ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Ιούνη 2000
Σελ. /64
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Νέα, δίχρονη λιτότητα για τους σιδηροδρομικούς

Η πλειοψηφία της ΠΟΣ ξεπούλησε τους εργαζόμενους με τη συλλογική σύμβαση εργασίας που υπέγραψε

Ούτε τον επίσημο πληθωρισμό δεν καλύπτει η διετής συλλογική σύμβαση εργασίας που υπέγραψε η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με τη διοίκηση του ΟΣΕ. Οι δύο παρατάξεις, υπακούοντας στις εντολές κυβέρνηση - ΣΕΒ και στα κελεύσματα των κομμάτων τους, καταδίκασαν τους σιδηροδρομικούς σε άλλα δύο χρόνια σκληρής λιτότητας. Ηδη στους χώρους δουλιάς έντονη είναι η δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση των σιδηροδρομικών που βλέπουν το εργατικό τους εισόδημα να μειώνεται.

Οι «αυξήσεις» στους βασικούς μισθούς δεν ξεπερνούν ούτε το 2% για κάθε έτος: 1,91% για το 2000 και 1,87% για το 2001. Ομως, η πλειοψηφία της ΠΟΣ ισχυρίζεται ότι «οι αυξήσεις στους βασικούς μισθούς διασφαλίζουν πραγματική αύξηση πέραν του προβλεπόμενου πληθωρισμού»! Με δεδομένο ότι ο πληθωρισμός κινείται σε επίπεδα πάνω από το 2%, είναι προφανές ότι οι διαβεβαιώσεις των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ για «πραγματική αύξηση» ανατρέπουν την πραγματικότητα των αριθμών και προκαλούν βάναυσα τους σιδηροδρομικούς, που διαπιστώνουν ότι χρόνο με το χρόνο το εργατικό τους εισόδημα μειώνεται.

Η λεγόμενη ρήτρα αναπλήρωσης, σε περίπτωση που στα δύο έτη ο πληθωρισμός ξεπεράσει τις αυξήσεις γενικά, μπαίνει ως συνήθως μόνο για να διασωθούν τα προσχήματα. Και αυτό γιατί ο τρόπος υπολογισμού αυτής της διαφοράς είναι τέτοιος που την κάνει ανεφάρμοστη...

Στο διά ταύτα, οι δραχμικές αυξήσεις στα μισθολογικά κλιμάκια όπως ρητά αναγράφεται στη σύμβαση είναι: Από 1η του Γενάρη 3.000 δραχμές, άλλες 3.000 από 1η Οκτώβρη και άλλες 2.000 δραχμές από 16 Δεκέμβρη. Αντίστοιχα για το 2001: από 3.000 δραχμές την 1η Γενάρη και την 1 Οκτώβρη και 1.000 δραχμές την 1η Δεκέμβρη. Σημειώνεται ότι η απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΣ - που οι δύο παρατάξεις ψήφισαν - ήταν για 18.000 δραχμές στους βασικούς μισθούς μόνο για το 2000.

Η σύμβαση προβλέπει επίσης αύξηση του ΚΔΑ κατά 4% ετησίως και ποσοστοποίηση των δραχμικών επιδομάτων, χωρίς όμως φέτος να προκύπτει αύξηση, ενώ υπό προϋποθέσεις (αύξηση επιβατικής κίνησης κατά 2%, μείωση ελλείμματος κατά 20% κλπ.), οι οποίες βέβαια δεν εξαρτώνται από τους σιδηροδρομικούς, θα μοιραστεί πριμ ενός δισεκατομμυρίου δραχμών.

Η ΔΕΣΚ - Σ

Με ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ-Σ καταγγέλλει την πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, γιατί, αφού «έβαλαν πλάτη» πριν τις εκλογές και ανέστειλαν τις αγωνιστικές διεκδικήσεις για ικανοποιητική ΣΣΕ, τώρα δέχτηκαν τις προτάσεις του ΟΣΕ, που υποτίθεται ότι είχαν απορρίψει. Ο συμβιβασμός και η υποταγή της πλειοψηφίας της ΠΟΣ στις κυβερνητικές - εργοδοτικές επιταγές -υπογραμμίζει η παράταξη - αναδείχνουν την ανάγκη για μια άλλη πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος. Πορεία αγώνα ανυπακοής και αντίστασης απέναντι στο κεφάλαιο, την κυβέρνηση και την ΕΕ.

Η πρόταση της ΔΕΣΚ-Σ στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΣ, για αυξήσεις από την 1η του έτους 20.000 δραχμές στους βασικούς μισθούς και ανατροπή των αντεργατικών κανονισμών, η οποία απορρίφθηκε τότε από την πλειοψηφία, είναι σήμερα επίκαιρη και αναγκαία για τους σιδηροδρομικούς.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Αφεση αμαρτιών στους Βρετανούς

«Αφεση αμαρτιών» στους Βρετανούς διοικητές της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» έδωσε χτες η πλειοψηφία του ΔΣ της εταιρίας, ανοίγοντας το δρόμο για την προαναγγελθείσα «συναινετική» αποχώρησή τους, που αναμένεται τις επόμενες μέρες, μετά την επικύρωση της σχετικής απόφασης από το ελληνικό δημόσιο και την «Μπρίτις Αιργουέις» (ΒΑ).

Το ΔΣ της ΟΑ ενέκρινε τη διακοπή του συμβολαίου με τους Βρετανούς της «Σπίντγουιν» (θυγατρική της ΒΑ) και ζήτησε να παραδοθούν σε δύο μέρες οι φάκελοι με τα εκκρεμή ζητήματα που χειρίζεται η ομάδα των ξένων «μάνατζερ». Οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων και ο εκπρόσωπος της Ομάδας Κοινωνικού Ελέγχου (ΟΚΕ) παραβρέθηκαν αλλά δε συμμετείχαν στη συνεδρίαση. Ενας από τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ο Β. Γιαννακόπουλος, κατέθεσε επιστολή με την οποία κατήγγειλε ότι με την απόφασή του το ΔΣ της ΟΑ στην ουσία αποδέχεται τα καταστροφικά αποτελέσματα και τις δεσμευτικές αποφάσεις των Βρετανών. Στην επιστολή, με την οποία συμφώνησαν και οι Μ.Πέρρος (εκπρόσωπος των εργαζομένων) και Γ. Μαρκάκης (εκπρόσωπος ΟΚΕ), ζητείται να μην αποδεσμευτούν οι ξένοι «μάνατζερ» πριν παραδώσουν ολοκληρωμένο απολογισμό του έργου τους, ώστε να αναδειχτούν και να καταλογιστούν οι ευθύνες για τα αποτελέσματα και τις συνέπειες της 11μηνης διοίκησής τους. Επίσης, ζητείται να εγερθούν από την ΟΑ και το ελληνικό δημόσιο όλες οι νόμιμες αποζημιώσεις και να αναζητηθούν, εάν υπάρχουν, ποινικές ευθύνες των Βρετανών, επειδή δεν τήρησαν βασικούς όρους του συμβολαίου, με επακόλουθο αντί η εταιρία να εξυγιανθεί και να αναπτυχθεί, να παραδίδεται σήμερα υπό το βάρος ελλειμμάτων 40 δισ. δρχ. και δεσμεύσεων, όπως η σύμβαση με την εταιρία GECAS για την εκποίηση ιδιόκτητων αεροπλάνων της ΟΑ, που πρέπει να ανατραπεί.

Με αντικείμενο τις εξελίξεις στην ΟΑ και τον καθορισμό της στάσης των εργαζομένων, συγκαλείται σήμερα το έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ 2004
Αρχίζει η προσθαφαίρεση έργων...

Η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των χρονικών καθυστερήσεων και της έλλειψης χρηματοδότησης, οδηγείται πλέον ανοιχτά στην αναθεώρηση του φακέλου υποψηφιότητας που είχε υποβάλει το 1997 στη ΔΟΕ για την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και στην περικοπή αρκετών έργων που υπήρχαν σ' αυτόν.

Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, ύστερα από συνάντηση που είχε με την πρόεδρο της Εταιρίας «Αθήνα 2004», Γ. Δασκαλάκη-Αγγελοπούλου, δήλωσε: «Οταν φτιάχναμε το Φάκελο θεωρούσαμε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναλάβει τους Ολυμπιακούς Αγώνες και να αποτελέσουν σταθμό. Ο Φάκελος περιέχει εκτός από τα Ολυμπιακά έργα και άλλα που συνδυάζονται με αυτά και αποτελούν έργα υποδομής για την Αττική. Αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι είναι αναγκαίο να ξέρουμε όλοι ότι τα απολύτως αναγκαία έργα θα γίνουν, ενώ τα άλλα θα έχουν δικό τους χρονοδιάγραμμα».

Ως έργα που δε θα είναι έτοιμα ως το 2004, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ χαρακτήρισε το τραμ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες σ' αυτά περιλαμβάνονται ακόμη αρκετά οδικά έργα, αλλά και έργα ανάπλασης διάφορων περιοχών της Αττικής. Αντίθετα, όπως δήλωσε ο ίδιος, θα έχουν γίνει άλλα έργα που δεν προβλέπονται στο Φάκελο, όπως οι τέσσερις επεκτάσεις του μετρό (Σύνταγμα - Αιγάλεω, Πεντάγωνο - Σταυρός, Σεπόλια - Περιστέρι και Δάφνη - Ηλιούπολη), κάτι που είναι πολύ συζητήσιμο, και η περιφερειακή του Αιγάλεω.

Σχετικά με τα 5 λεγόμενα «ορφανά» Ολυμπιακά έργα, που ανέλαβε το ΥΠΕΧΩΔΕ (Σχοινιάς, Αγιος Κοσμάς, Ελληνικό και Ιππόδρομος) ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι θα υπάρξει πρωτόκολλο παραλαβής τους, δηλαδή σε ποιο σημείο βρίσκονται, με ποιες μελέτες κλπ. Επιπλέον, θα υπογραφεί με την Εταιρία «Αθήνα 2004» Μνημόνιο Συνεργασίας, στο οποίο θα περιγράφεται και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους. Και το γεγονός αυτό συνιστά ομολογία ότι τα μέχρι τώρα χρονοδιαγράμματα βρίσκονται στον αέρα.

Από την πλευρά της, η Γ. Δασκαλάκη-Αγγελοπούλου, παρά τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι πιέζει ώστε τα νέα πρόσωπα που θα πλαισιώσουν την 5μελή Επιτροπή της «Αθήνας 2004» και το 17μελές ΔΣ να είναι της απολύτου εμπιστοσύνης της, απαντώντας σε ερώτηση παρέπεμψε στον πρωθυπουργό. Απαντώντας επίσης για τη σχέση της με τον Κ. Μπακούρη δήλωσε ότι υπάρχει «αγαστή συνεργασία»...

Χτες, υπό την προεδρία του υπουργού Πολιτισμού, Θ. Πάγκαλου, συνεδρίασε η Ομάδα Διοίκησης Εργου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των συναρμοδίων υπουργείων).

Οι εργολάβοι... συμβουλεύουν

Το ρόλο του «έγκυρου συμβούλου της πολιτείας στην κατασκευή των Ολυμπιακών Εργων», ζήτησε να αναλάβει ο «Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών και ΕΠΕ», με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, τους πολιτικούς αρχηγούς και την κυβέρνηση, διεκδικώντας αρμοδιότητες οι οποίες προφανώς δε συμβιβάζονται με το πλαίσιο των δραστηριοτήτων του.

Ο Σύνδεσμος, που εκπροσωπεί τους εργολάβους, θέτει στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας τις υπηρεσίες του προκειμένου να κατασκευαστούν έγκαιρα τα έργα. Σημειώνει ότι «εμείς γνωρίζουμε καλά, ποια είναι τα έργα στα οποία η κατάτμηση είναι επωφελής και σε ποια είναι ασύμφορη» και προτείνει η δημοπράτηση του Ολυμπιακού Χωριού να γίνει σε τμήματα όχι μεγαλύτερα των 15 δισ. δρχ. και να μη δημοπρατηθεί ολόκληρο με προϋπολογισμό 120 δισ. δρχ.

Ενταση αστυνόμευσης και στα λιμάνια

Η ένταση των μέτρων αστυνόμευσης και τα έργα υποδομής στα λιμάνια για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστών ντόπιων και ξένων, είναι τα στοιχεία που αναδεικνύονται στο «προκαταρκτικό επιχειρησιακό σχέδιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004» που συνέταξε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και παρουσίασε χτες το υπουργός Χρ. Παπουτσής.

Με πρόσχημα την ασφαλή διεξαγωγή των Αγώνων που θα τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου (Ιστιοπλοΐα, κωπηλασία κλπ.), το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σχεδιάζει την αύξηση των οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος από 6.006 σε 8.856 άτομα ως το 2003. Το προσωπικό του ΛΣ θα εκπαιδευτεί σε θέματα ασφάλειας και χειρισμό εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας, ενώ θα προμηθευτεί με επιπλέον μέσα πλωτά, εναέρια και χερσαία. Το κονδύλι για την προμήθεια αυτών των μέσων υπολογίζεται στα 140,9 δισ. δραχμές, ενώ ήδη έχουν προεγκριθεί από το Γ' Πακέτο Κοινοτικής Στήριξης 38 δισ. δραχμές. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι στο κείμενο του υπουργείου υπογραμμίζεται: «Το οριστικό επιχειρησιακό σχέδιο του ΥΕΝ θα καταρτιστεί, θα εκτελείται και θα αναθεωρείται σύμφωνα με το συνημμένο χρονοδιάγραμμα, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και τους υπόλοιπους φορείς».

Οσον αφορά τα λιμενικά έργα που θα γίνουν για την παραμονή των κρουαζιερόπλοιων που θα αποτελέσουν πλωτά ξενοδοχεία για 15.000 περίπου άτομα, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν 295,7 δισ. δρχ, ενώ ήδη έχουν προϋπολογιστεί από το Γ' ΚΠΣ 128,7 δισ. δρχ.

Μακ ... Ολυμπιάδα

Ξεκίνησε χτες η εκστρατεία μάρκετινγκ της «Αθήνα 2004», με τη διοργάνωση Ολυμπιακού Σεμιναρίου Μάρκετινγκ, στην έδρα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) στη Λοζάνη. Στελέχη της ΔΟΕ και της «Αθήνα 2004» έκαναν αναλυτική ενημέρωση για το Πρόγραμμα Μάρκετινγκ της Αθήνας και αναμένεται το επόμενο διάστημα να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις της «Αθήνα 2004» με τις ενδιαφερόμενες εταιρίες χορηγούς.

Η έναρξη του προγράμματος συνοδεύτηκε με την υπογραφή της συμφωνίας της πολυεθνικής εταιρίας «ΜακΝτόναλντς» με τη ΔΟΕ για την... υποστήριξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας! Η εταιρία είναι ο 8ος παγκόσμιος χορηγός της ΔΟΕ που υπογράφει συμφωνία για τους αγώνες της Αθήνας. Οι υπόλοιποι επτά είναι: η «Κόκα Κόλα», η «Κόντακ», η «ΣΕΜΑ» (εταιρία πληροφορικής), το περιοδικό «Τάιμς - Σπορτς Ιλουστρέιτιντ», η ασφαλιστική εταιρία «Τζον Χάνκοκ», η εταιρία VISA και η εταιρία ηλεκτρονικών ειδών «ΣΑΜΣΟΥΝΓΚ». Οι λεγόμενοι παγκόσμιοι χορηγοί έχουν το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης του Ολυμπιακού σήματος στον κλάδο που δραστηριοποιούνται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ