στις 6.30 μ.μ., σιωπηρή διαμαρτυρία στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λαμία.

-- Στη Λιβαδειά, στις 6.30 μ.μ. το Εργατικό Κέντρο και σωματεία καλούν στην κεντρική πλατεία.

Αύριο Σάββατο, στις 7 μ.μ. σε πικετοφορία στην πλατεία Αγίου Μάρκου καλεί το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου.

Προειδοποιούν και για το μετρό οι εργαζόμενοι!

Ακούει κανείς; Σοβαρές καταγγελίες για πιθανότητα δυστυχήματος

«Ο τρόπος λειτουργίας στη ΣΤΑ.ΣΥ., σήμερα, δεν εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια ενός μεταφορικού μέσου το οποίο μεταφέρει 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως», τονίζει η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων στις «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), η οποία εντοπίζει σειρά τραγικών ελλείψεων σε προσωπικό και σε υποδομές, σε μέσα ατομικής προστασίας, εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης.

Η Επιτροπή, αφού εκφράζει τα συλλυπητήριά της για τα δεκάδες θύματα στα Τέμπη, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις προσωπικού, επανεκπαίδευσης προσωπικού, τις ελλείψεις σε πιστοποιήσεις και σε Μέσα Ατομικής Προστασίας, της εκπαίδευσης προσωπικού για την ορθή χρήση τους. Ακόμα, θέτει ζήτημα ως προς την αρτιότητα των υποδομών έκτακτης ανάγκης, κάνοντας λόγο για ένα «πολύπλοκο σύστημα, για το οποίο απαιτείται ορθός συντονισμός και οργάνωση».

Εκτιμά ότι δεν προσφέρεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια και έτσι, σημειώνει, «δημιουργούνται προϋποθέσεις για την εκδήλωση τραγικών συμβάντων, ενώ σε πλήθος περιπτώσεων δεν διασφαλίζεται η αποτροπή του ανθρώπινου λάθους ή και μιας άστοχης ενέργειας, κάτι που θεωρείται απολύτως φυσιολογικό να λάβει χώρα σε ένα πολύπλοκο σύστημα όπως η ΣΤΑΣΥ».

Ενδεικτικά αναφέρει ότι «αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν φωτιζόμενες πινακίδες εξόδων κινδύνου μέσα στις σήραγγες των γραμμών 2 και 3, υπάρχουν έξοδοι κινδύνου που οδηγούν σε καταπακτές οι οποίες δεν θα ανοίξουν, χώροι που πρέπει να προστατευτούν από παραβίαση. Διαδικασίες λειτουργίας (όπως της απειλής βόμβας) που πρέπει να αναθεωρηθούν ώστε να προλάβουμε το χειρότερο με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση εγκλωβισμού επιβατών».

Ακόμα τονίζει ότι «σύμφωνα με το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, το οποίο παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, υπάρχουν σήμερα περίπου 850 κενές θέσεις εργασίας, ενώ αν υπολογιστούν οι συνταξιοδοτήσεις, το επόμενο διάστημα οι κενές θέσεις θα αγγίξουν τις 1.000!».

Καταγγέλλει το γεγονός ότι παρά τις προειδοποιήσεις της καμιά διοίκηση ούτε και το υπουργείο Μεταφορών έχουν αντιμετωπίσει τα προβλήματα και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα δυστυχήματος. Επίσης έχουμε καταγγελίες για εργασιακό εκφοβισμό με στόχο την περαιτέρω εντατικοποίηση της εργασίας. Ολα αυτά είναι απόρροια της λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στο πλαίσιο της λογικής του κόστους - οφέλους».

Η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας διατυπώνει τα εξής αιτήματα:

  • Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη των ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες.
  • Εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού με προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού της γραμμής, των σταθμών και γενικά των υποδομών του δικτύου.
  • Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμός όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Να χορηγηθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας, τα οποία θα είναι καλής ποιότητας και όχι απλά να πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις.
  • Οι τεχνικοί Ασφάλειας και ο ιατρός Εργασίας να είναι μόνιμοι υπάλληλοι στη ΣΤΑΣΥ και να μην έχουν σχέσεις εξάρτησης από παροχή έργου ή εργολαβίες.
Εισαγγελική παρέμβαση για το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο

Στο μεταξύ, άλλη μια σοβαρή καταγγελία έγινε γνωστή, αυτήν τη φορά για το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο, σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση, κάτι που εγκυμονεί κινδύνους και για τη συγκεκριμένη γραμμή, στην οποία «τρέχουν» τόσο το μετρό όσο και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Ο Ηλίας Τρεβλός, συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ, εκλεγμένος με τη ΔΕΣΚ στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δήλωσε χτες ότι πράγματι σε τμήμα της συγκεκριμένης διαδρομής απουσιάζει η σηματοδότηση, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού.

Η δήλωσή του μάλιστα αυτή προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα, που διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για να εξεταστεί το αν και από ποιους ενδέχεται να έχει διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Ο εισαγγελέας Ν. Στεφανάτος, στον οποίο ανατέθηκε η έρευνα, θα καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων και θα ζητήσει έγγραφα από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του προαστιακού.

ΑΙΣΧΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΣΥ ΑΕ
Στα δικαστήρια έσυρε την απεργία για την προστασία της ζωής

Στα δικαστήρια έσυρε χθες τους απεργούς του Μετρό η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η χθεσινή απεργία τους που είχε κηρύξει το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας.

Στο στόχαστρο λοιπόν κράτους και κυβέρνησης βρέθηκε μία ακόμα απεργία, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην ξαναγίνει έγκλημα σαν αυτό στα Τέμπη. Χρόνια τώρα, άλλωστε, και το Σωματείο της ΣΤΑΣΥ καταγγέλλει τεράστιες ελλείψεις σε υλικά, ανταλλακτικά, αναλώσιμα συντήρησης αλλά και προσωπικό όλων των ειδικοτήτων λειτουργίας και συντήρησης. Αυτά είναι που «αναγκάζουν το υπάρχον προσωπικό σε εξαντλητικά ωράρια, εργασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται», σημείωνε το Σωματείο, μιλώντας για προβλήματα «κοινά με τον ΟΣΕ, και όποιος δεν το παραδέχεται, απλά εθελοτυφλεί».

Την απαράδεκτη απόφαση της ΣΤΑΣΥ να σύρει το Σωματείο στα δικαστήρια δημοσιοποίησε και κατήγγειλε το ΠΑΜΕ, τονίζοντας ότι πρόκειται για μία ακόμα «απαράδεκτη επίθεση της κυβέρνησης και των γνωστών παπαγάλων σε ΜΜΕ, που, πριν ακόμα στεγνώσει το αίμα των νεκρών επιβατών και των εργαζόμενων σιδηροδρομικών, χυδαιολογούν ξανά απέναντι στις κινητοποιήσεις των συνδικάτων».

«Είναι αδίστακτοι! Την ώρα που η χώρα θρηνεί, συνεχίζουν προκλητικά και σήμερα, όπως και σε όλες τις προηγούμενες εργατικές κινητοποιήσεις που είχαν ως βασικό αίτημα το ζήτημα της ασφάλειας, να μιλούν για την ταλαιπωρία των λίγων, να προσπαθούν να τις λερώσουν για να δημιουργήσουν κοινωνικό αυτοματισμό», τονίζει το ΠΑΜΕ.

Επίσης, η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Θέλουν να βγάλουν παράνομη μια απεργία που θέτει στο επίκεντρο την κάλυψη όλων των κενών σε ανταλλακτικά, σε τεχνολογικό εξοπλισμό,σε προσωπικό, σε τρένα, ώστε να μετακινούνται με ασφάλεια οι επιβάτες, για να μπορούμε να γυρνάμε σώοι και αβλαβείς στα σπίτια μας».

  • Σε νέα απεργία προχωρούν σήμερα Παρασκευή τα τρία Σωματεία εργαζομένων στη «Hellenic Train» και το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
«Να σταματήσουμε αυτόν τον κατήφορο που δεν έχει πάτο!»

Τη βαθιά θλίψη του για τον χαμό των δεκάδων συνανθρώπων μας στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, απευθύνοντας τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων, εκφράζει και ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης, σημειώνοντας σε δήλωσή του:

«Μ' αυτό το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναδεικνύονται για μια ακόμα φορά οι διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, που στον πυρήνα της εφαρμοζόμενης πολιτικής τους είναι η παράδοση κρίσιμων τομέων λειτουργίας της χώρας μας στο κεφάλαιο και τα κέρδη τους.

Με τον πλέον τραγικό τρόπο, ήρθαν για μια ακόμα φορά στην επιφάνεια οι συνέπειες της υποστελέχωσης και των τραγικών ελλείψεων σε σύγχρονες υποδομές.

Μπορούμε να σταματήσουμε αυτόν τον κατήφορο, που δεν έχει πάτο.

Γνωρίζουμε τις αιτίες και ποιοι έχουν την ευθύνη.

Τώρα, χωρίς άλλη καθυστέρηση, πρέπει να βγουν ο λαός και η νεολαία στο προσκήνιο, να πάρουν την τύχη της χώρας μας στα χέρια του».

Να πληρώσουν όσοι «γυρνούσαν το κεφάλι», πήραν στον λαιμό τους ανθρώπινες ζωές

Την λένε Γεωργία και ζει στη Θεσσαλονίκη. Είναι από εκείνους που «έτυχε» να μην είναι εκείνη τη μέρα στα βαγόνια - παγίδες θανάτου, αφού η ίδια εργάζεται ως εργολαβική καθαρίστρια στα τρένα. Μάλιστα την περασμένη Κυριακή δούλευε στο επιβατικό τρένο που δυο μέρες μετά συγκρούστηκε, με τα δεκάδες θύματα.

Χθες η εργαζόμενη γυναίκα κατέθεσε λουλούδια στον χώρο του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, μαζί με την αντιπροσωπεία των σωματείων.

Συντετριμμένη, οργισμένη, με δάκρυα στα μάτια και τον λυγμό να εμποδίζει τις λέξεις της, η Γεωργία είπε στους δημοσιογράφους ότι η κατάσταση στα τρένα είναι ανεπίτρεπτη. Εχουν καθυστερήσεις επανειλημμένες σχεδόν κάθε μέρα. Ετσι, π.χ. στη βάρδια της Κυριακής, ενώ το τρένο έπρεπε να ξεκινήσει στις 10.15 μ.μ. από τον σταθμό της Λάρισας, έφυγε στις 11.05 μ.μ.

Δουλεύει σχεδόν δύο χρόνια στην καθαριότητα των τρένων μέσω της εταιρείας που έχει αναλάβει την εργολαβία καθαριότητας. «Οι σιδηρόδρομοι είναι σε χάλια κατάσταση. Δεν τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι, αλλά οι υψηλά ιστάμενοι, δεν τους νοιάζει τίποτα. Είναι τρομαχτικό αυτό που ζούμε. Να πληρώσουν όλοι όσοι γυρνούσαν το κεφάλι. Πήραν στον λαιμό τους ανθρώπινες ζωές», είπε.

Αναφερόμενη στις συνθήκες εργασίας που βιώνουν οι εργολαβικοί εργαζόμενοι, πρόσθεσε: «Οι συνθήκες εργασίας οι δικές μας είναι επίσης άθλιες, αγριότατες. Πετούσαμε από το ένα τρένο στο άλλο για να προλάβουμε. Στα "Intercity" δουλεύει μία καθαρίστρια, ενώ στα καινούργια, στα "Βέλη", έχουν βάλει δύο καθαρίστριες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ