ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Μάη 2003
Σελ. /44
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΔ
Στόχος, η καλύτερη προώθηση της Παιδείας της αγοράς

Επιμέρους ρυθμίσεις στο εξετασιοκεντρικό σύστημα του σχολείου και λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, περιλαμβάνει το πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία

Ενιαία Ανώτατη, Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, ζητούν οι φοιτητές και όχι παραπέρα εμπορευματοποίηση, που προτείνει η ΝΔ

Eurokinissi

Ενιαία Ανώτατη, Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, ζητούν οι φοιτητές και όχι παραπέρα εμπορευματοποίηση, που προτείνει η ΝΔ
Με προσήλωση στις «αρχές» της υπαγωγής της εκπαίδευσης στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς εργασίας και στην ιδιωτικοοικονομική λειτουργία της, η Νέα Δημοκρατία παρουσίασε χτες με τρόπο πανηγυρικό το «κυβερνητικό πρόγραμμά» της για την Παιδεία. Επιβεβαιώνοντας, για άλλη μια φορά, ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές ως προς την εφαρμοζόμενη πολιτική, αφού αυτό που ευαγγελίζεται η ΝΔ είναι όχι η ανατροπή, αλλά η αλλαγή και τα μερεμέτια στην υπάρχουσα.

Ο πρόεδρος της ΝΔ, Κ. Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του προγράμματος σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στο νέο αιώνα ατμομηχανή της ανάπτυξης, βασικός αλλά και δίκαιος μηχανισμός αναδιανομής του εισοδήματος είναι η εκπαίδευση».

Διά βίου κατάρτιση προσαρμοσμένη
στην Παιδεία της αγοράς

Το κείμενο των θέσεων διαπνέεται από τη λογική της διά βίου κατάρτισης, φέρνει επιμέρους ρυθμίσεις στο σύστημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προτείνεται σειρά μέτρων ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στον τομέα αυτό, οι θέσεις της ΝΔ είναι καταπέλτης ενάντια στο δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, φτάνοντας σε σημείο να μιλά για ποινή διακοπής της χρηματοδότησης των ΑΕΙ.

«Ιδιαίτερα η υποχρεωτική εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυρήνα της διά βίου εκπαίδευσης», σημειώνει η ΝΔ, εξηγώντας τη θέση της για επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 12 χρόνια (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο). Στις προγραμματικές θέσεις περιλαμβάνεται η κατάργηση των ΤΕΕ και η αντικατάστασή τους από Επαγγελματικά Λύκεια, τα οποία λειτουργούν κοντά στα Γενικά Λύκεια, διατηρώντας έτσι το διπλό δίκτυο γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις καταργούνται στη Β' Λυκείου, αλλά παραμένουν και συνδέουν το απολυτήριο με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Γ' τάξη Λυκείου σε 6 μαθήματα. Ο τρόπος και το σύστημα προσδιορισμού των μονάδων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διευκρινίζεται ότι διατηρούνται ως έχουν. Παράλληλα, καθιερώνονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις δύο φορές το χρόνο από την πέμπτη Δημοτικού μέχρι την τρίτη Γυμνασίου.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο θέμα της κατάρτισης, όπου, αφού γίνεται κριτική για την «έλλειψη συστήματος παρακολούθησης των αναγκών της αγοράς εργασίας» και «αποκατάσταση της φυσιογνωμίας των ΙΕΚ» με εκπαιδευτές που θα είναι «καταξιωμένα επαγγελματικά στελέχη» στην αγορά εργασίας και «προγράμματα κατάρτισης με βάση τις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς». Παράλληλα, προτείνει θεσμοθέτηση οργάνων πιστοποίησης της λεγόμενης άτυπης κατάρτισης.

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, ανάμεσα σε άλλα η ΝΔ υπόσχεται ότι σε αντίθεση με ό,τι έχει συμβεί έως σήμερα, θα προχωρήσει η καταδικασμένη ήδη από τους εκπαιδευτικούς αξιολόγηση - χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, η οποία θα συνδέεται με την υπηρεσιακή εξέλιξη. Εξαγγέλλει δε ότι τα πανεπιστήμια σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας αναπτύσσουν εξαμηνιαίο πρόγραμμα μαθημάτων επιστημονικής - διδακτικής και ψυχοπαιδαγωγικής κατάρτισης που θα οδηγεί σε σχετικό πιστοποιητικό και το οποίο θα είναι υποχρεωτικό για το διορισμό των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

Κύκλοι σπουδών και διακοπή χρηματοδοτήσεων

Σταθερά προσανατολισμένη στη νεοφιλελεύθερη λογική, η ΝΔ επαναφέρει τη θέση για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων για «την άρση της μονοπωλιακής λειτουργίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την ανάπτυξη ενός υγιούς ανταγωνισμού, που θα οδηγήσει και το δημόσιο πανεπιστήμιο σε περαιτέρω αναβάθμιση των σπουδών του». Από τις προτάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ξεχωρίζει εκείνη για τη διάρθρωση των σπουδών σε δύο περιόδους. «Η πρώτη διαρκεί τέσσερα εξάμηνα και περιλαμβάνει τις βασικές γνώσεις της αντίστοιχης επιστήμης», ενώ προϋπόθεση για την παρακολούθηση μαθημάτων της δευτέρας περιόδου αποτελεί η επιτυχής εξέταση στα μαθήματα της πρώτης.

Προβλέπεται ότι οι εκλεγόμενες πρυτανικές αρχές συντάσσουν βάσει των κατευθύνσεων του στρατηγικού σχεδιασμού τετραετές επιχειρησιακό πρόγραμμα. Αυτό υποβάλλεται στο ΥΠΕΠΘ για έγκριση ως προς οικονομικό σκέλος και υπογραφή δεσμευτικής και για τα δύο μέρη συμφωνίας, την οποία αν δεν υλοποιήσουν τα ΑΕΙ απειλούνται με την «ποινή διακοπής χρηματοδοτήσεων»!

Και από μια τέτοια λογική λειτουργίας των ΑΕΙ δε θα μπορούσε να λείπει και ένας μάνατζερ. Ετσι, προβλέπεται στον οργανισμό κάθε ιδρύματος μία ή περισσότερες θέσεις διευθυντικών στελεχών με ειδικά προσόντα για την καλύτερη λειτουργία των ΑΕΙ, «δοθέντος ότι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των οικονομικών πόρων γίνεται ολοένα και δυσκολότερη».

Ειδικότερα για τα ΤΕΙ, σημειώνεται ότι με το νόμο της ανωτατοποίησης η κυβέρνηση «μετονόμασε τα ΤΕΙ από τριτοβάθμια σε ανώτατα» χωρίς να δώσει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά. Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει ότι τα δικαιώματα οργάνωσης μεταπτυχιακών και βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας θα αποκτηθούν μετά από αξιολόγηση και εφόσον έχουν φθάσει τα πανεπιστημιακά standards.

Απάντηση από
τον υπουργό Παιδείας

Συναγωνιζόμενος σε δημαγωγία τη ΝΔ, ο υπουργός Παιδείας ανέλαβε χτες το ρόλο του υπερασπιστή των μαθητών που ετοιμάζονται από την ερχόμενη βδομάδα να διαγωνιστούν σε πανελλαδικές εξετάσεις για την προαγωγή, απόλυση από το λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από ένα σύστημα που η ίδια η κυβέρνησή του θεσμοθέτησε. Σε δηλώσεις του σχετικά με τις θέσεις της ΝΔ για την Παιδεία, έκανε λόγο για «επιχείρηση ψυχολογικής χειραγώγησης των παιδιών ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων» μέσα από «πολυδάπανη φιέστα» από την πλευρά της ΝΔ. «Η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ δε θα ακολουθήσουν τη Νέα Δημοκρατία σ' αυτόν τον ολισθηρό, άτοπο και ηθικά απαράδεκτο τρόπο», δήλωσε αρνούμενος να σχολιάσει τις θέσεις του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις εξετάσεις.

Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις θέσεις της ΝΔ για ίδρυση ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη σύνδεση της λειτουργίας με τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ, λέγοντας ότι «από τις θέσεις της ΝΔ καθίσταται φανερό ότι στόχος είναι ο εξαναγκασμός των δημοσίων πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε κλείσιμο» τη στιγμή που η προωθούμενη αξιολόγηση οδηγεί στον ίδιο ακριβώς προορισμό τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Προτάσεις συνέχισης της αντιεκπαιδευτική πολιτικής

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το πρόγραμμα Παιδείας, που παρουσίασε η ΝΔ

«Η Νέα Δημοκρατία υιοθετεί, στηρίζει και δηλώνει έτοιμη να συνεχίσει επάξια την κυβερνητική πολιτική για την ολοσχερή συμμόρφωση της εκπαίδευσης στα συμφέροντα της αγοράς. Το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα αποτελεί παράλληλα μια προσπάθεια κατευνασμού και εκτόνωσης της λαϊκής αγανάκτησης, μέσα από μέτρα εξωραϊσμού της ίδιας αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής». Αυτά τονίζει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή του, σχετικά με τις θέσεις της ΝΔ στην Παιδεία, που παρουσιάστηκαν χτες.

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι οι προτάσεις της ΝΔ «παγιώνουν και βαθαίνουν την κατηγοριοποίηση και την πολυτυπία του εκπαιδευτικού συστήματος και διευρύνουν την υποκατάσταση της εκπαίδευσης από ληξιπρόθεσμες "καταρτίσεις". Ακόμη, ενισχύουν την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της Παιδείας, όπως απροκάλυπτα υπογραμμίζει στις θέσεις της για την ανώτατη βαθμίδα, με την κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων και την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ.

Η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β' Λυκείου και η μείωση των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ' Λυκείου από 9 σε 6, δεν αλλάζουν ουσιαστικά το χαρακτήρα του Λυκείου, που παραμένει σχολείο - εξεταστήριο, προορισμένο αποκλειστικά για όσους μπορούν να συνεχίσουν στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Είναι ολοφάνερο ότι οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις συνεχίζουν να ταυτίζονται, αφού πανελλαδικά θα εξετάζονται τα βασικά μαθήματα της Γ' Λυκείου. Αλλωστε, με νέους εξεταστικούς φραγμούς και ταξικά εμπόδια, όπως διαγνωστικά τεστ και δοκιμασίες δεξιοτήτων, που θα ξεκινούν νωρίτερα από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ προτίθενται να εξωθήσουν πιο μαζικά τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων σε φτηνές και κατάφωρα υποβαθμισμένες μορφές "εκπαίδευσης". Δίπλα στα ΤΕΕ που, παρά την ονομαστική "αναβάθμισή" τους σε επαγγελματικά Λύκεια, παραμένουν ταπεινά, θα προστεθούν και θα πολλαπλασιαστούν τα διάφορα υποκατάστατα της εκπαίδευσης, όπως τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, τα ΚΕΚ, τα σχολεία β' ευκαιρίας κλπ. Ετσι, η ΝΔ παραχαράζοντας το αίτημα για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, ουσιαστικά προτείνει μια κοινωνικά διαχωρισμένη και βαθιά ανισότιμη δωδεκάχρονη εκπαίδευση, η οποία απλόχερα θα χαρίζει τον τίτλο της στις διάφορες παραλλαγές ψευτοκατάρτισης στην αμάθεια και στην αμορφωσιά. Το ΠΑΣΟΚ, με τη σειρά του, επειδή δε διαφωνεί με την ουσία των θέσεων της ΝΔ, περιορίζει την κριτική του σε θέματα διαδικαστικά.

Καμιά, ωστόσο, απόχρωση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, μπλε ή πράσινη, δε θα μπορέσει να φωτίσει τη μουντή και κακόμορφη όψη του άθλιου εκπαιδευτικού οικοδομήματος. Η αναγέννηση της εκπαίδευσής μας, σε πείσμα των "εθνικών διαλόγων" ή των "εθνικών συμβουλίων" που προσπαθούν να συγκαλύψουν την ταξική φύση της, θα επιβληθεί από τον ίδιο το λαό, σαν αποτέλεσμα της σκληρής πάλης του για:

  • Την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β' και Γ' Λυκείου, την απεξάρτηση της δομής, και του προγράμματος του Λυκείου από τη διαδικασία επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ και τη συνολική ακύρωση του νομοθετικού οπλοστασίου της κυβερνητικής "μεταρρύθμισης".
  • Την καθιέρωση Ενιαίου και κοινού για όλους τους μαθητές Δωδεκάχρονου Υποχρεωτικού Σχολείου, σαν προαπαιτούμενου για οποιαδήποτε επαγγελματική πορεία.
  • Τον αναπροσανατολισμό του σκοπού της εκπαίδευσης έτσι, ώστε, από μηχανισμός αναπαραγωγής άβουλων, πειθήνιων και περιπλανώμενων στην ανεργία "Ευρωπαίων πολιτών", να επικεντρωθεί στη διαμόρφωση ανθρώπων με κοινωνική οντότητα, που όχι μόνο θα μπορούν να κατανοούν την πραγματικότητα, αλλά θα διαθέτουν και το ψυχικό δυναμισμό για να την αλλάζουν».
«Μπαράζ» πρυτανικών εκλογών

Σε Αριστοτέλειο, Γεωπονικό, Πατρών και Μετσόβιο το επόμενο διάστημα

Για άλλη μια θητεία τριών χρόνων εκλέχτηκε τελικά ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθήνας, συγκεντρώνοντας 1.903 ψήφους και ποσοστό 58,55%. Αντιπρυτάνεις εκλέχτηκαν οι Μ. Δερμιτζάκης, Χ. Κίττας και Δ. Ασημακόπουλος. Ο συνδυασμός του καθηγητή Κυριάκου Κιουλάφα, που ήταν ο έτερος υποψήφιος και στηρίχτηκε από τις δυνάμεις της Πανσπουδαστικής ΚΣ και της ΔΗΠΑΚ, συγκέντρωσε 1.251 ψήφους.

Πρυτανικές εκλογές πραγματοποιούνται το επόμενο διάστημα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) στις 20 του Μάη, και επίσης, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο στις 29 του Μάη (όπου έχουν θέσει υποψηφιότητες ο νυν πρύτανης Α. Καραμάνος και ο Χ. Ολύμπιος), στο Πανεπιστήμιο Πατρών στις 4 του Ιούνη και στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο στις 5 του Ιούνη.

Το Αριστοτέλειο «πανεπιστήμιο αλλάζει»

Τις θέσεις του ψηφοδελτίου «Το Πανεπιστήμιο αλλάζει» του οποίου ηγείται, παρουσίασε χτες σε μεγάλη συγκέντρωση στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ ο καθηγητής Βασίλης Παπαγεωργίου.

Οπως τόνισε, το πανεπιστήμιο στις δημοκρατικές κοινωνίες είναι αυτόνομη αρχή με δημόσιο χαρακτήρα. «Η αυτονομία του Πανεπιστημίου συνίσταται στην ηθική και πνευματική ανεξαρτησία της διδασκαλίας και της έρευνας από την πολιτική και οικονομική εξουσία. Η αυτονομία πραγματώνεται, απέναντι στις αρχές της Πολιτείας και τις δυνάμεις της αγοράς, με την ελευθερία της γνώσης και της πληροφόρησης και τον κριτικό έλεγχο της εξουσίας. Η γνώση που ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της κοινωνίας θεμελιώνεται στο αδιαίρετο της πανεπιστημιακής διδασκαλίας και έρευνας», υπογραμμίζεται στις θέσεις του ψηφοδελτίου, τις οποίες ανέλυσε στην ομιλία του ο υποψήφιος πρύτανης.

Ο Βασίλης Παπαγεωργίου είναι κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ από το 1997 και καθηγητής της Οργανικής Χημείας στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών. Για τη θέση των τριών αντιπρυτάνεων του ψηφοδελτίου «Το Πανεπιστήμιο αλλάζει», υποψήφιοι είναι οι καθηγητές Βασίλης Κατσαρός, Γ. Λουρίδας και Ιωάννης Παπαδογιάννης.

Μεγάλο τμήμα πανεπιστημιακών εργαζομένων στο πανεπιστήμιο και φοιτητών υποστηρίζουν το ψηφοδέλτιο, ενώ τη στήριξή τους έχουν ανακοινώσει ήδη η ΠΚΣ και η Δημοκρατική Πανεπιστημιακή Κίνηση(ΔΗΠΑΚ) - συνεργαζόμενοι.

Στις πρυτανικές εκλογές του ΑΠΘ «κατεβαίνουν» ακόμα δυο ψηφοδέλτια, το ένα υπό τον καθηγητή Ιωάννη Αντωνόπουλο, ως υποψήφιο πρύτανη και τους Αικ. Δούκα - Καμπίτογλου, Αριστείδη Κάζη και Χρ. Καλτσίκη (υποψήφιοι αντιπρυτάνεις) και το άλλο υπό την Ολυμπία Γκίμπα - Τζιαμπίρη (υποψήφια πρύτανης) και τους Δ. Κυριακίδη, Περικλή Λατινόπουλο και Γερ. Μαρτζόπουλο (υποψήφιοι αντιπρυτάνεις).

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Πρώτη η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων»

Την απόλυτη πλειοψηφία εξασφάλισε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας, κατά τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 14 Μάη. Στη διαδικασία των εκλογών συμμετείχαν γονείς που προήλθαν από εκλογικές διαδικασίες εκπροσωπώντας περίπου 80.000 μαθητές της Νομαρχίας Αθήνας. Με 121 ψήφους από το σύνολο των 249 αντιπροσώπων που ψήφισαν, η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» εξασφάλισε 8 από τις 15 έδρες στο ΔΣ.

Η φιλοκυβερνητική παράταξη, από πρώτη δύναμη με 7 έδρες στο ΔΣ, περιορίστηκε σε 5 έδρες.

Σύμφωνος με το Σύνταγμα ο νόμος για τα ΤΕΙ

Οι ρυθμίσεις του νόμου 2916/01 σχετικά με τους καθηγητές ΤΕΙ βρίσκονται μέσα στα πλαίσια του Συντάγματος. Αυτό έκρινε η διευρυμένη επταμελής σύνθεση του Γ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με δύο αποφάσεις (1291-1292/03). Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει καθηγητές και υποστήριζαν ότι στο σύνολό του ο νόμος της δήθεν «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ είναι αντισυνταγματικός, καθώς και η πρόβλεψη για επανάκρισή τους.

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ δέχεται την ένταξη του εκπαιδευτικού προσωπικού σε προσωποπαγείς θέσεις, έκρινε ότι δεν αντιβαίνει τις συνταγματικές επιταγές ούτε συνιστά υποβιβασμό η νομοθετική ρύθμιση για την ένταξη «των προ του νόμου 2916/2001 κατόχων μόνιμης θέσης της βαθμίδας του καθηγητή σε προσωποπαγή θέση της προβλεπόμενης από το νόμο βαθμίδας του αναπληρωτή καθηγητή, ούτε και η υποχρέωσή τους να υποβληθούν σε κρίση εφόσον (οι καθηγητές ΤΕΙ), επιθυμούν να καταλάβουν μόνιμη τακτική θέση αναπληρωτή καθηγητή ή καθηγητή».

Τέλος, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι η «ανωτατοποίηση» δεν έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 16 του Συντάγματος (αρχή της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ), καθώς και τα άρθρα 4 και 5 για την ισότητα και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας αντίστοιχα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Στη βαρβαρότητα απαντάμε με αγώνα και δημιουργία

«Στη βαρβαρότητα απαντάμε με αγώνα και δημιουργία» είναι ο τίτλος του αντιπολεμικού - αντιιμπεριαλιστικού φεστιβάλ που διοργανώνει ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ) την Παρασκευή 23 Μάη, στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει εκθέσεις από έργα σπουδαστών, μουσικά συγκροτήματα, καθώς επίσης και θεατρικά και μουσικά δρώμενα. Ο ΣΥΣΠΙΣ καλεί κάθε σπουδαστή να πάρει δραστήρια μέρος στο Φεστιβάλ ενάντια στην ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα.

«Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις τους είναι η βαρβαρότητά τους στον πολιτισμό», επισημαίνει ο ΣΥΣΠΙΣ και σημειώνει: «Στην ειρήνη προετοιμάζονται για τον πόλεμο: Με την καλλιέργεια κλίματος τρομοκρατίας στους σπουδαστές στους χώρους των σχολών και εργασίας τους. Με την επίθεση στα δικαιώματά μας, στην Παιδεία, στην Υγεία, στην εργασία. Με τα υπέρογκα ποσά που δαπανιούνται στους πολεμικούς εξοπλισμούς και τη δημιουργία νέων ιμπεριαλιστικών στρατών». Ο Σύλλογος μπροστά σε όλη αυτή τη βαρβαρότητα απαντάει με Αγώνα και Δημιουργία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ