ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Ιούλη 2007
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μεγάλες μπίζνες και τρελά κέρδη

Αυξήσεις κερδών μέχρι και 252%, τσεπώνουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου, εκμεταλλευόμενοι την πολιτική υποβάθμισης του δημόσιου τομέα της Υγείας

Ακρως αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, για τις επιχειρηματικές εξελίξεις στον κλάδο των υπηρεσιών Υγείας, όπου το 2006 σημειώθηκε ακόμα μια πρωτοφανής αύξηση του τζίρου τους κατά 20%, ενώ υπάρχουν ιδιωτικές μονάδες του κλάδου που παρουσίασαν αύξηση των κερδών τους μέχρι και 252%! Τα παραπάνω έρχονται στο φως της δημοσιότητας από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία HELLASTAT, με την οποία επιβεβαιώνεται επιπλέον η αίσθηση όλων, ότι και στον κλάδο των υπηρεσιών Υγείας υπάρχει έντονη επιχειρηματική κινητικότητα και κυοφορούνται μεγάλα «ντιλς», όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζουν τις εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων που πάση θυσία επιδιώκουν να αυξήσουν τη θέση και τη δύναμή τους στην αγορά.

Εκμεταλλευόμενοι την κυβερνητική πολιτική που συνεχώς απαξιώνει το ρόλο της δημόσιας Υγείας και έχοντας καταφέρει να συνάψουν ιδιαίτερα επικερδείς συμφωνίες με δεκάδες ασφαλιστικά ταμεία, οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου κατάφεραν μέσα στο 2006 να αποσπάσουν κέρδη της τάξης των 252 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που είναι αυξημένο κατά 27,1% σε σχέση με τα κέρδη του 2005. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, της τάξης του 39%, σημείωσαν τα καθαρά κέρδη των ίδιων επιχειρήσεων. Ο «Ρ» δημοσιεύει σήμερα τον πίνακα με τις 10 πρώτες εταιρείες, με βάση την αύξηση της κερδοφορίας το 2006.

Αν τα προηγούμενα χρόνια οι μεγάλες ιδιωτικές μονάδες καταβρόχθιζαν τις μικρότερες, η τάση που παρατηρείται αυτή την περίοδο είναι οι επιχειρηματικές συνεργασίες μεταξύ των μεγάλων εταιρειών, που επιδιώκουν την εκμετάλλευση οικονομιών κλίμακας και κοινή ανάπτυξη μέσω των υποδομών τους. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται η εξαγορά του 24,83% του μαιευτηρίου «Μητέρα» από το «Υγεία», η απόκτηση από τον όμιλο «Euromedica» του 5% του «Ιασώ», ενώ ο γερμανικός όμιλος «Asklepios», μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες στο χώρο της Υγείας, απέκτησε το 8,33% του «Ιατρικού Κέντρου Αθηνών». Παράλληλα οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου επιδιώκουν την... εξωστρέφεια των κεφαλαίων τους βλέποντας θετικά αγορές σε Βουλγαρία, Ρουμανία και ΠΓΔΜ, αλλά και στη Μ. Ανατολή.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Ανεπαίσθητη αύξηση 0,3% το Μάη

Ανεπαίσθητη αύξηση 0,3% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής το μήνα Μάη του 2007, ως προς τα αντίστοιχα επίπεδα παραγωγής του Μάη του 2006, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα. Σε μέσα επίπεδα (Γενάρης - Μάης 2007 προς Γενάρη - Μάη 2006) η βιομηχανική παραγωγή εμφάνισε άνοδο 1,7%.

Η κατά 0,3% αύξηση του γενικού δείκτη, που σημειώθηκε το Μάη του 2007, οφείλεται στην εξέλιξη των επιμέρους δεικτών. Η παραγωγή στα Ορυχεία - Λατομεία, πάντα ως προς τα επίπεδα παραγωγής του Μάη του 2006, σημείωσε μεγάλη πτώση 17,7%, η οποία αποδίδεται κυρίως στη μεγάλη μείωση της παραγωγής εξόρυξης άνθρακα και λιγνίτη. Η παραγωγή μεταποιητικών βιομηχανιών παρουσίασε άνοδο 1,5%, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση της παραγωγής τροφίμων - ποτών και της παραγωγής πετρελαίου και άνθρακα. Η παραγωγή τέλος σε Ηλεκτρισμό - Φυσικό Αέριο - Νερό παρουσίασε αύξηση 1,5%, η οποία οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση της παραγωγής και διανομής φυσικού αερίου.

Τέλος, από την ανάλυση της βιομηχανικής παραγωγής κατά κύριες ομάδες βιομηχανικών κλάδων, κατά την περίοδο αναφοράς Μάης 2007 προς Μάη 2006, προκύπτει η ακόλουθη εικόνα:

  • Ο δείκτης παραγωγής Ενέργειας παρουσίασε αύξηση 1,1%.
  • Ο δείκτης παραγωγής Ενδιάμεσων Αγαθών παρουσίασε μείωση 4,4%.
  • Ο δείκτης παραγωγής Κεφαλαιουχικών Αγαθών παρουσίασε αύξηση 1%.
  • Ο δείκτης παραγωγής μη Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών παρουσίασε αύξηση 2,7%.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΕ
Περισσότερες διευκολύνσεις στις μεγάλες εταιρείες

Ακόμη μια νομοθετική ρύθμιση που διευκολύνει τους μεγαλοεπιχειρηματίες προωθεί η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου για τις Ανώνυμες Εταιρείες, το οποίο κατέθεσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης. Σε αντίθεση με τους εργαζόμενους, από τους οποίους ζητούνται μόνο θυσίες και περικόπτονται οι κατακτήσεις τους, στους μεγάλους επιχειρηματίες προσφέρονται διαρκώς νέα προνόμια για να κερδοσκοπούν στο όνομα της «ανάπτυξης».

Το σχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης: Τη μείωση της διοικητικής παρέμβασης στη σύσταση και λειτουργία των ΑΕ. Ενισχύεται η θέση των μετόχων. Διευρύνονται τα περιθώρια καταστατικών διαμορφώσεων. Αλλάζει το καθεστώς σχετικά με τις ευθύνες των ΔΣ.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Οι υποχρεωτικές τιμές στα κυλικεία

Οι υποχρεωτικές τιμές συγκεκριμένων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, τα οποία διατίθενται από κυλικεία πλοίων, τρένων, σιδηροδρομικών σταθμών, αεροδρομίων, δημοσίων πλαζ, αρχαιολογικών χώρων κλπ., αναφέρονται σε φυλλάδιο που διανέμει τα Σαββατοκύριακα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε ανάλογους χώρους. Το φυλλάδιο είναι γραμμένο και στα αγγλικά, έχει τίτλο «Τα Μάτια Σας Ανοιχτά» και περιλαμβάνει αναλυτικό πίνακα τιμών και τα προϊόντα που υποχρεωτικά πρέπει να πωλούνται από τα κυλικεία, καθώς και τον αριθμό 1520 για καταγγελίες.

Σύμφωνα με το φυλλάδιο, τα προϊόντα και οι ανώτατες τιμές τους είναι: εμφιαλωμένο νερό, τα 500 ml, 50 λεπτά και τα 750 ml, 70 λεπτά. Εως και 1,5 ευρώ τιμολογούνται: τοστ ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, μονοί καφέδες όπως ελληνικός, γαλλικός, εσπρέσο, νεσκαφέ, φραπέ και το τσάι σε ρόφημα.

Οι τιμές παραμένουν ίδιες εάν προστεθεί γάλα, περιλαμβάνουν ΦΠΑ, ωστόσο ισχύουν μόνο για όρθιους και όχι για πελάτες που κάθονται και δίνουν παραγγελία σε σερβιτόρο.

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ασυδοσία από εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας

Εκατοντάδες ονομαστικές καταγγελίες πελατών σταθερής τηλεφωνίας δέχεται σε καθημερινή βάση το ΝΕΟ ΙΝΚΑ, το οποίο κάνει λόγο για «καθεστώς ασυδοσίας που διέπει την αγορά σταθερής τηλεφωνίας» και ζητά την παρέμβαση της πολιτείας. Τα συνηθέστερα παράπονα έχουν να κάνουν με:

  • Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σύνδεσης που φτάνουν και τους 6 μήνες.
  • Συχνές και αδικαιολόγητες διακοπές στο σήμα της γραμμής.
  • Χρέωση για αναγνώριση κλήσης, ενώ δεν παρέχεται.
  • Υποσχέσεις ότι ο πελάτης μπορεί να επιστρέψει στον ΟΤΕ χωρίς καμία επιβάρυνση, ενώ στην πράξη καλείται, εάν το πράξει, να καταβάλει εκ νέου το κόστος επανασύνδεσης με τον ΟΤΕ.
  • Ακόμη και σε περιπτώσεις που έχει κατατεθεί γραπτώς αίτηση διακοπής, συνεχίζεται η αποστολή λογαριασμών.
  • Ενεργοποίηση σύνδεσης χωρίς να έχει προηγηθεί υπογραφή σχετικής σύμβασης.
  • Αρνηση παράδοσης της σύμβασης και των δεσμεύσεων της εταιρείας - παρόχου στον πελάτη.
  • Ανυπαρξία τεχνικής υποστήριξης και εξωτερικών συνεργείων για τις συχνές περιπτώσεις προβλημάτων.
  • Αδυναμία παροχής υπηρεσιών iSDN και ADSL παρά τις διαβεβαιώσεις προς τον πελάτη.
  • Αυθαίρετη φραγή αριθμών (800+) που αποκλείει την προσωρινή σύνδεση με άλλα δίκτυα Ιντερνετ.
  • Απειρες ώρες τηλεφωνικής αναμονής με χρέωση του πελάτη, ειδικά για το τεχνικό τμήμα και την αναφορά παραπόνων.
  • Δε δίνεται απάντηση σε εύλογο χρονικό διάστημα στις καταγγελίες των πελατών, τόσο από τις εταιρείες, όσο και από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ