ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Αυγούστου 1996
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πληθαίνουν οι φωνές υπέρ του καμποτάζ

Σε άλλη κατεύθυνση κινείται ωστόσο η πρακτική της κυβέρνησης, ενώ το Σάββατο έρχεται ξανά το "Μάρκο Πόλο"

"Δεν πρέπει να εφαρμοσθεί ο Κοινοτικός Κανονισμός 3577/92 για το καμποτάζ και προς την κατεύθυνση αυτή πρέπει να κινηθεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κατά την επικείμενη σύνοδο του Συμβούλιου Υπουργών της Κοινότητας".Αυτή ήταν κοινή διαπίστωση που εκφράστηκε και από τις τρεις πλευρές στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χτες το πρωί μεταξύ της Διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των Ενώσεων Εφοπλιστών Επιβατηγών πλοίων και Ακτοπλοϊας.Παρ' όλα αυτά, άλλη είναι η πρακτική της κυβέρνησης. Ετσι, θύελλα διαμαρτυριών έχει ξεσπάσει στους ναυτεργάτες κατά της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την προσπάθειά τους να νομιμοποιήσουν το υπό σημαία Μπαχάμες κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο",το οποίο καταπλέει για ακόμα μια φορά στο λιμάνι του Πειραιά το Σάββατο 31 του μήνα, σπάζοντας το καμποτάζ και ανοίγοντας το δρόμο για τον αφελληνισμό της ναυτιλίας. Δηλώνουν επιπλέον ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, επιβεβαιώνεται η ανάγκη για αγώνες!

Στη σύσκεψη εκφράστηκε - όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΠΝΟ - έντονος προβληματισμός και από τις τρεις πλευρές για το μέλλον της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας και της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών. Η ΠΝΟ από κοινού με τις πιο πάνω εφοπλιστικές ενώσεις θα προτείνει στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης, προκειμένου να μπει φραγμός στα υπό ξένη σημαία πλοία. Τέλος, η ΠΝΟ σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι"ξεκαθάρισε πως είναι αποφασισμένη να περιφρουρήσει τις σημερινές και μελλοντικές θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία και να προχωρήσει άμεσα σε δυναμικές κινητοποιήσεις στην περίπτωση που τα αιτήματά της δεν ικανοποιηθούν".

Τα ερωτήματα που θέτει το ναυτεργατικό κίνημα προς την κυβέρνηση είναι: Ποια θα είναι η στάση της απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν τους ναυτεργάτες και παραμένουν ανοιχτά παραμονές των εκλογών, καθώς και αν θα συνεχίσει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας να αντιμετωπίζει τους αγώνες των ναυτεργατών με τις δυνάμεις καταστολής, όπως έκανε μέχρι πρόσφατα κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων ενάντια στο υπό σημαία ευκαιρίας πλοίο "Μάρκο Πόλο".

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
Απεργιακή απάντηση στις απολύσεις

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Ανυποχώρητοι στο αίτημά τους να ακυρωθούν οι απολύσεις, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι 540 εργαζόμενοι της βιομηχανίας "Ελληνική Υφαντουργία" στα Γιαννιτσά, οι οποίοι από την περασμένη Τρίτη πραγματοποιούν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι ζητούν να ανακληθούν οι 10 πρώτες απολύσεις από τις 69 που ανακοίνωσε η εταιρία και να υπάρξει δέσμευση της διεύθυνσης πως μέχρι και το 2000 δε θα χαθεί καμία παραγωγική θέση εργασίας.

Η βιομηχανία παράγει ύφασμα τζιν, το οποίο σε ποσοστό 70% εξάγει, με μεγαλύτερο πελάτη την αμερικανική πολυεθνική βιομηχανία ρούχων LEVI'S. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν πως η εταιρία δεν αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και δεν έχει λόγους να προχωρήσει σε μείωση του προσωπικού. Ο μόνος λόγος είναι η αύξηση των κερδών μέσα από τη μείωση του κόστους παραγωγής. Είναι ενδεικτικό πως το 1991 με 700 άτομα στην παραγωγή παρήγαγε 18 εκατομμύρια μέτρα υφάσματος, όσα θα παράγει και φέτος με 540 εργαζόμενους, χωρίς να έχει προχωρήσει σε εντυπωσιακές αλλαγές του τεχνολογικού εξοπλισμού. Το 1994 είχε 1,4 δισ. κέρδη, πέρσι εμφάνισε 250 εκατομμύρια ζημιά με 3,5 εκατομμύρια μέτρα υφάσματος στοκ, ενώ φέτος μόνο το πρώτο τρίμηνο είχε 1,2 δισ. τζίρο.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι, για να σταματήσουν οι απολύσεις που πραγματοποιεί η εταιρία κάνοντας χρήση του 2%, πρότειναν "πάγωμα" των μισθών για το 1997 και ελεύθερες οικειοθελείς αποχωρήσεις, με παράλληλη δέσμευση για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας μέχρι το 2000. Στο μεταξύ την Πέμπτη αναμένεται να ανακοινωθεί η απόφαση του Πρωτοδικείου Γιαννιτσών στην προσφυγή της εταιρίας να κηρυχτεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική!

Επιλογή η "μαύρη εργασία"

Συνειδητά η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της "μαύρης εργασίας" με τη νομιμοποίηση των αλλοδαπών, που φτάνουν πια στις 600.000, σύμφωνα με επίσημους υπολογισμούς

Εκρηκτικές διαστάσεις προσλαμβάνει η "μαύρη εργασία" αλλοδαπών εργαζόμενων, που ζουν παράνομα στη χώρα μας ανυπεράσπιστοι σε κάθε είδους εκμετάλλευση, θύματα όχι μόνο του κάθε εργοδότη, αλλά και της κυβέρνησης που με τη συνειδητή αναλγησία της αποφεύγει, παρά τις περί του αντιθέτου ...δεσμεύσεις της, να δώσει λύση στο πρόβλημα.

Σύμφωνα με επίσημους υπολογισμούς, στη χώρα μας βρίσκονται παράνομα περίπου 500 με 600 χιλ. αλλοδαποί, από τους οποίους οι 200 χιλ. είναι Αλβανοί. Το υπουργείο Δημόσιας Τάξης δίνει μόνο 471 χιλ., από τους οποίους οι 395 χιλ. είναι παράνομοι, αλλά αναγνωρίζει ότι ο αριθμός αυτός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Από αυτά τα επίσημα στοιχεία, που περιλαμβάνονται σε έρευνα του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ για τους αλλοδαπούς εργαζόμενους στην Ελλάδα, προκύπτει ότι μόνο 76.200 έχουν άδεια παραμονής και μόνο 27.236 έχουν άδεια εργασίας. Οι Πολωνοί εργαζόμενοι χωρίς άδεια εργασίας υπολογίζονται σε 80 με 100 χιλ., οι Αιγύπτιοι σε 35 χιλ., οι Φιλιππινέζοι σε 40 χιλ., αλλά ένας ικανός αριθμός από αυτούς μένει και εργάζεται νόμιμα στη χώρα μας.

Οι παράνομα εργαζόμενοι αλλοδαποί ζουν εξαθλιωμένοι και χρησιμοποιούνται σαν "μοχλός" αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων. Γι' αυτό τα συνδικάτα εργαζομένων ζητούν ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις με τους αλλοδαπούς, για να παταχτεί η "μαύρη εργασία". Θέση, που υποστηρίζει και το ΚΚΕ.

Αντίθετα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιδιώκει να αφήσει την κατάσταση ως έχει. Ο πρώην υπουργός Εργασίας Ι. Σκουλαρίκης είχε ανακοινώσει πολλές φορές την κατάρτιση σχετικού νομοσχεδίου για τη νομιμοποίηση των αλλοδαπών, χωρίς να γίνει τίποτα. Αργότερα διέρρευσε - σαν λόγος καθυστέρησης - η διάσταση απόψεων ανάμεσα στα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και Εργασίας... Την κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου είχε προαναγγείλει και ο πρώην υπουργός Εργασίας Στ. Τζουμάκας,ο οποίος πρότεινε και το λεγόμενο "κεφαλικό φόρο", την καταβολή δηλαδή χρημάτων για τη νομιμοποίηση! Ο υπουργός Εργασίας Ε. Γιαννόπουλος περιέλαβε τελικά μια ...διάταξη στο σκανδαλώδες νομοσχέδιο για τη δήθεν αντιμετώπιση της ανεργίας, με την οποία ορίζεται η σύσταση ...επιτροπών που ...θα μελετήσουν το πρόβλημα και προβλέπεται η χορήγηση προσωρινών αδειών παραμονής μελλοντικά.

"Κόλλησε" επικίνδυνα το μετρό!

Μόλις σήμερα θα υποβληθούν οι τεχνικές μελέτες, σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του γγ του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ "εκτός" έχουν τεθεί και οι δυο μετροπόντικες. Δε λειτουργούν δύο εργοτάξια, υπολειτουργούν τα υπόλοιπα. Εντείνονται οι εκβιασμοί και οι διώξεις εργαζομένων

Το επ' αόριστον "μπλοκάρισμα" των εργασιών κατασκευής του πρώτου και πολυδιαφημιζόμενου μεγάλου έργου στη χώρα, του Μετρό Αθήνας,προανάγγειλε ουσιαστικά προχτές το απόγευμα, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με αντιπροσωπεία των εργαζομένων, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ, Α. Βγόντζας,επιβεβαιώνοντας χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας μας, πως σχεδιάζεται τουλάχιστον τετράμηνη παύση των εργασιών κατασκευής!Σε "θύματα" αυτής της κατάστασης μετατρέπονται και οι εργαζόμενοι στο μετρό, αντιμετωπίζοντας απολύσεις και διαθεσιμότητες, ενώ για το θέμα αυτό θα πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση αύριο το πρωί στο υπουργείο Εργασίας.

Μόλις σήμερα θα κατατεθεί - σύμφωνα με τα λεγόμενα του Α. Βγόντζα στους συνδικαλιστές - από τη δημόσια εταιρία "Αττικό Μετρό",που έχει την επίβλεψη του έργου, πακέτο τεχνικών μελετών για την επίλυση των προβλημάτων που χρονολογούνται εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο. Αυτό δε σημαίνει και επίλυσή τους, μια και, όπως είπε, "θα ...εξεταστεί αν οι μελέτες είναι βιώσιμες και υλοποιήσιμες"!

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο πρώτος μετροπόντικας παραμένει ανενεργός από τον περασμένο Αύγουστο στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου, λόγω της σαθρότητας του εδάφους, παρότι οι ιδιαιτερότητες του εδάφους ήταν από πριν γνωστές. Πριν ένα μήνα "κόλλησε" και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο οποίος μετά την αλλαγή που έγινε στην πορεία του, "έπεσε" σε τέσσερα παλιά πηγάδια, με αποτέλεσμα να χρειάζονται εξτρά εργασίες για τη διασφάλιση της σήραγγας. Ερωτηματικά προκαλεί και η στάση της της αμερικανικής εταιρίας ΜΠΕΧΤΕΛ,η οποία ακριβοπληρώνεται από το ελληνικό δημόσιο για να έχει την τεχνική επίβλεψη του έργου και είναι υπεύθυνη για να δώσει τις απαραίτητες τεχνικές λύσεις. Ποιες σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από τη μεγάλη καθυστέρηση που επιδεικνύει στο να κάνει αυτό για το οποίο πληρώνεται;

Στο μεταξύ, το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει, μια και εκτός από τα δυο εργοτάξια που είναι κλειστά, τα υπόλοιπα υπολειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας. Η δε ιδιωτική κοινοπραξία έχει εξαπολύσει νέο γύρο εκβιασμών, προβάλλοντας και νέες οικονομικές διεκδικήσεις, το ύψος των οποίων η κυβέρνηση το κρατά εφτασφράγιστο μυστικό και χρησιμοποιώντας σαν μοχλό πίεσης τους εργαζόμενους. Ηδη, έχουν απολυθεί 20 άτομα, ενώ καθημερινά αυξάνονται οι διαθεσιμότητες, φτάνοντας "αισίως" τους 128 εργαζόμενους. Μάλιστα χτες δόθηκε υποχρεωτικά το υπόλοιπο της άδειας στους 50 εργαζόμενους που απασχολούνται στο εργοστάσιο κατασκευής των "δαχτυλιδιών" για τους θόλους του τούνελ, το οποίο θα παραμείνει κλειστό.

Ερημο το μετρό με ευθύνη της κυβέρνησης

Ερημο το Μετρό με ευθύνη της κυβέρνησης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ