Τετάρτη 28 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Κόλλησε" επικίνδυνα το μετρό!

Μόλις σήμερα θα υποβληθούν οι τεχνικές μελέτες, σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του γγ του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ "εκτός" έχουν τεθεί και οι δυο μετροπόντικες. Δε λειτουργούν δύο εργοτάξια, υπολειτουργούν τα υπόλοιπα. Εντείνονται οι εκβιασμοί και οι διώξεις εργαζομένων

Το επ' αόριστον "μπλοκάρισμα" των εργασιών κατασκευής του πρώτου και πολυδιαφημιζόμενου μεγάλου έργου στη χώρα, του Μετρό Αθήνας,προανάγγειλε ουσιαστικά προχτές το απόγευμα, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με αντιπροσωπεία των εργαζομένων, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ, Α. Βγόντζας,επιβεβαιώνοντας χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας μας, πως σχεδιάζεται τουλάχιστον τετράμηνη παύση των εργασιών κατασκευής!Σε "θύματα" αυτής της κατάστασης μετατρέπονται και οι εργαζόμενοι στο μετρό, αντιμετωπίζοντας απολύσεις και διαθεσιμότητες, ενώ για το θέμα αυτό θα πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση αύριο το πρωί στο υπουργείο Εργασίας.

Μόλις σήμερα θα κατατεθεί - σύμφωνα με τα λεγόμενα του Α. Βγόντζα στους συνδικαλιστές - από τη δημόσια εταιρία "Αττικό Μετρό",που έχει την επίβλεψη του έργου, πακέτο τεχνικών μελετών για την επίλυση των προβλημάτων που χρονολογούνται εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο. Αυτό δε σημαίνει και επίλυσή τους, μια και, όπως είπε, "θα ...εξεταστεί αν οι μελέτες είναι βιώσιμες και υλοποιήσιμες"!

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο πρώτος μετροπόντικας παραμένει ανενεργός από τον περασμένο Αύγουστο στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου, λόγω της σαθρότητας του εδάφους, παρότι οι ιδιαιτερότητες του εδάφους ήταν από πριν γνωστές. Πριν ένα μήνα "κόλλησε" και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο οποίος μετά την αλλαγή που έγινε στην πορεία του, "έπεσε" σε τέσσερα παλιά πηγάδια, με αποτέλεσμα να χρειάζονται εξτρά εργασίες για τη διασφάλιση της σήραγγας. Ερωτηματικά προκαλεί και η στάση της της αμερικανικής εταιρίας ΜΠΕΧΤΕΛ,η οποία ακριβοπληρώνεται από το ελληνικό δημόσιο για να έχει την τεχνική επίβλεψη του έργου και είναι υπεύθυνη για να δώσει τις απαραίτητες τεχνικές λύσεις. Ποιες σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από τη μεγάλη καθυστέρηση που επιδεικνύει στο να κάνει αυτό για το οποίο πληρώνεται;

Στο μεταξύ, το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει, μια και εκτός από τα δυο εργοτάξια που είναι κλειστά, τα υπόλοιπα υπολειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας. Η δε ιδιωτική κοινοπραξία έχει εξαπολύσει νέο γύρο εκβιασμών, προβάλλοντας και νέες οικονομικές διεκδικήσεις, το ύψος των οποίων η κυβέρνηση το κρατά εφτασφράγιστο μυστικό και χρησιμοποιώντας σαν μοχλό πίεσης τους εργαζόμενους. Ηδη, έχουν απολυθεί 20 άτομα, ενώ καθημερινά αυξάνονται οι διαθεσιμότητες, φτάνοντας "αισίως" τους 128 εργαζόμενους. Μάλιστα χτες δόθηκε υποχρεωτικά το υπόλοιπο της άδειας στους 50 εργαζόμενους που απασχολούνται στο εργοστάσιο κατασκευής των "δαχτυλιδιών" για τους θόλους του τούνελ, το οποίο θα παραμείνει κλειστό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ