ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ
Την ανάγκη έντασης της λαϊκής πάλης ανέδειξε ο δήμαρχος Πάτρας

Ο αγωνιστής δήμαρχος Πάτρας Κ. Πελετίδης
Ο αγωνιστής δήμαρχος Πάτρας Κ. Πελετίδης
Παρέμβαση στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για την οικονομική κατάσταση των δήμων και τα προβλήματα που βιώνει ο λαός πραγματοποίησε ο κομμουνιστής δήμαρχος Πάτρας Κώστας Πελετίδης. Αναφερόμενος μεταξύ άλλων στα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν τα λαϊκά στρώματα λόγω της ακρίβειας και στις υποχρεώσεις των δήμων σε διάφορους τομείς, χωρίς οικονομική στήριξη από το κράτος, τόνισε ότι δεν αρκεί η περιγραφή της κατάστασης, ούτε η οργάνωση συνεδρίων και συναντήσεων, αν δεν υπάρξει διεκδίκηση.

«Μετά από τρία χρόνια της τρέχουσας θητείας, οι δήμαρχοι της συντριπτικής πλειοψηφίας της ΚΕΔΕ συνεχίζουν να περιγράφουν τις οικονομικές δυσκολίες των δήμων, την υποχρηματοδότηση, την ανάληψη υποχρεώσεων και αρμοδιοτήτων χωρίς τους οικονομικούς πόρους, χωρίς μόνιμους εργαζόμενους κ.λπ.

Τι κρύβουν επιμελώς όμως; Την αιτία. Δεν εναντιώνονται στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, γιατί παρότι προβάλλουν την "αυτοδιοικητική" τους ιδιότητα είναι ενταγμένοι στους πολιτικούς σχηματισμούς του κυρίαρχου συστήματος, συμφωνούν και υλοποιούν όλες τις αντιλαϊκές κατευθύνσεις. Κάνουν λίγη αντιπαράθεση αποκλειστικά για το θεαθήναι, γιατί ξέρουν ότι δεν είναι πολιτικοί αντίπαλοι μεταξύ τους, αλλά πολιτικοί ανταγωνιστές για μια θέση στην υπηρεσία του συστήματος», ανέφερε ο Κώστας Πελετίδης, διερωτώμενος σκωπτικά:

«Γιατί, κύριοι συνάδελφοι, πήρε φωτιά η τιμή της Ενέργειας, του ηλεκτρικού ρεύματος, των καυσίμων, των εφοδίων και "καίνε" τους δήμους και τους κατοίκους των πόλεών μας; Για ποιων τα κέρδη θυσιάζεται ο λαός και δεινοπαθούμε στη λειτουργία των δήμων;».

Εξήγησε ότι οι αυξήσεις - «φωτιά» επιβλήθηκαν και μονιμοποιήθηκαν λόγω της πολιτικής που καθιστά την Ενέργεια εμπόρευμα και της «πράσινης μετάβασης», με την οποία συμφωνούν όλες οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του συστήματος, αναφέροντας ότι την ίδια ώρα καλούνται οι δήμοι να την εξοικονομήσουν, αφήνοντας «ανοιχτή την "κάνουλα" που τροφοδοτεί με χρήμα και πλούτη την οικονομική ολιγαρχία».

Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, τόνισε και κάλεσε τους δημάρχους να μπουν μπροστά στη μάχη με τον λαό διεκδικώντας κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, των ειδικών φόρων και του ΦΠΑ σε πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια, των χαρατσιών των ΑΠΕ στους λογαριασμούς ρεύματος.

«Γιατί ανεχόμαστε τους "νταβατζήδες" που θα μας φέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, πάντα με την υπογραφή των ΗΠΑ; Γιατί ανεχόμαστε τα παραμύθια της "πράσινης ανάπτυξης", του εμπορίου ρύπων, και δεν απαιτούμε την άμεση αξιοποίηση των δικών μας πηγών Ενέργειας, του ορυκτού πλούτου, όπως ο λιγνίτης; Ποιος από μας πιστεύει ότι τα "πιράνχας" νοιάζονται για το περιβάλλον και το κλίμα; Για τα κέρδη και την κυριαρχία τους νοιάζονται και για τίποτα άλλο, εμείς μόνο μπορούμε να προστατεύσουμε τον τόπο μας και τον πλανήτη», επεσήμανε, υπογραμμίζοντας ότι οι θριαμβολογίες της κυβέρνησης για το «τέλος των μνημονίων» και τις υπερβάσεις των φορολογικών στόχων προέρχονται από τη φοροληστεία του λαού.

«Αμεσα πρέπει να απαιτήσουμε την τήρηση του θεσμικού πλαισίου χρηματοδότησης των δήμων από την κυβέρνηση, ώστε να έχουμε αυτά που δικαιούμαστε», συνέχισε, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να γίνει προσαρμογή στις απαιτήσεις της ΕΕ, του κεφαλαίου και των κυβερνήσεων.

«Ενα συνέδριο έχει νόημα όταν οργανώνεται από αποφασισμένους δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους, που θέλουν να αλλάξουν την πολιτική που εφαρμόζεται, να ηγηθούν στον αγώνα ώστε να είναι ευτυχισμένοι αυτοί που χτίζουν τις πόλεις και τα χωριά μας, οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι αγρότες, η νεολαία μας, να λυτρωθούν επιτέλους από τους δυνάστες τους», πρόσθεσε ο δήμαρχος για να καταλήξει:

«Σε αυτούς που κυριαρχούνται από ηττοπάθεια και θέλουν "συναίνεση" και "λογική του εφικτού", θυμίζω τα λόγια του Ισπανού Μιγκέλ ντε Θερβάντες: "Το να αλλάξουμε τον κόσμο, φίλε Σάντσο, δεν είναι ούτε τρέλα ούτε ουτοπία, είναι δικαιοσύνη"».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Α' ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανακοίνωση για τα έργα του μετρό και τον σταθμό στα Εξάρχεια

Αναγκαίο έργο, αλλά με τους όρους που έχει σχεδιαστεί, προσθέτει ένα ακόμη πρόβλημα σε μια γειτονιά που ασφυκτιά από την έλλειψη ελεύθερων χώρων

Σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Α' Αθήνας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ για τα έργα στη γραμμή 4 του μετρό στον δήμο της Αθήνας και τον σταθμό στα Εξάρχεια σημειώνει:

«Η ανάπτυξη και η διεύρυνση των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδιαίτερα του ΜΕΤΡΟ είναι απαραίτητη για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που δουλεύουν και κατοικούν στην Αθήνα. Επέκταση που είναι αναγκαίο να παίρνει υπόψη της το φόρτο κυκλοφορίας που καλείται να εξυπηρετήσει κάθε συγκεκριμένη γραμμή, να συνδυάζεται με συχνά δρομολόγια, ασφάλεια, εκσυγχρονισμό, φτηνό εισιτήριο και σύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των λαϊκών μαζών. Ταυτόχρονα η κατασκευή του να μην έχει αρνητικό αποτύπωμα στους ελεύθερους χώρους που υπάρχουν, αλλά να είναι αρμονικά μέρος τους.

Ενώ η επιστημονική και τεχνολογική εξέλιξη δίνουν δυνατότητες για να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο έργο με όρους που θα υπηρετούν τις συνδυασμένες λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες, αυτό που μπαίνει εμπόδιο και δημιουργεί προβλήματα είναι ότι η σχεδίαση, η κατασκευή και η λειτουργία του δικτύου σε όλη την Αττική υλοποιείται με βασικό κριτήριο το ενδιαφέρον του κεφαλαίου για την κάθε περιοχή και την κερδοφορία της "Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ" και των κατασκευαστικών ομίλων.

Αυτό το κριτήριο έχει καθορίσει τις προτεραιότητες όλα αυτά τα χρόνια για την ανάπτυξη του δικτύου, τις μεγάλες καθυστερήσεις όπου εμπλέκονται και οι ανταγωνισμοί (ενστάσεις κ.λπ.) μεταξύ των κατασκευαστών. Αυτό το κριτήριο μετέτρεψε τα μέσα μεταφοράς σε χώρους υπερμετάδοσης του COVID, καθορίζει τις συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων τόσο στην κατασκευή όσο και στη λειτουργία, τα λαϊκά στρώματα χρυσοπληρώνουν διπλά και τριπλά, τόσο στην κατασκευή τους όσο και στη χρήση τους με την άγρια φορολόγησή τους και τα ακριβά εισιτήρια. Η χωροθέτηση, οι αναπλάσεις σχεδιάζονται με τη λογική του κόστους και του οφέλους για τους ομίλους.

Είναι το ίδιο κριτήριο που καθορίζει τις παρεμβάσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών της Αθήνας για την ανάπλαση περιοχών της όπως με τον "μεγάλο περίπατο", τη διπλή ανάπλαση στον Βοτανικό κ.ά.

Ο σταθμός στα Εξάρχεια, όπως επιβεβαιώνεται, δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ύπαρξη του σταθμού ΜΕΤΡΟ είναι αναγκαία για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στην περιοχή, αλλά με τους όρους που έχει σχεδιαστεί, προσθέτει ένα ακόμα πρόβλημα σε μια γειτονιά που ασφυκτιά από έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου. Με κριτήριο το κόστος της "Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ" προβλέπεται ότι θα κυριαρχήσει το τσιμέντο, το μεγαλύτερο ποσοστό της επιφάνειας της πλατείας θα καταλαμβάνει πλέον το σύστημα εξαερισμού, το ασανσέρ και οι σκάλες εισόδου και εξόδου του σταθμού, εξαφανίζεται το πράσινο.

Αντίστοιχο σχέδιο υπάρχει και για την κατασκευή των υπόλοιπων σταθμών στον δήμο της Αθήνας. Αν και την ίδια στιγμή υπάρχουν παραδείγματα που δείχνουν ότι μπορεί να μην αλλοιώνεται, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις να βελτιώνεται η εικόνα των πλατειών ή των περιοχών που κατασκευάζονται σταθμοί όπως στο Σύνταγμα και στον Κεραμεικό, όπου διευρύνθηκε η δενδροφύτευση και με ψηλά δέντρα, λόγω της προτεραιότητας που έχουν οι συγκεκριμένες περιοχές για το τουριστικό κεφάλαιο. Δεν είναι αντικειμενικό, τεχνικό πρόβλημα.

Γι' αυτό και δεν μπορούμε ούτε να δεχτούμε να "φάμε κουτόχορτο", να αντιμετωπίζονται άνθρωποι που έχουν προβληματισμούς και ενστάσεις για τους όρους που γίνεται ο συγκεκριμένος σταθμός με ΜΑΤ και δακρυγόνα. Ούτε βέβαια να γίνουμε "λωτοφάγοι", να ξεχάσουμε ότι η σύμβαση της "Αττικό ΜΕΤΡΟ" και η περιβαλλοντολογική μελέτη είχαν εγκριθεί και επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Διεκδικούμε:

- Αναθεώρηση της αρχικής μελέτης της εταιρείας που να παίρνει υπόψη την προστασία των ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου των γειτονιών της Αθήνας και θα δίνει μια συνδυασμένη λύση και στα Εξάρχεια, με κριτήριο τόσο τη μετακίνηση όσο και την ποιότητα ζωής κατοίκων και εργαζομένων, με το κόστος να επιβαρύνει την εταιρεία.

- Καμία καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου. Να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις, με ευθύνη της αναδόχου εταιρείας. Να μην πληρωθούν επιπλέον αποζημιώσεις στον ανάδοχο.

- Να αποζημιωθούν όσες μικρές επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα λειτουργίας για το διάστημα κατασκευής του σταθμού του ΜΕΤΡΟ, με ευθύνη του κράτους και της εταιρείας "Αττικό ΜΕΤΡΟ". Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για όλη την περίοδο των εργασιών.

- Να σταματήσουν οι επιχειρήσεις τρομοκρατίας και καταστολής της αστυνομίας στην περιοχή.

- Οι εργαζόμενοι στο έργο δεν χρειάζονται αστυνομική συνοδεία, αλλά αυξήσεις μισθών, σταθερό ωράριο, μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας.

- Οι κάτοικοι να απαλλαγούν από την πληρωμή ελεγχόμενης στάθμευσης και να εξασφαλιστεί δωρεάν χώρος πάρκινγκ.

- Να προχωρήσει ο δήμος σε πρόσληψη προσωπικού στους τομείς της καθαριότητας, του πρασίνου και σε άλλες υπηρεσίες. Να παρθούν άμεσα μέτρα βελτίωσης της κατάστασης στις παιδικές χαρές της περιοχής, στους ελεύθερους χώρους, στα σχολεία.

- Μείωση της τιμής των εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς τη δουλειά, όπως επίσης για ανέργους, μαθητές, φοιτητές και ΑμεΑ.

Παλεύουμε για να μπορούν οι καινοτόμες επιστημονικές, τεχνολογικές και παραγωγικές δυνατότητες να αντιστοιχηθούν με καινοτόμες παραγωγικές σχέσεις και σχεδιασμό, για να ζήσουμε πολύ καλύτερα, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Καταγγέλλει τον διπλασιασμό στα τέλη για τα σκουπίδια

Διπλάσια τέλη και χαράτσια θα αναγκαστούν να πληρώνουν οι δημότες του Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦOΔΣΑ) Νοτίου Αιγαίου, όπως καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Συγκεκριμένα, η πρόταση για διπλασιασμό του συνολικού ποσού που θα πρέπει να πληρώσουν οι δήμοι το έτος 2023 για τα λειτουργικά έξοδα της Ανώνυμης αυτής Εταιρείας και τα «περιβαλλοντικά» χαράτσια, θα συζητηθεί στη Γενική Συνέλευσή της στις 26 Αυγούστου.

Οπως τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση», «επαληθεύεται η θέση και η εκτίμηση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" ότι, μέσω και του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου το κόστος που πληρώνουν κάθε χρόνο οι δημότες θα αυξάνεται δραματικά, όσο προχωρά ο αντιλαϊκός σχεδιασμός για τη διαχείριση των αποβλήτων.

Από 10.671.000 ευρώ το 2022 οι ετήσιες εισφορές των δήμων ανεβαίνουν στα 20.929.000 το 2023!

Την ίδια ώρα, η ίδια η πραγματικότητα που βιώνει ο κόσμος στις συνοικίες, στα χωριά, στα νησιά με τις λειψές έως ανύπαρκτες υποδομές και υπηρεσίες καθαριότητας, θαμπώνει τη «λάμψη» της νέας εποχής με τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου στη διαχείριση των αποβλήτων.

Η ταχύτητα των αναθέσεων σε ιδιώτες των υπηρεσιών διαχείρισης απορριμμάτων, παρουσιάζεται ως επίτευγμα και καθήκον προς τις επόμενες γενιές. Επίτευγμα είναι πράγματι για τους ομίλους που βρίσκουν μέσα από τις υπηρεσίες των δήμων νέα πεδία εγγυημένης κερδοφορίας.

Το μέλλον, όμως, για τις επόμενες γενιές είναι ήδη υποθηκευμένο: Να πληρώνουν ματωμένα κέρδη και πλεονάσματα, να πληρώνουν χαράτσια, ακριβά προϊόντα, πανάκριβη Ενέργεια και απλησίαστη στέγη, να πληρώνουν επιδοτήσεις για τους ομίλους που τους σώζουν τάχα τη ζωή, επενδύοντας σ' ένα «πράσινο» περιβάλλον και να είναι καταδικασμένες να δουλεύουν μέχρι τελικής πτώσης για να βγει ένα μεροκάματο. Γι' αυτό και δεν πρέπει να δεχτεί η νεολαία και όλος ο νησιωτικός λαός να είναι συνένοχος και θεατής στη σαπίλα του αστικού πολιτικού συστήματος και να θυσιάζει το μέλλον του για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ