ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Δεκέμβρη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Απροκάλυπτη παρέμβαση της ΝΔ σε βάρος των ναυτεργατών

Με «πρώτο βιολί» την εισηγήτρια του κυβερνώντος κόμματος στην αρμόδια επιτροπή, αποφασίστηκε ο τεμαχισμός της Σύμβασης που αφορά στα δικαιώματα 1.200.000 ναυτεργατών

Την εφοπλιστική ασυδοσία στους όρους δουλιάς εκατομμυρίων ναυτεργατών επιχειρεί να διασφαλίσει η απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου
Την εφοπλιστική ασυδοσία στους όρους δουλιάς εκατομμυρίων ναυτεργατών επιχειρεί να διασφαλίσει η απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου
Με μια προκλητική και ωμή επέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εκπρόσωπος της κυβέρνησης της ΝΔ επιχείρησε χτες να τεμαχίσει και να αναστείλει την εφαρμογή της ενοποιημένης Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, στην οποία καθορίζονται οι ελάχιστοι όροι δουλιάς, αμοιβής και κοινωνικών παροχών στους ναυτεργάτες. Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά στα δικαιώματα περίπου 1.200.000 ναυτεργατών, γεγονός που αποδεικνύει το μέγεθος της αντιδραστικής παρέμβασης της εκπροσώπου της ΝΔ.

Στόχος της παρέμβασης ήταν διατηρηθεί «αλώβητο» το νεοαποικιοκρατικό νομοθετικό πλαίσιο για τη ναυτιλία, όπως διαμορφώθηκε από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ κατά τις τροποποιήσεις του Ελληνικού Συντάγματος, για τη συνέχιση της στυγνής εκμετάλλευσης των Ελλήνων και των αλλοδαπών ναυτεργατών και την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών.

Συμφώνησαν στον τεμαχισμό

Συγκεκριμένα, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, η ευρωβουλευτής της ΝΔ Ρόδη Κράτσα - Τσαγκαροπούλου, ως εισηγήτρια του Σχεδίου Γνωμοδότησης, κατέθεσε τροπολογία σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη δύνανται να μην επικυρώσουν στο σύνολό τους «τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, η οποία εγκρίθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2006», αλλά «επιτρέπεται να επικυρώσουν μόνο τα τμήματα που εμπίπτουν στην κοινοτική αρμοδιότητα»!

Η τροπολογία εγκρίθηκε με οριακή πλειοψηφία 22 υπέρ - 21 κατά και 2 λευκά, σηματοδοτώντας έτσι ένα καίριο χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών. Με αυτήν την επαίσχυντη ενέργεια επιδιώκουν να μείνει άθικτο το αντεργατικό τερατούργημα και συγκεκριμένα ο όρος 8 του άρθρου 13 του νόμου 2687/53, που από κοινού «εκσυγχρόνισαν» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να παραβιάζουν τις διεθνείς συμβάσεις και την εθνική νομοθεσία, τις Συλλογικές Συμβάσεις και γενικότερα τους όρους δουλιάς και αμοιβής και ασφάλισης των ναυτεργατών.

Η εισηγήτρια πρότεινε, ακόμα, η κατάθεση των εγγράφων επικύρωσης της (σχετικής) σύμβασης στο Γενικό Διευθυντή του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας να γίνει κατά προτίμηση πριν από την 31η Δεκέμβρη 2010, σε αντίθεση με την πρόταση του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, που προτείνει η διαδικασία επικύρωσης από τα κράτη να έχει ολοκληρωθεί πριν από την 31η Δεκέμβρη 2008. Η συγκεκριμένη πρόταση απορρίφθηκε με 25 ψήφους κατά, 19 υπέρ και 2 λευκά, είναι όμως σίγουρο ότι θα επανέλθει.

Συμπαιγνία σε βάρος των ναυτεργατών

Κατά την ψηφοφορία για το σύνολο της Γνωμοδότησης της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, υπέρ ψήφισαν 43 ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, των Σοσιαλδημοκρατών, των Φιλελευθέρων, των Πράσινων, κ.ά., η «μεγάλη συμμαχία», δηλαδή, που αποτυπώνει τον αντιδραστικό χαρακτήρα και τον αρνητικό συσχετισμό δύναμης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε βάρος των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων.

Το όψιμο ενδιαφέρον της ΝΔ για την επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 άρχισε με ερώτηση της ευρωβουλευτή Ρόδης Κράτσα - Τσαγκαροπούλου προς το Συμβούλιο της ΕΕ στις 9/10/2006, στο οποίο εξέφραζε την αγωνία της για το αν «έχει ζητήσει από την Επιτροπή να ορίσει χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με τα πρότυπα ναυτικής εργασίας;»!!!

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ «τεκμηρίωσε» την άποψή της στη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού με τη δημαγωγική δήλωση ότι η πρόταση για παράταση κατά 2 χρόνια επικύρωσης της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2010 γίνεται μετά από έρευνα που έκανε και τη διαπίστωση ότι η επικύρωση γίνεται με διαφορετικούς τρόπους π.χ. στην Αγγλία απ' ό,τι στην Ελλάδα. Οι ισχυρισμοί της αποτελούν πρόκληση για όλους τους ναυτεργάτες και αποτυπώνουν τα φαιδρά επιχειρήματα της πρότασης της ΝΔ και των άλλων εκπροσώπων των εφοπλιστών για τον τεμαχισμό της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006.

Να επικυρωθεί τώρα και στο σύνολό της η Σύμβαση

Εκ μέρους της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ο Γιώργος Τούσσας απαίτησε να επικυρωθεί άμεσα και στο σύνολό της η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006. Κατήγγειλε, παράλληλα, για μια ακόμη φορά τις προκλητικές ενέργειες της ΝΔ και των άλλων πολιτικών εκπροσώπων των εφοπλιστών στην Επιτροπή και απέναντι στους ναυτεργάτες.

Με ανακοίνωσή της, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, η οποία έγκαιρα είχε προειδοποιήσει για τις αντεργατικές μεθοδεύσεις, που τώρα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καλεί τους ναυτεργάτες να βγάλουν τα απαραίτητα πολιτικά συμπεράσματα. Να καταδικάσουν έμπρακτα την αντεργατική πολιτική της ΝΔ, την πολιτική που κριτήριο έχει την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών γενικότερα του κεφαλαίου και πιστά εναλλάξ υπηρετούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Να αλλάξουν τους συσχετισμούς δύναμης, να ενισχύσουν το ΚΚΕ, το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα.

Η κλιμάκωση των αγώνων των ναυτεργατών με το ΚΚΕ και τις αγωνιστικές δυνάμεις που παλεύουν στις γραμμές του αποτελούν δύναμη αντίστασης -ανυπακοής - απειθαρχίας στην αντιλαϊκή - αντιδραστική πολιτική της ΕΕ, της κυβέρνησης της ΝΔ και των άλλων εκπροσώπων του κεφαλαίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος, για να πάρουν στα χέρια τους οι ναυτεργάτες, γενικότερα οι εργαζόμενοι, τον πλούτο που παράγουν και να τον αξιοποιήσουν για τη λαϊκή ευημερία.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΝΑΤ
Βάζουν μπουρλότο στις συντάξεις

Σύσκεψη από τα ταξικά σωματεία την άλλη Πέμπτη

Να μειώσει τις ήδη χαμηλές συντάξεις - κύριες και επικουρικές - των ναυτεργατών επιδιώκει η κυβέρνηση της ΝΔ! Αυτό αποκαλύφθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΝΑΤ που έγινε προχτές, όπου επιχειρήθηκε με πειρατικό τρόπο να περάσει θέμα που προέβλεπε ότι από το 2007 οι συντάξεις δε θα υπολογίζονται, όπως σήμερα, με βάση το 70% του βασικού μισθού που καθορίζει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ακτοπλοΐας, αλλά θα ρυθμίζονται πλέον από την εισοδηματική πολιτική!

Το θέμα αυτό με παρέμβαση των ναυτεργατών και των διοικήσεων των ναυτεργατικών ενώσεων της ΠΕΜΕΝ, του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) διαγράφηκε από την ημερήσια διάταξη του διοικητικού συμβουλίου του ΝΑΤ, όμως οι ναυτεργάτες και τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία παραμένουν σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Στα πλαίσια αυτά την Πέμπτη 27 Δεκέμβρη στις 10.30 το πρωί διοργανώνουν σύσκεψη όπου θα καθοριστεί το πρόγραμμα δράσης.

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν οι τρεις ναυτεργατικές ενώσεις σημειώνεται ότι την ίδια περίοδο που σχεδιάζεται η μείωση των συντάξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ μέσω του ΥΕΝ χαρίζει τις ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ και ταυτόχρονα διώχνει από τα καράβια τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και τους αντικαθιστά με φθηνούς ανασφάλιστους χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, «έρμαια στα χέρια των δουλεμπόρων, για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Να ενισχυθεί η ασφάλεια στη θάλασσα

Τη θέση του ΚΚΕ σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά και του περιβάλλοντος, διατύπωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, με παρέμβασή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με αφορμή την ψήφιση «τροποποίησης του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 417/2002 για την εσπευσμένη σταδιακή καθιέρωση απαιτήσεων διπλού κύτους ή ισοδύναμου σχεδιασμού για τα πετρελαιοφόρα μονού κύτους και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2978/94 του Συμβουλίου», ο ευρωβουλευτής του Κόμματος ανέφερε τα εξής:

«Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ ψήφισε την πρόταση τροποποίησης της παραγράφου 3 του άρθρου 4 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 417/2002, τόσο κατά την έγκριση στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού στις 22/11/2006 όσο και στην Ολομέλεια του ΕΚ στις 14/11/2006, έτσι ώστε η μεταφορά βαρέος κλάσματος πετρελαίου να γίνεται αποκλειστικά με πετρελαιοφόρα διπλού κύτους. Το ΚΚΕ με συνέπεια μαζί με τους ναυτεργάτες, γενικότερα με τους εργαζόμενους, παλεύει ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων στα κράτη - μέλη, στους εφοπλιστές και το κεφάλαιο, προκειμένου να ληφθούν αυστηρά μέτρα για την ενίσχυση των κανόνων ασφάλειας για τα πετρελαιοφόρα και γενικότερα για όλες τις κατηγορίες πλοίων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ