ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Θέλουν υποταγμένες τις νεανικές συνειδήσεις

Καθημερινότητα στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης είναι η προσπάθεια να περάσει στους μαθητές, είτε μέσω του επίσημου εκπαιδευτικού προγράμματος, είτε με εξωεκπαιδευτικές παρεμβάσεις τύπου εγχειριδίων της συζύγου του πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Ελλάδα, κ. Μίλερ, η υποταγή στη νέα ιμπεριαλιστική τάξη. Μετά από την πρόκληση που αποκάλυψε ο «Ρ» στις 20 του Νοέμβρη για το εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς «Χτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη», που βρίσκεται στις σχολικές βιβλιοθήκες των δημοτικών σχολείων, παρουσιάζουμε σήμερα δύο περιπτώσεις. Δείχνουν ότι η υποταγή στα κελεύσματα των ιμπεριαλιστών πάει χέρι χέρι με την προσπάθεια διαπαιδαγώγησης των νέων με ανιστόρητες σκοταδιστικές αντιλήψεις εξίσωσης του σοσιαλισμού με το φασισμό, στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υποταχθούν οι νεανικές συνειδήσεις.

Συγκεκριμένα, σε σχολείο της Αθήνας (2ο Πειραματικό Λύκειο Αμπελοκήπων) οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο καλούνται να εκπροσωπήσουν χώρες σε ένα εικονικό διπλωματικό πεδίο και να υπερασπιστούν την εξωτερική τους πολιτική και, συγκεκριμένα, να υπερασπιστούν την πολιτική των ΗΠΑ! Το εν λόγω σχολείο συμμετείχε στο πρόγραμμα και πέρσι εκπροσωπώντας τις ΗΠΑ και μάλιστα είχε εισπράξει και την «εύφημο μνεία» του πρεσβευτή των ΗΠΑ, Τόμας Μίλερ. Ετσι και φέτος, αυτές τις μέρες, καλούνται, όπως μας καταγγέλλουν μαθητές, εθελοντές για να παίξουν το ρόλο των υπερασπιστών των ΗΠΑ, και μάλιστα με παραινέσεις κάποιων εκπαιδευτικών. Φυσικά, αυτή η ενέργεια, που έχει δημιουργήσει αντιδράσεις μεταξύ των μαθητών, γίνεται με την ανοχή του υπουργείου Παιδείας, παρόλο που το ίδιο δήλωνε χτες ότι δε γνωρίζει το θέμα ούτε και το εν λόγω πρόγραμμα, πράγμα που έτσι και αλλιώς δημιουργεί ερωτήματα.

Ταυτόχρονα, σήμερα παρουσιάζουμε άλλη μια περίπτωση που συνέβη στο 2ο Λύκειο Π. Φαλήρου, όπως μας καταγγέλλουν γονείς και μαθητές, όπου καθηγητής, στα πλαίσια του μαθήματος της Εκθεσης, έδωσε στους μαθητές του ως βοήθημα άρθρο που εξισώνει το σοσιαλισμό με το φασισμό. Το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν αποτελεί βεβαίως μεμονωμένη περίπτωση αφού το ίδιο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το βιβλίο «Εκθεση - Εκφραση» της Γ΄ Λυκείου, κάνει τις ίδιες ανιστόρητες αναγωγές και εξισώσεις και δηλητηριάζει τις νεανικές συνειδήσεις με απώτερο στόχο να υποταχθούν στην υποτιθέμενη δημοκρατία της εποχής, τη νέα τάξη των ιμπεριαλιστών, να αποδεχτούν τη σημερινή πραγματικότητα επιβολής των επιταγών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ σαν τη μόνη και καλύτερη δυνατή.

Ταυτόχρονα, συνεχίζονται οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών με αίτημα την απόσυρση του προκλητικού εγχειριδίου της Μίλερ από τα σχολεία. Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πρέβεζας σημειώνει ότι προσβάλλει την ευαισθησία του ελληνικού λαού και των εκπαιδευτικών.

Ψάχνουν υπερασπιστές «διπλωμάτες» των ΗΠΑ

Σύμφωνα με πρόγραμμα δήθεν κριτικής σκέψης στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Αμπελοκήπων

Η μαθητική νεολαία βγήκε μαχητικά στους δρόμους στα παλλαϊκά συλλαλητήρια ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο κατά του Ιράκ

Motion Team

Η μαθητική νεολαία βγήκε μαχητικά στους δρόμους στα παλλαϊκά συλλαλητήρια ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο κατά του Ιράκ
«Το όφελος είναι ότι θα μάθουμε να κάνουμε διπλωματία, θα μάθουμε να λέμε ψέματα»! Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε ...παιδαγωγός σε μαθήτρια του 2ου Ενιαίου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών, όταν διαμαρτυρήθηκε, επειδή το σχολείο της θα γίνει ουσιαστικά η φωνή των ΗΠΑ μέσα από πρόγραμμα που καλεί τους μαθητές, υποτίθεται για να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να γίνουν «διπλωμάτες» διαφόρων χωρών. Το συγκεκριμένο σχολείο έχει και ιστορία σε αυτό τον υποτιθέμενο διπλωματικό στίβο αφού και πέρσι εκπροσώπησε και πάλι τις ΗΠΑ, εισπράττοντας μάλιστα και τα συγχαρητήρια του πρεσβευτή Τόμας Μίλερ. Από αυτό ορμώμενοι και κάποιοι εκπαιδευτικοί καλούν τους μαθητές σε τέτοιους απαράδεκτους ρόλους.

Το πρόγραμμα αυτό, που σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες μας, αφορά και άλλα πειραματικά σχολεία, δεν μπορεί παρά να έχει την ανοχή του υπουργείου Παιδείας. Το σίγουρο είναι ότι γίνεται μοχλός για να επιβληθεί στους μαθητές η αντίληψη ότι δεν πειράζει που η πολιτική των ΗΠΑ σπέρνει το θάνατο και τη δυστυχία στους λαούς, σε μια εικονική πραγματικότητα είναι δυνατό να υπάρξει υπεράσπιση αυτής της βάρβαρης πολιτικής σε διπλωματικό επίπεδο. Γι' αυτό και είναι τεράστιες οι ευθύνες του υπουργείου και της κυβέρνησης.

Η κίνηση αυτή όπως ήταν φυσικό έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις ανάμεσα στους μαθητές, πολλοί από τους οποίους συμμετείχαν στα μεγάλα παλλαϊκά συλλαλητήρια κατά του πολέμου στο Ιράκ. Είναι δε ακόμα πιο προκλητικό ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί, απαντώντας στις εύλογες απορίες των μαθητών «Πώς γίνεται να υπερασπιστούμε τις ΗΠΑ, όταν έχουμε συμμετάσχει σε τόσα αντιπολεμικά συλλαλητήρια;» έλεγαν «Πρέπει να ξεχάσετε ότι είστε Ελληνες, και να νιώσετε ότι είστε Αμερικανοί» (!!!), ενώ εξήγησε πιο συγκεκριμένα ότι η αντιπροσωπεία θα υπερασπιστεί ότι οι ΗΠΑ έκαναν τον πόλεμο στο Ιράκ για ανθρωπιστικούς λόγους, για να απελευθερωθεί ο ιρακινός λαός, και όχι για τα πετρέλαια!

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι μαθητές, τα άτομα που θα απαρτίζουν την αντιπροσωπεία που θα εκπροσωπήσει το σχολείο, αποφασίστηκαν από τους καθηγητές.

Χτες το πρωί άμεση ήταν η αντίδραση των οργανώσεων της ΚΝΕ και του ΚΚΕ της περιοχής. Με δυναμική παρέμβαση χτες έξω από το σχολείο και εξόρμηση κάλεσαν τους μαθητές «να καταγγείλουν και να καταργήσουν στην πραγματικότητα αυτόν τον παραλογισμό που προωθεί το υπουργείο Παιδείας κάτω από τις εντολές του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ». «Η κα. Μίλερ έκανε περιοδείες για να παρουσιάσει το βιβλίο της σχετικά με τη διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων (στις ΗΠΑ οι μαθητές οπλοφορούν), τη στιγμή που ο σύζυγός της και τα αφεντικά του βομβαρδίζανε άμαχους στο όνομα της ειρήνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων», τόνιζαν οι νεολαίοι της ΚΝΕ και καλούσαν τους μαθητές να μη δεχτούν αυτή τη νέα πρόκληση, του ρόλου του διπλωμάτη των φονιάδων.

Τη «διαμαρτυρία» τους για την άρνηση συμβιβασμού με τη γραμμή της κυβέρνησης, εξέφρασαν ορισμένοι καθηγητές του 2ου Λυκείου που επιτέθηκαν στους ΚΝίτες φωνάζοντας «αφήστε μας να κάνουμε τη δουλιά μας». Το αίσχος και η ντροπή είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε για... παιδαγωγούς.

Και ο χυδαίος αντικομμουνισμός από κοντά

...Με τη βούλα σχολικού βιβλίου για την Εκθεση

Στα πλαίσια της διδασκαλίας του βιβλίου Γ' Λυκείου «Εκφραση - Εκθεση», της βελτιωμένης έκδοσης του 2001, γίνεται προσπάθεια προσαρμογής στις μετά το 1990 τάσεις και ανάγκες της αστικής ιδεολογίας και πολιτικής. Αλλη μια υπηρεσία της... εκσυγχρονιστικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, στην προσπάθεια να περάσει στους νέους ανιστόρητα ιδεολογήματα και αντιλήψεις περί ταύτισης του σοσιαλισμού και του φασισμού. Στο εν λόγω βιβλίο υπάρχει ενότητα περί «Εθνικής Αγωγής και Ολοκληρωτισμού» όπου σημειώνεται: «Η εθνική αγωγή στα ολοκληρωτικά καθεστώτα (σσ που έχει αναλύσει ως τέτοια τις σοσιαλιστικές χώρες και τα φασιστικά καθεστώτα), αποκτούσε και αποκτά τη διάσταση της απροκάλυπτης προπαγάνδας... δε μιλούμε καν για αγωγή ή για παιδεία, μιλούμε για βάναυση κακομεταχείριση των παιδιών από το ίδιο το κράτος, για καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Σε αυτή τη γραμμή, που χαράσσει, ξαναλέμε, το επίσημο βιβλίο του υπουργείου Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα να μπουν στο σχολείο απαράδεκτα ιδεολογήματα που δηλητηριάζουν τις νεανικές συνειδήσεις. Ετσι φιλόλογος στο 2ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου, όπως μας καταγγέλλουν γονείς και μαθητές, έδωσε βοήθημα - άρθρο του Περ Αλμαρκ, με τίτλο «Η τραγωδία της ανοχής, η συμφιλίωση απέναντι στις τυραννίες». Ο αρθρογράφος υπήρξε κατά το παρελθόν αναπληρωτής πρωθυπουργός της Σουηδίας, πρόεδρος του Σουηδικού Φιλελεύθερου Κόμματος, ενώ είναι και ένας εκ των ιδρυτών της Σουηδικής Επιτροπής κατά του Αντισημιτισμού.

Χοντροκομμένη αντιστροφή της ιστορικής πραγματικότητας

Να λοιπόν τι υπάρχει σε αυτό το... βοήθημα:

Αναφερόμενος ο αρθρογράφος σε άποψη του καθηγητή Τζ. Ράμελ για τις «γενοκτονίες ή τις συλλογικές σφαγές» στον 20ό αιώνα «για λόγους πολιτικούς ή ιδεολογικούς, σε καιρούς μη εμπόλεμης κατάστασης» σημειώνει: «Κατά τους αριθμούς του, 170 περίπου εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώθηκαν επειδή οι ηγέτες κάποιων χωρών είχαν αποφασίσει να τους εξαλείψουν. Το 99% αυτών των δολοφονιών έγιναν σε καθεστώτα ολοκληρωτικά και αυταρχικά. Ο συγγραφέας διαπιστώνει ότι από τα 170 εκατομμύρια ανθρώπους που σκοτώθηκαν, πάνω από 100 εκατομμύρια σφαγιάστηκαν από τις κομμουνιστικές δικτατορίες. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερος από το συνολικό αριθμό των νεκρών στα πεδία των μαχών όλων των πολέμων που έλαβαν χώρα από την αρχή του αιώνα. Οι τρεις κυριότερες "δολοφονικές" αυτοκρατορίες, είναι η Σοβιετική Ενωση (62 εκατομμύρια νεκροί σε εποχή μη εμπόλεμης κατάστασης), η κομμουνιστική Κίνα (35 εκατομμύρια) και η ναζιστική Γερμανία (21 εκατομμύρια)».

Και το εν λόγω άρθρο που μοιράστηκε στους μαθητές κλείνει ως εξής: «Γι' αυτό το λόγο, ο πιο συνετός δρόμος είναι συχνά να αντιμετωπίζουμε τα τυραννικά καθεστώτα με αποφασιστικότητα και να μη δεχόμαστε συμβιβασμούς... Η ανοχή δε θα βασιλεύει παρά μόνο αν είμαστε μισαλλόδοξοι απέναντι (σε όσους) στηρίζονται στη βία και την καταπίεση. Τα τυραννικά κράτη δε θα δράσουν απέναντί μας με ανοχή. Επομένως, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να δείξει ανοχή απέναντί τους».

Φυσικά, με αφορμή την ενέργεια του συγκεκριμένου φιλολόγου, δεν τίθεται θέμα σε καμία περίπτωση να θιχτεί το δικαίωμα, ή καλύτερα, η υποχρέωση του κάθε καθηγητή να εμπλουτίζει το σχολικό μάθημα και με εξωσχολικά βοηθήματα, τα οποία βοηθούν την πολύπλευρη εμβάθυνση εκ μέρους των μαθητών στο γνωστικό αντικείμενο και εν τέλη στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Αλλά το δρόμο σε τέτοιο χοντροκομμένο αντικομμουνισμό ανοίγει το ίδιο το σχολικό βιβλίο. Αυτή η αντιστροφή της ιστορίας βολεύει τη σημερινή κυβέρνηση που υπηρετεί τα ιμπεριαλιστικά κελεύσματα και συμμετέχει ενεργά στα σύγχρονα εγκλήματα και τις δήθεν αντιτρομοκρατικές εκστρατείες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Θέλει τους μαθητές και τους νέους με σκυμμένο το κεφάλι και με συγχύσεις για ιστορικά γεγονότα. Η νεολαία όμως έχει αποδείξει πολλές φορές ότι τιμάει και τις αγωνιστικές παραδόσεις του λαού μας και των άλλων που αντιτάχθηκαν και αντιτάσσονται στο φασισμό και τον ιμπεριαλισμό και συνεχίζει το δρόμο της αντίστασης και της ανυπακοής στους φονιάδες.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Το εγχειρίδιο Μίλερ μας προσβάλλει

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των φορέων της εκπαίδευσης για το εγχειρίδιο της Μίλερ. Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Νομού Πρέβεζας σε ανακοίνωση-καταγγελία του σημειώνει: «Με έκπληξη παραλάβαμε στα σχολεία μας από τον ΟΕΔΒ το εγχειρίδιο που εκπόνησε η σύζυγος του Αμερικανού πρεσβευτή κ. Μίλερ με τίτλο "Χτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη".

Το βιβλίο αναφέρεται στα εκπαιδευτικά προβλήματα και δίνει "συμβουλές" στους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπισή τους. Δεδομένης της δημοκρατικής ελευθερίας του Τύπου και της μη κατευθυνόμενης λογοκρισίας και φίμωσης της έκφρασης του λόγου, αφήνουμε το περιεχόμενο του εγχειριδίου στην κρίση του κάθε συναδέλφου.

Ως εκπαιδευτικοί καταδικάζουμε τον τρόπο τύπωσης και διακίνησης του εντύπου αυτού μιας και προέρχεται από παράγοντες που ο ρόλος τους δεν τους εκχωρεί καμία αρμοδιότητα. Η ενέργεια αυτή προσβάλλει την ευαισθησία του ελληνικού λαού και των εκπαιδευτικών και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι ιστορικά η πρεσβεία των ΗΠΑ έχει ταυτιστεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού με νοοτροπία και συμπεριφορές που στράφηκαν κατά της εθνικής ανεξαρτησίας και της λαϊκής κυριαρχίας στη χώρα μας αλλά και σε άλλες χώρες και εξακολουθούν και σήμερα σε βάρος λαών (Βαλκάνια - Ιράκ - Παλαιστίνη).

Αν η εκπαιδευτική μας κοινότητα χρειάζεται επιστημονικά εγχειρίδια η χώρα μας διαθέτει ικανούς και έμπειρους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν άμεση γνώση των προβλημάτων και μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες συγγραφής τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ