ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2003
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ»
Δεσμεύτηκε να αποκαταστήσει την οργανική σύνθεση

Απέπλευσε τελικά χτες το μεσημέρι από το λιμάνι του Λαυρίου το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ», καθώς ύστερα από τη δυναμική παρέμβαση των ναυτεργατικών σωματείων και των ναυτεργατών του πλοίου που εμπόδισαν τον απόπλου του το βράδυ της Τρίτης, η πλοιοκτήτρια εταιρία διαβεβαίωσε ενυπόγραφα χτες το πρωί ότι μέσα στη βδομάδα θα αποκαταστήσει την οργανική σύνθεση του πλοίου. Το γηραιό επιβατηγό ταξίδευε με 47 ναυτεργάτες, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές και το δρομολόγιό του θα έπρεπε να είναι ναυτολογημένοι 54.

Το 41 ετών (!) πλοίο ξεκίνησε τα δρομολόγιά του για Λήμνο στις αρχές του Ιούλη, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη, άδεια ειδικής σύνθεσης. Κάτω από την πίεση των ναυτεργατικών σωματείων, ο νέος υπουργός υποχρεώθηκε να αποσύρει την παράνομη απόφαση για ειδική σύνθεση, χωρίς ωστόσο να επιβάλει και την πλήρη κάλυψη της οργανικής σύνθεσης, με αποτέλεσμα η πλοιοκτήτρια εταιρία να αυξήσει το πλήρωμα από 33 σε 47 ναυτεργάτες, διατηρώντας 7 κενές θέσεις σε καίρια πόστα του πλοίου. Οι ναυτεργάτες δούλευαν με εξαντλητικά ωράρια 14 και 16 ωρών, χωρίς μάλιστα να πληρώνονται το σύνολο των υπερωριών, αλλά και το επίδομα που προβλέπεται για τα εξπρές δρομολόγια του πλοίου.

Υστερα από αλλεπάλληλες καταγγελίες των ναυτεργατικών σωματείων, οι λιμενικές αρχές προχώρησαν σε υποδείξεις προς την πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία αποθρασυμένη αρνούνταν να συμμορφωθεί. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας «ένιψε» για μια ακόμη φορά «τας χείρας του» και μετέθεσε την επίλυση του προβλήματος στα ναυτεργατικά σωματεία και στις λιμενικές αρχές του Λαυρίου, αρνούμενος να αναλάβει τις ευθύνες του για τη συνεχιζόμενη παρανομία από την πλοιοκτήτρια εταιρία. Επί ενάμιση μήνα, με την ανοχή και την κάλυψη του ΥΕΝ, το υπερήλικο καράβι μετέφερε καθημερινά χιλιάδες επιβάτες από και προς τη Λήμνο, χωρίς να διαθέτει ούτε καν δεύτερο μηχανικό στο πλήρωμα της μηχανής του!

Κατά την προχτεσινή δυναμική παρέμβαση των ναυτεργατών, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας Παύλος Μακρής εμφανίστηκε προκλητικός, δηλώνοντας πως η εταιρία δεν είχε καμία πρόθεση να συμπληρώσει τα κενά στο πλήρωμα. Παρέμενε μάλιστα κρυμμένος μέχρι τη 1:30 το βράδυ, οπότε και εμφανίστηκε για να «ενημερώσει» τους επιβάτες που δε θα ταξίδευαν ότι η απαγόρευση του απόπλου είναι αποτέλεσμα «διαπλεκόμενων συμφερόντων» και ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν έφερε καμιά ευθύνη! Η προκλητική στάση της πλοιοκτήτριας εταιρίας εξόργισε τους επιβάτες, οι οποίοι αγανακτισμένοι περίμεναν για πάνω από 4 ώρες στην προβλήτα του λιμανιού, αφού ο πράκτορας τους διαβεβαίωνε μέχρι τελευταία στιγμή ότι το πλοίο θα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του.

Το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ» είναι ένα από τα δεκάδες πλοία της ακτοπλοΐας που εκτελούν δρομολόγια με ελλείψεις στο πλήρωμά τους, την ίδια στιγμή που οι πλοιοκτήτριες εταιρίες επιδοτούνται αδρά με δισεκατομμύρια από την κυβέρνηση, για να καλύπτουν υποτυπωδώς τις ανάγκες των ακριτικών νησιών. Αποθρασυμένοι από την ανοχή και τα αδιέξοδα που η ίδια η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης γεννάει και πατώντας στην ανάγκη των κατοίκων των νησιών για επικοινωνία με την ηπειρωτική Ελλάδα, οι εφοπλιστές παρανομούν ασύστολα, αρνούμενοι να εφαρμόσουν την ούτως ή άλλως προσαρμοσμένη στα συμφέροντα τους νομοθεσία.

«Το ζήτημα της οργάνωσης της ακτοπλοΐας», ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσας, «δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια μιας χούφτας εφοπλιστών. Η πρόσφατη παρέμβαση της ΠΝΟ σε ένα - δύο επιβατηγά πλοία δεν απαλλάσσει την πλειοψηφία της διοίκησης της ομοσπονδίας από τις τεράστιες ευθύνες που έχει για τη συνειδητή στήριξη που παρέχει στην αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Οσο συνεχίζεται αυτή η αντιλαϊκή πολιτική που κριτήριο έχει την αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, θα οξύνονται παλαιά προβλήματα και θα δημιουργούνται νέα, τόσο όσον αφορά στη σύνδεση των νησιών με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας, όσο και για την ασφάλεια των πλοίων».

«Χρειάζεται οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών, συσπείρωση στο συνεπές ταξικό εργατικό και συνδικαλιστικό κίνημα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, για τη συγκρότηση μιας κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας που θα ανοίξει το δρόμο για μια άλλη εξουσία, η οποία θα περιλαμβάνει στον κεντρικό της σχεδιασμό και τη συγκρότηση του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών», κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.


ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Να σταματήσει τώρα το «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ»

Να σταματήσει άμεσα το Ε/Γ- Ο/Γ «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ» να ταξιδεύει μέχρι να αποκατασταθεί η οργανική του σύνθεση σύμφωνα με το νόμο, απαιτούν από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, με έγγραφό τους το οποίο κοινοποιείται και στην εισαγγελία Αθηνών. Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία, «το πλοίο ταξιδεύει αυθαίρετα με 33 άτομα πλήρωμα, παραβιάζοντας το ΠΔ 177/74 περί οργανικής σύνθεσης των πλοίων, σε γνώση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του λιμεναρχείου της Ραφήνας, μεταφέροντας καθημερινά εκατοντάδες ανυποψίαστους επιβάτες, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή τους και τη ζωή των ναυτεργατών».

Μετά την παρέμβαση - καταγγελία των σωματείων πριν από 10 σχεδόν μέρες, το υπουργείο έσπευσε να απλώσει χέρι βοήθειας στην πλοιοκτήτρια εταιρία, εκδίδοντας παράνομα ειδική οργανική σύνθεση για το πλοίο. Με την κάλυψη του υπουργείου, το «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ» συνεχίζει να ταξιδεύει και σήμερα με το ίδιο, αυθαίρετα και παράνομα μειωμένο, πλήρωμα.

«Η μείωση της οργανικής σύνθεσης στο «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ» δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση», τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία «καθώς με ευθύνη του ΥΕΝ δεκάδες επιβατηγά ακτοπλοϊκά, τουριστικά και πλοία αναψυχής δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα μας με μειωμένες οργανικές συνθέσεις, παραβιάζοντας το ΠΔ 177/74, γενικότερα τη νομοθεσία και κατ' επέκταση τους κανόνες ασφάλειας των πλοίων».

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταγγέλλουν την αντιλαϊκή και άκρως επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι «η αυθαίρετη και παράνομη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων την περίοδο που διανύουμε αποτελεί το βασικό κανόνα της αντιναυτεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών».

«Τα πρόσφατα ατυχήματα και οι συχνές βλάβες», συνεχίζει η ανακοίνωση, «επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ότι όσο συνεχίζεται αυτή η αντιλαϊκή πολιτική, οξύνονται τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και δημιουργούνται προϋποθέσεις για ένα νέο ναυτικό έγκλημα».

Τα ναυτεργατικά σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες «να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, να οργανώσουν την πάλη μέσα στα καράβια σε κοινή δράση με το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα, για την ανατροπή της αντιλαϊκής, άκρως επικίνδυνης πολιτικής και των φορέων της. Για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική, για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, των θαλάσσιων μεταφορών στα ακτοπλοϊκά, τουριστικά, ποντοπόρα, με ασφαλή σύγχρονα πλοία, που θα συμβάλει στην ευημερία των ναυτεργατών και γενικότερα της εργατικής λαϊκής οικογένειας».

Τέλος, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τα ΜΜΕ να συμβάλλουν στην αντικειμενική ενημέρωση του επιβατηγού κοινού «γιατί κατ' εξακολούθηση παρατηρείται ότι οι εφοπλιστές, οι ναυτιλιακές εταιρίες και το ΥΕΝ, με διάφορα ψευδολογήματα θέλουν να μεταθέσουν τις ευθύνες τους στους ναυτεργάτες, αδιαφορώντας για το μέγεθος της ταλαιπωρίας του επιβατηγού κοινού».


ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Οι... παρενέργειες της επικείμενης ιδιωτικοποίησης

Την αδιέξοδη και πολυδάπανη τακτική της κάλυψης των αυξημένων αναγκών στα περιφερειακά αεροδρόμια τους καλοκαιρινούς μήνες, με μετακινήσεις - αποσπάσεις εργαζομένων από την Αθήνα, ακολούθησε και φέτος η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Η έλλειψη προσωπικού και ειδικοτήτων στα περιφερειακά αεροδρόμια, αν και είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν την ΥΠΑ εδώ και 10ετίες, αντιμετωπίζεται με αυτόν τον πολυδάπανο τρόπο, αντί με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Και αυτό δεν είναι φυσικά καθόλου τυχαίο. Πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή, που εντάσσεται στο σχέδιο της κυβέρνησης για τη συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ και γενικότερα στην πολιτική των αναδιαρθρώσεων της δημόσιας διοίκησης και επιχειρήσεων του Δημοσίου.

Η κατ' έτος «αφαίμαξη» των μονάδων της Αθήνας από προσωπικό, έχει πάρει επιδημική διάσταση τα τελευταία χρόνια, ενώ για να βρεθούν «εθελοντές» προς μετακίνηση, χρησιμοποιείται το δέλεαρ της εκτός έδρας αποζημίωσης. Η δαπάνη της ΥΠΑ για τις μετακινήσεις - αποσπάσεις προσωπικού είναι τεράστια, τέτοια που θα μπορούσε να καλύψει τη μισθοδοσία μόνιμων υπαλλήλων.

Με ανακοίνωσή της η Γραμματεία της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΥΠΑ (ΕΣΚ/ΥΠΑ), επισημαίνει ότι πρόκειται για θέμα με οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις, για το οποίο υπάρχει μια και μοναδική λύση: Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, που θα καλύπτει σε μόνιμη βάση όλες τις ανάγκες των αεροδρομίων, χωρίς να απαιτούνται μετακινήσεις εργαζομένων, που μόνο προβλήματα επιφέρουν. Με τον τρόπο αυτό - τονίζεται στην ανακοίνωση:

  • Καλύπτονται οι υπηρεσιακές ανάγκες και αντιμετωπίζεται σε κάποιο μέτρο το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας.
  • Ενισχύεται η ασφάλεια των πτήσεων με την πρόσληψη προσωπικού με τα απαιτούμενα για το εξειδικευμένο αεροπορικό έργο προσόντα και τη στελέχωση των αεροδρομίων με εκπαιδευμένους υπαλλήλους.
  • Περιορίζεται η οικονομική δαπάνη αρκετών εκατομμυρίων δραχμών, που απαιτείται για τις μετακινήσεις - αποσπάσεις υπαλλήλων.

Η ΕΣΚ, επισημαίνει και τη ρουσφετολογική διάσταση του θέματος, αφού πολλοί υπάλληλοι - ακόμα και συνδικαλιστές - διαγκωνίζονται ποιος θα μετακινηθεί, καθώς οι μετακινήσεις συνδυάζονται με τις θερινές διακοπές και τις εκτός έδρας αποζημιώσεις, τονίζοντας: «Οι υπαρκτές οικονομικές ανάγκες και το οικονομικό αδιέξοδο που βιώνουν οι εργαζόμενοι εξαιτίας της αδιέξοδης κυβερνητικής πολιτικής, δεν αντιμετωπίζονται με τέτοια τερτίπια, αλλά με συντονισμένους συλλογικούς διεκδικητικούς αγώνες για μισθούς που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Αντιμετωπίζονται με την απόρριψη του ίδιου του συστήματος και της πολιτικής που το υποστηρίζει».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ