ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Μάη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προωθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων

Παράσταση διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ στον Πειραιά για τη φιέστα ΓΣΕΕ και Νομαρχίας

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας έκανε χτες η Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ στη φιέστα που διοργάνωσε η ΓΣΕΕ από κοινού με τη Νομαρχία Πειραιά. Τα μέλη του ΠΑΜΕ συγκεντρώθηκαν έξω από τον πολυχώρο «Απόλλων» και με συνθήματα όπως «Προγράμματα και ζώνες ευέλικτων ζωνών έχουνε για στόχο αμόρφωτο λαό», «Η μόρφωση δεν είναι κονσέρβα να πουλιέται, δικαίωμά μας είναι με αγώνες κατακτιέται» κατήγγειλαν τα σχέδια για το πέρασμα των σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τη λεγόμενη αποκέντρωση, όπως επίσης και την πλειοψηφία της διοίκησης της ΓΣΕΕ που μπαίνει μπροστά για την παράδοση της Παιδείας στους επιχειρηματίες.

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της εκδήλωσης, αποκάλυψε για μια ακόμα φορά το ρόλο «δούρειου ίππου» που παίζει η ηγεσία της ΓΣΕΕ για την προώθηση αντιδραστικών κατευθύνσεων για την εκπαίδευση. Το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ παρουσίασε έρευνα με την οποία πίσω από μία αθώα κατάταξη «εκπαιδευτικής προτεραιότητας» προωθείται η κατεύθυνση για διαφοροποίηση των σχολείων έτσι ώστε τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να περνούν πιο γρήγορα στους χώρους της κατάρτισης, να αποδυναμώνεται ακόμα περισσότερο ο όποιος ενιαίος χαρακτήρας έχει απομείνει στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η εμπειρία της εφαρμογής των λεγόμενων ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας στη Γαλλία είχε ως αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη ταξική διαφοροποίηση, με τα παιδιά να οδηγούνται από νωρίς στον αποκλεισμό και στην κατάρτιση. Κι αυτό σε συνδυασμό μάλιστα με την «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης και τη μετάθεση της ευθύνης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που οδήγησε σε σχολεία πολλών ταχυτήτων.


Στη «διά βίου μάθηση» όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα

Φορέας διαχείρισης του προγράμματος διά βίου μάθησης συστήνεται με νομοσχέδιο, που κατατέθηκε χτες στη Βουλή

Σταθερά προσηλωμένη στη στρατηγική της Λισαβόνας για «διά βίου κατάρτιση» σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης, η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία «Φορέα ολοκληρωμένης διαχείρισης ολοκληρωμένου προγράμματος διά βίου μάθησης». Το σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Βουλή προβλέπει την ίδρυση Οργανισμού Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων με την επωνυμία «Σόλων» ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.

Ο οργανισμός αυτός, η σύσταση του οποίου επιβάλλεται από την ΕΕ, θα συνεργάζεται με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς για την επίτευξη των στόχων του. Στην εισηγητική έκθεση γίνεται αναφορά στην ένταξη όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ κάτω από την «ομπρέλα» της διά βίου μάθησης, μιας διαδικασίας που έχει στόχο την ικανοποίηση της σύγχρονης απαίτησης του κεφαλαίου για ελαστικούς και προσαρμοστικούς στην ακόμη σκληρότερη εκμετάλλευσή τους εργαζόμενους, που αποτελεί τη μέγιστη συμβολή της Παιδείας στην υπόθεση της «ανταγωνιστικότητας» των ευρωπαϊκών μονοπωλίων. Σε βάρος πάντα της ολόπλευρης μόρφωσης.

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται το Παρατηρητήριο Νεανικής Επιχειρηματικότητας στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, το οποίο, όπως σημειώνεται, εκτός της προώθησης της δημιουργίας επιχειρήσεων από νέους, στις αρμοδιότητές του, περιλαμβάνεται «και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προγραμμάτων στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος, με στόχο την καλλιέργεια επιχειρηματικής συνείδησης και ενθάρρυνση της επιχειρηματικής δράσης». Να ενισχυθεί δηλαδή αυτό που ήδη γίνεται στα σχολεία μέσα από το πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας και την εισβολή χορηγών ώστε από μικροί οι αυριανοί απασχολήσιμοι, να ταυτίσουν τις ανάγκες τους με αυτές των επιχειρήσεων.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, μαζί με διάφορες ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, περιλαμβάνονται συμπληρωματικές προς το νόμο 3443/2006 ρυθμίσεις που ενισχύουν το θεσμό των «Τοπικών Συμβουλίων Νεολαίας», τα οποία όμως δεν έχουν να κάνουν με την πραγματική συμμετοχή, με την έκφραση της πραγματικής γνώμης των νέων αλλά αποτελούν μηχανισμούς που με τη συμμετοχή της η νεολαία θα νομιμοποιεί όλα τα αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης, χωρίς να έχουν διεκδικητικό ρόλο.

Συμπληρωματικά ανάμεσα σε άλλα υπάρχει ρύθμιση για όσους αποφοίτησαν από ιδιωτικά ΤΕΕ στα οποία επιβλήθηκαν πειθαρχικές κυρώσεις για διάφορες παραβάσεις τα σχολικά έτη 2004- 2008 και προβλέπεται επανάληψη των εξετάσεων για την απόκτηση των πτυχίων τους.


«Η "αποκέντρωση" είναι μια απάτη»

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στις νέες ρυθμίσεις για την προσχολική αγωγή

«Η "αποκέντρωση" είναι μια απάτη, ρίχνει τα βάρη στου λαού την πλάτη». Νηπιαγωγοί και άλλοι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας, απαιτώντας την απόσυρση της τροπολογίας που παραχωρεί την προσχολική αγωγή στους ιδιώτες και στους δήμους. Στη συγκέντρωση συμμετείχαν το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και η ΔΟΕ.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης αντιπροσωπείας των νηπιαγωγών και της ΔΟΕ με τον Γ. Καλό, υφυπουργό Παιδείας, επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη της σχετικής ρύθμισης στο άρθρο 32 του Σχεδίου Νόμου για τη «δημιουργία φορέα διαχείρισης ολοκληρωμένων προγραμμάτων διά βίου μάθησης». Εκεί προβλέπεται για το σχολικό έτος 2007-2008 «να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων εντός των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών», αφήνοντας ουσιαστικά ανοιχτό παράθυρο για την εκχώρηση των νηπιαγωγείων στη δημοτική φορολογία και την ιδιωτική κερδοσκοπία, ενώ ανοίγει το δρόμο για τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Υπενθυμίζεται ότι πάγιο αίτημα των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και της ΑΣΓΜΕ είναι η ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά 2 έως 6 ετών, η καθιέρωση δίχρονης προσχολικής αγωγής για τα νήπια 4 έως 6 ετών, κατάργηση της ιδιωτικής προσχολικής αγωγής και των νόμων για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Επισημαίνουν ότι αποκέντρωση σημαίνει χαμηλότατη κρατική χρηματοδότηση, εισβολή των επιχειρήσεων στα νηπιαγωγεία (μέσα από την Ευέλικτη Ζώνη και διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα), διαφοροποίηση των προγραμμάτων και ταξική κατηγοριοποίηση των νηπιαγωγείων, περαιτέρω ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των νηπιαγωγών, ένταση της σχολειοποίησης.

Παρ' όλα αυτά, η πλειοψηφία της ΔΟΕ επιμένει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα επιφανειακά και αποπροσανατολιστικά, αποφεύγοντας να πει «όχι στην αποκέντρωση» και να διεκδικήσει την ακύρωση όλων των κομβικών συνοδευτικών μέτρων προώθησης της αποκεντρωμένης εκπαίδευσης (Ευέλικτη Ζώνη, νέα βιβλία, ευρωπαϊκά προγράμματα, πορίσματα ΕΣΥΠ).

Με αυτά τα δεδομένα ο Κ. Παπλωματάς, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ και στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, σχολίασε: «H αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων με την υπερψήφιση των ψηφοδελτίων της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ και των άλλων σχημάτων που στηρίζει το ΠΑΜΕ γίνεται στις μέρες μας αναγκαία όσο ποτέ. Αγωνιζόμαστε για συνδικάτα χειραφετημένα από τις πολιτικές του κεφαλαίου. Στη συνολική επίθεση που δεχόμαστε χρειάζεται συνολική αντεπίθεση με θέσεις που να χτυπούν στην καρδιά την αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική και στόχους πάλης που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις δυνατότητες της εποχής ενάντια στη μοιρολατρία των μικροβελτιώσεων στο όνομα του ρεαλισμού».

Κινητοποίηση ενάντια στις νέες ρυθμίσεις για την προσχολική αγωγή έγινε χτες και έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.


Ομηροι οι ωρομίσθιοι των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ

«Διά βίου κατάρτιση με εκπαιδευτικούς διά βίου ομήρους» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτό που συμβαίνει στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ. Ο λόγος για τους 2.000 περίπου ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΤΕΕ του Οργανισμού που, μετά το νόμο για την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση που μετατρέπει τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΣ, οδηγούνται στην ανεργία.

Συγκεκριμένα, μετά τις πρόσφατες αλλαγές στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, το υπουργείο προώθησε ρύθμιση για την πρόσληψη των μόνιμων εκπαιδευτικών σε άλλες θέσεις, ενώ στους ωρομίσθιους δεν αναγνωρίζεται καν η προϋπηρεσία τους. Αυτό το τελευταίο αποτελεί και το κεντρικό αίτημα των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ που χτες παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου.

Το ίδιο το καθεστώς της ωρομισθίας πηγάζει από την πολιτική στην Παιδεία προς όφελος των επιχειρήσεων, όπως αποκαλύπτεται και από την απάντηση που έλαβαν οι βουλευτές του ΚΚΕ όταν έφεραν το θέμα στη Βουλή από τον τότε υπουργό Απασχόλησης. «Η φιλοσοφία των ΤΕΕ μαθητείας του ΟΑΕΔ είναι η δημιουργία καλά καταρτισμένων επαγγελματιών με άμεσο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Συνεπώς, η διαμόρφωση ειδικοτήτων και προγραμμάτων υφίσταται συνεχή επικαιροποίηση ανάλογα με τις τάσεις της αγοράς εργασίας, καθιστώντας απαραίτητη την αξιοποίηση ωρομίσθιων εκπαιδευτικών», ήταν η απάντηση στην Ερώτηση που έθετε το ζήτημα η εκπαίδευση που παρέχει το υπουργείο Απασχόλησης να περάσει στο υπουργείο Παιδείας με την ταυτόχρονη απορρόφηση των εκπαιδευτικών σε αυτό, να ισχύσει και για τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές του ΟΑΕΔ ρύθμιση ανάλογη με αυτή για τους μόνιμους και να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των τεχνικών ειδικοτήτων στις σχολές του ΟΑΕΔ.

Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι πως με αφορμή αυτό το αίτημα, εμφανίζεται τώρα το ΠΑΣΟΚ σαν όψιμος σωτήρας τους να υπόσχεται αναγνώριση της προϋπηρεσίας και μόνιμη δουλιά στους ίδιους που επί χρόνια είχε με το καθεστώς του ωρομισθίου να καλύπτουν πραγματικές ανάγκες. Με βουλευτές του να δηλώνουν ότι συντάσσονται για επίλυση του θέματος, όπως αντίστοιχα ζητούσε επίλυση των αιτημάτων τους όταν ήταν στην αντιπολίτευση ο νυν υφυπουργός Παιδείας. Δε χρειάζεται, βέβαια, να περιμένει και άλλα ο επί 20 χρόνια ωρομίσθιος για να καταλάβει ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπηρετούν την ίδια πολιτική στους τομείς της Παιδείας και της δουλιάς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ