ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Απρίλη 2007
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΤ
Αδυνατεί να πληρώσει τις συντάξεις

Οι χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ των εφοπλιστών «βουλιάζουν» το ΝΑΤ, που δεν μπορεί να καταβάλει τις επικουρικές συντάξεις του επόμενου μήνα

Από κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων στο λιμάνι του Πειραιά για την υπεράσπιση των συντάξεων
Από κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων στο λιμάνι του Πειραιά για την υπεράσπιση των συντάξεων
Δεν μπορεί το ΝΑΤ να καταβάλει τις επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων ναυτεργατών από το Μάη και μετά! Με έγγραφό της, η Διεύθυνση Οικονομικού του Ταμείου κάνει σαφές ότι το Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών (ΚΕΑΝ) «δε διαθέτει κεφάλαια για την πληρωμή συντάξεων» και ότι «υπάρχει πλέον φανερό πρόβλημα ότι οι συντάξεις του ΚΕΑΝ από το μήνα Μάιο 2007 (πληρωμή 15/4/2007) και μετά, δε θα μπορούν να πληρωθούν υπό τις παρούσες συνθήκες»! Την ίδια στιγμή που οι χιλιάδες συνταξιούχοι ναυτεργάτες κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς επικουρική σύνταξη, η κυβέρνηση της ΝΔ, παραβιάζοντας ακόμα και αυτά τα δικά της νομοθετικά εκτρώματα, απαλλάσσει με χαριστική ρύθμιση από τις ασφαλιστικές του εισφορές, που ανέρχονται σε τουλάχιστον 10.000.000 ευρώ, τον εφοπλιστή Κώστα Λουίζο, του οποίου το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» βρίσκεται βουλιαγμένο στη θάλασσα της Σαντορίνης με τραγικό απολογισμό δύο αγνοούμενους! Ενώ συνολικά οι αυθαίρετες χαριστικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει προς τους εφοπλιστές τόσο από την κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ ανέρχονται σε ποσά αστρονομικά, δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ!

Η αυθαίρετη απόφαση του ΝΑΤ να χαριστούν, τα 10 εκατ. ευρώ στον Λουίζο για τα τέσσερα πλοία του, ανάμεσά τους και το ναυαγισμένο, είχε ληφθεί κατά πλειοψηφία στις 26 Φλεβάρη του 2007 με εξόφθαλμη την παρέμβαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη και ενώ ήταν γνωστό ότι το ΚΕΑΝ δεν είχε πλέον κεφάλαια για να καταβάλει τις συντάξεις! Ανάλογες είναι οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και συνεχώς ανανεώνονται για την ακτοπλοϊκή εταιρεία ΝΕΛ, η οποία μόνο στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων του ΝΑΤ οφείλει 7 εκατ. ευρώ, και για την πλειοψηφία των πλοίων της «Hellenic Seaways» (πλοιοκτήτρια του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» ως MFD).

Συνταξιούχοι του ΝΑΤ διαμαρτύρονται για τις εξευτελιστικές συντάξεις
Συνταξιούχοι του ΝΑΤ διαμαρτύρονται για τις εξευτελιστικές συντάξεις
Χτες η διοίκηση συνεδρίασε για το θέμα του ΚΕΑΝ, χωρίς, με ευθύνη της πλειοψηφίας, να ληφθεί κάποια ουσιαστική απόφαση, ενώ στη συνέχεια έγινε έκτακτη συνάντηση των μελών της διοίκησης με τον γενικό γραμματέα του ΥΕΝ Ι. Τζοάννο, ο οποίος ενημέρωσε ότι προωθείται διάταξη του υπουργείου σε ...νομοσχέδιο (χωρίς να διευκρινιστεί ποιο και πότε), η οποία προβλέπει: «...Επιτρέπεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΑΤ μεταφορά των αναγκαίων ποσών από τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ», η οποία είναι φανερό ότι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα.

Καταγγέλλουν τα ταξικά συνδικάτα

«Τη στιγμή που το ΝΑΤ δεν έχει χρήματα να καταβάλει τις επικουρικές συντάξεις των ναυτεργατών», που «οι συντάξεις παραμένουν σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα» και δε δίνεται σε χιλιάδες ούτε η σύνταξη που προβλέπεται από το νόμο, η κυβέρνηση της ΝΔ (...) «επιμένει στις προκλητικές απαλλαγές των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ, όπως το δώρο των 10 εκατ. ευρώ προς τον όμιλο «ΛΟΥΗ», τη μη είσπραξη βεβαιωμένων οφειλών προς το ΝΑΤ δεκάδων ναυτιλιακών εταιρειών, την προώθηση γενίκευσης των απαλλαγών και για άλλες κατηγορίες πλοίων». Αυτό επισημαίνεται σε δελτίο Τύπου, που εξέδωσαν χτες ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ, τονίζοντας ότι η γενίκευση των απαλλαγών επιβεβαιώνεται και από τη χτεσινή ομιλία του πρωθυπουργού, από το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός ΕΝ για τον Οργανισμό Απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών (ΟΕΑΝ), πολιτική την οποία προσυπογράφει το ΠΑΣΟΚ.

Για τη διάταξη που ετοιμάζει το ΥΕΝ, για να λυθεί δήθεν το πρόβλημα, τονίζουν: «Δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα άμεσα ούτε και μακροπρόθεσμα. Το ανακυκλώνει και το οξύνει», «επιδιώκει να νομιμοποιήσει την παράνομη λεηλασία των αποθεματικών» και των άλλων Ταμείων του ΝΑΤ. Τεράστιες ευθύνες - συνεχίζουν - έχουν και οι κυβερνητικοί, εργοδοτικοί συνδικαλιστές στην πλειοψηφία της ΠΝΟ, που έχουν συμφωνήσει στις χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ των εφοπλιστών.

Στο επιχείρημα του ΥΕΝ ότι οι χαριστικές ρυθμίσεις γίνονται για τη μείωση της ανεργίας, τα σωματεία απαντούν ότι ανατρέπεται από την πραγματικότητα. Η ανεργία αυξάνεται, οι οργανικές συνθέσεις μειώνονται, όπως και το ναυτεργατικό εισόδημα, η εργασία εντατικοποιείται.

Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να οργανώσουν την πάλη τους για να ανατρέψουν αυτήν την πολιτική, να διασφαλίσουν την καταβολή των συντάξεων και τη βελτίωσή τους. Καλούν τους ναυτεργάτες «αποφασιστικά να δώσουν τη μάχη της απεργίας την 1η Μάη και τις απεργιακές συγκεντρώσεις που διοργανώνει το ΠΑΜΕ στον Πειραιά».

ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND»
Απειλή ρύπανσης για όλο το Αιγαίο

Ρύπανση με απροσδιόριστες συνέπειες απειλεί τη θάλασσα της Σαντορίνης, αλλά και συνολικά το Αιγαίο, καθώς το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND», που βρίσκεται στο βυθό του Αθηνιού και σε βάθος περίπου 150 μέτρων, παραμένει «φορτωμένο» με 450 περίπου τόνους μαζούτ.

Το ...περίφημο σχέδιο απάντλησης των καυσίμων, που κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία «ΛΟΥΗΣ» το περασμένο Σάββατο και ενέκρινε το ΥΕΝ, φαίνεται ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί! Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες και μέχρι αργά το βράδυ στην περιοχή δε γινόταν καμιά απολύτως εργασία! Για το θέμα της ρύπανσης θα γίνει σήμερα στη 1 το μεσημέρι συνάντηση στο ΥΕΝ μεταξύ των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του νησιού και του υπουργού.

Ταυτόχρονα, όπως όλα δείχνουν, παραμένει σε εξέλιξη η επιχείρηση του ΥΕΝ και της εταιρείας να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους για το ναυάγιο με τους δυο αγνοούμενους και αυτές να τις μετατοπίσουν στο πλήρωμα. Χτες έξι ναυτεργάτες του πληρώματος συνέχισαν τις καταθέσεις τους στο Λιμεναρχείο της Σαντορίνης, με την παρουσία του αξιωματικού του Λιμενικού Π. Σαλίβερου που διόρισε ο υπουργός ΕΝ Μ. Κεφαλογιάννης. Πρόκειται για αξιωματικό αναρμόδιο (κλαδάρχης Προσωπικού ΛΣ), ο οποίος φέρεται να έχει «βεβαρημένο παρελθόν» για συγκαλύψεις σοβαρών ελλείψεων σε θέματα ασφαλείας επιβατηγών πλοίων.

Μέχρι και χτες δεν είχαν οριστεί με ευθύνη του εισαγγελέα και της λιμενικής αρχής πραγματογνώμονες, κάτι που η ποινική δικονομία προβλέπει να γίνει από την πρώτη στιγμή.

Στο μεταξύ, στο Λιμεναρχείο φυλάσσεται και το «μαύρο κουτί» που ανέσυρε από το πλοίο το ρομποτικό βαθυσκάφος του ΕΛΚΕΘΕ το περασμένο Σάββατο και αναμένεται τις επόμενες μέρες να μεταφερθεί σε ειδικό εργαστήριο στο εξωτερικό για αποκωδικοποίηση.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΠΙΤΣ»
Δυναμική διαμαρτυρία

Ηξεις - αφήξεις από τους συναρμόδιους υπουργούς κατά τις χτεσινές συναντήσεις στην Αθήνα

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χτες στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων οι 130 εργαζόμενοι του ξενοδοχείου «Κέρκυρα Μπιτς», συμφερόντων του «Ομίλου Λούης» - στον οποίο ανήκει και το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» που ναυάγησε τη Μεγάλη Πέμπτη. Με την κινητοποίησή τους έστειλαν μήνυμα αγωνιστικής διασφάλισης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους. Ταυτόχρονα, απάντησαν στον εμπαιγμό που συντελείται σε βάρος τους από την κυβέρνηση, όπως φάνηκε και από τις διαδοχικές συναντήσεις που είχαν, επίσης χτες, με την υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, Φ. Πάλλη - Πετραλιά και τον υφυπουργό Απασχόλησης, Γ. Γιακουμάτο.

Η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση υπερασπίστηκε την απόφασή της για το κλείσιμο του ξενοδοχείου ενώ για τους εργαζόμενους παρέπεμψε στον υφυπουργό Απασχόλησης. Ο υφυπουργός, από τη μια είπε ότι αν δεν υπάρχουν λόγοι ασφάλειας και υγιεινής το ξενοδοχείο μπορεί να λειτουργήσει αλλά ότι αυτό είναι θέμα του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Και από την άλλη ότι είναι πρόβλημα του επιχειρηματία αν δεν ανοίξει το ξενοδοχείο μέχρι τις 15 με 20 του μήνα, και πως οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται κανονικά από 1η Μάη, χωρίς βέβαια να εξηγήσει πώς και ποιος το διασφαλίζει αυτό.

Στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στην Κέρκυρα, με μπροστάρη το ταξικό τους σωματείο και έχοντας στο πλευρό τους εκατοντάδες συναδέλφους τους από άλλα ξενοδοχεία, διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους για τη φετινή τουριστική σεζόν, ανεξάρτητα από τη λειτουργία ή όχι του ξενοδοχείου. Στα χέρια τους κρατούσαν μαύρες σημαίες που συμβόλιζαν την πολιτική που τροφοδοτεί την εργοδοτική ασυδοσία σε βάρος των εργαζομένων, ακόμα και των πελατών. Συνέχισαν την κινητοποίηση έξω από τη Νομαρχία, απαιτώντας την εφαρμογή της ομόφωνης απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου για διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

  • Στο μεταξύ, προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατέθεσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία του ξενοδοχείου, ζητώντας να κριθεί παράνομη και αντισυνταγματική η προσωρινή ανάκληση του σήματος λειτουργίας και η σφράγιση του ξενοδοχείου που βρίσκεται στα Γουβιά της Κέρκυρας.
ΚΚΕ
Να προστατευτούν τα δικαιώματα των εργαζομένων

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του Κόμματος Τ. Τσιόγκας

Την ανάγκη θεσμικής προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων αναδεικνύει το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του Τ. Τσιόγκα προς τους υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης, Φ. Πάλλη - Πετραλιά, και Απασχόλησης, Σ. Τσιτουρίδη, με αφορμή την ανάκληση της άδειας λειτουργίας του ξενοδοχείου του ομίλου «Λούης» στην Κέρκυρα.

Στην Επίκαιρη Ερώτηση επισημαίνεται:

«Η απόφαση της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης για αναστολή της άδειας λειτουργίας του ξενοδοχείου "ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΠΙΤΣ", συμφερόντων του ομίλου "Λούης", δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να φορτωθεί στις πλάτες των 130 εργαζομένων που κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλιά τους. Η έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, ιδιαίτερα μετά και το περσινό δυστύχημα με δύο νεκρούς, είναι ευθύνη τόσο της εργοδοσίας όσο και της κυβέρνησης, που με την πολιτική της εξυπηρέτησης των επιχειρηματικών συμφερόντων να μπαίνει πάνω από την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και των πελατών, προσπαθεί σήμερα να την εξωραΐσει με αντεργατικά μέτρα.

Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο βρίσκεται πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, με τα καθήκοντα τεχνικών ασφαλείας να έχουν ανατεθεί στους εργοδότες, δίχως μέτρα για την αντιμετώπιση της εντατικοποίησης της δουλιάς και, το κυριότερο, δίχως ουσιαστική παρέμβαση των συνδικάτων στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας».

Ερωτώνται οι υπουργοί «τι μέτρα προτίθενται να πάρουν στην κατεύθυνση της εξασφάλισης των θέσεων εργασίας και τι ουσιαστικά μέτρα πρόκειται να πάρουν ώστε να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι για την υγιεινή και ασφάλεια στους χώρους δουλιάς».

Τρία νέα ναυτικά ατυχήματα

Τρία νέα ναυτικά ατυχήματα σημειώθηκαν το περασμένο Σάββατο στο Αιγαίο. Συγκεκριμένα ανοιχτά της Κέας βυθίστηκε η θαλαμηγός «ΜΑΤΑ» σημαίας Ολλανδίας, με έντεκα επιβάτες, μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο. Οι επιβάτες περισυνελέγησαν σώοι από σκάφος του Λιμενικού.

Σε αμμώδη αβαθή στον όρμο Λεγρενών στο Σούνιο, προσάραξε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ALI RIZA DENIZ», σημαίας Παναμά. Το πλοίο έπλεε κενό φορτίου από Πάτρα για Κωνσταντινούπολη με πέντε αλλοδαπούς ναυτικούς οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους. Στο πλοίο απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι να ελεγχθεί από τον νηογνώμονα.

Μηχανική βλάβη παρουσίασε επίσης το φορτηγό πλοίο «RIFKI NAIBOGLOY II» σημαίας Τουρκίας ενώ έπλεε ανατολικά της Μήλου με προορισμό από την Τουρκία για Ισπανία, φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα και με 12 αλλοδαπούς ναυτικούς πλήρωμα. Από το λιμεναρχείο απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.

Συζήτηση για το ναυάγιο

Σήμερα στις 9 μ.μ. στην τηλεόραση του «902 ΤV» και στην εκπομπή «ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ» ο Κ. Καραχάλιος συνομιλεί με τον Γιάννη Μανουσογιαννάκη, πρόεδρο του ναυτικού σωματείου «Στέφενσων» και τον Λεωνίδα Νικολάτο, πρώην επιθεωρητή κλάδου επιθεώρησης εμπορικών πλοίων, με αφορμή το ναυάγιο στη Σαντορίνη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ