Πέμπτη 28 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ»
Δεσμεύτηκε να αποκαταστήσει την οργανική σύνθεση

Απέπλευσε τελικά χτες το μεσημέρι από το λιμάνι του Λαυρίου το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ», καθώς ύστερα από τη δυναμική παρέμβαση των ναυτεργατικών σωματείων και των ναυτεργατών του πλοίου που εμπόδισαν τον απόπλου του το βράδυ της Τρίτης, η πλοιοκτήτρια εταιρία διαβεβαίωσε ενυπόγραφα χτες το πρωί ότι μέσα στη βδομάδα θα αποκαταστήσει την οργανική σύνθεση του πλοίου. Το γηραιό επιβατηγό ταξίδευε με 47 ναυτεργάτες, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές και το δρομολόγιό του θα έπρεπε να είναι ναυτολογημένοι 54.

Το 41 ετών (!) πλοίο ξεκίνησε τα δρομολόγιά του για Λήμνο στις αρχές του Ιούλη, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη, άδεια ειδικής σύνθεσης. Κάτω από την πίεση των ναυτεργατικών σωματείων, ο νέος υπουργός υποχρεώθηκε να αποσύρει την παράνομη απόφαση για ειδική σύνθεση, χωρίς ωστόσο να επιβάλει και την πλήρη κάλυψη της οργανικής σύνθεσης, με αποτέλεσμα η πλοιοκτήτρια εταιρία να αυξήσει το πλήρωμα από 33 σε 47 ναυτεργάτες, διατηρώντας 7 κενές θέσεις σε καίρια πόστα του πλοίου. Οι ναυτεργάτες δούλευαν με εξαντλητικά ωράρια 14 και 16 ωρών, χωρίς μάλιστα να πληρώνονται το σύνολο των υπερωριών, αλλά και το επίδομα που προβλέπεται για τα εξπρές δρομολόγια του πλοίου.

Υστερα από αλλεπάλληλες καταγγελίες των ναυτεργατικών σωματείων, οι λιμενικές αρχές προχώρησαν σε υποδείξεις προς την πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία αποθρασυμένη αρνούνταν να συμμορφωθεί. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας «ένιψε» για μια ακόμη φορά «τας χείρας του» και μετέθεσε την επίλυση του προβλήματος στα ναυτεργατικά σωματεία και στις λιμενικές αρχές του Λαυρίου, αρνούμενος να αναλάβει τις ευθύνες του για τη συνεχιζόμενη παρανομία από την πλοιοκτήτρια εταιρία. Επί ενάμιση μήνα, με την ανοχή και την κάλυψη του ΥΕΝ, το υπερήλικο καράβι μετέφερε καθημερινά χιλιάδες επιβάτες από και προς τη Λήμνο, χωρίς να διαθέτει ούτε καν δεύτερο μηχανικό στο πλήρωμα της μηχανής του!

Κατά την προχτεσινή δυναμική παρέμβαση των ναυτεργατών, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας Παύλος Μακρής εμφανίστηκε προκλητικός, δηλώνοντας πως η εταιρία δεν είχε καμία πρόθεση να συμπληρώσει τα κενά στο πλήρωμα. Παρέμενε μάλιστα κρυμμένος μέχρι τη 1:30 το βράδυ, οπότε και εμφανίστηκε για να «ενημερώσει» τους επιβάτες που δε θα ταξίδευαν ότι η απαγόρευση του απόπλου είναι αποτέλεσμα «διαπλεκόμενων συμφερόντων» και ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν έφερε καμιά ευθύνη! Η προκλητική στάση της πλοιοκτήτριας εταιρίας εξόργισε τους επιβάτες, οι οποίοι αγανακτισμένοι περίμεναν για πάνω από 4 ώρες στην προβλήτα του λιμανιού, αφού ο πράκτορας τους διαβεβαίωνε μέχρι τελευταία στιγμή ότι το πλοίο θα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του.

Το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ» είναι ένα από τα δεκάδες πλοία της ακτοπλοΐας που εκτελούν δρομολόγια με ελλείψεις στο πλήρωμά τους, την ίδια στιγμή που οι πλοιοκτήτριες εταιρίες επιδοτούνται αδρά με δισεκατομμύρια από την κυβέρνηση, για να καλύπτουν υποτυπωδώς τις ανάγκες των ακριτικών νησιών. Αποθρασυμένοι από την ανοχή και τα αδιέξοδα που η ίδια η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης γεννάει και πατώντας στην ανάγκη των κατοίκων των νησιών για επικοινωνία με την ηπειρωτική Ελλάδα, οι εφοπλιστές παρανομούν ασύστολα, αρνούμενοι να εφαρμόσουν την ούτως ή άλλως προσαρμοσμένη στα συμφέροντα τους νομοθεσία.

«Το ζήτημα της οργάνωσης της ακτοπλοΐας», ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσας, «δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια μιας χούφτας εφοπλιστών. Η πρόσφατη παρέμβαση της ΠΝΟ σε ένα - δύο επιβατηγά πλοία δεν απαλλάσσει την πλειοψηφία της διοίκησης της ομοσπονδίας από τις τεράστιες ευθύνες που έχει για τη συνειδητή στήριξη που παρέχει στην αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Οσο συνεχίζεται αυτή η αντιλαϊκή πολιτική που κριτήριο έχει την αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, θα οξύνονται παλαιά προβλήματα και θα δημιουργούνται νέα, τόσο όσον αφορά στη σύνδεση των νησιών με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας, όσο και για την ασφάλεια των πλοίων».

«Χρειάζεται οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών, συσπείρωση στο συνεπές ταξικό εργατικό και συνδικαλιστικό κίνημα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, για τη συγκρότηση μιας κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας που θα ανοίξει το δρόμο για μια άλλη εξουσία, η οποία θα περιλαμβάνει στον κεντρικό της σχεδιασμό και τη συγκρότηση του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών», κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ