ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΔΑΡΙΓΚ»
Ζητάνε δουλιά, τους δίνουν ανεργία

Από τη χτεσινή διαδήλωση έξω από το υπουργείο Απασχόλησης
Από τη χτεσινή διαδήλωση έξω από το υπουργείο Απασχόλησης
Αγωνιστική «κάθοδο» στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο υπουργείο Εργασίας έκαναν χτες οι εργαζόμενοι του εργοστασίου «ΔΑΡΙΓΚ» της Χαλκίδας, που παλεύουν εδώ και τρεις μήνες για να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στην εργασία. Οι εργαζόμενοι έφτασαν με πορεία στο υπουργείο Εργασίας όπου και πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας και συμβολικά έφτιαξαν γύρω τους έναν «φράχτη» με συρματόπλεγμα που παράγει το εργοστάσιό τους.

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και εκ μέρους της Ομοσπονδίας Μετάλλου και του ΠΑΜΕ ο Δ. Τσιουμπρής, οι οποίοι πήραν μέρος και στη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία των εργαζομένων με τον υφυπουργό Εργασίας Γ. Γιακουμάτο. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, ο υφυπουργός δήλωσε στους εργαζόμενους ότι δεν είναι και πολλά αυτά που μπορούν να γίνουν από πλευράς κυβέρνησης. Παρά τις προφανείς τυχοδιωκτικές επιδιώξεις της εργοδοσίας να κλείσει το εργοστάσιο, ο υφυπουργός είπε ότι στα πλαίσια της ελεύθερης οικονομίας δεν μπορεί να κάνει κάτι. Η μόνη πρόταση του Γ. Γιακουμάτου ήταν η ένταξη της επιχείρησης στο άρθρο 46Α του Νόμου 1892 που προβλέπει την εκκαθάριση της επιχείρησης λόγω των χρεών του εργοδότη σε τράπεζες, αλλά και στο ΙΚΑ, πράγμα που αφήνει ξεκρέμαστους περίπου 50 εργαζόμενους που βρίσκονται πολύ κοντά στη σύνταξη, μια και από το Μάη του 2003 δεν έχουν πληρωθεί οι απαραίτητες εισφορές στο ΙΚΑ. Στην πρόταση του Αντ. Σκυλλάκου να δοθεί επίδομα στους εργαζόμενους που είναι εδώ και 5 μήνες απλήρωτοι, ο υφυπουργός απάντησε ότι θα εξετάσει αυτήν την περίπτωση.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στους εργαζόμενους μετά τη συνάντηση, τους κάλεσε να συνεχίσουν τον αγώνα τους για το δικαίωμά τους στη δουλιά και να μη δεχτούν καμία λύση που δε θα τους εξασφαλίζει τις θέσεις εργασίας τους και το μεροκάματο. Υπογράμμισε ακόμη ότι η ένταξη στο άρθρο 46Α και η εκκαθάριση της επιχείρησης κρύβει πολλούς κινδύνους για τους εργαζόμενους, αφού αν μετά την εκκαθάριση δε βρεθεί νέος εργοδότης το εργοστάσιο θα κλείσει, ενώ τα μεροκάματα κατά την περίοδο αυτή δεν είναι εξασφαλισμένα.

Οπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Ν. Ζιγογιάννης ο υφυπουργός, αν και καθυστερημένα, δήλωσε πως την άλλη Τρίτη θα πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση μεταξύ της κυβέρνησης, των εργαζομένων και της εργοδοσίας, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Είναι ώρα για ένα βήμα μπροστά

Το αυτονόητο, ότι το καράβι χωρίς εφοπλιστή ταξιδεύει, χωρίς ναυτεργάτη όμως όχι, ότι «οι ναυτεργάτες δε θα σταυρώσουν άσπρη μέρα όσο έχουν στα πόδια τους τον κάθε Αγούδημο, τον κάθε Βαρδινογιάννη», ότι «πρέπει να διεκδικήσουν τον πλούτο που αυτοί παράγουν» και ότι «δεν είναι μοιραίο η ακτοπλοΐα, αλλά και η ναυτιλία συνολικά, να είναι τσιφλίκι των εφοπλιστών», έθεσαν στους ναυτεργάτες, οι συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, στη χτεσινή περιοδεία τους στα καράβια της ακτοπλοΐας στο λιμάνι του Πειραιά. Με κουβέντες απλές και σταράτες, οι συνδικαλιστές έκαναν «επίθεση» στη σκέψη των ναυτεργατών, βάζοντάς τους μπροστά στις ευθύνες τους, στις ευθύνες που έχουν απέναντι στον εαυτό τους, στην οικογένειά τους, στην τάξη τους, να ανατρέψουν την πολιτική που κυριαρχεί, να τα βάλουν με τους φορείς της, κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και την Ευρωπαϊκή Ενωση που τη σχεδιάζει για λογαριασμό των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Να κάνουν το βήμα και να συντονιστούν με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, που δίνουν αυτήν τη μάχη, συμμετέχοντας μαζικά στο σημερινό συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην Αθήνα, αλλά και στη συγκέντρωση της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, στις 16 Δεκέμβρη, στον Πειραιά.

Οι συζητήσεις, που έγιναν μεταξύ συνδικαλιστών και ναυτεργατών στα γκαράζ και τα μηχανοστάσια των επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», «ΑΠΤΕΡΑ», «ΚΡΗΤΗ Ι», ήταν χαρακτηριστικές. Πλοία παλιά - όπως, άλλωστε, είναι η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων της ακτοπλοΐας - και υποσυντήρητα, κάνουν το γύρο του Αιγαίου, καθώς πιάνουν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 6 και 7 λιμάνια, κρατώντας στο πόδι τους ναυτεργάτες από 16 έως 18 ώρες! «Δεν μπορούμε άλλο. Και μετά λένε για ασφάλεια. Ποια ασφάλεια, όταν είμαστε άυπνοι;», ειπώθηκε από ναυτεργάτη στο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου, ο οποίος όχι μόνο ξεζουμίζει τους ναυτεργάτες, αλλά από πάνω τους «τρώει» και τα έξτρα.

Ο Σάββας Τσιμπόγλου και ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, πρόεδροι της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, αντίστοιχα, ενημέρωσαν τους ναυτεργάτες για τα νέα αντιναυτεργατικά μέτρα που προωθούνται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης για λογαριασμό των εφοπλιστών και ετοιμάζεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση, όπως το να μετατρέψουν τους Ελληνες ναυτεργάτες σε φτηνούς και ανασφάλιστους και να υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μέτρα που σηματοδοτούν την ένταση της επίθεσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου και αποδεικνύουν ότι, στα πλαίσια αυτής της πολιτικής, η κατάσταση των ναυτεργατών θα επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα. Ταυτόχρονα, έθεσαν στην κρίση τους τη στάση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, που αποτελεί «απευθείας φερέφωνο των εφοπλιστών», αλλά και συνολικά της ηγεσίας του συνδικαλιστικού κινήματος και τους κάλεσαν να συμβάλουν στη συγκρότηση του πλατιού, ισχυρού, οργανωμένου κινήματος, που θα χτυπήσει και θα ανατρέψει αυτήν την πολιτική.

«ΠΑΤΡΑΙΚΗ ΧΑΡΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ» («ELITE»)
18 απολύσεις στα «σκαριά»

Στην απόλυση 18 εργατών, που απασχολούνται σε μια από τις τρεις μονάδες παραγωγής που διαθέτει στην Πάτρα η «Πατραϊκή Χαρτοβιομηχανία» (ELITE), προχωρά η διοίκηση της επιχείρησης με τη δικαιολογία του υψηλού κόστους της παραγωγής. Μάλιστα, επειδή θέλει να κλείσει το συγκεκριμένο τμήμα που λειτουργεί στο κτίριο του πρώην «Καγιάφα», ανακοίνωσε στους εργάτες να περάσουν από τα γραφεία της επιχείρησης για να υπογράψουν... «οικειοθελή αποχώρηση». Οι εργάτες αρνούνται να υπογράψουν την καταδίκη τους, προσέρχονται κανονικά στις βάρδιές τους και απαιτούν το τμήμα παραγωγής να συνεχίσει να λειτουργεί ή η επιχείρηση να τους εντάξει στις δύο άλλες μονάδες παραγωγής που διαθέτει. Η διοίκηση της επιχείρησης αρνείται ακόμα και να συζητήσει αυτό το ενδεχόμενο και οι εργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά προχωρώντας σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Στο πλευρό των εργαζομένων, μέσα στο εργοστάσιο, βρέθηκε χτες κλιμάκιο της Τοπικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ στην Πάτρα με επικεφαλής τον Αντώνη Ταβουλάρη, ο οποίος κάλεσε τους εργάτες να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να αγωνιστούν για το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη δουλιά αλλά και να βγάλουν τα αναγκαία πολιτικά συμπεράσματα για το πού έχει οδηγήσει την εργατική τάξη συνολικά η εφαρμογή αυτής της αντεργατικής πολιτικής. Και καταλήγοντας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στο όνομα της ελεύθερης αγοράς, που σημαίνει ασύδοτη δράση του κεφαλαίου και κωδικοποιείται σε συνθήκες όπως αυτή του Μάαστριχτ, της ΟΝΕ, του Συμφώνου Σταθερότητας, πίνουν νερό τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ καθώς και ο ΣΥΝ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ